Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het is mij gedaagd dat de christelijke cultuur het fenomeen "ufo" als zeer reëel beleefd. Het is het legioen van Satan dat ons al sedert de val misleidt door zich als buitenaards voor te doen. De beweging waar ik hedendaags instinctief toe aangetrokken wordt is verketterd en "new age" bestempeld. Vanuit mijn ervaringen heb ik mijn arm gestoken in de wereld om "lotgenoten" te treffen en het is frappant op te merken dat de zelfverklaarde "contactees" weliswaar degelijk misleid zijn. Ik vind mij niet terug in bepaalde verhalen, maar vraag mij daar dan bij af: worden wij misleid? Er zijn nutcrackers bij die zelf voor veelal misleiding zorgen. De ervaring vanuit het mysterie heeft mij wel degelijk getoond dat niets is wat het lijkt. Dus what the F is going on here?

De wereldreligies komen samen en pogen in Jeruzalem een wereldreligie te vestigen, de paus is hiervoor de wereld rond gereisd. Alsof de religieuze wereldinstituten weten dat "iets" komende is en ze hun krachten bundelen deze "kracht" te confronteren.

Is het legioen waarmee wij hedendaags geconfronteerd worden de misleider, of is de mens zijn eigen misleider geworden? Het legioen heeft toch maar het beste met ons voor en toont ons toch maar wat instituten doorheen de eeuwen verborgen voor ons houden? Zijn de buitenaardsen werkelijk het legioen van de duivel, of doen wij onszelf de duivel aan door ons niet instinctief en gevoelsmatig open te stellen voor deze "macht" ? Ik denk dat ik aan een dans begonnen ben waarvan ik een beetje uit ritme ben beland. Ik kan niet anders dan opgaan in de stroming, panta rhei.

De grote misleiding is gaande. U bevindt zich daar nu te midden van. Kijkt vooral niet naar boven komende maanden. Blue beam zal er niets bij vergeleken zijn. Maar dan opnieuw, dit fenomeen heeft zich meermaals voorgedaan in de geschiedenis. Massale verschijningen, massale ervaringen en het is even snel weer weg als het verschenen is. Dit is niets nieuw, het is een "looping". Alsof de beschavingen een piekpunt bereiken waaruit  nieuwe syntheses ontstaan en de ufo daar telkens unaniem bij verschijnt. 

Het mysterie en de ufo zijn unaniem verbonden; Maar ik ben er nog niet ten volle aan uit. Ik heb een gloeiend hete steen vast, als ik hem doorgeef verbrand de mens in kwestie zich. Ik en ik alleen kan deze hitte verdragen, maar heb daar duidelijk nog geen samenvatting van bereikt.

Hoe kijkt U tegenover de grote misleiding?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Een leven zonder mythen lijkt mij echter nogal saai. Dan zit je alleen met droge feiten opgescheept. Mythen leveren kunst, literatuur, poëzie en vooral eerbied en verwondering voor het mysterie op. Zi

Waar haal je in hemelsnaam je idioterie vandaan? Laat me raden... het internet.... gelukkig zijn dit soort veelvuldig op alien aanbiddendende en geurkaarsen verkopende sites aangehaalde bullcrap zaken

Wat een goede lijst. Alle punten kloppen.  Goede bronnenlijst. Ik ben om. JIJ komt met ONZIN die jij SLIKT van t internet. Dat is de issue. Je lult maar wat. Laat ik er eentje pakken: Horus had h

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Zijn de buitenaardsen werkelijk het legioen van de duivel, of doen wij onszelf de duivel aan door ons niet instinctief en gevoelsmatig open te stellen voor deze "macht" ?

Je meent dus het kwaad te kunnen bestrijden door het kwaad te worden......daar rekent het kwaad dan ook op. Het is bijvoorbeeld wat I.S. drijft: bekeer je tot hun geloof, word één van hen, stel je voor hen open, dan laten ze je in leven. (Voor nu).

Zoek toch je toevlucht in Jezus Christus alleen, Hij is de Enige Ware Verlosser. En de Vader heeft álles in Zijn  Hand.

Mat.10: 26-42 Wees dus niet bang voor hen. Want niets is verborgen dat niet onthuld zal worden en niets is geheim dat niet bekend zal worden. Wat ik jullie in het duister zeg, spreek dat uit in het volle licht, en wat jullie in het oor gefluisterd wordt, schreeuw dat van de daken. Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna. Wat kosten twee mussen? Zo goed als niets. Maar er valt er niet één dood neer als jullie Vader het niet wil. Bij jullie zijn zelfs alle haren op je hoofd geteld. Wees dus niet bang, jullie zijn meer waard dan een hele zwerm mussen. Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel. Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 

Een van de allergrootste misleidingen uit de new age wereld is hun zogenaamde alien contact. Zij verwachtten daar al een kleine dertig jaar verlossing van, de een nog geflipter dan de andere, en zulken zijn allemaal misleid. De duivel doet zich voor als een engel van het licht.

Zij die "uit de hemel nederdaalden" (staat in je Bijbel) brachten oorlog en verdorvenheid op aarde.   Kijk ook eens naar de film "the fourth kind". Dat is een docu-film. Een verfilming van waar gebeurde en onderzochte gebeurtenissen, waarin ht verband tussen het demonische en zogenaamde "aliens" ook duidelijk naar voren komt.  En let dan wel even op de details. Zo bleken de slachtoffers van deze demonische aliens allemaal mensen die voorheen in de vivisectie werkten....

We weten wel degelijk dat wat van andere "planeten" komt, minstens net zo hard gevallen is als wij.  Dat kun je in je Bijbel lezen en het staat ook opgetekend in de oudste religieuze geschriften ter wereld.  Dat er indidivuen zijn die meer goed doen dan slecht en individuen die meer slecht doen dan goed, is juist. Waar het nou juist om gaat is dat deze wereld in het kwaad ligt, en geen enkel mens goed is , omdat wij niet meer bij God zijn. Alleen terugkeer naar God biedt ons de Verlossing. En hoe doen we dat, door onze zonden te belijden en Jezus te aanvaarden als onze Persoonlijke Verlosser. En dit opdat aan ons fijnstoffelijk lichaam het Lichaam van Jezus Christus mag worden toegevoegd, zodat wij Zijn Koninkrijk kunnen binnengaan. Nu nog geestelijk en straks ook fysiek.

Wie dit niet doet, die blijft onder de Wet.  Die blijft hier op aarde dus de gevolgen ondervinden van al zijn daden en gedachten tot nu toe en ook van die die hij nog krijgt en doet, maar dat niet alleen, die blijft in deze sterfelijke toestand en in deze gevallen wereld.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Thorgrem:

Of jij hebt een hele bijzondere versie van de realiteit en ziet dingen die er niet zijn. Of je leeft in de matrix en wij zijn allemaal computerprogramma's die op jou reageren. Je weet het niet... 

Wel, dat maakt het fenomeen er niet minder mysterieus op. Want het speelt werkelijk onder de mensheid zo lang wij kunnen terug blikken in de tijd.
Something is going on. Just can't wrap my head around it yet. Maybe I shouldn't. Maybe I should. Who knows? In the end, it doesn't matter. Wat zal zijn zal zijn.

18 minuten geleden zei Dolce Vita:

Je meent dus het kwaad te kunnen bestrijden door het kwaad te worden......daar rekent het kwaad dan ook op. Het is bijvoorbeeld wat I.S. drijft: bekeer je tot hun geloof, word één van hen, stel je voor hen open, dan laten ze je in leven. (Voor nu).

Zoek toch je toevlucht in Jezus Christus alleen, Hij is de Enige Ware Verlosser. En de Vader heeft álles in Zijn  Hand.

Mat.10: 26-42 Wees dus niet bang voor hen. Want niets is verborgen dat niet onthuld zal worden en niets is geheim dat niet bekend zal worden. Wat ik jullie in het duister zeg, spreek dat uit in het volle licht, en wat jullie in het oor gefluisterd wordt, schreeuw dat van de daken. Wees niet bang voor hen die wel het lichaam maar niet de ziel kunnen doden. Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna. Wat kosten twee mussen? Zo goed als niets. Maar er valt er niet één dood neer als jullie Vader het niet wil. Bij jullie zijn zelfs alle haren op je hoofd geteld. Wees dus niet bang, jullie zijn meer waard dan een hele zwerm mussen. Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel. Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 

Een van de allergrootste misleidingen uit de new age wereld is hun zogenaamde alien contact. Zij verwachtten daar al een kleine dertig jaar verlossing van, de een nog geflipter dan de andere, en zulken zijn allemaal misleid. De duivel doet zich voor als een engel van het licht.

Zij die "uit de hemel nederdaalden" (staat in je Bijbel) brachten oorlog en verdorvenheid op aarde.   Kijk ook eens naar de film "the fourth kind". Dat is een docu-film. Een verfilming van waar gebeurde en onderzochte gebeurtenissen, waarin ht verband tussen het demonische en zogenaamde "aliens" ook duidelijk naar voren komt.  En let dan wel even op de details. Zo bleken de slachtoffers van deze demonische aliens allemaal mensen die voorheen in de vivisectie werkten....

We weten wel degelijk dat wat van andere "planeten" komt, minstens net zo hard gevallen is als wij.  Dat kun je in je Bijbel lezen en het staat ook opgetekend in de oudste religieuze geschriften ter wereld.  Dat er indidivuen zijn die meer goed doen dan slecht en individuen die meer slecht doen dan goed, is juist. Waar het nou juist om gaat is dat deze wereld in het kwaad ligt, en geen enkel mens goed is , omdat wij niet meer bij God zijn. Alleen terugkeer naar God biedt ons de Verlossing. En hoe doen we dat, door onze zonden te belijden en Jezus te aanvaarden als onze Persoonlijke Verlosser. En dit opdat aan ons fijnstoffelijk lichaam het Lichaam van Jezus Christus mag worden toegevoegd, zodat wij Zijn Koninkrijk kunnen binnengaan. Nu nog geestelijk en straks ook fysiek.

 

Ik meen niets. Ik heb niet de intentie iets te bestrijden. We zijn maar aanschouwers van een spektakel dat een nieuw piekpunt gaat bereiken. In welke mate dit gaat afspelen is mij bijzonder vaag. Wel ervaar ik vanuit de ervaring dat we dichtbij een breekpunt in onze evolutie/geschiedenis staan. Iets zal gebeuren, maar tegelijk zal het misschien niets zijn en ongezien voorbij gaan. (zoals het altijd gedaan heeft, hoewel "the forces to be" serieuze tribulatie kunnen veroorzaken in hun harmonieuze dans naar balans.) Maar ik denk dat uiteindelijk het goede wel zegevieren, zoals altijd. Dit is ons niet vreemd, we are in a looping. Doet je wel vragen stellen hoe dit algoritme in het groter geheel manifesteert eh? Dat is heel wat anders dan cijfertjes berekenen op de computer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Dolce Vita:

Nee, "wij" zijn niet in een looping, jij zit in een "looping." En zolang je geest geen rust vindt in Jezus Christus, blijf je daarin terechtkomen.

 

 

 

 

Neen Dolce, de mensheid vertoeft in een looping. We komen steeds op hetzelfde kritieke punt uit.

Beschavingen bereiken een zekere "top" en weg zijn ze, kijkt maar door de hele geschiedenis. En die overblijven? Die kijken er vergaapt op terug en vragen zich af what the bleep is going on :D 

De mysterieuze wegen van whatever the F is going on.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ben ik dan de enige die het waarneemt of ga ik gewoon verkeerd met internet en de realiteit om?

Niet de enige, er zullen ongetwijfeld meerderen zijn die overgevoelig zijn voor dit soort zaken. Wat misschien wel goed te realiseren is, is dat het complotdenken op jouw niveau niet echt meer een evolutionair voordeel biedt.

1 minuut geleden zei Hitchens:

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Hitchens:

Niet de enige, er zullen ongetwijfeld meerderen zijn die overgevoelig zijn voor dit soort zaken. Wat misschien wel goed te realiseren is, is dat het complotdenken op jouw niveau niet echt meer een evolutionair voordeel biedt.

 

Is dit al complot denken? Ik probeer het vrij van oordeel te houden, maar dat is moeilijk want ook ik ben vooringenomen. Het is een mysterie dat ons doorheen de hele geschiedenis volgt. Waar de mens verschijnt, verschijnen objecten in de lucht. Dat is weerspiegeld in veelal oude culturen. Er is ons een "code" achtergelaten en deze code is gekraakt. Systematisch preppen ze de mensen: we are not alone.

Ik probeer maar uit te dokteren waar wij vandaan komen. Ik zie in ieder tijdperk ufo's vliegen. Ik zie waar onze beschaving vorm neemt rare wezens afgebeeld worden, dat is relatief maar toch, het is rook. Toen ik er nog niet van overtuigd was dat iets buitenaards met de aarde geknoeid had, was ik er wel van overtuigd dat er met ons dna geknoeid is. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat het menselijke DNA niet bepaald synchroon loopt met de aardse evolutie. Het genetische DNA van de mens is een hybride van iets aards en iets "buiten"aards. Dat kan niet ontstaan zijn uit random processen. Die "selectie" is echt niet natuurlijk geweest, believe me on this one. En niet alleen duizenden jaren geleden is dat gebeurd, het gebeurt as we speak. De laatste tien jaar is ons DNA enorm gestegen in lijn en worden er meer "genieën" geboren dan ooit tevoren. Je kan dit eens objectief benaderen via google en er zelf een samenvatting uit halen en misschien kom je op dezelfde resultaten uit?

Culturen die nog resteren en de relatie met het mysterie onderhielden zijn dit fenomeen ook niet vreemd. De continenten die geen contact met elkaar hadden weerspiegelen gelijkaardige symbolen, tempels, mythes, ... Maar je ziet wel dat daar een verdeling in taal is zoals gezegd in genesis. Iets is verborgen voor ons en dat mysterie is verbonden met een "illusie" of iets reëel dat zich weerspiegelt als een ufo. Volgens de religies is dit onderdeel van de grote misleiding en als we in het tijdperk van de grote misleiding leven, dan staan we voor een knaller van een show.  Dit is niet complot denken, dit is gewoon naar de olifant in de kamer kijken. Ik weet ook wel dat ik hier geen zekerheid uit kan halen. Maar ik vat maar samen wat ik observeer. Ik kijk er niet vanuit één hokje naar, ik probeer ieder hokje eigen te worden en te overstijgen. Daarom dat ik voorzichtig met ideologie moet zijn, ik kan er snel in verdwalen door het eigen te maken. Maar als ik het dan overstegen heb kan ik die ideologie ook perfect ontleden en tot iets beter in elkaar puzzelen. Als ik als iemand overkom die complot denkt, weet dan, dit is maar een tijdelijke fase. Echter, ik kan de ufo in mijn zoektocht niet negeren. Het is geen Hollywood rage, het is iets dat door veel mensen als zeer reëel beleefd wordt, millennium na millenium.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Noel:

Ervaringen zijn altijd echt, of ze nu in virtualiteit beleefd worden of niet. Beleving van gebeurtenissen is afhankelijk van kennis en achtergrond. De uitleg die ik aan wonderlijke gebeurtenissen geef is eerder op geloofsbasis dan op wetenschapsbasis.

Is dat een citaat? Wat is dan de bron?

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Flash Gordon:

Is dat een citaat? Wat is dan de bron?

Nee geen citaat. Ik denk op die manier. Toegevoegd zou kunnen worden het "weten" in "wetenschap" meer een soort afgesproken geldigheid is dan een aangetoonde geldigheid.

Het cursief ontstond bij typen en ik dacht dat dit zo hoorde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De grote misleiding is al gaande van het punt dat Mozes uit Egypte weg trok. Men heeft een mythe genomen die al reeds bestond en volledig naar eigen hand gezet. Christendom volgde, islam volgde.
Als je ziet naar de kruisdood en de wederopstanding na 3 dagen lijkt dit verdacht veel gemeen te hebben met Egyptische astrologie. De zon staat in perfecte alignment met de riem van Orion ergens eind december. Ze staat dan drie dagen op hetzelfde punt en rond kerstmis stijgt ze weer en worden de dagen opnieuw langer. Dit is symbolisch verpakt in de kruisdood. Want je kan een kruis vormen in de hemel in deze alignment. Die triniteit is al afkomstig van bij de Egyptenaren afgebeeld in Horus die ook uit een maagd geboren is. Ook spreekt Jezus over het tijdperk "waterman". Het is dus allemaal een afgeleide van astrologie. Want Jezus voedt duizenden mensen met amper 2 vissen. De 2 vissen zijn ook een tijdperk (symbolisch afgebeeld) waardoor dit zonnestelsel toen ging, en nu zijn we beland in het tijdperk van de waterman zoals het NT dus schrijft. Nog maar te zwijgen over zijn geboorte uit een maagd, de ster boven zijn stal en waar hij later gevolgd wordt door 12 leerlingen. Allemaal astrologie(?)!

De mythe van Christus gaat eeuwen in circulatie en wordt telkens aan nieuwe personages toegedeeld. Het begon bij Horus, maar wellicht daarvoor al bij de Soemeriërs, zo ver terug ben ik (nog) niet.

Tijdperk Piscus/vissen (Tijdperk Jezus): Johannes 6:9
Hier is een jongsken, dat vijf gerstebroden heeft, en twee visjes; maar wat zijn deze onder zo velen 

Begintijd Aquarius/waterman (nu dus): Lukas 22:10
En Hij zeide tot hen: Ziet, als gij in de stad zult gekomen zijn, zo zal u een mens ontmoeten, dragende een kruik waters; volgt hem in het huis, daar hij ingaat

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11/7/2017 om 08:08 zei Fundamenteel:

 Die triniteit is al afkomstig van bij de Egyptenaren afgebeeld in Horus die ook uit een maagd geboren is

Waar haal je in hemelsnaam je idioterie vandaan? Laat me raden... het internet.... gelukkig zijn dit soort veelvuldig op alien aanbiddendende en geurkaarsen verkopende sites aangehaalde bullcrap zaken ook 'debunked' door mensen die wel daadwerkelijk iets weten van t oude Egypte en is deze informatie ook op het wonderschone internet te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Waar haal je in hemelsnaam je idioterie vandaan? Laat me raden... het internet.... gelukkig zijn dit soort veelvuldig op alien aanbiddendende en geurkaarsen verkopende sites aangehaalde bullcrap zaken ook 'debunked' door mensen die wel daadwerkelijk iets weten van t oude Egypte en is deze informatie ook op het wonderschone internet te vinden.

Niet ijdel met woorden spelen als je er later van in uw blootje gaat staan. Ik haal dat van Wikipedia.
Wel dien ik achteraf te corrigeren dat Horus niet specifiek uit een maagd geboren is. Dat had ik verkeerd opgevat. Maar Horus is wel uit een "goddelijke" bevruchting opgewerkt. Er nam een geslachtsdaad met een "fallus" plaats. Daarbovenop ondergaat Horus ook een wederopstanding. De 3 dagen en de kruisiging zijn ook een symboliek van hoe de zon in relatie met de riem van Orion staat. Egyptenaren waren bezeten door astrologie en aan de hand van de "hemel" zaken voorspellen. Religie is daar allemaal één afgeleide van en het is tot in de treure toe herhaald in iedere cultuur. Dus hoezo idioterie? Uw gebrek aan kennis zou u niet toe zulke taal mogen drijven. Het staat bij mij gemarkeerd als hypocriete arrogantie.

Citaat

Een aantal onderzoekers [5] is van mening dat de Isiscultus in laat-Romeinse tijden een invloed heeft gehad op de ontwikkeling van de christelijke cultus[6] van de Moedermaagd Maria. Getuigenissen geven aan dat dit de katholieke Kerk toeliet om grote aantallen gelovigen in haar rangen te halen die voordien de Isiscultus aanhingen, en die wel bereid waren zich te bekeren voor zover een op Isis gelijkende vrouwelijke figuur beschikbaar was waar zij hun vroeger geloof konden op focussen. Iconografisch vallen in ieder geval de gelijkenissen op tussen de zittende Isis die haar zoon Horus zoogt en de talloze Madonna's, die de zittende Maria die haar zoon Jezus in de arm houdt en eventueel zoogt afbeelden. Ook is er een parallel tussen de maagdelijkheid van Isis en die van Maria. Ook van Isis werd verteld dat de conceptie niet-lichamelijk was, en dat zij dus als maagd geboorte gaf aan Horus, net zoals in de Frygische mythologie de god Attis uit de maagdelijke moeder Nana stamde


https://nl.wikipedia.org/wiki/Isis_(godin)

Citaat

Deze drie-eenheid kon drie hoofdaspecten van een uniek principe weergeven (bijvoorbeeld scheppend-instandhoudend-vernietigend), een familiale verhouding (bijvoorbeeld vader-moeder-kind), of een functionele samenhang weerspiegelen (bijvoorbeeld zon-maan-morgenster), maar ook bestaan uit verschillende goden die in feite weinig met elkaar te maken hadden. Soms fungeert een van de drie goden als hoofdgod, of zelfs als al-god.

Citaat

In de late periode, tijdens de Romeinse overheersing, werd de triade van Heliopolis erg populair en waren een van de goden van het Romeinse rijk. Waar Isis en Horus model stonden voor het latere Maria-Christus beeld. De triade was eigenlijk een extract van de Heliopolitaanse Enneade. Het bestond uit:

Osiris of Asir (de vader-figuur, eerste mythische koning)

Isis of Aset (de moeder, godin van de magie)

Horus of Hor (kind-god, god van de horizon

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Triade_(godsdienst)

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wel dien ik achteraf te corrigeren dat Horus niet specifiek uit een maagd geboren is. Dat had ik verkeerd opgevat.

Dank je. Nu niet er van alles bij halen waar ik niet over sprak en proberen op valse manier een soort van ander gelijk te halen. Genant.

 

Lastig altijd mensen die a) geen kennis hebben anders dan wat internet hen voorkauwt (met Wiki natuurlijk als enige 'echte' bron, zonxer zelf waarschijnlijk een Wiki account te hebben en te snappen hoe het daar intern aan toe gaat) en b) niet kunnen discussierren en overal omheen draaien. Ik citeer je, daar reageer ik op. Je erkent je ongelijk, dat siert je, maar dan ga je er van alles bijjalen waar ik ik niet op reageerde? Jammerlijk. Maar goed, als  jij parallelen wilt zien en jezelf daarmee wilt scharen bij de grote ongeinformeerde religion copy conspiracy  tinfoil hatters, be my guest. Als je wat titels wilt van serieuze boeken over Egyptologie oid, dan hoor ik t wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎3‎-‎11‎-‎2017 om 05:37 zei Fundamenteel:

Ik probeer maar uit te dokteren waar wij vandaan komen

Zou je dat niet overlaten aan mensen die daar voor geleerd hebben en die nonsens kunnen scheiden van wat er toe doet ?

Op ‎3‎-‎11‎-‎2017 om 05:37 zei Fundamenteel:

Ik zie in ieder tijdperk ufo's vliegen. Ik zie waar onze beschaving vorm neemt rare wezens afgebeeld worden, dat is relatief maar toch, het is rook

Nee, dat zijn wat tekeningen die jij niet kunt plaatsen. Je hersens gaan vervolgens proberen om verband te leggen met het beperkte aantal zaken die jou wél bekend zijn. Een hoofd met een cirkel er om heen wordt dan in jouw ogen een kosmonaut. Dat is geen rook, maar zijn je hersens die functioneren zoals ze doen.

Op ‎3‎-‎11‎-‎2017 om 05:37 zei Fundamenteel:

Toen ik er nog niet van overtuigd was dat iets buitenaards met de aarde geknoeid had, was ik er wel van overtuigd dat er met ons dna geknoeid is. En ik ben er nog steeds van overtuigd dat het menselijke DNA niet bepaald synchroon loopt met de aardse evolutie.

En dit is dus zo'n moment waarop mensen die daarvoor geleerd hebben nonsens er uit filteren. Want ons DNA is volledig te verklaren zonder dat er stukjes zijn waarvan men werkelijk geen idee heeft waar ze vandaan komen. Het staat je natuurlijk vrij om hier  uit te leggen welke stukjes volgens jou vreemd zijn, en daarnaast nog eens aan te tonen dat die buitenaards zijn. Maar zomaar een ongefundeerde bewering droppen, dat kun je niet maken.

Op ‎3‎-‎11‎-‎2017 om 05:37 zei Fundamenteel:

Het genetische DNA van de mens is een hybride van iets aards en iets "buiten"aards. Dat kan niet ontstaan zijn uit random processen. Die "selectie" is echt niet natuurlijk geweest, believe me on this one.

Het spijt me, het is nu eenmaal wel ontstaan uit random processen en die zijn volledig in kaart gebracht. Je praat dus onzin.

Op ‎3‎-‎11‎-‎2017 om 05:37 zei Fundamenteel:

De laatste tien jaar is ons DNA enorm gestegen in lijn en worden er meer "genieën" geboren dan ooit tevoren. Je kan dit eens objectief benaderen via google en er zelf een samenvatting uit halen en misschien kom je op dezelfde resultaten uit?

Nu verwar je DNA met Google. Het gebruik van Google is de laatste 10 jaar enorm gestegen en er zijn meer juiste zoekresulaten uitgekomen dat ooit tevoren. De bewering dat je via Google zaken objectief zou kunnen benaderen laat zien dat je op dit punt nogal naïef bent.
Ik zou inhoudelijk op je DNA bewering in kunnen gaan, maar als ik je de vraag stel op welke manier DNA dan is 'gestegen' en 'in welke lijn dan', ben ik bang dat je er al niet meer uit komt. Je antwoord heb je eigenlijk al gegeven "Zoek maar op Google". Dat is geen antwoord maar dat is een brevet van onvermogen over jezelf afgeven.

Op ‎3‎-‎11‎-‎2017 om 05:37 zei Fundamenteel:

Culturen die nog resteren en de relatie met het mysterie onderhielden zijn dit fenomeen ook niet vreemd. De continenten die geen contact met elkaar hadden weerspiegelen gelijkaardige symbolen, tempels, mythes, ... Maar je ziet wel dat daar een verdeling in taal is zoals gezegd in genesis. Iets is verborgen voor ons en dat mysterie is verbonden met een "illusie" of iets reëel dat zich weerspiegelt als een ufo. Volgens de religies is dit onderdeel van de grote misleiding en als we in het tijdperk van de grote misleiding leven, dan staan we voor een knaller van een show.  Dit is niet complot denken, dit is gewoon naar de olifant in de kamer kijken. Ik weet ook wel dat ik hier geen zekerheid uit kan halen. Maar ik vat maar samen wat ik observeer. Ik kijk er niet vanuit één hokje naar, ik probeer ieder hokje eigen te worden en te overstijgen.

Dat laatste doe je niet, want er is genoeg weerwoord geweest op deze beweringen. Echter weiger je daarop te reageren. Je staat met je vingers in je oren keihard te roepen dat je naar iedereen heel goed luistert.

Op ‎3‎-‎11‎-‎2017 om 05:37 zei Fundamenteel:

Als ik als iemand overkom die complot denkt, weet dan, dit is maar een tijdelijke fase.

Dat hoop ik echt van ganser harte voor je. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei MysticNetherlands:

Dank je. Nu niet er van alles bij halen waar ik niet over sprak en proberen op valse manier een soort van ander gelijk te halen. Genant.

 

Lastig altijd mensen die a) geen kennis hebben anders dan wat internet hen voorkauwt (met Wiki natuurlijk als enige 'echte' bron, zonxer zelf waarschijnlijk een Wiki account te hebben en te snappen hoe het daar intern aan toe gaat) en B) niet kunnen discussierren en overal omheen draaien. Ik citeer je, daar reageer ik op. Je erkent je ongelijk, dat siert je, maar dan ga je er van alles bijjalen waar ik ik niet op reageerde? Jammerlijk. Maar goed, als  jij parallelen wilt zien en jezelf daarmee wilt scharen bij de grote ongeinformeerde religion copy conspiracy  tinfoil hatters, be my guest. Als je wat titels wilt van serieuze boeken over Egyptologie oid, dan hoor ik t wel.

Ik zei dat de triniteit al voor Jezus speelde en de mythe van Jezus doorheen heel onze geschiedeis aan verschillende personages is toebedeeld. Er zijn meer mensen geboren uit een god die een zoon van god waren. Je moet mij geen boeken aanbevelen waarvan je geen essentie kan samenvatten.
Ik heb voor wikipedia gekozen omdat je op voorhand kritisch over websites begon. Dan raad je Egyptologie aan. Alsof de mythe van Horus de mensen vreemd is :roll: Het gaat niet over Egyptologie, het gaat over de mythe van Jezus. Ik zei dat dit een afgeleide is en begon bij Horus, dat heb ik voldoende aangetoond. Uw kritische mening over wikipedia doet daar geen afbreuk aan, tenzij daar een deftige bron tegenover staat die anders vertelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zou je dat niet overlaten aan mensen die daar voor geleerd hebben en die nonsens kunnen scheiden van wat er toe doet ?

Nee, dat zijn wat tekeningen die jij niet kunt plaatsen. Je hersens gaan vervolgens proberen om verband te leggen met het beperkte aantal zaken die jou wél bekend zijn. Een hoofd met een cirkel er om heen wordt dan in jouw ogen een kosmonaut. Dat is geen rook, maar zijn je hersens die functioneren zoals ze doen.

En dit is dus zo'n moment waarop mensen die daarvoor geleerd hebben nonsens er uit filteren. Want ons DNA is volledig te verklaren zonder dat er stukjes zijn waarvan men werkelijk geen idee heeft waar ze vandaan komen. Het staat je natuurlijk vrij om hier  uit te leggen welke stukjes volgens jou vreemd zijn, en daarnaast nog eens aan te tonen dat die buitenaards zijn. Maar zomaar een ongefundeerde bewering droppen, dat kun je niet maken.

Het spijt me, het is nu eenmaal wel ontstaan uit random processen en die zijn volledig in kaart gebracht. Je praat dus onzin.

Nu verwar je DNA met Google. Het gebruik van Google is de laatste 10 jaar enorm gestegen en er zijn meer juiste zoekresulaten uitgekomen dat ooit tevoren. De bewering dat je via Google zaken objectief zou kunnen benaderen laat zien dat je op dit punt nogal naïef bent.
Ik zou inhoudelijk op je DNA bewering in kunnen gaan, maar als ik je de vraag stel op welke manier DNA dan is 'gestegen' en 'in welke lijn dan', ben ik bang dat je er al niet meer uit komt. Je antwoord heb je eigenlijk al gegeven "Zoek maar op Google". Dat is geen antwoord maar dat is een brevet van onvermogen over jezelf afgeven.

Dat laatste doe je niet, want er is genoeg weerwoord geweest op deze beweringen. Echter weiger je daarop te reageren. Je staat met je vingers in je oren keihard te roepen dat je naar iedereen heel goed luistert.

Dat hoop ik echt van ganser harte voor je. 

Pfff zo'n hoop kritische tekst, maar niets argumentatie. Vergeef me dat ik een hoop zever negeer en meteen naar de essentie overschakel.

Het menselijke DNA loopt niet synchroon met de aardse evolutie. Punt.
Het menselijke DNA bestaat uit een deel dat wetenschappers niet kunnen verklaren. Peter Ward, een bioloog op een universiteit in Seatlle, overweegt sterk "Pan Spermia" om het leven op aarde te verklaren. Daarmee zou alle leven op aarde buitenaards zijn. Maar dat is niet wat ik vermoed, ik vermoed dat er met de evolutie van de aarde geknoeid is en de mens daar het "eindproduct" van is.
Dan heb je nog dokter Francis Crick die zich daarmee inliet: https://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Crick#1951.E2.80.931953:_DNA_structure 
Lees daar hoe wetenschappers maar 1 deel kunnen namaken en het andere deel nog veel te gesofisticeerd is.

Onderdaan een verzameling van het hele onderzoek. Een eyecatcher:

Citaat

Collaborative research from a gathering of exo-scientists postulate that there are genes from over 20 extraterrestrials civilizations in Human DNA. These exo-scientists have continued the work of Nobel Prize winner Dr. Frances Crick, and other scholars in this area. Current findings are consistent with reports of Professor Sam Chang, who discreetly released information on his own apparent findings, in association with the Human Genome Project.

http://www.bibliotecapleyades.net/ciencia/ciencia_adn08.htm
Hier is een artikel over dat onderzoek: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2994187/Mystery-alien-genes-Scientists-discover-DNA-NOT-ancestors-say-change-think-evolution.html

Graag holle woorden achterwege laten zoals "dit is onzin en bla bla". Dit zijn de mensen die daarvoor geleerd hebben, ik ben bekend met hun onderzoeken en zuig dit niet uit mijn duim; Noch kijk ik op naar mensen die een master of bachelor meer dan mij zouden hebben. Dat betekent niets. Dawkins kan ook prachtig de ET verwoorden en 20 boeken over uitschrijven, daarom heeft de man nog geen gelijk he. De wetenschappelijke onderzoeken tonen ons aan dat er restanten in ons DNA aanwezig zijn die niet synchroon lopen met de aardse evolutie. Wie de genetische markers van soorten onderzoekt en dan kijkt bij de mens, kan er amper naast kijken dat er precies geknipt en geplakt is.

Maxim Mukakov en Vladimir Shcherbak werkte 13 jaar aan het menselijke genoom project. Wat is hun conclusie? Wel...

Citaat

Vladimir I. shCherbak of al-Farabi Kazakh National University of Kazakhstan, and Maxim A. Makukov of the Fesenkov Astrophysical Institute, hypothesize that an intelligent signal embedded in our genetic code would be a mathematical and semantic message that cannot be accounted for by Darwinian evolution. They call it “biological SETI.” What’s more, they argue that the scheme has much greater longevity and chance of detecting E.T. than a transient extraterrestrial radio transmission.

Writing in the journal Icarus, they assert: “Once fixed, the code might stay unchanged over cosmological timescales; in fact, it is the most durable construct known. Therefore it represents an exceptionally reliable storage for an intelligent signature. Once the genome is appropriately rewritten the new code with a signature will stay frozen in the cell and its progeny, which might then be delivered through space and time.

The Huff: https://www.huffingtonpost.com/2013/04/09/alien-code-in-human-genes_n_3034876.html

Als ik zeg "zoek maar op google" is dat omdat het niet in één link samen te vatten is. Ik kan ook met christenen komen discussiëren, maar kan me pas in hun verhaal inleven als ik het NT las, niet waar? Ik hou van discussie en kan tegen een flinke duw, maar uit deze discussie kan ik niets halen. Opkijken en vertrouwen op mensen die gestudeerd hebben, my F god. Verschuil jij je ook achter beren alvorens je met iemand anders een discussie durft aangaan?

Alvast, hier zijn de namen van alle wetenschappers die zich daarmee bezig hielden.  Die mensen hebben ook masters als je daar zoveel waarde aan hecht. :roll:

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zei dat de triniteit al voor Jezus speelde en de mythe van Jezus doorheen heel onze geschiedeis aan verschillende personages is toebedeeld. Er zijn meer mensen geboren uit een god die een zoon van god waren. Je moet mij geen boeken aanbevelen waarvan je geen essentie kan samenvatten.
Ik heb voor wikipedia gekozen omdat je op voorhand kritisch over websites begon. Dan raad je Egyptologie aan. Alsof de mythe van Horus de mensen vreemd is :roll: Het gaat niet over Egyptologie, het gaat over de mythe van Jezus. Ik zei dat dit een afgeleide is en begon bij Horus, dat heb ik voldoende aangetoond. Uw kritische mening over wikipedia doet daar geen afbreuk aan, tenzij daar een deftige bron tegenover staat die anders vertelt.

Je weet niets van 'de' triniteit van Egypte. Vandaar dat ik je boeken over Egypte aanraad. Dat jij dan weer een nergens op gebaseerde aanname meent rond te moeten strooien dat ik er geen essentie van kan samenvatten moet je zelf weten. Er is geen 'de' triniteit. Er zijn diverse (!) trios (!) van goden die soms (!) samen afgebeeld worden, thats it. En nauwelijks (of zeg maar helemaal niet) lijken op een triniteit van een onzichtbare, goddelijke al-schepper, een onzichtbare Geest en een man, laat staan alledrie als dezelfde God gezien worden. Dan kom je met de 'hindu triniteit' (zulke ook vast een treffende overeenkomst vinden :D) al een stapje dichter in de buurt.

Je hebt niets anders dan wiki en hebt dus geen enkele ervaring met de wiki gemeenschap of t process. En verder vermoed ik geen ervaring met gedegen literatuur staan bronnenonderzoek. Dat je zelf ook maar één Egyptische tekst met vertaling hebt gelezen... ik vermoed dat dat niet het geval is. En dan is 'internet' dus je 'bron'.... Waarom geloof je al die aluhoedjes rommel van je? Als je objectief zoekt moet je toch de 'tegen-bewijzen op het grote internet hebben gevonden?

Je hebt n felle repliek op mijn felle repliek, maar je aluhoedjes theorieën zijn niet gebaseerd op enige serieuze, academische basis. Als je serieuze bronnen hebt, ben je bij deze uitgenodigd die hier te posten. 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Pfff zo'n hoop kritische tekst, maar niets argumentatie. Vergeef me dat ik een hoop zever negeer en meteen naar de essentie overschakel.

Het menselijke DNA loopt niet synchroon met de aardse evolutie. Punt.
Het menselijke DNA bestaat uit een deel dat wetenschappers niet kunnen verklaren. Peter Ward, een bioloog op een universiteit in Seatlle, overweegt sterk "Pan Spermia" om het leven op aarde te verklaren. Daarmee zou alle leven op aarde buitenaards zijn. Maar dat is niet wat ik vermoed, ik vermoed dat er met de evolutie van de aarde geknoeid is en de mens daar het "eindproduct" van is.
Dan heb je nog dokter Francis Crick die zich daarmee inliet: https://en.wikipedia.org/wiki/Francis_Crick#1951.E2.80.931953:_DNA_structure 
Lees daar hoe wetenschappers maar 1 deel kunnen namaken en het andere deel nog veel te gesofisticeerd is.

Onderdaan een verzameling van het hele onderzoek. Een eyecatcher:

http://www.bibliotecapleyades.net/ciencia/ciencia_adn08.htm
Hier is een artikel over dat onderzoek: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2994187/Mystery-alien-genes-Scientists-discover-DNA-NOT-ancestors-say-change-think-evolution.html

Graag holle woorden achterwege laten zoals "dit is onzin en bla bla". Dit zijn de mensen die daarvoor geleerd hebben, ik ben bekend met hun onderzoeken en zuig dit niet uit mijn duim; Noch kijk ik op naar mensen die een master of bachelor meer dan mij zouden hebben. Dat betekent niets. Dawkins kan ook prachtig de ET verwoorden en 20 boeken over uitschrijven, daarom heeft de man nog geen gelijk he. De wetenschappelijke onderzoeken tonen ons aan dat er restanten in ons DNA aanwezig zijn die niet synchroon lopen met de aardse evolutie. Wie de genetische markers van soorten onderzoekt en dan kijkt bij de mens, kan er amper naast kijken dat er precies geknipt en geplakt is.

Maxim Mukakov en Vladimir Shcherbak werkte 13 jaar aan het menselijke genoom project. Wat is hun conclusie? Wel...

The Huff: https://www.huffingtonpost.com/2013/04/09/alien-code-in-human-genes_n_3034876.html

Als ik zeg "zoek maar op google" is dat omdat het niet in één link samen te vatten is. Ik kan ook met christenen komen discussiëren, maar kan me pas in hun verhaal inleven als ik het NT las, niet waar? Ik hou van discussie en kan tegen een flinke duw, maar uit deze discussie kan ik niets halen. Opkijken en vertrouwen op mensen die gestudeerd hebben, my F god. Verschuil jij je ook achter beren alvorens je met iemand anders een discussie durft aangaan?

Alvast, hier zijn de namen van alle wetenschappers die zich daarmee bezig hielden.  Die mensen hebben ook masters als je daar zoveel waarde aan hecht. :roll:

Je snapt dat 'alien' gewoon 'vreemd' betekent he? En in deze context niets met je alien alu Egyptische ufo's te maken heeft? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Je weet niets van 'de' triniteit van Egypte. Vandaar dat ik je boeken over Egypte aanraad. Dat jij dan weer een nergens op gebaseerde aanname meent rond te moeten strooien dat ik er geen essentie van kan samenvatten moet je zelf weten. Er is geen 'de' triniteit. Er zijn diverse (!) trios (!) van goden die soms (!) samen afgebeeld worden, thats it. En nauwelijks (of zeg maar helemaal niet) lijken op een triniteit van een onzichtbare, goddelijke al-schepper, een onzichtbare Geest en een man, laat staan alledrie als dezelfde God gezien worden. Dan kom je met de 'hindu triniteit' (zulke ook vast een treffende overeenkomst vinden) al een stapje dichter in de buurt.

Je hebt niets anders dan wiki en hebt dus geen enkele ervaring met de wiki gemeenschap of t process. En verder vermoed ik geen ervaring met gedegen literatuur staan bronnenonderzoek. Dat je zelf ook maar één Egyptische tekst met vertaling hebt gelezen... ik vermoed dat dat niet het geval is. En dan is 'internet' dus je 'bron'.... Waarom geloof je al die aluhoedjes rommel van je? Als je objectief zoekt moet je toch de 'tegen-bewijzen op het grote internet hebben gevonden?

Je hebt n felle repliek op mijn felle repliek, maar je aluhoedjes theorieën zijn niet gebaseerd op enige serieuze, academische basis. Als je serieuze bronnen hebt, ben je bij deze uitgenodigd die hier te posten. 

Mystic AUB. Het gaat er niet om wat IK over de triniteit weet. Het gaat erover dat dit al lang onder de mensheid speelt. Het christendom heeft dat gewoon aangepast en hervormd naar eigen goeddunken.

Het gaat hier niet over Egyptische mythologie, maar over het feit dat de mythe rond Jezus gebaseerd is op een mythe die veel andere personages in het verleden toegedeeld is. Er zijn meerdere "zonen van God" op aarde geweest. Jij wil het Egyptisch maken door één fractie van de tekst te nemen en uit context te gaan. Het gaat mij voornamelijk over de mythe van Jezus. Misschien dat ge er een tekeningske bij moet maken voor U? En die gelijkenissen vind je niet alleen bij Horus, maar doorheen heel onze menselijke geschiedenis. Dat plaatje zegt dat Horus uit een maagd geboren is, maar zij had wel seks met een goddelijke fallus dus die maagdelijkheid is relatief zoals ik eerder al nuanceerde. Ook is de geboortedatum van Jezus niet accuraat, MAAR we vieren wel kerstmis met Jezus afgebeeld in een kerststal op 25/12.

Ik heb felle kritiek op je, niet omdat je het niet eens bent, maar faalt daar iets concreet tegenover te stellen.
Lees dit eens, hier zijn alle mythes op een rijtje geplaatst die gelijkenissen met Jezus vertonen: https://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_comparative_mythology
Natuurlijk
zijn er delen te debunken, zoals ik hierboven al reeds stelde. Maar de gelijkenissen zijn in veelal culturen frappant gelijkaardig.

Horus.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid