Spring naar bijdragen

WTG/Christendom & het nazisme


Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei St. Ignatius:

Of de geloofsovertuiging van anderen belachelijk maken door te stellen dat hun credo ‘niks waard is.’ Dat heeft niets meer met inhoudelijke kritiek te maken, maar alleen met moddergooien.

Ok, je mag dus een Christelijke groepering wel betichten van niet-Christen zijn. Beetje dubbele moraal.

5 minuten geleden zei Flash Gordon:

Stel je niet aan, jg’s hebben in essentie hetzelfde geloof als moslims, met hooguit een andere profeet

Schei toch uit. Katholicisme wijkt af. Beeldingverering, rozekrans bidden, Mariaverering, voorgeborchte, kruistochten, brandstapels... Moet ik nog even doorgaan.... Allemaal zaken die nergens in de bijbel voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Ok, je mag dus een Christelijke groepering wel betichten van niet-Christen zijn. Beetje dubbele moraal.

Schei toch uit. Katholicisme wijkt af. Beeldingverering, rozekrans bidden, Mariaverering, voorgeborchte, kruistochten, brandstapels... Moet ik nog even doorgaan.... Allemaal zaken die nergens in de bijbel voorkomen.

Dat je niks van het christelijk geloof weet verbaast niet. Dat je überhaupt weinig weet buiten je wachttorenteksten is ook niks nieuws. Je niet inhoudelijk reageren blijft bijzonder onnozel.

 

weerleg nu gewoon eens inhoudelijk. Waarin zitten de essentiële verschillen tussen de volgelingen van Mohammed en de volgelingen van het wtg?

10 minuten geleden zei sjako:

Ok, je mag dus een Christelijke groepering wel betichten van niet-Christen zijn. Beetje dubbele moraal.

Schei toch uit. Katholicisme wijkt af. Beeldingverering, rozekrans bidden, Mariaverering, voorgeborchte, kruistochten, brandstapels... Moet ik nog even doorgaan.... Allemaal zaken die nergens in de bijbel voorkomen.

Overigens, je loyaliteit aan Hitler verklaren stond ook niet echt in de Bijbel he?

 

maar omdat je wel uitdeelt en slecht incasseert zal get gejank en het ontkennen van historische feiten wel weer het enige zijn om de schaamte van de jg’s mee toe te dekken

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flash Gordon:

Waarin zitten de essentiële verschillen tussen de volgelingen van Mohammed en de volgelingen van het wtg?

Een grotere tegenstelling kan je niet vinden. JG erkennen dat er geen redding is buiten Christus. JG zeggen dat Jezus de Zoon is van God. JG zeggen dat Jezus voor ons gestorven is en dat Hij op de derde dag een opstanding heeft gekregen. Allemaal dingen die de Islam ontkent. Het lijkt er nergens op. Het enige wat wij ontkennen is de drieeenheid. Wij zeggen dus dat Jezus de Zoon is van God, dat God één is, dus maar één souvereine God, JHWH. De heilige Geest is geen persoon. Elke Jood zal dit ook beamen omdat het nu eenmaal in de Bijbel staat.

1 uur geleden zei Flash Gordon:

Overigens, je loyaliteit aan Hitler verklaren stond ook niet echt in de Bijbel he?

En maar lasteren. Als er een groep geleden heeft in de Tweede Wereldoorlog dan waten het de Jehovah's Getuigen. Wel eens van de paarse driehoek gehoord? Joden en JG kwamen in concentratiekampen terecht. De duivel wilde Gods volk voorgoed uitroeien, maar dat zal niet lukken. Lastering heb ik bovendien gerapporteerd.

9 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het wtg heeft net als de islam de taqiyya als leer. (een ongelovige is "de waarheid" niet waardig volgens het wtg, en moet dus belogen en bedrogen worden, totdat het wtg die persoon in zijn zak heeft).

Hoe verzin je het. Haat, dat motiveert je. Als wij zouden vinden dat een ongelovige de waarheid niet waardig zou zijn, waarom gaan we dan naar de mensen toe om de waarheid te vertellen?! Iets wat jij ook zou moeten doen ipv te lopen lasteren hier.

12 minuten geleden zei Dolce Vita:

Zowel een jg als een moslim is naar hun eigen leer een "slaaf" van Allah/Jehova, terwijl een christen een kind van God is en geen slaaf.

Je lastert heel ernstig he, hoop dat je dat beseft als je je straks voor God moet verantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Een grotere tegenstelling kan je niet vinden. JG erkennen dat er geen redding is buiten Christus. JG zeggen dat Jezus de Zoon is van God. JG zeggen dat Jezus voor ons gestorven is en dat Hij op de derde dag een opstanding heeft gekregen. Allemaal dingen die de Islam ontkent. Het lijkt er nergens op. Het enige wat wij ontkennen is de drieeenheid. Wij zeggen dus dat Jezus de Zoon is van God, dat God één is, dus maar één souvereine God, JHWH. De heilige Geest is geen persoon. Elke Jood zal dit ook beamen omdat het nu eenmaal in de Bijbel staat.

En maar lasteren. Als er een groep geleden heeft in de Tweede Wereldoorlog dan waten het de Jehovah's Getuigen. Wel eens van de paarse driehoek gehoord? Joden en JG kwamen in concentratiekampen terecht. De duivel wilde Gods volk voorgoed uitroeien, maar dat zal niet lukken. Lastering heb ik bovendien gerapporteerd.

Hoe verzin je het. Haat, dat motiveert je. Als wij zouden vinden dat een ongelovige de waarheid niet waardig zou zijn, waarom gaan we dan naar de mensen toe om de waarheid te vertellen?! Iets wat jij ook zou moeten doen ipv te lopen lasteren hier.

Zie, het bekende gejank om de grote schaamte maar te verbergen. De schaamte van de loyaliteitsverklaring aan Adolf Hitler. 

Oh, en iemand vals van laster beschuldigen is natuurlijk ook laster.

 

Helaas voor jou weet Thorgrem wel beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.bible.ca/jw-hitler.htm

 

Pijnlijk, pijnlijk.

De inhoudelijke reactie is er niet, dus komt het bekende gejank, het "jij zal je voor God moeten verantwoorden". 

 

Een ware JG. Wel lasteren en beschuldigen, wel uitdelen, maar nooit inhoudelijk reageren, nooit eens feiten erkennen, nooit incasseren.

 

Voor God zullen we wel zien. Voor wie kan lezen ben je een schande voor jezelf @sjako

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Is al lang ontkracht. De RKK wist er anders wel goede maatjes mee te zijn. Trouwens Hitler was Katholiek, dat is nog eens pijnlijk.

En de jij-bak. natuurlijk, de overbekende wtg-trucjes.

Echt @sjako, wat moet jij een groot vertrouwen hebben in de onnozelheid van mensen die jou lezen. En wat moet jij een bord voor je hoofd houden om je schaamte niet te hoeven zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

IMG_0151.JPG.5b1b2a0f5cdc215b3a1f7767f755ab09.JPG

Jammer voor jou alleen: ik ontken dat helemaal niet. Het doet me ook niet zoveel. Katholieken zijn mensen, geen heiligen. 

Het wordt wat lastiger als je constant anderen loopt te beschuldigen, zoals jij, en jezelf en je geloofsgenoten heilig loopt te verklaren, zoals jij, en dan de feiten moet ontkennen en met jij-bakken en leugens moet overschreeuwen, zoals jij doet.

 

Moet je trouwens niet weer eens met veel kabaal afscheid nemen van dit forum, omdat mensen je aanspreken op wat je werkelijk bent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

Hoe verzin je het. Haat, dat motiveert je. Als wij zouden vinden dat een ongelovige de waarheid niet waardig zou zijn, waarom gaan we dan naar de mensen toe om de waarheid te vertellen?! Iets wat jij ook zou moeten doen ipv te lopen lasteren hier.

Je lastert heel ernstig he, hoop dat je dat beseft als je je straks voor God moet verantwoorden.

Degene die hier nu liegt en lastert ben je zelf. 

15 minuten geleden zei sjako:

Hoe verzin je het. Haat, dat motiveert je. Als wij zouden vinden dat een ongelovige de waarheid niet waardig zou zijn, waarom gaan we dan naar de mensen toe om de waarheid te vertellen?! Iets wat jij ook zou moeten doen ipv te lopen lasteren hier.

Je lastert heel ernstig he, hoop dat je dat beseft als je je straks voor God moet verantwoorden.

Degene die hier nu liegt en lastert ben je zelf. 

15 minuten geleden zei sjako:

Hoe verzin je het. Haat, dat motiveert je. Als wij zouden vinden dat een ongelovige de waarheid niet waardig zou zijn, waarom gaan we dan naar de mensen toe om de waarheid te vertellen?! Iets wat jij ook zou moeten doen ipv te lopen lasteren hier.

Je lastert heel ernstig he, hoop dat je dat beseft als je je straks voor God moet verantwoorden.

Degene die hier nu liegt en lastert ben je zelf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Flash Gordon:

Katholieken zijn mensen, geen heiligen. 

Ok, dus als Katholieken heugelen met Hitler is het ineens niet meer erg. Maar JG baschen. Jammer voor je dat er geen brandstapels meer zijn he.

1 minuut geleden zei Flash Gordon:

De stuip ontstond toen ik, geheel terecht, wees op de grote overeenkomsten tussen jg's en moslims, die beiden volgens de FAQ van dit forum geen christenen zijn. Simpel feit.

Daar heb ik antwoord op gegeven dat dit grote onzin is. En dit onderbouwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ok, dus als Katholieken heugelen met Hitler is het ineens niet meer erg. Maar JG baschen. Jammer voor je dat er geen brandstapels meer zijn he.

Nee, Flash erkend het zelfs. Helaas durf jij nog steeds niet te erkennen dat het WTG wel degelijk een brief naar Hitler heeft gestuurd (waar ze ook nog eens expliciet de joden en katholieken aanwezen als vijand), sterker nog je ontkend het gewoon. Maar dat is maar bijzaak, tenzij je wenst dat er een WTG/christendom en het nazisme topic wordt aangemaakt.

2 uur geleden zei sjako:

Daar heb ik antwoord op gegeven dat dit grote onzin is. En dit onderbouwd.

En daar gaan we nu dus mee verder. Je hebt er antwoord op gegeven en je vindt het grote onzin. Dat is het echter niet. Theologisch is zeer sterk te maken, en wordt ook door Credible onderschreven, dat het WTG geen onderdeel is van het christendom. Ze zetten zichzelf ook veelvuldig af tegen het christendom. Dus tenzij jij kan aantonen dat het WTG Jezus erkend als God de Zoon denk ik niet dat je een sterk standpunt hebt hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Thorgrem:

sterker nog je ontkend het gewoon.

Ik heb me er weer eens in verdiept en ontken de strekking zeker. Er wordt vanalles beweert. Zo zou de zaal van een congres versiert met vlaggen met hakekruisen. Hoe kwam dat? omdat de dag daarvoor een andere bijeenkomst was van een andere groepering. Ook zou het Duitse volkslied zijn gezongen. Is ook niet waar. De JG hadden een lied in hun bundel met muziek van ik dacht gecomponeerd door Hayden. Later is door Duitsland andere tekst onder gezet en aangewezen als volkslied. Waarom zou Hitler anders JG zo haten, omdat ze hem hadden gepaaid? Natuurlijk niet. 

JG zijn enorm vervolgt in de Tweede Wereldoorlog. Ze hoefden enkel maar te tekenen om hun geloof af te zweren. Dat deden ze natuurlijk niet. Ze zijn in concentratiekampen opgesloten en gemarteld. Verder ga ik er niks meer over zeggen over deze lastercampagne. Ronduit schandalig.

3 uur geleden zei Flash Gordon:

JG's lasteren en liegen er maar lekker op los.

Lasteren is de waarheid niet vertellen. Zelfs schoolkinderen weten wat de RKK op hun kerfstok hadden. Zegt de inquisitie je iets?

40 minuten geleden zei Thorgrem:

God de Zoon

Er is verschil tussen de Zoon van God en God de Zoon. De eerste is waar, de tweede niet. De eerste Christenen dachten daar net zo over. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wtg is ook naar mijn beoordeling (heb er helaas familie in gehad, directe buren, en leerlingen, breek mij de b*k niet open over het wtggeloof) absoluut geen christelijke organisatie, maar juist een antichristelijke organisatie.  En ik prijs de dag dat ze hier eindelijk niet meer aanbellen. Ze mogen van geluk spreken dat ik in de Heer ben. 

Wel geloof of hoop ik dat sommige individuele jg nog tot geloof kunnen komen en dat sommigen ondanks dat ze lid zijn van het wtg, toch tot geloof in het evangelie kunnen zijn gekomen. Zoals sommige moslims ook een verschijning van Jezus meemaken en tot geloof komen,

Wat betreft het gelieg en bedrieg over wat het wtg heeft gedaan tijdens het Hitlerrijk, dat is allang bewezen.

http://www.avjg.info/artikelen/jehovahs-getuigen-derde-rijk.aspx

http://www.avjg.info/artikelen/jehovahs-getuigen-feitenverklaring.aspx

http://www.avjg.info/artikelen/jehovahs-getuigen-brief-aan-hitler.aspx

http://www.avjg.info/artikelen/open-brief-professor-james-penton.aspx

http://www.avjg.info/artikelen/vervolgd-vanwege-oud-licht.aspx

http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/jehova-getuigen-en-hitler/

Ik heb niets tegen mensen, en alles tegen het wtg. En als ik er ook maar één persoon vandaan zou kunnen houden, dan zal ik dat zeker niet nalaten. Als een jg bijvoorbeeld in een rolstoel zit en niet bij het onderste of bovenste schap kan in de supermarkt, dan zal ik hem of haar zeker helpen. Of als een jg honger lijdt en ik te eten heb, dan zal ik hem of haar zeker iets geven. En jg die op diverse wijzen in de nesten zitten hebben wij al vaker geholpen. Heel vaak zelfs. 

Er is vergeving voor ieder mens, ook voor wtg-aanhangers die Christus meer liefhebben dan het wtg. Zelfs voor hen die dat nu nog niet doen. Vergeving is alleen mogelijk als er werkelijk berouw is en de wil om te veranderen.

Aan mijn deur worden bellende wtg aanhangers evenwel niet binnengelaten. En ik prijs de dag dat er eindelijk afgedwongen kan worden dat ze je deur voorbijlopen. Dan denk ik aan een belmenietregister voor deurbellen. Of een kantoor van de jg dat je kunt bellen waar je vriendelijk doch beslist kunt aangeven dat ze je met rust moeten laten en ze gedwongen zijn dat te respecteren. Het is naar mijn mening en ervaring een hondsbrutale, hooghartige, betweterige, neerbuigende, onchristelijke, alles wat ware liefde is kapotmakende, criminele organisatie. Toen en ook nu. En ik heb het al eens een keer eerder gezegd (op twee andere fora, waarvan 1 niet meer bestaat), als ze nog één keer flikken wat ze flikten met mijn moeder (die op een halve centimer na haast verongelukte en onder een auto kwam, door het gevaarlijke gedrag van  jg's op straat) dan zijn ze nog niet jarig. Dan maak ik een foto van de "getuigen" en ga aangifte doen. En God verhoede, maar als dat verkeerd was afgelopen dan sleepte ik ze voor de rechter tot ze er scheel van gingen zien. Vreemd genoeg ( beter gezegd mooi genoeg) zijn we ze daarna nooit meer tegengekomen. Gebed verhoord.

En ik schreef crimineel, en dat vind ik echt.  Ik vind het wtg en hen die het wtg hooghouden, dieven. En wat ze stelen vind ik honderdduizend keer erger dan wat materiële dieven doen.

Wij (zowel mijn moeder als ik) dragen overigens een gouden kruisje. Alleen al het zien daarvan brengt hun walgelijke haat en verachting al aan het licht. Ze háten het Kruis. Het is net als knoflook in een vampierenfilm. Alleen jammer dat sommigen zo ver heen zijn in hun wanhoop en hun wtg-geloof dat ze zich als drenkelingen aan je vastklampen, omdat ze zelf de Rust van de zekerheid in Christus missen. Vlak voordat ze ons gingen hinderen en vastgrijpen, begon er eentje over het geloof. Wij liepen gewoon door met volle boodschappentassen (waar ook verachtelijk naar werd gekeken, smalend, walgend, neerbuigend, en ze weten niet eens wat erin zat) en ik wees op ons gouden kruisje en zei "wij  zijn al gelovig", waarop er een riep "maar bent u ook behouden", waarop ik antwoordde "jazeker, wij zijn gewenst, gewild en innig geliefd door God". Toen begon het vastgrijpen en aanklampen, bijna smekend "wij kunnen dan elkáar toch helpen" (maar zij moeten ZELF olie gaan halen) en het bijna doen vallen en verongelukken van mijn moeder. Een auto kon met gierende banden remmen, anders was het fout afgelopen. 

Weg met die lui, van je deur en van de straat. Ik heb nooit toestemming gegeven voor die deurbellerij. En ik heb ze op alle mogelijke manieren aan het verstand geprobeerd te peuteren dat ik niet wil dat ze aan de deur komen. Ze hebben er compleet maling aan. Volkomen respectloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei sjako:

Ik heb me er weer eens in verdiept en ontken de strekking zeker. Er wordt vanalles beweert. Zo zou de zaal van een congres versiert met vlaggen met hakekruisen. Hoe kwam dat? omdat de dag daarvoor een andere bijeenkomst was van een andere groepering. Ook zou het Duitse volkslied zijn gezongen. Is ook niet waar. De JG hadden een lied in hun bundel met muziek van ik dacht gecomponeerd door Hayden. Later is door Duitsland andere tekst onder gezet en aangewezen als volkslied. Waarom zou Hitler anders JG zo haten, omdat ze hem hadden gepaaid? Natuurlijk niet.

JG zijn enorm vervolgt in de Tweede Wereldoorlog. Ze hoefden enkel maar te tekenen om hun geloof af te zweren. Dat deden ze natuurlijk niet. Ze zijn in concentratiekampen opgesloten en gemarteld. Verder ga ik er niks meer over zeggen over deze lastercampagne. Ronduit schandalig.

Lasteren is de waarheid niet vertellen. Zelfs schoolkinderen weten wat de RKK op hun kerfstok hadden. Zegt de inquisitie je iets?

Er is verschil tussen de Zoon van God en God de Zoon. De eerste is waar, de tweede niet. De eerste Christenen dachten daar net zo over. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei sjako:

Ik heb me er weer eens in verdiept en ontken de strekking zeker. Er wordt vanalles beweert. Zo zou de zaal van een congres versiert met vlaggen met hakekruisen. Hoe kwam dat? omdat de dag daarvoor een andere bijeenkomst was van een andere groepering. Ook zou het Duitse volkslied zijn gezongen. Is ook niet waar. De JG hadden een lied in hun bundel met muziek van ik dacht gecomponeerd door Hayden. Later is door Duitsland andere tekst onder gezet en aangewezen als volkslied. Waarom zou Hitler anders JG zo haten, omdat ze hem hadden gepaaid? Natuurlijk niet. 

JG zijn enorm vervolgt in de Tweede Wereldoorlog. Ze hoefden enkel maar te tekenen om hun geloof af te zweren. Dat deden ze natuurlijk niet. Ze zijn in concentratiekampen opgesloten en gemarteld. Verder ga ik er niks meer over zeggen over deze lastercampagne. Ronduit schandalig.

Lasteren is de waarheid niet vertellen. Zelfs schoolkinderen weten wat de RKK op hun kerfstok hadden. Zegt de inquisitie je iets?

Er is verschil tussen de Zoon van God en God de Zoon. De eerste is waar, de tweede niet. De eerste Christenen dachten daar net zo over. 

Goed, je hebt schijnbaar nog behoefte aan een speciaal WTG/Christendom en het nazismetopic. Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken. In de tussentijd op slot om mijzelf nog meer werk te besparen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Thorgrem unlocked this discussie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid