Spring naar bijdragen

Kan God ook verdrietig zijn?


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Tomega:

Even serieus. Hoor je stemmen die je kwijt moet, of probeer je gewoon een gesprek te voeren? In het eerste geval is het slimste om de troll in je niet te voeden, en in het tweede geval is de vraag: wat is jouw concrete punt, dat je als onderwerp graag ter sprake brengt, bij de vraag of God verdrietig kan zijn?

Het gaat maar door, kan jij verdrietig zijn? Je zei immers dat je God bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 551
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Heeft in die 25 jaar niemand je vertelt dat de bijbel niets vindt of denkt, om de eenvoudige reden dat het een boek is en geen persoon?

Als je niet eens gelooft dat God bestaat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed wat je bijdrage kan zijn in een onderwerp waarin besproken wordt of God verdriet kan hebben. Dat lijkt me dan eerder op

Ik heb niet de minste pretentie dat ik jou wijs kan maken

13 minuten geleden zei TTC:

Het gaat maar door, kan jij verdrietig zijn? Je zei immers dat je God bent.

Dank voor de eer, maar ook jij bent god. Dit is jouw domein,
je beheerst het, het is jouw minikoninkrijk en niemand stopt je. 
Wat ga je doen om jouw koninkrijk waarde en inhoud te geven?

Jij maakt er wat van, en ik kijk toe, en misschien help ik je wel.
Maar als er geen zinnig woord komt uit jou, 
is het voor mij absoluut onmogelijk om verdrietig te zijn om de geest die in jouw woont.
Maar wel ben ik verdrietig om de verspilde energie van dit koninkrijk,
en de verspilde energie van mijn inbreng,
en ik wend mijn gelaat af, en laat je in je sop gaar koken.
Gaar koken, dat is dat jij het zelf mag doen, bij elk vuurtje dat je opstookt.
Maar weet; in jouw koninkrijk van woord, bepaal jijzelf wie jouw god is.
Als ik het ben, dan leeft jouw god, en kun je altijd nadenken
over hoe je hem kunt benaderen.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Dank voor de eer, maar ook jij bent god. Dit is jouw domein,
je beheerst het, het is jouw minikoninkrijk en niemand stopt je. 
Wat ga je doen om jouw koninkrijk waarde en inhoud te geven?

Jij maakt er wat van, en ik kijk toe, en misschien help ik je wel.
Maar als er geen zinnig woord komt uit jou, 
is het voor mij absluut onmogelijk om verdrietig te zijn om de geest die in jouw woont.
Maar wel ben ik verdrietig om de verspilde energie van dit koninkrijk,
en de verspilde energie van mijn inbreng,
en ik wend mijn gelaat af, en laat je in je sop gaar koken.
Gaar koken, dat is dat jij het zelf mag doen, bij elk vuurtje dat je opstookt.
Maar weet; in jouw konkinkrijk van woord, bepaal jijzelf wie jouw god is.
Als ik het ben, dan leeft jouw god, en kun je altijd nadenken
over hoe je hem kunt benaderen.

Het gaat maar door, eerst zijn we God en nu gaan we voor een minikoninkrijkje. Heeft God krampen misschien? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

Vort, en nu terug naar school, anders kom ik je als de bliksem een pak op je falie geven ! :*

Kijk maar eens aan, God aan het werk. Straks moeten we nog gaan denken dat de Geest gespleten is, niet moeilijk dat God omnipotent is.

2 uur geleden zei Tomega:

Maar aangezien je bent als God, geneigd om zelf orde en heerschappij te scheppen en helemaal niemand boven jou te dulden, kan dit verhaal helemaal nooit goed aflopen. Je bent kansloos.

Misschien dat Tomega een beetje last heeft van Godswaan misschien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

1. Elk weldenkend mens weet dat elke lening diefstal is. De nieuwe lener snoept met een belofte uit de toekomst uit de taart van de bestaande bezitters.

En elk weldenkend mens weet dat je die schulden in een vingerknip kan oplossen, als een berg die eigenlijk niet bestaat tenzij in het hoofd van zij die er geloof aan blijven hechten. Tja, de weldenkendheid is ver te zoeken in deze wereld, ze wanen zich liever God dan dat ze het verstand zouden moeten gebruiken. En straks komt een Grote Geest ons wakker maken, hallelujah!

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

God is moe, zelfs verleerd hoe tot twee te tellen.

Het is jouw inbreng waaraan jij plaats en ruimte geeft in jouw eigen omgeving.

1 uur geleden zei TTC:

 1. En elk weldenkend mens weet dat je die schulden in een vingerknip kan oplossen, als een berg die eigenlijk niet bestaat tenzij in het hoofd van zij die er geloof aan blijven hechten. Tja, de weldenkendheid is ver te zoeken in deze wereld

Dat kan helemaal niet. Niet wat je zegt. Niet bij een weldenkend mens. Die berg bestaat wel, maar ergens anders dan je denkt. Want als de vingerknip voorbij is heb je geen aanspraken meer op die inkomens waar die schulden aan gekoppeld zijn. Dus heb je daadwerkelijk iets vernietigd, wat waarde heeft. De waarde van een schuld is de belofte van iemand om zijn inkomen van de toekomst in te leveren. Als je even nadenkt zul je beseffen dat het tegenovergestelde wèl waar is: de schulden worden zó belangrijk dat erin gehandeld gaat worden en zelfs de nominale waarde wordt door banken ter beschikking gesteld met negatieve rente. Alles doet heel de wereld, om maar te kunnen verzilveren wat er op deze aarde is dat er verzilverd kan worden - zonder bezit te hebben. En dat is het rode goud, de schulden, en dat is niet meer het bezit, maar dat is de financieringskracht die wordt gedragen (verzekerd) met het inkomen van elke nieuwe maand. En dat maandinkomen is uiteindelijk wat alles draagt. Want hoe groot de klomp goud ook is die er bestaat, in pricnipe kan het altijd geleend worden als je iets van inkomen of rendement kunt laten zien. (Of anders gezegd: de klomp goud (denk aan 100%hypotheek) dient zelf al als basis om het volledige bedrag te kunnen lenen, en omdat de bank weet dat dat zinloos is (kunnen ze het net zo goed zelf lenen), wordt er een claim gelegd op het inkomen.) Dus: in principe is alles in handen van de financiers en van degenen die de financiële markten besturen. En heel praktisch is elke schuld een aanspraak op het leven van een persoon. Dus die reclame met dat blok aan het been, is inderdaad heel erg toepasselijk. Het is geen lucht, maar een loden last. Niet de rente is een loden last, maar de nominale waarde, want je inkomen moet nog worden verdiend, En dat is waarom de rente zo laag is; de rente doet er helemaal niets toe, die wordt alleen maar gevraagd omdat het kan en niemand het verbiedt. Maar nodig is het totaal niet. Dat was altijd al zo, maar de markten worden steeds grimmiger, en inderdaad ook straks gaan de markten met de billen bloot als zonder schroom en zonder schaamte economische presentaties worden gegeven waarom een hypotheek verstrekken waarbij je slechts 80% hoeft terug te betalen, totaal normaal en economisch gewenst is en een goede impuls geeft aan de economie. Weldenkers, weten hoe laat het is.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Tomega:

Dat kan helemaal niet. Niet wat je zegt. Niet bij een weldenkend mens. Die berg bestaat wel, maar ergens anders dan je denkt. Want als de vingerknip voorbij is heb je geen aanspraken meer op die inkomens waar die schulden aan gekoppeld zijn. Dus heb je daadwerkelijk iets vernietigd, wat waarde heeft. De waarde van een schuld is de belofte van iemand om zijn inkomen van de toekomst in te leveren. Als je even nadenkt zul je beseffen dat het tegenovergestelde wèl waar is: de schulden worden zó belangrijk dat erin gehandeld gaat worden en zelfs de nominale waarde wordt door banken ter beschikking gesteld met negatieve rente. Alles doet heel de wereld, om maar te kunnen verzilveren wat er op deze aarde is dat er verzilverd kan worden - zonder bezit te hebben. En dat is het rode goud, de schulden, en dat is niet meer het bezit, maar dat is de financieringskracht die wordt gedragen (verzekerd) met het inkomen van elke nieuwe maand. En dat maandinkomen is uiteindelijk wat alles draagt. Want hoe groot de klomp goud ook is die er bestaat, in pricnipe kan het altijd geleend worden als je iets van inkomen of rendement kunt laten zien. (Of anders gezegd: de klomp goud (denk aan 100%hypotheek) dient zelf al als basis om het volledige bedrag te kunnen lenen, en omdat de bank weet dat dat zinloos is (kunnen ze het net zo goed zelf lenen), wordt er een claim gelegd op het inkomen.) Dus: in principe is alles in handen van de financiers en van degenen die de financiële markten besturen. En heel praktisch is elke schuld een aanspraak op het leven van een persoon. Dus die reclame met dat blok aan het been, is inderdaad heel erg toepasselijk. Het is geen lucht, maar een loden last. Niet de rente is een loden last, maar de nominale waarde, want je inkomen moet nog worden verdiend, En dat is waarom de rente zo laag is; de rente doet er helemaal niets toe, die wordt alleen maar gevraagd omdat het kan en niemand het verbiedt. Maar nodig is het totaal niet. Dat was altijd al zo, maar de markten worden steeds grimmiger, en inderdaad ook straks gaan de markten met de billen bloot als zonder schroom en zonder schaamte economische presentaties worden gegeven waarom een hypotheek verstrekken waarbij je slechts 80% hoeft terug te betalen, totaal normaal en economisch gewenst is en een goede impuls geeft aan de economie. Weldenkers, weten hoe laat het is.

Weldenkend is het eerste stuk, rest is praat van een God die je nonsens heeft wijsgemaakt. Maar doe rustig verder, het is amusant.

24 minuten geleden zei Tomega:

Niet de rente is een loden last, maar de nominale waarde, want je inkomen moet nog worden verdiend, En dat is waarom de rente zo laag is; de rente doet er helemaal niets toe, die wordt alleen maar gevraagd omdat het kan en niemand het verbiedt.

Ja, en negatieve rente is positief, onder voorwaarde dat je je weldenkend verstand zou gebruiken. Hilarisch. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Zo gaan ze verder, geen flauw idee waar het over gaat maar ze zijn wel zelfverklaarde Goden. 

Ik denk dat inmiddels niemand meer weet waarover het gaat. Jij ook niet. Ik zou je graag ergens een pleziertje mee doen en ik denk dat dit voor veel mensen hier geldt. Ik hoop dat je van muziek houdt en het volgende nummer kunt waarderen. Ik probeer maar wat. ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

En ze blijven maar gaan, zelfs in geschenkverpakking en ze zien het nog niet. Zou dit nu allemaal bedacht zijn door God? 

Jouw vraag was of God ook verdrietig kan zijn. Die vraag heeft alleen maar zin als je in God gelooft. Het antwoord is je hier overvloedig in geschenkverpakking gegeven. Ja, God kan inderdaad verdrietig zijn en wij ook, gezien het feit dat we naar God's beeld zijn geschapen. Ik word bijvoorbeeld verdrietig omdat ik jou zo rond zie zwalken zonder ooit tot rust te komen. Ik zou je zo graag willen helpen om het fundament te vinden waarop je kunt staan en ik denk dat dit voor de meesten hier geldt. Maar zodra ik of iemand anders een zinnig gesprek met je probeert te beginnen verberg je je onmiddellijk achter vage algemeenheden. Waarom ben je zo bang voor mij of anderen hier? Het is echt niet nodig.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Willempie:

Jouw vraag was of God ook verdrietig kan zijn. Die vraag heeft alleen maar zin als je in God gelooft. Het antwoord is je hier overvloedig in geschenkverpakking gegeven. Ja, God kan inderdaad verdrietig zijn en wij ook, gezien het feit dat we naar God's beeld zijn geschapen. Ik word bijvoorbeeld verdrietig omdat ik jou zo rond zie zwalken zonder ooit tot rust te komen. Ik zou je zo graag willen helpen om het fundament te vinden waarop je kunt staan en ik denk dat dit voor de meesten hier geldt. Maar zodra ik of iemand anders een zinnig gesprek met je probeert te beginnen verberg je je onmiddellijk achter vage algemeenheden. Waarom ben je zo bang voor mij of anderen hier? Het is echt niet nodig.

Een mens moet haast blind zijn om niet te zien wat hier echt gebeurt, het is bijna ongeloofwaardig. En dat alles moet christelijk noemen? Uiteraard is het vaag, hoe zou het anders kunnen als alles naar de zwijgspiraal verdreven wordt? En het blijft maar doorgaan, ze kennen God van binnen en van buiten maar niets doet vermoeden dat ze er überhaupt iets van begrepen hebben. Ja, het is angstwekkend, het verdriet komt later. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Een mens moet haast blind zijn om niet te zien wat hier echt gebeurt, het is bijna ongeloofwaardig. En dat alles moet christelijk noemen? Uiteraard is het vaag, hoe zou het anders kunnen als alles naar de zwijgspiraal verdreven wordt? En het blijft maar doorgaan, ze kennen God van binnen en van buiten maar niets doet vermoeden dat ze er überhaupt iets van begrepen hebben. Ja, het is angstwekkend, het verdriet komt later. 

Ik ga er maar van uit dat jouw intelligentie de mijne zover overtreft dat ik je totaal niet kan volgen. Dat bedoel ik niet sarcastisch want ik meen inderdaad dat je tamelijk hoogopgeleid bent en zeer intelligent. Maar God is er ook voor de simpelen van geest. En dat is één van de redenen dat ik Hem zo lief heb en zo graag volg. En het feit dat God inderdaad ook verdrietig kan zijn maakt dat ik mij inspan om Hem niet nog verdrietiger te maken. Het is mijn grootste wens dat God blij kan zijn, over mij en ook over jou. Dat wens ik God toe en jou dus ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Ik ga er maar van uit dat jouw intelligentie de mijne zover overtreft dat ik je totaal niet kan volgen. Dat bedoel ik niet sarcastisch want ik meen inderdaad dat je tamelijk hoogopgeleid bent en zeer intelligent. Maar God is er ook voor de simpelen van geest. En dat is één van de redenen dat ik Hem zo lief heb en zo graag volg. En het feit dat God inderdaad ook verdrietig kan zijn maakt dat ik mij inspan om Hem niet nog verdrietiger te maken. Het is mijn grootste wens dat God blij kan zijn, over mij en ook over jou. Dat wens ik God toe en jou dus ook.

Het gaat zelfs niet over slim of dom, een kind van zes begrijpt het. Maar doe rustig verder, het maakt allemaal niets uit hoe God zich voelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het gaat zelfs niet over slim of dom, een kind van zes begrijpt het. Maar doe rustig verder, het maakt allemaal niets uit hoe God zich voelt.

Waarom zeg je niet gewoon wat het dan is dat zelfs een kind van zes begrijpt? Dat moet je toch kunnen uitleggen? Hoe zou je het aan een kind van zes uitleggen? Probeer dat dan eens. Misschien begrijp ik het dan zelfs wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Willempie:

Waarom zeg je niet gewoon wat het dan is dat zelfs een kind van zes begrijpt? Dat moet je toch kunnen uitleggen? Hoe zou je het aan een kind van zes uitleggen? Probeer dat dan eens. Misschien begrijp ik het dan zelfs wel. 

De proef op de som is geweest, het staat ze vrij om te denken dat we achterlijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Willempie:

Waarom zeg je niet gewoon wat het dan is dat zelfs een kind van zes begrijpt? Dat moet je toch kunnen uitleggen? Hoe zou je het aan een kind van zes uitleggen? Probeer dat dan eens. Misschien begrijp ik het dan zelfs wel. 

Ik vermoed dat TTC doelt op zijn eigen EQ (niet IQ dus).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-12-2018 om 18:59 zei TTC:

Het lukt ze niet eens om fatsoenlijk tot twee te tellen, toch pretendeert men christenen te zijn.

1:

Op 4-12-2017 om 07:22 zei TTC:

Een theodicee (van het Klassieke Grieks: theos (God) en dikè (recht, rechtvaardiging): de "rechtvaardiging van God") is een argumentatie die een rechtvaardiging moet zijn voor (het geloof in het bestaan van) een God die zowel volmaakt goed als almachtig is, terwijl er toch kwaad in de wereld bestaat (het probleem van het lijden). Een theodicee poogt een logische verklaring te geven voor deze paradoxale combinatie van eigenschappen en feiten. Er zijn in de loop van de geschiedenis verschillende theodiceeën opgesteld. Het woord stamt uit de christelijke traditie. (bron)

2:

Op 16-12-2018 om 18:37 zei TTC:

en theodicee (van het Klassieke Grieks: theos (God) en dikè (recht, rechtvaardiging): de "rechtvaardiging van God") is een argumentatie die een rechtvaardiging moet zijn voor (het geloof in het bestaan van) een God die zowel volmaakt goed als almachtig is, terwijl er toch kwaad in de wereld bestaat (het probleem van het lijden). Een theodicee poogt een logische verklaring te geven voor deze paradoxale combinatie van eigenschappen en feiten. Er zijn in de loop van de geschiedenis verschillende theodiceeën opgesteld. Het woord stamt uit de christelijke traditie. (bron)

De kracht van de eenvoudige herhaling, is dat zelfs de meest eenvoudige gaat doorkrijgen dat het de herhaling zelf is die ertoe doet.

4 uur geleden zei TTC:

De proef op de som is geweest, het staat ze vrij om te denken dat we achterlijk zijn.

Het is alsof je ruimte zoekt om methodologisch te ontladen, zonder zelf opgeladen te worden.
Het is alsof je ruimte zoekt om methodologisch te belasten, zonder zelf belast te worden.
Het is alsof je ruimte zoekt om methodologisch te benoemen, dat de methodologie overheerst.

Maar; stel dat je vanaf post één al bezig bent om met proefballonnetjes een forumonderzoek te doen, 
naar empathie of trollbestendigheid of zelfbeeldvervullende communicatie, of groepsbeïnvloeding;
dan lig je achterover leunend relaxed te schaterlachen, bij elke nieuwe post.

Of stel dat je vanaf post één al bezig bent om de empathie van het Diepe te vinden,
zonder antwoorden te willen krijgen van liefdeloosheid,
dan lig je achterovergebeukt van verscheurdheid bij elke nieuwe post.

Of stel dat je gewoon maar wat zit te emmeren,
wie haalt er dan even een teiltje?
Ik weet het niet, en zie er nog geen gat in.
Vanzelf komt er dan een druppel die de emmer doet overlopen,
tenzij jij de emmer voorzichtig een beetje kantelt,
zodat er iets gaat komen van wat jou beweegt,
en iets gaat stromen wat uit jouw koker komt.

Dat is wenselijker dan dat we een flinke kei in het water gooien,
zodat eruit komt wat erin zit, maar wij allemaal nattigheid voelen.
Want het is niet te zeggen wat er terloops geraakt wordt.

Dat is wenselijker dan de emmer omkeren,
zodat alles eruit komt wat erin zit, maar de emmer daarna leeg blijft.
Want het is niet te zeggen, of je forumaanwezigheid dan niet met het water wordt weggespoeld.

Dus waarom laat je het zelf niet een beetje lopen?
De proef op de som is geweest, zeg je;
het staat je dus vrij om jouw resultaten bekend te maken !

En dan is er vast ook iemand, om het onderlinge resultaat,
dat hier straks op tafel ligt, ook voor jou bekend te maken,
vanuit een heel ander perspectief, dan je nu denkt.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

1:

2:

De kracht van de eenvoudige herhaling, is dat zelfs de meest eenvoudige gaat doorkrijgen dat het de herhaling zelf is die ertoe doet.

Het is alsof je ruimte zoekt om methodologisch te ontladen, zonder zelf opgeladen te worden.
Het is alsof je ruimte zoekt om methodologisch te belasten, zonder zelf belast te worden.
Het is alsof je ruimte zoekt om methodologisch te benoemen, dat de methodolgoie overheerst.

Maar; stel dat je vanaf post één al bezig bent om met proefballonnetjes een forumonderzoek te doen, 
naar empathie of trollbestendigheid of zelfbeeldvervullende communicatie, of groepsbeïnvloeding;
dan lig je achterover leunend relaxed te schaterlachen, bij elke nieuwe post.

Of stel dat je vanaf post één al bezig bent om de empathie van het Diepe te vinden,
zonder antwoorden te willen krijgen van liefdeloosheid,
dan lig je achterovergebeukt van verscheurdheid bij elke nieuwe post.

Of stel dat je gewoon maar wat zit te emmeren,
wie haalt er dan even een teiltje?
Ik weet het niet, en zie er nog geen gat in.
Vanzelf komt er dan een druppel die de emmer doet overlopen,
tenzij jij de emmer voorzichtig een beetje kantelt,
zodat er iets gaat komen van wat jou beweegt,
en iets gaat stromen wat uit jouw koker komt.

Dat is wenselijker dan dat we een flinke kei in het water gooien,
zodat eruit komt wat erin zit, maar wij allemaal nattigheid voelen.
Want het is niet te zeggen wat er terloops geraakt wordt.

Dat is wenselijker dan de emmer omkeren,
zodat alles eruit komt wat erin zit, maar de emmer daarna leeg blijft.
Want het is niet te zeggen, of je forumaanwezigheid dan niet met het water wordt weggespoeld.

Dus waarom laat je het zelf niet een beetje lopen?
De proef op de som is geweest, zeg je;
het staat je dus vrij om jouw resultaten bekend te maken !

En dan is er vast ook iemand, om het onderlinge resultaat,
dat hier straks op tafel ligt, ook voor jou bekend te maken,
vanuit een heel ander perspectief, dan je nu denkt.

God blijkt ook blind te zijn, hebben al verwezen naar biflatie eerder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

God blijkt ook blind te zijn, hebben al verwezen naar () eerder.

Het gelukkige van dode goden is, dat je ze alles kunt 'laten doen',
terwijl zijzelf niet boos worden en ook niets tegen jou zullen ondernemen.
Het ongelukkige van levende goden is dat ze niet doen wat jij wilt,
Maar jou net zo lang belasten tot jij aandacht krijgt, 
voor dat wat iets in jou belangrijk maakte in jouw leven.

Terwijl jij ondertussen categorisch de weg gaat
1. van emotie en diepe geraaktheid,
2. over een onderwerp dat absoluut emotieloos is.
Zo is het toch?

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Tomega:

Het gelukkige van dode goden is, dat je ze alles kunt laten doen,
terwijl zijzelf niet boos worden en ook niets tegen jou zullen ondernemen.
Het ongelukkige van levende goden is dat ze niet doen wat jij wilt,
Maar jou net zo lang belasten tot jij aandacht krijgt, 
voor dat wat iets in jou belangrijk maakte in jouw leven.

Terwijl jij ondertussen categorisch de weg gaat
1. van emotie en diepe geraaktheid,
2. over een onderwerp dat absoluut emotieloos is.
Zo is het toch?

Zie je, de aandachtige lezer ziet ook wel wat er hier gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid