Spring naar bijdragen

Kan God ook verdrietig zijn?


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Modestus:

Natuurlijk bedoelde ik niet letterlijk dat God kan sterven. De Heer Jezus was gestorven als mens, maar het Goddelijke en het menselijke zijn onlosmakelijk verbonden in de persoon van Jezus. Uit liefde tot de mensen is God mens geworden, hij vereenzelvigde zich met onze natuur. In die zin bedoelde ik dat God is gestorven aan het Kruis. 

Dan zal je mi ook rekening dienen te houden met onze tweeledige natuur, en dat de ziel tot monade kan verworden tijdens het leven. In die zin is er geen verschil tussen God en de mens, wat logisch is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 551
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Heeft in die 25 jaar niemand je vertelt dat de bijbel niets vindt of denkt, om de eenvoudige reden dat het een boek is en geen persoon?

Als je niet eens gelooft dat God bestaat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed wat je bijdrage kan zijn in een onderwerp waarin besproken wordt of God verdriet kan hebben. Dat lijkt me dan eerder op

Ik heb niet de minste pretentie dat ik jou wijs kan maken

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik lees hier toch bijna niet anders dan dat mensen het perfect vinden, kennelijk zijn plan kennen en exact weten wat hun God van plan is.

Tja, die hou je altijd natuurlijk. :) Ik geloof echter dat Hij een mysterie is en blijft en het katholicisme legt dan ook veel meer de nadruk daarop. Zelfs het wezen van het Offer beschouwt zij als een mysterie: we weten dat zijn dood en verrijzenis God met de mensen verzoent en de mens zo verlost van de zonde, maar over het precieze hoe en wat kan men van mening verschillen.
En als persoonlijke overweging hou ik altijd aan: als God het altijd weer met mij eens lijkt te zijn en wel heel erg aangenaam resoneert met wat ik wel of niet belangrijk vind, dan is de kans aanzienlijk dat ik niet God volg, maar mijn eigen godsbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid