Spring naar bijdragen

Feedback nav mening mantra's/melding dat TR is ingediend


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Foppe1986:

Naar mijn bescheiden mening heb jij hier niets te zoeken. Steeds maar weer reacties uitlokken van niet gelovigen mensen, het is gewoon om zot van te worden. Steeds maar weer berichten posten naar de moderators, en mensen verraden. Echt, niets christelijks aan.

Tevens heb ik nergens RF dingen in de mond gelegd, hij stelde dat de gelovigen de dingen anders beleefden dan mensen die niet geloofden en dat stelde ik (terecht mijn ziens) in twijfel. Sommige mensen willen nou eenmaal graag hun religie als bijzonder beschouwen en daar mag best een nuchtere mening tegenover staan. 

Dat zou in wezen geen enkel verschil moeten maken. Aangezien jij een topic van Zendeling sluit in het spirituele gedeelte omdat het zogenaamd anti-christelijk zou zijn. In plaats van een andere kijk op christendom. Als je zelfs in het topicgebeuren waarop staat "godsdiensten en spiritualiteit" geen topic meer mag openen over iets dat bijvoorbeeld gnostisch is, waar dan wel? Het zou netjes zijn als dat topic weer open gaat en mensen die een andere mening hebben hun mening kunnen geven.

Mag je bijvoorbeeld daar ook geen topic over islam openen, omdat dit anti-christelijk is? Waarom heet het dan "open" of "algemeen"?

 

Mogen mensen dan niks meer zeggen wat een beetje tegen de haren van christenen in strijkt? Wat voor mod ben je dan? Je beweert wel dat het jouw forum niet is, maar ondertussen gedraag je je er wel naar. Stel dat ik of iemand anders een kritieke noot naar jouw post over een ander, neem je dit dan serieus?

Zo heb ik een post van iemand (ik geloof ene Frans, die Sjako had geviseerd) gerapporteerd als zijnde niet zo netjes. Niks meer van gehoord, en degene is niet gestraft. Waarom niet, en waarom wel steeds je oren laten hangen naar Mystic Netherlands, die steeds maar mensen rapporteert (vooral zij die niet geloven)? Iemand die op andere fora ook al is uitgekotst vanwege zijn hautaine gedrag en zijn hang om zich op zijn IQ te laten voorstaan.

Van een mod verwacht ik toch wat meer neutraliteit. Maar van jou kan ik dit bijna niet meer hopen (aangezien jij mij eens een punt gegeven hebt omdat ik gespamd zou hebben, maar ik heb hier nooit iets gepost van een andere site zonder daar iets bij te zeggen). En jouw gedrag naar mij toe doet mij ook niet veel vertrouwen hebben in een goede afloop. Dadelijk word ik geband en kan ik niks terugzeggen. Want emails beantwoord je dan ook niet (zoals ik eens ervaren heb).

Ik worstel helemaal niet met het christelijk geloof. Ik heb toch ook gezegd dat ik het vreemd vond van het mantra herhalen wat de boeddhisten doen? Worstel ik nu ook met het boeddhisme? Misschien ben ik wel te protestants om het herhalen van mantra's als zinvol te ervaren? Als God bestaat dan denk ik dat God wijs genoeg is om een gebed na 1 keer te aanvaarden en misschien te beantwoorden.

Dit is vaak met jou aan de hand. Zelf wel kritiek uiten op alles en iedereen, maar zelf niet doorhebben dat er ook kritiek op jou kan komen. En dan maar weer gaan jij-bakken. Dit deed je op andere fora ook (ik ga geen naam noemen, maar je weet het zelf wel). 

Mensen die steeds anderen rapporteren zijn zelf enorm eng, ik hoop dat je dit begrijpt? Kinderen die andere kinderen steeds rapporteren aan de juf of meester worden gepest, en terecht. Het duid gewoon op weinig karakter.

Persoonlijk ervaar ik @Thorgrem als een prima, en neutrale mod. Dat beeld wordt waarschijnlijk mede gekleurd doordat ik weet hoe hij als niet-mod juist behoorlijk hard kan zijn in zijn meningen, en dat zie ik niet terug in zijn modereren. Maar ik teken er meteen bij aan, hij en ik delen hetzelfde geloof, en ik mag hem persoonlijk ook nog eens graag, dus als ik last heb van bias zonder dat zelf te zien, dan zou me dat niet verbazen.

 

Voor het overige moet ik zeggen dat ik het ernstig eens ben met deze post van @Foppe1986. En ook daar speelt bias ongetwijfeld mee, maar dan de andere kant op. Ik geloof niet dat ik beschuldigd kan worden van een (on)bewuste voorliefde voor de berichten van Foppe, en als persoon ken ik hem niet. Sterker, hij is de enige die ik op dit forum onder de negeer heb staan vanwege de toonzetting van zijn berichten meestal, in combinatie met dat ze voor mij gewoon niks toevoegen. Dus ik lees alleen wat van hem gequote wordt, en dat lees ik ofwel "objectief" (als zoiets bestaat), of eerder nog met een licht negatieve bias (sorry @Foppe1986, ik doe je daarin ongetwijfeld tekort, maar ik ben ook maar een mens). En dan nog vind ik echt dat hij op een aantal vlakken de spijker op de kop timmert:

 

- @MysticNetherlands heeft inderdaad de neiging in behoorlijke agressie te vervallen, op onnavolgbare momenten. De manier waarop hij bijvoorbeeld consequent op @Dolce Vita reageert, daar lusten de honden geen brood van. En je mag best vinden dat @Dolce Vita stapelgek is, maar wijs me dan eens een gelovige aan (inclusief ikzelf) die niet net zo stapelgek is. En begrijp me niet verkeerd, ik mag @MysticNetherlandsom dezelfde reden als waarom we ook regelmatig botsen: ik ben net zo. (Hoewel mijn IQ aanzienlijk hoger is volgens de testen :P , ik herken de neiging om me ineens extreem beledigd te voelen om niks en dan bij kritiek daarop die 100% af te wijzen. Ik herken het van mezelf, maar in een eerlijke bui erken ik ook dat het niet de allerfijnste eigenschap is die een mens kan hebben.

- Foppe heeft volgens mij inderdaad niets anders gedaan dan kritisch reageren op @Robert Frans. Ik deel heel veel met hem, en ik waardeer zijn passie voor ons geloof enorm. Maar laten we eerlijk zijn, het is niet heel raar dat een buitenstaander, atheïst, protestant of zelfs nuchtere katholiek, daar minstens wel eens bij denkt dat het ook een tandje minder kan. Het zou me verbazen als @Robert Frans daar zelf verbaasd over zou zijn.

- Ik vind het helemaal niet raar, laat staan verkeerd, dat @Foppe1986 dat hele mantra-verhaal kritisch bekijkt, zonder aanziens des religies (is dat Nederlands? Nou ja, het zal wel duidelijk zijn). Dat topic wint, lijkt mij, aan kracht als alle visies toegestaan zijn en alle vragen gesteld mogen worden.

 

Kortom, nu dit feedback-topic er is, is dit mijn feedback: jongens, doe eens lief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flash Gordon:

- Foppe heeft volgens mij inderdaad niets anders gedaan dan kritisch reageren op @Robert Frans. Ik deel heel veel met hem, en ik waardeer zijn passie voor ons geloof enorm. Maar laten we eerlijk zijn, het is niet heel raar dat een buitenstaander, atheïst, protestant of zelfs nuchtere katholiek, daar minstens wel eens bij denkt dat het ook een tandje minder kan. Het zou me verbazen als @Robert Frans daar zelf verbaasd over zou zijn.

 

Nee hoor, totaal geen verbazing hier. Maar het klopt dat ik mij inderdaad hier de vrijheid gun om bij tijd en wijle volop, ongeremd te schrijven over het geloof. In het "normale leven" ben ik volgens mij vooral een vrij gemiddelde, doch meestal wat orthodox gelovende katholiek met veel gevoeligheid voor liturgie, die bewust ongehuwd woont, thuis zijn gebeden verricht en verder probeert een goed, katholiek leven te leiden. Het is dus ook bepaald weer niet zo dat ik als een soort kluizenaar elke dag vol vuur en passie ellenlange gebeden en lezingen verricht en mijn huis alleen buitenkom voor de mis. ;)
Maar ik hou érg van mooie verhalen, rituelen en beelden en ik hou van schrijven daarover. En op een algemeen christelijk forum ga ik er domweg vanuit dat ik alle ruimte mag nemen om te schrijven zoals ik schrijf. Op andere plaatsen kan dat niet zomaar, daar is het schrijven of spreken over het geloof vaak toch meer uitleggend van aard, in neutrale bewoordingen en al diens meer. En dan ook alleen als mensen mij erom vragen. Wat overigens natuurlijk ook heel boeiend en uitdagend kan zijn om te doen: het katholicisme omschrijven zonder over het katholicisme te spreken, zonder haar geloofstaal te gebruiken.

Alleen is dit dus niet zomaar een algemene omgeving. Dit is een christelijk forum, waar christenen zich moeten kunnen voeden met het geloof door voornamelijk discussies, het delen van mooie verhalen, muziek en andere culturele uitingen en af en toe eenvoudige pastorale bewegwijzering.
En buiten dit forum heb ik ook niet echt een plaats om zo voluit over het geloof te schrijven én deze door medegelovigen te laten beproeven. Zomaar "naar het niets" hierover schrijven, dat ligt mij daarbij ook nu eenmaal wat minder, omdat ik juist graag mensen wil laten delen in de verhalen die ik overal ontdek.
Dat hier vervolgens ook niet-gelovigen rondhangen en af en toe gepast meediscussieren, dat vind ik alleen maar extra interessant, want enkel christenen aanhoren kan ook wat eenzijdig worden. Maar dat betekent niet dat ik mij voor hen zou moeten inbinden hier, want zij zijn mijns inziens dus de doelgroep hier niet.

En dat er ook medegelovigen zijn die mijn schrijven niet (altijd) zullen waarderen, zal ongetwijfeld helemaal waar zijn, ook omdat ik regelmatig ook onzinnige tot foutieve dingen schrijf. Ben ook maar een mens en ook maar een katholieke leek zonder echte theologische scholing zoals jij, Flash, bijvoorbeeld wél hebt.
Maar dan lees je mijn posts gewoon niet, zo eenvoudig is het eigenlijk, of dan lees je gewoon wat meer tussen de verhalende of dichterlijke gedeelten door. Niemand is verplicht om wie ook te lezen, niemand is verplicht om altijd (direct) antwoorden te geven, dus maak vooral gebruik van je vrijheden hier. ;)
Het lijkt mij immers niet werkzaam en ook niet wenselijk als ik zodanig zou moeten schrijven, dat ik iederéén ermee zou kunnen plezieren. Iedere user heeft hier nu eenmaal een eigen schrijfwijze: Olorin wat nuchterder en informatief, Thorgrem vrij direct en to the point, Lobke wat zachtmoediger en relativerend, MysticNetherlands weer fel en gepassioneerd, etc.
En ik dan wat verhalender en poëtischer, of hoe je het ook noemen wil. Het is mijns inziens daarom ook juist mooi dat al deze verschillende schrijfwijzen hun plaats mogen hebben op dit forum, want dat maakt het forum een stuk interessanter en kleurrijker.

Dus hier zal ik inderdaad niet altijd "een tandje minder" doen. Ik zal hier blijven schrijven zoals ik schrijf, ook omdat ik weet dat mijn schrijven hier gelukkig over het algemeen erg gewaardeerd wordt. Want niet-gelovigen zijn hier en dus ook niet voor mij de belangrijkste doelgroep, dat zijn mijn medegelovigen. Dus schrijf ik allereerst voor hén.
Ik ben daarbij altijd bereid (geweest) om vragen van niet- of andersgelovigen zo zorgvuldig en mooi mogelijk te beantwoorden en tot op zekere hoogte in discussie te gaan over het geloof zelf. Maar zij, en wellicht ook medegelovigen die minder fan zijn van mijn schrijven, zullen mijn tandje dus wel een beetje moeten dulden hier, zolang de mods het natuurlijk ook toestaan. En mijns inziens is dat sowieso een vrijheid die álle gelovigen hier ruimschoots mogen gebruiken in hun schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Robert Frans:

En op een algemeen christelijk forum

 

19 minuten geleden zei Robert Frans:

Dit is een christelijk forum

 

 

2 uur geleden zei Flash Gordon:

zonder aanziens des religies

Dat is nu de hele kern van mijn melding. Maar men lijkt er maar niet op te willen reageren. Dit is een christleijk forum met grofweg twee zones, één waar volgens Nicea gemodereerd wordt en waar men mag verwachten dat christenen onderling hun  geloof kunnen  opbouwen, en een gedeelte waarbij iedereen welkom is en we t ook over geloof kunnen hebben, waarbij men kritisch mag zijn, het over andere religies mag hebben, of over aliens die Qi Gong poepjes laten, of over je tequilla kater. En laat de heer Foppe nou net in dat eerste gedeelte de door mij gerapporteerde post geplaatst hebben. Zijn historie hier (hij komt eigenlijk alleen maar hier om t christelijk geloof onder vuur te nemen, zijn tu quoque als reactie naar mij toe in dit topic ten spijt) is dan weer de aanleiding dat ik zelf mijn wens van een permaban uitspreek Meer heb ik er niet over te zeggen. Sterker nog, ik val in herhaling

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Robert Frans,

Ik hoop dat je je niet gaat inhouden, je hoort zo bij dit forum en je diepe geloof raakt me zo. Het komt zo oprecht over en dat is het ook.  Ik als Bijbelgetrouwe gereformeerde ;) geef je wat woorden van Paulus mee. Oh nee het was van Johannes...guttegut. Zie ik heb jou en @Hendrik-NGnodig om me bij de les te houden.

Houd vast wat gij hebt, op dat niemand uw kroon neme.(Openbaring 3:11).

 

34 minuten geleden zei Flash Gordon:

@Robert Frans als je je hier ooit gaat inhouden kom ik langs met emmer en kwispel en regent het een uur lang wijwater, waar je je ook mocht proberen te verschuilen :+

Als je de wierook maar thuis laat. Kuch, uch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Je begint met nu oprecht de keel uit te hangen Thogrem met je israëlitisch of Russisch beleid. Mensen kunnen wel zeggen "Mozes en Christus hebben die eigenhandig opgeschreven" maar als je er iets van zegt dan verwijder je dat? Echt, waar is de eerlijkheid op dit forum naar toe? Is de Eerlijkheid soms vakantie aan het vieren? (ik heb het over een ander topic, Thogrem weet wel welke).

Tevens heb je nooit een reactie gegeven waarom je de rapporten van een MN steeds zo serieus neemt? En als ik iemand dan rapporteer (omdat degene een ander, niet eens mijzelf) dan horen we er niks meer van. En krijgt degene (die had dus nogal uitgehaald naar een JG, daar zal het misschien ook wel mee te maken hebben) dan geen waarschuwing (of zodat niemand het weet?).

Op ‎21‎-‎12‎-‎2017 om 06:55 zei Thorgrem:

Is dat onwil of oprecht niet zien? Indien dat eerste dan ga ik er geen tijd insteken, indien dat tweede wil ik best een toelichting geven.

En dit is ook al weer een bevoordelende vraag. Waarom zou het überhaupt onwil zijn als iemand niet ziet dat een ander agressief is of schrijft? Weet jij of iemand wel agressief schrijft, het is toch jouw interpretatie van iets? En daar zal ook wel wat vooroordeel mee te maken hebben, aangezien jij mij niet zo mag (dat is vice versa overigens). Maar of je iemand wel of niet mag en welke religie iemand aanhangt zou niet mogen uitmaken om hoe een mod reageert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In een getuigenistopic verwijder ik een bijdrage als

“Leuk toch, naief geloof hebben? 

Nooit een wetenschappelijk boek hierover gelezen bernard 3? Heeft Christus dit overigens met zijn linkerhand opgeschreven of met zijn rechterhand?”

Als dat je keel begint uit te hangen, neem gerust contact op met de overige crewleden of zoek de deur van het forum op. Bij nader inzien had ik je voor deze overduidelijk ongepaste reactie in een getuigenistopic je zoveelste strafpunt moeten geven aangezien je herhaaldelijk tegen de FAQ ingaat. Fout van mij om daar weer te coulant mee om te gaan. 

Topic Reports van alle inzenders neem ik serieus. Die van MN zijn daarop geen uitzondering. Per TR, ongeacht de inzender, bekijk ik wat ik doe.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Foppe1986:

Je begint met nu oprecht de keel uit te hangen Thogrem met je israëlitisch of Russisch beleid.

Ik denk dat je je gewoon even vergist hebt in de rubriek. In een getuigenistopic heb ik jou volgens mij nog niet eerder zo bezig gezien. Foutje van Foppe, lijkt me dus. Je kunt toch ook gewoon zeggen "sorry Thorgrem, ik had even niet in de gaten dat ik mij in een getuigenistopic bevond?   

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Thorgrem unlocked this discussie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid