Spring naar bijdragen

Herkenbaar?


Aanbevolen berichten

40 minuten geleden zei Fundamenteel:

Enkele dagen van huis verdwijnen, in de drank verdwalen en pas nuchter terugkomen alsof er nooit iets gebeurd is?

Ik ben wel eens in mijn eigen bed beland zonder kennis te hebben van de wijze waarop ik daarin terecht ben gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben wel eens in mijn eigen bed beland zonder kennis te hebben van de wijze waarop ik daarin terecht ben gekomen.

Zeer herkenbaar. Tequila! Ik dronk enkele shotjes en plots werd ik wakker in mijn bed met een totale black out van de dag daarvoor.

1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Wat is de bedoeling van dit topic? Luchtige convertatie? Zware problemen? Jeugdige barvoure over alcphol cunsumtpie?

Beetje van alles denk ik. Ik zit er echt mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zo, dat gaat gauw bij jou. Hadden ze er wat in gedaan ofzo?

Neen, niets in gedaan. Citroen, tequila en zout. Ik herinner mij enkel te beginnen aan enkele shotjes en plots word ik wakker in mijn bed.
Ik heb toen nog naar de spoed gebeld omdat ik nog nooit zo'n kater ervaren had. Ik heb die belaagd met telefoontjes maar ze adviseerden mij telkens veel water te drinken. Sedert dien nooit meer tequila gedronken. Ik walg en huiver alleen al bij de gedachte. Ik heb dit ook met pure wodka, beikes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gedronken, véél gedronken, extreem veel gedronken (met veel coke kun je 5x zoveel drinken als normaal), maar heb nog nooit gehad dat ik niets meer kon herinneren. Hoe f**ked up ik ok was.

 

Ik drink nu 2 glazen wijn per jaar. Ipv iedere doordeweekse dag 1 a 2 flessen. En soms wel liters aan pure alcohol in t weekend, ondersteund door speed, coke en MDMA enzo. En anders waren t wel porties paddo's waar zelfs de verstokte hippie van zou schrikken.

Mijn advies: als je geen mate kunt houden, stop radicaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waarin verschilde deze kater van de anderen?

Ik denk dat ik een lichte alcoholvergiftiging had. Ik had enorm veel pijn in mijn maag, niet in mijn hoofd. Ik braakte al mijn vocht meteen opnieuw uit en kon het niet inhouden. Normaal heb ik een kater in mijn hoofd, nadorst, ... Maar dit was echt fysiek in mijn lichaam en buik. Ik kon niets meer behalve zweten, ijlen en braken. Dit heeft 2 dagen geduurd. Een normale hardnekkige kater duurt bij mij maar tot het avondeten.

13 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik heb gedronken, véél gedronken, extreem veel gedronken (met veel coke kun je 5x zoveel drinken als normaal), maar heb nog nooit gehad dat ik niets meer kon herinneren. Hoe f**ked up ik ok was.

 

Ik drink nu 2 glazen wijn per jaar. Ipv iedere doordeweekse dag 1 a 2 flessen. En soms wel liters aan pure alcohol in t weekend, ondersteund door speed, coke en MDMA enzo. En anders waren t wel porties paddo's waar zelfs de verstokte hippie van zou schrikken.

Mijn advies: als je geen mate kunt houden, stop radicaal. 

Ik denk dat het tempo waarop de fles eraan is gegaan de bepalende factor was. Niet dat ik dagelijks drink, ik heb nu al maanden niet meer gedronken. Echter als ik drink.... dan gaan we er voor!

Jij praat wel heel openlijk over je gebruik? Gezegend is uw land! Ik ben mezelf nu mentaal aan het voorbereiden op een "reis". Maar ik besef aan mijn laatste postings hier dat ik daar eigenlijk totaal niet goed in bezig ben. Echter, als ik "op reis" ga kom ik altijd wel herboren terug. Alsof ik dan het licht gezien heb en ik draag heel mijn omgeving op handen en voeten. Ik zie, voel en ervaar een eindeloze flow aan empathie en inlevingsvermogen tijdens zulke reizen. Alles komt op me af als was het godsgeïnspireerd die mij aanzet tot daden in de realiteit die geweldige reacties veroorzaakt. Mijn lief is er altijd als de kippen bij als ik op reis ga en begeleid mij daar altijd in. Ze kijkt daar altijd enorm naar uit :) Chemie is niet aan mij besteed.

 

Tjah, misschien beter eens met haar "op reis" gaan in plaats van alles te ontlopen in een eindeloze bodem van een drankfles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Ah ehm.... oké :)

Belangrijk is vooral om te leren gaan met dat "vluchtgevoel". Gewoon eens "weg" zijn van de aardbol, letterlijk en figuurlijk. Toen ik mijn wagen nog niet verkocht had kon ik impulsief wegrijden en gewoon verdwijnen. Ik parkeerde mij ergens afgelegen en kon daar wel 48h vooruit blijven staren en gewoon bierblikjes verzamelen in de wagen. Zéér marginale periode.

Ik heb met drank altijd problemen gehad, het is maar de afgelopen jaren dat ik daar een grens in gevonden heb. De laatste maanden een geheelonthouding. Ik zou er niet wijs aan doen om te zuipen, maar toch dat gevoel om eens de bodem van de fles te zoeken is iets dat knaagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Lobke:

Let goed op jouw lief. Misschien zijn de moslims geen bedreiging voor haar, maar iets wat jouw leven beheerst. 

 

Alcohol beheerst totaal mijn leven niet hoor. Heeft het wel lang gedaan. Ze heeft dan duidelijk gemaakt dat ze echt niet graag met mij optrekt als ik gedronken heb. Ik ben dan echt platboers en weet alles beter. Ze schaamde zich veelal dood voor mij. Ik heb in haar bijzijn al met mensen gevochten. Maar zelf hebben we nog niet gevochten.

1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Wijze woorden van Lobke

En tip: hoe langer je de geheelonthouding volhoudt, hoe makkelijker t wordt. 

Dat wel, maar dat gevoel zal toch altijd terug komen knagen denk ik. Niet constant, maar toch houdt mijn brein me veelal voor de gek en zoekt het excuusjes om te drinken.

"Ach het zijn feestdagen..."

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alcohol beheerst totaal mijn leven niet hoor. Heeft het wel lang gedaan. Ze heeft dan duidelijk gemaakt dat ze echt niet graag met mij optrekt als ik gedronken heb. Ik ben dan echt platboers en weet alles beter. Ze schaamde zich veelal dood voor mij. Ik heb in haar bijzijn al met mensen gevochten. Maar zelf hebben we nog niet gevochten.

Dat wel, maar dat gevoel zal toch altijd terug komen knagen denk ik. Niet constant, maar toch houdt mijn brein me veelal voor de gek en zoekt het excuusjes om te drinken.

"Ach het zijn feestdagen..."

Zelfs dat zal minder worden en misschien Zelfs weggaan. Ik drink nu al ruim 10 jaar max 2 glazen per jaar

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Zelfs dat zal minder worden en misschien Zelfs weggaan. Ik drink nu al ruim 10 jaar max 2 glazen per jaar

Ik weet niet hoor. Het enige dat mij tegenhoudt is mijn verstand en respect voor mijn lief. Ik wil soms echt drinken he. In het begin van mijn geheelonthouding kon ik niet naar de winkel gaan zonder in verleiding te komen. Nu is dat al vele beter. Maar ik word toch regelmatig geconfronteerd met goesting naar alcohol. Vooral op etentjes.

Maar de ervaring weet intussen wel beter.

Gisterenavond heb ik haar erop aangesproken. Dat ik door een moeilijke periode ga en met mezelf niet altijd blijf weet. Ze heeft mij geholpen met een stappenplan op te stellen en na dat gesprek zie ik de takken door het bos weer. Ik voel me al wel veel beter dan aan de start. Dat dan weer wel :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid