Spring naar bijdragen

Goede voornemens 2018


Aanbevolen berichten

Vele mensen bedenken zo aan het eind van het jaar allemaal goede voornemens voor 2018. Bij deze een luchtig topic waar je je goede voornemens kan plaatsen en dan kan je eind 2018 eens kijken of je ze ook gehaald hebt.

Mijn goede voornemens zijn;

- Minimaal 2000km op de racefiets, dit jaar was het beste jaar tot op heden maar alsnog maar iets van 1600km gehaald. Dat kan wel wat beter ivm gewicht.

- Minder tijd rondhangen op internet, meer tijd besteden aan fotografie. Dat is wat lastig te meten maar wel iets waar ik bewuster mee om kan gaan.

Jullie goede voornemens voor 2018?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga voor februari mijn theoretisch rijbewijs opnieuw afleggen en de psychotechnische testen. Dan 6 maand doodnuchter zijn en mijn praktisch exaam opnieuw doen.

Als ik 1 ding geleerd heb in 2017 is dat een leven zonder wagen zwaarder weegt. Boodschappen, familiebezoekjes, uitstapjes,... Het is niet meer zoals weleer. Drukke plaatsen en openbaar vervoer valt me nog steeds zwaar. Gisteren door wind, regen en koude. De winkelstraat puilde uit van mensen. 

Ik kan mezelf niet genezen maar ik kan wel vluchtroutes creëren. Dus als ik voornemens heb is het terug beginnen leven. Ik ontwijk het leven wat voor bovenstaande redenen. Als ik het terug opgebouwd heb ga ik daar nu verantwoordelijker mee omgaan. Ik zal altijd nuchter rijden en mij aan alle verkeersregels houden. Mijn boetes zijn afbetaald. Geld is een universele taal die zelfs ik begrijp. 

Het mag nu eindelijk eens rustig verlopen en binnen de lijnen van wat toegelaten is. Ik denk dat ik mijn lesje geleerd heb. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎27‎-‎12‎-‎2017 om 12:36 zei Thorgrem:

Jullie goede voornemens voor 2018?

De weg naar mislukking is geplaveid met nieuwjaars goede voornemens. Zo simpel is het ook nog eens. Als ik me iets voorneem dan doe ik het liever direct. Voor mij geen waslijst met betrachtingen, maar slechts een vraag, een ding dat mij bezig houdt:

Een ding heb ik van den HEERE begeerd, dat zal ik zoeken: dat ik al de dagen mijns levens mocht wonen in het huis des HEEREN, om de liefelijkheid des HEEREN te aanschouwen, en te onderzoeken in Zijn tempel. (Ps.27:4)

Gelukkig heb ik het leven gekregen van God. En ik kan haast niet wachten om dat hier achter mij te laten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De weg naar mislukking is geplaveid met nieuwjaars goede voornemens. Zo simpel is het ook nog eens. Als ik me iets voorneem dan doe ik het liever direct. Voor mij geen waslijst met betrachtingen, maar slechts een vraag, een ding dat mij bezig houdt:

Kan je misschien toelichten hoe jij bijvoorbeeld direct 5 kilo gaat afvallen of direct 2000km gaat fietsen?

 

10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een ding heb ik van den HEERE begeerd, dat zal ik zoeken: dat ik al de dagen mijns levens mocht wonen in het huis des HEEREN, om de liefelijkheid des HEEREN te aanschouwen, en te onderzoeken in Zijn tempel. (Ps.27:4)

Gelukkig heb ik het leven gekregen van God. En ik kan haast niet wachten om dat hier achter mij te laten.

 

Als je daarmee wil aangeven dat je levensmoe bent zou ik je dringend willen adviseren om naar je huisarts te gaan en dat te bespreken opdat je hulp krijgt om weer levensvreugde te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Als je daarmee wil aangeven dat je levensmoe bent zou ik je dringend willen adviseren om naar je huisarts te gaan en dat te bespreken opdat je hulp krijgt om weer levensvreugde te krijgen.

Maak je geen zorgen. Het betreft een verkeerde interpretatie van mijn schrijven van jou kant. En mocht het nodig zijn om hulp te gaan zoeken wegens dergelijke problematiek, dan is de huisarts niet de eerste waar ik op af stap en levensvreugde van verwacht. Ik heb geen psychologisch product nodig om te leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thorgrem:

Hoe moet ik het verwijswoord 'dat' in de laatste zin dan lezen?

"Dat" slaat op leven en ik kan dat leven hier op deze aarde best missen en zet het liever voort bij God in/op de nieuwe hemel en aarde. Daarvoor sla ik de hand niet aan mijzelf, maar wacht totdat God het genoeg vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thorgrem:

Kan je misschien toelichten hoe jij bijvoorbeeld direct 5 kilo gaat afvallen of direct 2000km gaat fietsen?

Wat dacht je van direct doen wat je jezelf zit voor te houden dat je zogezegd wilt? Ik besloot op 14 december 2016 tijdens een Pilatesles waarin ik last had van een stukje overgewicht dat ik toen had,  dat er 10 kilo af moest. Thuisgekomen gelijk lid geworden van Weight Watchers online. In de eerste week van maart was het eraf, en het is er nu nog steeds af en ik  volg het programma nog steeds. Alleen geen Pilateslessen meer vanwege verder gevorderde vergroeiingen in mijn wervelkolom (ankyloserende spondilitis), maar daar heb ik een vervangende bewegingsgroep voor gevonden, met Omnia-apparatuur. De zonde erachter is luiheid (door allerlei smoezen omkleed, zoals te druk, of teveel pijn).  En luiheid gaat niet over omdat het 1 januari is, maar wel in gehoorzaamheid aan God, ongeacht de dag of de maand.

Overigens heb ik een hele lompe buurman, die op een dag tegen mij zei "wat looip ie te haaijgen?  (hij heeft zelf een flinke buik en praat heel lijzig en lui, maar hij had wel gewoon gelijk). Kom op zeg, je bent nog jong."  Hoewel het hijgen mede veroorzaakt wordt door vastgegroeide thoraccale wervels waardoor ik in vergroeiingsperiodes mijn borstkas niet goed genoeg kan uitzetten, en al helemaal niet als ik met twee boodschappen de trap op loop (wat toen het geval was), had ik ook gewoon tien kilo teveel aan mijn eigen lijf hangen. En daar kon ik dus gewoon wel wat aan doen.  Ook heb ik inmiddels goede oefeningen gevonden om mijn longinhoud te verbeteren en zoveel mogelijk te behouden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thorgrem:

Kan je misschien toelichten hoe jij bijvoorbeeld direct 5 kilo gaat afvallen of direct 2000km gaat fietsen?

Door er direct mee te beginnen en niet direct resultaat te verwachten. Toen ik mijn hond uit het asiel haalde, was hij ene grote vechtersbaas. Ik heb mij direct voorgenomen om dit te veranderen. Enkele jaren later vroeg (en nog steeds krijg ik deze vraag met regelmaat gesteld) werkelijk iedereen hoe ik het voorelkaar heb gekregen dat mijn hond zo goed luistert en zich niets meer aantrekt van andere honden, althans niet met de intentie om met ze te gaan vechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prima dat jullie dat zo doen hoor, maar ik zie nergens een concreet antwoord op het goede voornemen om 2000 km te gaan fietsen in 2018. Elk zinnig mens zal weten dat dat tijd kost en dus gerust uitgespreid kan worden over de 12 maanden die het jaar heeft. Maar jullie zijn toppertjes hoor als je er op de racefiets met dit weer gelijk aan het begin van aar 2000 km erdoorheen knalt. Ik doe het jullie niet na.

Overigens is het ook wel een beetje lomp om zo zuur te reageren op de goede voornemens van een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thorgrem:

Prima dat jullie dat zo doen hoor, maar ik zie nergens een concreet antwoord op het goede voornemen om 2000 km te gaan fietsen in 2018. Elk zinnig mens zal weten dat dat tijd kost en dus gerust uitgespreid kan worden over de 12 maanden die het jaar heeft. Maar jullie zijn toppertjes hoor als je er op de racefiets met dit weer gelijk aan het begin van aar 2000 km erdoorheen knalt. Ik doe het jullie niet na.

Wellicht een refractiefout.

4 minuten geleden zei Thorgrem:

Overigens is het ook wel een beetje lomp om zo zuur te reageren op de goede voornemens van een ander.

Over smaak valt niet te twisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Thorgrem:

Prima dat jullie dat zo doen hoor, maar ik zie nergens een concreet antwoord op het goede voornemen om 2000 km te gaan fietsen in 2018. Elk zinnig mens zal weten dat dat tijd kost en dus gerust uitgespreid kan worden over de 12 maanden die het jaar heeft. Maar jullie zijn toppertjes hoor als je er op de racefiets met dit weer gelijk aan het begin van aar 2000 km erdoorheen knalt. Ik doe het jullie niet na.

Overigens is het ook wel een beetje lomp om zo zuur te reageren op de goede voornemens van een ander.

Misschien kun je beter je voornemen eens kritisch onder de loep nemen, waarom je 2000 kilometer zou willen fietsen.  En als je er zo over denkt als je nu schrijft, vraag ik me af of je niet gewoon bezig bent met zelfsabotage.  Een dusdanig doel te stellen dat je later met een gerust hart tegen jezelf kunt zeggen dat je het toch niet kon halen.    Je schrijft dat het om je gewicht gaat. Gewoon een gezond eetpatroon en een gezond bewegingspatroon, dat goed binnen de mogelijkheden van een normaal gezond leven past, is meer dan voldoende om af te vallen of op gewicht te blijven en bovendien ook houdbaar op de veel langere termijn, in tegenstelling tot 2000 km fietsen, dat onherroepelijk op zeker moment niet meer mogelijk is. Maar als het jou gelukkig maakt dat we allemaal roepen hoe goed je voornemen is, dan doen we dat: goed zeg hee, 2000 kilometer fietsen.  Over een jaar lezen we wel of het gelukt is. Het is per slot van rekening een nieuw jaar, dus dat biedt (kennelijk) kansen, toch?  En de afrekening is pas weer over 360 dagen. :+   Ik geloof niet in de goden van oudejaarsavond. Enkel in de Ene. En die is alle dagen met ons.  |P En als iets een dag niet is gelukt dan is het elke volgende dag meteen weer nieuw.  Ik hoef niet te wachten tot het weer 1 januari is. Ik ben helemaal geen toppertje, maar mijn God is zo machtig dat Hij echt niet hoeft te wachten tot de afgoden op 31 december zijn afgeknald.

Persoonlijk ben ik blij met de ontmoeting met die eikel van een buurman. Hij is niet aardig, heeft zelf een buik en is zeer laks in de zorg voor zijn eigen buren (laat lekkage van zijn cv-ketel gewoon doorlopen, ook al loopt het huis van de buren dan onder, het enige wat hem interesseert is zijn eigen laminaat) en bovendien is hij ongelovig. Maar God gebruikte wel zijn mond om mij ergens op te attenderen.  Op iets wat ik allang wist maar negeerde omdat ik te lui was er iets aan te doen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thorgrem:

Interessant hoe je dat allemaal kan zeggen zonder eigenlijk ook maar iets van mij af te weten.

Een leuke dooddoener die je heel vaak gebruikt tegenwoordig. Maar Thorgrem, ik wens je een gezond, gelukkig, voorspoedig 2018 waarin je 2000 kilometer zult fietsen. 

Zelf doen we niet aan nieuwsjaarswensen, dat vinden we flauwekul, maar daar waar de omgeving dat wel doet, speel ik het spel wel mee,

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Een leuke dooddoener die je heel vaak gebruikt tegenwoordig.

Nou vertel gerust wat ik zoals op de racefiets doe, hoe vaak ik train en hoeveel tijd/kilometer en met wie, waarom ik afgelopen jaar 'slechts' 1600 heb gefietst en in 2016 nog minder. Enzovoort enzovoort.

Zo niet, slik je woorden gerust in want dan is het gewoon zuur gebakken lucht.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik wens @Dolce Vita en @Kaasjeskruidtoe dat ze ooit nog een soort van schijn van 'relatief normaal persoon' weten te creëren. Ik heb weinig hoop, maar toch...

Ik wens jou veel consequentheid toe. Je had me immers op de negeermodus gezet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid