Spring naar bijdragen

Wat betreft slavernij in de bijbel (deuteronomium 15)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 597
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb gegrasduind door dit topic en het valt mij op dat er nogal wat aan anachronisme wordt gedaan (ik vind vandaag de dag, dit immoreel, dus is dat een absoluut gegeven)... Was het maar zo gemakkeli

Volgens mij zit hem de crux in het niet willen toegeven dat de Bijbel óók moreel dubieuze dingen zegt, zoals: 1. Een mens kan het eigendom van een ander mens zijn. 2. Als je een slaaf mishan

Dat was echter omdat de farao het Israëlische volk wilde onderdrukken. Hij wilde voorkomen dat ze te groot zou worden en mogelijk in een oorlog de kant van de tegenstander zou kiezen. Die redenatie ku

Posted Images

Zojuist zei Thinkfree:

Zullen vaste hele spontane meesters geweest zijn...nix geen opzet hoor. :(

Wel eens gebeten door een pitbull? Niet vanwege uitlokkend gedrag mijnerzijds, maar gewoon omdat ie de baas wil zijn? Om mij te ontzetten vond ik het toentertijd noodzakelijk om hard te slaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Oog om oog tand voor tand voor alle mensen 

Wel, we verschillen enigszins van mening hieromtrent. Echter gelukkig geld wat toen gold niet meer. Hoewel ik betwijfel of ik me hond de ander wang ga toekeren mocht het nog eens gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Zijn wij niet het bezit van christus ?

Daar gaat het nu niet om. We discussiëren vanuit een situatie die toen gold. En natuurlijk behoor je als baas goed te zorgen voor je bezit en mag dat ook je uitgangspunt zijn als slaaf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daar gaat het nu niet om. We discussiëren vanuit een situatie die toen gold. En natuurlijk behoor je als baas goed te zorgen voor je bezit en mag dat ook je uitgangspunt zijn als slaaf.

Dus de god van het oude testament is niet hetzelfde als het nieuwe ?

En een menseleven was vroeger minder waard Dan nu ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid