Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

In Genesis werd de mens geschapen naar Zijn beeld (Zijn beeld?: Als Jezus: onzelfzuchtige liefde en vol  goddelijke kracht).

Door Adam's gruwelijke schuiver is de mens gevallen en worden allemaal geboren in een gevallen natuur, buiten God, met gevallen-natuur-denken/ervaringen als leidraad. Vandaar alle opinies, gekte, ziektes, dood, ellende in de wereld.

Jezus herstelt in de evangelien de mens, die oren heeft om te horen, overal naar Zijn beeld: gezond en vol waarheid. Zodat zij weer in Zijn goddelijke natuur, in onzelfzuchtige liefde met goddelijke waarheid en kracht, als Hem gaan wandelen. Hij brengt ons terug in onze oorspronkelijke goddelijke natuur. Hij is immers de Messias.

Dat zie je bij zn eerste 12+70 vrienden en is onveranderlijk ook voor ons. Er is geen "shifting or turning of shades" bij God.

Iedereen die hier achter kom en dit gratis cadeau ontvangt (Rom 5:17) gaat uiteindelijk wandelen als Jezus (Kol 3:10). Net al z'n eerste 82 vrienden.

Dit wetende en dankbaar deze transformatie naar Zijn beeld te zijn ondergaan (nog steeds) bracht we met een gelegenheidsteam afgelopen zomer het evangelie in een dorpje in Mozambique.

In Rapale en Pemba superfijne broers en zussen ontmoet. Samen, onder de broers en zussen gebeurden al prachtige dingen. Een broertje van 18 die tegen een giftige struik was gelopen genas acuut door gebed ("Pijn verdwijn en wees gezond in Jezus naam!"). Migraine verdween als sneeuw voor de zon. Een broer die zijn voeten door distels had geperforeerd met 100-derden bloederige gaatjes in z'n voetzolen en het uitgilde van de pijn werd in een seconde genezen, etc, etc. God woont weer in ons. Geweldig. In Pemba hebben we een weekje vertoefd bij IRIS ministries. Ze organiseren outreach naar de bushbush. Je gaat dan met een busje en terreinwagen op bezoek in een dorpje (5-600 inwoners) waar het evangelie nog niet is gebracht. Na toestemming van het dorpshoofd mochten we het evangelie brengen: Het herstel van het beeld en gelijkenis van God in een mens, een uitwissen van de gevallen natuur in een mens en herscheppen van de oorspronkelijke goddelijke natuur door het bloed en heilige geest van Jezus. Op de vraag wie die nieuwe schepping wilde worden, ging driekwart van het dorp staan. Daarna bidden voor de zieken. De vrouw van een aanwezige pastor genas acuut van migraine, daarna de vrouw van het dorpshoofd, de vrouw van een ander dorpshoofd werd genezen van hevige pijn in haar been, een bedlegerige man die door het ziekenhuis naar huis was gestuurd om thuis te sterven werd genezen en zat s'middags al weer tussen z'n dorpsgenoten, zwerende ledematen genazen, een man die jaren verdwaasd had lopen schreeuwen in de bergen en daarna 20 jaar niet gelopen/gesproken had (met totale contractuur) werd vrijgezet en begon weer te brabbelen en stapjes te zetten, een vrouw met hevige buikpijn werd terstond genezen, een gezin werd vrijgezet van demonische beïnvloeding, enz, enz. Na de 9e genezing op rij realiseerden we ons: dit lijkt de eerste gemeente wel, iedereen genas. We zijn een nieuwe schepping uit God geboren, voorbestemd om Zijn werken te doen. Na een week kwamen we op de terugreis weer door het dorpje. Even checken hoe het ging. De zoon van het dorpshoofd vertelde dat 27 mensen genezen waren en in de afgelopen week diverse mensen de stem van de heilige geest ervaren hadden. Jesus you are amazing.

Een paar genezingen licht ik er uit.

Een vrouw met hevige buikpijn. Na de eerste keer handen opleggen en de buikpijn bevelen te verdwijnen, gebeurde er niets. 1 van de aanwezigen zei: "I think it's a 4th generational curse!". Ja en nu? Is het evangelie opeens veranderd? Aldus baden we nog een keer exact hetzelfde gebed. "Thank you Jesus for Your incredible Kingdom, Your very own Spirit in us. Stomach-ache be gone in Jesus name!". De vrouw voelde "iets" uit haar buik gaan en was acuut gezond. Er zijn boeken dikker dan de bijbel over vloeken, bevrijding, etc, etc. De naam (en wat die inhoud) van Jezus is groter dan alles.

Ook de genezing van de vrouw van het dorpshoofd was bijzonder. Ze zat op een laag bed. Haar linker been was opgezwollen, rood van kleur en voelde warm aan. We hoorden pas na haar genezing, dat ze de vrouw van het dorpshoofd was. Misschien maar beter ook. Wij bidden. "Vader dank u wel voor uw liefde voor deze vrouw, dank u wel voor uw Geest, Uw Koninkrijk in ons. Been wees gezond in Jezus naam. Dat de zwelling, de pijn en verkleuring verdwijnt". Ik keek even een andere kant op en keek daarna weer naar haar been en denk: huh, dat been was net toch dik en verkleurd? Hoe Hij dat doet? Amazing. Ze geeft aan dat de pijn weg is en dat ze tegen zichzelf had gezegd: Als deze Jezus mij geneest, neem ik Hem aan. Aldus. Hoe strategisch van God. Niemand gaat tegen het getuigenis van de vrouw van een dorpshoofd in. Iedereen wist dat ze een zeer been had en bijna niet kon lopen.

 

Onschuld

IRIS organiseert ook outreaches naar de carbagedump. Een dorp bovenop de vuilnisbelt van Pemba. Er wonen duizenden mensen (mensen!). Wij er heen. Overal smeulende resten, overal glas, overal kinderen die tussen het afval naar iets van waarde zoeken. Rond de afvalberg een compleet verkoopdorp. Metalen, velgen, balken, planken, kleding, speelgoed alles wat er nog enigszins uitziet wordt verkocht. Bovenop de berg, het dorp. Zo'n 100 kinderen volgen ons. We leren ze liedjes, we voeren het evangelie op in een toneelstukje, delen drinken en eten uit aan de kinderen. Ook daar heeft de gevallen natuur toegeslagen. Grote kinderen die kleine kinderen verdringen, grote mond, 2-3 bekers drinken opeisen terwijl de kleintjes nog niks gehad hebben. Ikke, mij, ikke. Ik zie overigens geen verschil met de keurig geklede zakenman in Europa die door manipulatie boven is komen drijven. Je kunt de rat-race winnen, maar je bent nog steeds een ... gevallen schepsel. Immers, Gods Geest, de veranderende kracht naar Gods beeld, is niet in je.

In deze chaos zei ik: Heer, waar bent U, ik zie U hier niet. Plots valt m'n oog op een meisje van 4 dat haar broertje van anderhalf op haar rug draagt. Ze had al een half uur in de zon staan wachten op drinken en een broodje, maar was steeds naar achteren gedrongen door de oudere jeugd. Een prachtig meisje. Ze kijkt me aan met een open, geduldige blik. Niet eens boos of geïrriteerd of verdrietig. Onschuld. Ik meng me in het tumult van schreeuwende jongeren, bemachtig een beker drinken en geef het haar. Ze neemt de beker aan. Tot m'n grote verbazing zet ze haar broertje op de grond en...... geeft als eerste hem te drinken..... Op. Beker leeg. Ze kijkt in de beker en geeft me de beker terug. Zonder te eisen of dwingende blik. Ik breek. Huilend bid ik met haar. Voor bescherming, voor Gods Geest in haar, dat ze zal Leven en Zijn daden zal doen. Opnieuw de chaos in. Een 2e beker en een broodje bemachtigen. Opnieuw biedt ze het eerst haar broertje aan. Ik gil in m'n binnenste: drink zelf kind! Haar broertje hoeft niet. Eindelijk drinkt ze zelf. Sommigen zijn van zichzelf besneden.

 

Genezen van malaria

In Mozambique werd ik overweldigd door malaria. In 15 minuten werd ik doodziek. Overgeven, hoofdpijn, gedesoriënteerd, spierpijn, steenkoud, verstijfde vingers, kippenvel en klappertanden. Trillend hef ik mijn handen omhoog naar de levende God en zeg. Jezus, U bent mijn God. U woont in mij. Mijn lijf is Uw tempel. Dank u wel voor uw koninkrijk, uw geest in mij, uw goddelijke natuur. Plots krijg ik een beeld van een vurige rode bal (de malaria) die overweldigd wordt door een vurige hand en verdwijnt. Op het zelfde moment realiseer ik mij dat alle lichamelijke klachten verdwenen zijn. Ik ben je heelmeester.

Zo mag iedereen dus wandelen, want iedereen die Hem heeft aangenomen heeft hij de macht/het recht gegeven een zoon/dochter te worden als Hem.

Kom mensen. Strek je uit naar de volheid Gods! God zelf aan het kruis is het perfecte offer voor onze afdwaling. Zijn woord en Geest openbaren dat en veranderen ons naar Zijn beeld, zoals het bedoeld was in Genesis.

A new creation in Christ

Bless!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Probleem is alleen dat je zo werken en geloof tegen elkaar uitspeelt, terwijl ze beiden een geheel vormen. Door je deugdzaamheid vermeerder je je geloof en door je geloof vermeerder je je deugdzaamhei

Een raammodel? Onze Lieve Heer is toch geen manager? In het Evangelie spreekt Hij dan ook helemaal niet over een raammodel. Hij zegt heel eenvoudig: "Gij moet daarom zo bidden." (Mt 6,9) Dus wordt het

In Genesis werd de mens geschapen naar Zijn beeld (Zijn beeld?: Als Jezus: onzelfzuchtige liefde en vol  goddelijke kracht). Door Adam's gruwelijke schuiver is de mens gevallen en worden allemaal g

Posted Images

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Alles is wel heel veel, maar het belangrijkste is in orde.

Komt mi van deze site.

Ieder mens ziet wel dat er iets niet klopt in de wereld. Naast mooie dingen is er ziekte, ellende, gebrokenheid, oorlog, natuurrampen, agressie, dood, egoïsme, hebzucht, etc. De zondeval heeft echt plaatsgevonden. Ieder mens wordt geboren in en groeit op in een gevallen schepping. Gelukkig is er een oplossing. Jezus brengt ons gratis, door Zijn offer, terug in Zijn Goddelijke natuur. Wedergeboorte, een nieuwe schepping. De Geest des levens komt weer in je en Hij verandert je naar Zijn beeld, als/in/met Hem: vol goddelijke kracht en liefde. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Heel mooi dat dit zo kan en ik hoop van harte dat u weldra werkloos zult zijn.

Ik begrijp je opmerking wel. Manager in een zorginstelling en dan deze dingen meemaken. "Waarom genees je dan niet ff iedereen!".

Doen we ook hoor. We bidden regelmatig met cliënten die hier niets van weten en maken geregeld genezingen mee. Niet om de wonderen, maar om ze te markeren met de waarheid van het evangelie en de liefde van God.

 

48 minuten geleden zei TTC:

Komt mi van deze site.

Ieder mens ziet wel dat er iets niet klopt in de wereld. Naast mooie dingen is er ziekte, ellende, gebrokenheid, oorlog, natuurrampen, agressie, dood, egoïsme, hebzucht, etc. De zondeval heeft echt plaatsgevonden. Ieder mens wordt geboren in en groeit op in een gevallen schepping. Gelukkig is er een oplossing. Jezus brengt ons gratis, door Zijn offer, terug in Zijn Goddelijke natuur. Wedergeboorte, een nieuwe schepping. De Geest des levens komt weer in je en Hij verandert je naar Zijn beeld, als/in/met Hem: vol goddelijke kracht en liefde. (bron)

Klopt. Dat is mijn site. Ik zag het kopje "Getuigensissen" hier en dacht: dat past hier wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Ton:

Ik begrijp je opmerking wel. Manager in een zorginstelling en dan deze dingen meemaken. "Waarom genees je dan niet ff iedereen!".

Doen we ook hoor. We bidden regelmatig met cliënten die hier niets van weten en maken geregeld genezingen mee. Niet om de wonderen, maar om ze te markeren met de waarheid van het evangelie en de liefde van God.

Heeft de instelling een Christelijke grondslag en is deze behandeling geïntegreerd in de methodiek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Heeft de instelling een Christelijke grondslag en is deze behandeling geïntegreerd in de methodiek?

Nee. Onze instelling bestond al voordat we tot geloof kwamen en verleent reguliere zorg. De overige medewerkers zijn niet gelovig. Zij horen wel eens wat van ons, maar wat ze er mee doen is hun keuze. Dat neemt niet weg dat als we de gelegenheid krijgen het evangelie delen en voor mensen bidden.

 

32 minuten geleden zei TTC:

Past hier mooi inderdaad, ik las dat je ook hersentumoren kan genezen. Hoe werkt dat?

Je bent door het aannemen van het offer van Jezus meteen zonder schuld, en perfect rein, heilig en smetteloos voor God, alsof je nooit iets fout hebt gedaan of God hebt afgewezen (Heb 10:14, Col 1:22) BESCHOUW jezelf dan ook als dood voor de zonde/oude gevallen natuur, maar levend voor/in God (Rom 6:11). Zodra de heilige geest over je komt zul je kracht ontvangen (Han 1:18). Je bent geboren uit water (waterbad van het woord) en Geest (Joh 3:5). Gratis geef Ik jullie Mijn Koninkrijk, genees de zieken, wek de doden op (Rom 3:24, mat 10:1, mat 10:8, Luc 9:1-2, Luc 10:9). Niet door werken der wet, maar door geloof in deze dingen ("deze dingen": wedergeboorte, het gratis uit God geboren zijn) waren er wonderen in de eerste gemeente (Gal 2:16/3:2/3:5/3:10, Ef 2:15, Rom 3:28, Rom 3:21-26). Hij geeft Zijn geest niet met mate (Joh 3:34). Door mensen die een vreemde taal spreken zegt God. Dit is de rust. Ga in tot Mijn rust (Jes 28:11-12). Degene die tot Hem ingaan komen tot rust zoals ook Hij tot rust gekomen is na Zijn werk (Heb 4:10) 

Wandel in de wonderwerken die Hij reeds voor de grondlegging der wereld voor je heeft klaargelegd (Ef 1:4). God heeft ons nu reeds mee opgewekt en mee plaatsgegeven in de Hemel in/met Christus (Ef 2:2), ofwel: het “huis met de vele kamers”.... jij bent 1 van die "kamers"..... (Joh 14:2-4). Ontdek de overweldigende rijkdom die ons in Jezus gegeven is. Vrijelijk wandelen in en met de allerhoogste. Wij wandelen IN Hem. Aan ons is geopenbaard, wat God ons naar de rijkdom van zijn genade, vrijelijk heeft geschonken: alle geestelijke zegen (Ef 2:7). Wij zijn de goddelijke natuur deelachtig geworden, nu wij de gevallen natuur ontvlucht zijn (2 Pet 1:4). We zijn een nieuwe schepping (2 kor 5:17). Het oude is voorbij gegaan. Alle dingen zijn mogelijk bij God. (Marc 10:27, Luc 1:37, Mat 17:26), Al Zijn beloften zijn ja en Amen (2 kor 1:20).

Negen bovennatuurlijke gaven (doen van genezingen, krachten, profetie, etc, etc) gaf hij aan de mensen (1 kor 12). Je bent het zout der wereld een lichtbaken op een berg (Mat 5:13-14) . Als je natuurlijke vader je al het goede geeft, hoeveel temeer zal je Hemelse vader je de heilige geest geven als je daar om vraagt (Luc 11:13). Je bent het lichaam van Christus. Je bent de kerk. De opstandingskracht waarmee Jezus uit de dood op stond huist in je. Wij zijn 1 met Hem geworden, waardoor alle dingen ook onder onze voeten gesteld zijn (Heb 2:5-15, Joh 14:20). De geest die Jezus uit de dood opwekte leeft weer in jou en die geest zal Zoe leven in je bewerken. (Rom 8:11). Je bent geheel anders, want je hebt Jezus leren kennen. (2 kor 5:17).

Je bent een erfgenaam van God (Rom 8:17) De weg is vrij! Treed dan met vrijmoedigheid binnen in het Heilige der Heilige (Ef 3:12, 2 Kor 3:12, Heb 4:16/10:19, 1 Joh 5:14) . Hoewel wij dood waren door de overtredingen zijn wij mee levend gemaakt met Christus, (door genade zijn wij gered, bevrijdt, genezen, kept safe and sound), hij heeft ons mee opgewekt en ons mee een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus (Ef. 2:5,6). Dus: omdat we meegekruisigd zijn, zijn we dood voor de zonde; omdat we meeopgewekt zijn, zijn we heiligen (ef 1:1, fil 1:1, 2 kor 13:12), koningen in Zijn Koninkrijk (2 tim 2:12). Zoals Hij is, zijn wij (1 John 4:17). Je bent wie je bent door Zijn rijke gave (Rom 1:6). Hij heeft ons werkelijk vrijgemaakt, uit liefde (Rom 7:14). Een nieuwe schepping, uit God geboren (Joh 1: 12-13).

Ofwel: De eerste Adam verprutste alles. De 2e Adam (Jezus/God) bracht alles terug als voor de zondeval. Herschapen naar Zijn beeld.

It is sown a natural body (ons leven in de gevallen natuur), it is raised a spiritual body (ons nieuwe leven in Hem). If there is a natural body, there is also a spiritual body. So it is written: “The first Adam became a living being”; the last Adam (Jesus), became a (divine)life giving spirit. The spiritual did not come first, but the natural, and after that the spiritual. The first man (Adam) was of the dust of the earth; the second man (Jesus) is of heaven. As was the earthly man (Adam), so are those who are of the earth (ons leven in de gevallen natuur); and as is the heavenly man (Jesus), so also are those who are of heaven (uit god geboren, jij en ik!). And just as we have borne the image of the earthly man (het leven in de gevallen natuur), so shall we bear the image of the heavenly man (het goddelijke leven als Jezus) (1 kor 15:44-49).

Of weet u niet dat wij allen die in Christus Jezus gedoopt zijn, in Zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood (dus vrij van de gevallen natuur), opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zodat ook wij in een nieuw (Zoë) leven (als Jezus) zouden wandelen (Rom 6:3-4). We zijn "A new creation in Christ". Gratis. Door Zijn eens en voor altijd perfecte offer.

 

Jezus zelf zei hierover: Ik schenk jullie mijn Koninkrijk, genees de zieken, wek de doden op en zeg hen dat het Koninkrijk van God gekomen is. Gratis geef ik het jullie, deel het gratis uit (mat 10:1, mat 10:8, Luc 9:1-2, Luc 10:9). Spreek tegen een berg (probleem/ziekte/situatie) en het zal verdwijnen (Mat 21:18-22), Wat je Mij, of de Vader ook vraagt; Ik zal het doen (Joh 14:14). Je zult kracht ontvangen wanneer de Heilige Geest over je komt (hand 1:8). Terwijl je spreekt, nog voordat je roept zal ik je verhoren, zegt God bij monde van Jesaja (Jes 65:24). Ieder die in Mij gelooft, zal dezelfde wonderen doen als Ik en zelfs nog grotere dan Ik deed (Joh 14:12). Jij en Ik zijn 1  (Joh 14:20, 17:21/23). Dezelfde macht en kracht die Ik van de Vader heb gekregen, heb ik aan jou gegeven (Joh 17:22). Wij zijn nu reeds waar Hij is zodat wij de hemelse macht en majesteit van Jezus zullen zien (Joh 17:14). Het Koninkrijk van God is in u (Luk 17:21)

Zie Ik heb jullie macht gegeven over het complete leger van de duisternis (luk 10:19). De Geest is het Die Levend maakt (Joh 6:61-63) Ik ben gekomen om jou goddelijk leven te geven en dat in overvloed (Joh 10:10 in de grondtekst staat Zoë: goddelijk leven). Wat je Mij ook vraagt, Ik zal het doen (joh 14:13, 14:14, 15:7). Het zal zo zijn dat hij die u tegenkomt, Mij tegenkomt (Joh 13:20). Gelovigen zullen deze dingen volgen: op zieken zullen ze de handen leggen en ze zullen genezen, gevallen geesten zullen ze uitdrijven, indien zij iets dodelijks drinken, het zal hun niet raken, in nieuwe tongen zullen ze spreken (mark 16:17-18). Heb Ik niet gezegd, jullie zijn goden (Joh 10:34)! Jezus zei: Vader, dat de glorie die U mij gegeven heeft, dat U die ook aan hun (ons) geeft die in Mij geloven (Joh 17:22). De Vader, de Geest des Levens, geniet er van jullie het Koninkrijk te schenken (Luc 12:32)

 

Als je je deze dingen realiseert, AMEN tegen zegt, ze door de Geest levend laat maken in je, in dankbaarheid ontvangt en standvastig in blijft dan gaan die dingen gebeuren. Je realiseert je: Jezus is het exacte beeld van de onzichtbare God (Hebreeen); wij waren geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis. Het Jezus van leven is het leven zoals het bedoeld is voor een mens (zie teksten hierboven). Hij kwam om ons Zijn goddelijke natuur te schenken. Dat zie je in Zijn vrienden en is onveranderlijk. Het is constant Zijn woord, Zijn waarheid boven dat wat je ziet, hoort, zelf denkt stellen.

We worden VERNIEUWD in ons DENKEN NAAR HET BEELD VAN HEM die ons geschapen heeft (Kol 3:10). Wij zullen meer en meer door de Geest van Jezus naar de luister van dat beeld veranderen (2 Kor 3:18 ). We worden vernieuwd door de Geest in ons denken naar het beeld van God (Ef 4:23-24 Grondtekst). Ieder die Jezus heeft aangenomen is uit God geboren (1 Joh 4:4, Joh 1:12). Je bent voorbestemd om veranderd te worden naar het beeld van God (Rom 8:29).

 

Je vertrouwt daar volledig op. Omdat Jezus de schuld betaalde ben je rein, heilig, smetteloos. Overgeplaatst naar Zijn Koninkrijk. Compleet in Hem. Heilige Geest, kom en leidt in ons uit onze gevallen natuur in dit nieuwe leven.

In het geval van die hersentumor zei ik steunend op bovengenoemde: "Tumor verdwijn uit dit hoofd in Jezus naam en wel nu!". Weken later hoorde ik dat nieuwe foto's uitwezen dat er geen sprake meer was van een tumor. Prijs God.

Dus: zoals je tot geloof gekomen bent, "trek" je dit nieuwe leven ook aan. Dwars door tegenslagen heen, teleurstellingen, wonderen die uitblijven, blijf je in de waarheid. Jezus zegt het ook: "Blijf in mijn waarheid en de waarheid zal je vrijmaken". Op m'n site vind je er meer over. De Q&A geven de worsteling aan die ik zelf door heb gemaakt. Constant leugens (die door de val gekomen zijn) vervangen voor waarheid en daar bij blijven.

Soms spint het mij ook wel eens hoor, maar dan zeg ik: "Heer, ik zie het niet meer, keep it simpel for me, hoe zat het ook al weer?" en dan ervaar ik vrij snel: "Mijn bloed; jij Mijn Goddelijke natuur deelachtig". Zoals Paulus zegt: "blijf bij de eenvoud van het evangelie; Christus in u".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ton:

In het geval van die hersentumor zei ik steunend op bovengenoemde: "Tumor verdwijn uit dit hoofd in Jezus naam en wel nu!". Weken later hoorde ik dat nieuwe foto's uitwezen dat er geen sprake meer was van een tumor. Prijs God.

Dank, kan dit gebruiken voor een naaste die daar momenteel mee kampt. Of is dat iets dat via jou moet geschieden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Ton:

Nee. Onze instelling bestond al voordat we tot geloof kwamen en verleent reguliere zorg. De overige medewerkers zijn niet gelovig. Zij horen wel eens wat van ons, maar wat ze er mee doen is hun keuze. Dat neemt niet weg dat als we de gelegenheid krijgen het evangelie delen en voor mensen bidden.

Je had het over "markeren", wat bedoel je hiermee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Dank, kan dit gebruiken voor een naaste die daar momenteel mee kampt. Of is dat iets dat via jou moet geschieden?

Nee. 1 ieder die Hem heeft aangenomen heeft Hij macht gegeven om een Zoon/Dochter van God te worden. Jij dus ook. Uit liefde ga je naar die gene toe steunend op de waarheid: jij bent een nieuwe schepping, gratis door het offer van Jezus, uit God geboren. Je zegt daar ja! tegen en zegt tegen de Vader: "Dankuwel! ik zie de waarheid. Kom met Uw Geest in mij en herschep mij naar uw beeld, zodat ik zal wandelen als U". Alle dingen zijn mogelijk want Zijn Geest woont weer in jou. Je bent wie Hij zegt dat je bent.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ton:

Nee. 1 ieder die Hem heeft aangenomen heeft Hij macht gegeven om een Zoon/Dochter van God te worden. Jij dus ook. Uit liefde ga je naar die gene toe steunend op de waarheid: jij bent een nieuwe schepping, gratis door het offer van Jezus, uit God geboren. Je zegt daar ja! tegen en zegt tegen de Vader: "Dankuwel! ik zie de waarheid. Kom met Uw Geest in mij en herschep mij naar uw beeld, zodat ik zal wandelen als U". Alle dingen zijn mogelijk want Zijn Geest woont weer in jou. Je bent wie Hij zegt dat je bent.

Dus de betreffende cliënt/patiënt was reeds bekeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Ton:

Nee. 1 ieder die Hem heeft aangenomen heeft Hij macht gegeven om een Zoon/Dochter van God te worden. Jij dus ook. Uit liefde ga je naar die gene toe steunend op de waarheid: jij bent een nieuwe schepping, gratis door het offer van Jezus, uit God geboren. Je zegt daar ja! tegen en zegt tegen de Vader: "Dankuwel! ik zie de waarheid. Kom met Uw Geest in mij en herschep mij naar uw beeld, zodat ik zal wandelen als U". Alle dingen zijn mogelijk want Zijn Geest woont weer in jou. Je bent wie Hij zegt dat je bent.

Zal ik eens proberen, dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Je had het over "markeren", wat bedoel je hiermee?

Niet iedereen die geneest valt meteen op z'n knieen in aanbidding voor God en heeft "het geloof". Genezing of een woord van kennis geeft mensen een soort "heilige geest defibrilatie" effect. Ze hebben God ervaren. In tijden dat het ze weer door de vingers glijdt helpt zo'n krachtig moment om weer in geloof te komen. Vandaar "markeren". In Mozambique ervoeren we dat zeer sterk. Pijn weg, kwalen weg, verlamming weg. Je zou zeggen: Hoera!! en verwachten dat ze gaan dansen voor God.

Dat is niet zo. In hun cultuur is het: "Wees niet blij, want morgen is het weer geroofd en heb je diep verdriet". Ze zitten vast in hun gevallen natuur. Door genezing ervaren ze de goedheid van God en de "goodness of God leads to repentance". Repentance: anders denken: hee! dit is waarheid; dus dat is er mis in de wereld; Jezus kwam om mij te redden, zijn natuur te geven; dat zie ik in z'n eerste vrienden; hoera! Jezus kom met Uw Geest en verander mij! Ik ben niet gemaakt om voor mijzelf te leven, maar voor uw beeld, gelijkenis en Uw glorie; in liefde, waarheid wandelend als u!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Ton:

Niet iedereen die geneest valt meteen op z'n knieen in aanbidding voor God en heeft "het geloof". Genezing of een woord van kennis geeft mensen een soort "heilige geest defibrilatie" effect. Ze hebben God ervaren. In tijden dat het ze weer door de vingers glijdt helpt zo'n krachtig moment om weer in geloof te komen. Vandaar "markeren".

Iets wat latent aanwezig is? Is het dan mogelijk om te geloven, dat geloof weer kwijt te raken en weer tot geloof te komen? Of is het zoiets als niet weten dat je geloofd en plots tot besef komen dat je dit toch doet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dus de betreffende cliënt/patiënt was reeds bekeerd?

Nee, dit was geen client. Het betrof een vrouw hier uit de buurt. Gereformeerd. Ik had haar man wel eens gesproken over deze dingen. Toen deze tumor werd gediagnosticeerd vroeg hij of ik langs wilde komen. Markant: zij gelooft niet in wonderen. Ik zei: "het woord zegt..... (zie hierboven), laat me met je bidden zus". Nou, vooruit dan maar..... aldus.

Jezus zegt: gelovigen zullen deze dingen volgen: op zieken zullen ze de handen leggen en zij zullen genezen, boze geesten zullen ze uitdrijven, etc, etc  (mark 16:17-18).

Een zieke hoeft dus helemaal geen geloof te hebben!!!! Jij weet, dat je gratis uit God geboren bent. Dat brengt de genezing. Petrus kon er niets aan doen, dat mensen in z'n schaduw genazen. Hij wist: wow, ik ben gratis door het offer van Jezus, mijn grootste vriend, uit God geboren. De wereld is gevallen, de mensen weten niet wie ze kunnen zijn, ik ben een lichtbaken op een berg, net als Jezus!

Dit is volkomen bijbels. God had voor de komst van Hem in Jezus, 400 jaar niet tot z'n volk gesproken. NIEMAND had destijds geloof voor genezing (zoals het momenteel zovaak fout gepredikt wordt). Lazarus was dood: geen geloof (ook niet bij de omstanders, eerder hoon, boosheid, verdriet). De man met de verschrompelde hand en de farizeeërs er om heen: geen geloof. Het dode meisje: geen geloof. Jezus raakte niet geïntimideerd en ging er dwars door heen en geneest, wekt op, brengt zijn koninkrijk uit liefde. "It is Gods good pleasure to give us His Kingdom".

Het lastige hier in Nederland is, dat het evangelie zo beroerd gebracht is. Mensen horen "mag ik voor je bidden" en de hakken gaan in het zand of ze hebben hun doctrine al klaar, dat de ziekte "hun doorn in het vlees is" etc. Ik dring meestal in liefde, met waarheid aan, totdat ze geirriteerd worden. Dan heb je in ieder geval kunnen zaaien.

Interessant detail in ik meen Lukas. Jezus zegt eerst: Ga en vertel ze dat het koninkrijk van God gekomen is, genees de zieken, wek de doden op, gratis geef ik het, deel het gratis uit. Verderop in Lukas draait Hij het om! Hij zegt: Genees de zieken, wek doden op. Gratis geef ik het, deel het gratis uit!. In de hedendaagse tijd met zoveel doctrines vind ik die laatste heerlijk. Voor iemand een verhitte discussie (over waarom wel of niet en jamaar dit en jamaar dat) met je wilt beginnen, zeggen: wees gezond broer in Jezus naam!

 

26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Iets wat latent aanwezig is? Is het dan mogelijk om te geloven, dat geloof weer kwijt te raken en weer tot geloof te komen? Of is het zoiets als niet weten dat je geloofd en plots tot besef komen dat je dit toch doet?

Het is een groei in alle dingen in Hem.

Iemand die Jezus niet kent, niet weet wie hijzelf kan worden in God, weet door z'n gevallen natuur niets. Daarom kwam Jezus ook: Ik ben de weg, de waarheid en het (Zoe - goddelijke) leven. Door waarheid, een genezing, een woord van kennis, een profetie, worden mensen bepaald bij: hee wat is dit? er is een God! en gaan (hopelijk) dieper graven.

Door voeden met waarheid (die ik op m'n site probeer te geven) ga je de waarheid zien en gaat het van latent, onzeker naar manifest. Het is een combinatie van aannemen van wat Hij zegt over de schepping, val, herstel (zijn woord) en Geest. Vader, kom in mij, maak dit levend in mij. Verander mij naar Uw beeld en gelijkenis. Hij is de pottenbakker, wij de klei. Hij werkt in het verborgene. Als je Hem even niet ervaart wil dat niet zeggen dat er niets gebeurd. Je leeft in geloof, niet in gevoel.

Lees m'n site maar eens biddend door: "Heilige Geest, openbaar me de volle waarheid en herschep mij naar uw waarheid".

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Kan het in sommige gevallen dan nog niet erger worden?

Ja.

Ik zeg zulke welvaartsevangelisten (zulke = zulke drammers met hun ellenlange zelfbevredigingsverhalen)  gewoon: donder op. Om het netjes te houden en niet de vier woorden te spreken die Jezus  gebruikte tegen Petrus.

Daarmee zeg ik niet dat er niet soms wonderen gebeuren. Maar als die al gebeuren, dan gebeuren die in stilte en ze zijn niet waar het om draait in het Evangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei TTC:

Zal ik eens proberen, dank.

Als een wonder uitblijft: het Evangelie blijft onveranderd. Ik heb meegemaakt dat mensen toch voortijdig stierven en maak mee dat mensen genezen en gewezen op hun potentie in Christus achter dat nieuwe, volle, goddelijke leven aan gaan.

Ik heb daar geen verklaring voor anders dan: Het Evangelie is onveranderlijk, Zijn Geest woont in ons en we groeien verder in alle dingen in Hem.

Waarom zou ik mij terugtrekken na het uitblijven van een genezing nu ik de waarheid ken? Nee. laten we doorgraven, huilen, bidden, blij zijn met de openbaringen die Hij ons geeft en Zijn Geest vragen om verdere transformatie. Niet om als een trotse pauw in Armani-pakje vanaf een podium mensen om de oren te slaan met halve waarheden en tienden claimend maar in liefde en Zijn kracht wandelend.

Dapper TTC om het te gaan doen. Ik ken de worsteling. Vraag Hem je te leiden en laat liefde en je gratis ontvangen goddelijke natuur je drijfveer zijn. Vertel diegene dat Jezus iedereen genas, dat Zijn vrienden precies hetzelfde deden en dat wij door Zijn bloed gratis Zijn koninkrijk ontvangen hebben en dat je daarom graag met diegene wilt bidden. In het gebed: Dank Jezus voor zijn koninkrijk; zijn goddelijke natuur in ons, dat we nu al overgeplaatst zijn naar zijn koninkrijk (Kol 1:13), dat daarom ziekte ons niet kan volgen en moet verdwijnen. Spreek die kanker aan en stuur h'm weg in Jezus naam. "Tumor verdwijn uit dit lijf/hoofd in Jezus naam".

Dit is geen trucje van juiste woordjes, het is waarheid, door God in je geplant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Ton:

Als een wonder uitblijft: het Evangelie blijft onveranderd. Ik heb meegemaakt dat mensen toch voortijdig stierven en maak mee dat mensen genezen en gewezen op hun potentie in Christus achter dat nieuwe, volle, goddelijke leven aan gaan. Ik heb daar geen verklaring voor anders dan: Het Evangelie is onveranderlijk, Zijn Geest woont in ons en we groeien verder in alle dingen in Hem. Waarom zou ik mij terugtrekken na het uitblijven van een genezing nu ik de waarheid ken? Nee. laten we doorgraven, huilen, bidden, blij zijn met de openbaringen die Hij ons geeft en Zijn Geest vragen om verdere transformatie. Niet om als een trotse pauw in Armani-pakje vanaf een podium mensen om de oren te slaan met halve waarheden en tienden claimend maar in liefde en Zijn kracht wandelend. Dapper TTC om het te gaan doen. Ik ken de worsteling. Vraag Hem je te leiden en laat liefde en je gratis ontvangen goddelijke natuur je drijfveer zijn. Vertel diegene dat Jezus iedereen genas, dat Zijn vrienden precies hetzelfde deden en dat wij door Zijn bloed gratis Zijn koninkrijk ontvangen hebben en dat je daarom graag met diegene wilt bidden. In het gebed: Dank Jezus voor zijn koninkrijk; zijn goddelijke natuur in ons, dat we nu al overgeplaatst zijn naar zijn koninkrijk (Kol 1:13), dat daarom ziekte ons niet kan volgen en moet verdwijnen. Spreek die kanker aan en stuur h'm weg in Jezus naam. "Tumor verdwijn uit dit lijf/hoofd in Jezus naam". Dit is geen trucje van juiste woordjes, het is waarheid, door God in je geplant.

Ik hou het in beraad, het is immers nog niet zeker of die naaste nog wel wil verder leven in deze wereld. Ook die keuze willen we respecteren.

11 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ja. Ik zeg zulke welvaartsevangelisten (zulke = zulke drammers met hun ellenlange zelfbevredigingsverhalen)  gewoon: donder op. Om het netjes te houden en niet de vier woorden te spreken die Jezus  gebruikte tegen Petrus. Daarmee zeg ik niet dat er niet soms wonderen gebeuren. Maar als die al gebeuren, dan gebeuren die in stilte en ze zijn niet waar het om draait in het Evangelie.

Er gebeurt veel in stilte inderdaad, dat op zich vormt geen probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ja.

Ik zeg zulke welvaartsevangelisten (zulke = zulke drammers met hun ellenlange zelfbevredigingsverhalen)  gewoon: donder op. Om het netjes te houden en niet de vier woorden te spreken die Jezus  gebruikte tegen Petrus.

Daarmee zeg ik niet dat er niet soms wonderen gebeuren. Maar die gebeuren in stilte en ze zijn niet waar het om draait in het Evangelie.

Jezus ging van plaats tot plaats en streek tot streek en genas uit ontferming / bewogenheid iedereen die Hij tegenkwam. Regelmatig staat er dat de menigte (4-5000 mannen, vrouwen en kinderen uitgezonderd, dus 10-15.000 mensen liepen elke dag achter hem aan).

Regelmatig staat er dat de menigte buiten zinnen raakte door de wonderen die ze zagen gebeuren en zij verheerlijkten God luid! Hoezo stilte?

Dat gebeurde 3 jaar lang. Jezus genas vele tienduizenden, misschien wel honderduizenden mensen en Hij zegt: Dit is mijn Koninkrijk, gratis geef ik het jullie deel het gratis uit, genees de zieken, wek de doden op. Vervolgens gaan z'n vrienden rond als Hem. Na Zijn opstanding zegt Hij: onderwijs alles wat ik jullie onderwezen heb aan hen die je tegenkomt. Daar is het mis gegaan....

Tevens staat er: "wat je hoort in het verborgene (stilte) roep dat van de daken!". Internet is een aardig alternatief dak.

Het is gewoon ook voor ons bedoeld. Er staat 2x dat in de eerste gemeente allen genazen. Dito over de levens van Petrus (in zijn schaduw/zweetdoeken) en Paulus (op Malta), Stephanus, etc.

Als je het nog nooit zelf hebt meegemaakt, gezien hebt, wil dat nog niet zeggen dat een ander er niet in kan wandelen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Ton:

Nee, dit was geen client. Het betrof een vrouw hier uit de buurt. Gereformeerd. Ik had haar man wel eens gesproken over deze dingen. Toen deze tumor werd gediagnosticeerd vroeg hij of ik langs wilde komen. Markant: zij gelooft niet in wonderen. Ik zei: "het woord zegt..... (zie hierboven), laat me met je bidden zus". Nou, vooruit dan maar..... aldus.

Jezus zegt: gelovigen zullen deze dingen volgen: op zieken zullen ze de handen leggen en zij zullen genezen, boze geesten zullen ze uitdrijven, etc, etc  (mark 16:17-18).

Een zieke hoeft dus helemaal geen geloof te hebben!!!! Jij weet, dat je gratis uit God geboren bent. Dat brengt de genezing. Petrus kon er niets aan doen, dat mensen in z'n schaduw genazen. Hij wist: wow, ik ben gratis door het offer van Jezus, mijn grootste vriend, uit God geboren. De wereld is gevallen, de mensen weten niet wie ze kunnen zijn, ik ben een lichtbaken op een berg, net als Jezus!

Dit is volkomen bijbels. God had voor de komst van Hem in Jezus, 400 jaar niet tot z'n volk gesproken. NIEMAND had destijds geloof voor genezing (zoals het momenteel zovaak fout gepredikt wordt). Lazarus was dood: geen geloof (ook niet bij de omstanders, eerder hoon, boosheid, verdriet). De man met de verschrompelde hand en de farizeeërs er om heen: geen geloof. Het dode meisje: geen geloof. Jezus raakte niet geïntimideerd en ging er dwars door heen en geneest, wekt op, brengt zijn koninkrijk uit liefde. "It is Gods good pleasure to give us His Kingdom".

Het lastige hier in Nederland is, dat het evangelie zo beroerd gebracht is. Mensen horen "mag ik voor je bidden" en de hakken gaan in het zand of ze hebben hun doctrine al klaar, dat de ziekte "hun doorn in het vlees is" etc. Ik dring meestal in liefde, met waarheid aan, totdat ze geirriteerd worden. Dan heb je in ieder geval kunnen zaaien.

Interessant detail in ik meen Lukas. Jezus zegt eerst: Ga en vertel ze dat het koninkrijk van God gekomen is, genees de zieken, wek de doden op, gratis geef ik het, deel het gratis uit. Verderop in Lukas draait Hij het om! Hij zegt: Genees de zieken, wek doden op. Gratis geef ik het, deel het gratis uit!. In de hedendaagse tijd met zoveel doctrines vind ik die laatste heerlijk. Voor iemand een verhitte discussie (over waarom wel of niet en jamaar dit en jamaar dat) met je wilt beginnen, zeggen: wees gezond broer in Jezus naam!

 

Het is een groei in alle dingen in Hem.

Iemand die Jezus niet kent, niet weet wie hijzelf kan worden in God, weet door z'n gevallen natuur niets. Daarom kwam Jezus ook: Ik ben de weg, de waarheid en het (Zoe - goddelijke) leven. Door waarheid, een genezing, een woord van kennis, een profetie, worden mensen bepaald bij: hee wat is dit? er is een God! en gaan (hopelijk) dieper graven.

Door voeden met waarheid (die ik op m'n site probeer te geven) ga je de waarheid zien en gaat het van latent, onzeker naar manifest. Het is een combinatie van aannemen van wat Hij zegt over de schepping, val, herstel (zijn woord) en Geest. Vader, kom in mij, maak dit levend in mij. Verander mij naar Uw beeld en gelijkenis. Hij is de pottenbakker, wij de klei. Hij werkt in het verborgene. Als je Hem even niet ervaart wil dat niet zeggen dat er niets gebeurd. Je leeft in geloof, niet in gevoel.

Lees m'n site maar eens biddend door: "Heilige Geest, openbaar me de volle waarheid en herschep mij naar uw waarheid".

Ik heb je site eens grondig doorgenomen en vind het wel bijzonder om te lezen wat je zoal tegenkomt en meemaakt. Als deze mensen zo tot God mogen komen dan is dat mooi. Wat ik echter mis in de vele benaderingen is de echte reden waarom we tot God behoren te komen. Nergens lees ik je verhalen over zonde en schuld van de betreffende personen, althans de personen die God nog niet kennen, ten opzichte van God. Het lijkt er meer op dat de betreffende personen als slachtoffers worden neergezet ipv daders. Nu weet ik niet of dit nooit ter sprake komt, maar ik lees er niets over. Zou je eens kunnen vertellen hoe jij hier tegen aan kijkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Het is de goedheid van God die mensen tot bekering (andere inzichten) brengt (Rom 2:4). Niet onze vinger die zondes aanwijst ;-).

Jezus kwam niet in de wereld om mensen te veroordelen, maar om te redden/behouden. Behouden=sozo/soteria= redden, behouden, genezen, bevrijden, volmaken.

Hij was vol ontferming bewogen over de zieken en genas elke dag iedereen die Hij tegenkwam gedurende 3 jaar. Tevens legde Hij uit wat er moest gebeuren: wedergeboorte, Gods Geest die je in de volle waarheid leidt en een nieuwe schepping maakt als Hem. De schuld voor de zondeval is betaald. Persoonlijke zondes breng je bij Hem voor verandering door Zijn Geest.

De eerste 3 video's onder https://www.anewcreationinchrist.nl/extra van Dan Mohler laten dit mooi zien.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid