Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Is alles dan Adams schuld?

Kennelijk.

Rom 5:17 For if by the trespass of the one (Adam), death reigned through the one (Adam), much more surely will those who receive the abundance of grace and the free gift of righteousness reign as Kings in Zoe life through the One, Jesus Christ.

Omdat we in Adam, in de gevallen natuur, geboren zijn, zijn wij niet veel anders dan Adam.

5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De KJV is wat genderspecifieker in dit geval (een niet geheel onbelangrijke reflectie).

 

Deze bleef bij me hangen. Wat bedoel je hier precies mee? Vrouwen anders dan mannen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Probleem is alleen dat je zo werken en geloof tegen elkaar uitspeelt, terwijl ze beiden een geheel vormen. Door je deugdzaamheid vermeerder je je geloof en door je geloof vermeerder je je deugdzaamhei

Een raammodel? Onze Lieve Heer is toch geen manager? In het Evangelie spreekt Hij dan ook helemaal niet over een raammodel. Hij zegt heel eenvoudig: "Gij moet daarom zo bidden." (Mt 6,9) Dus wordt het

In Genesis werd de mens geschapen naar Zijn beeld (Zijn beeld?: Als Jezus: onzelfzuchtige liefde en vol  goddelijke kracht). Door Adam's gruwelijke schuiver is de mens gevallen en worden allemaal g

Posted Images

1 uur geleden zei Ton:

Omdat we in Adam, in de gevallen natuur, geboren zijn, zijn wij niet veel anders dan Adam.

Kunnen we dan voor God verschijnen en Adam de schuld geven? We willen het wel anders maar kunnen het niet anders?

1 uur geleden zei Ton:

Deze bleef bij me hangen. Wat bedoel je hier precies mee? Vrouwen anders dan mannen?

Ik zit volledig fout. Mijn excuus. Ik heb hier de ESV voor me en heb de MB en de ESV doorelkaar gehaald. Dit spijt me.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Ton:

Wat hebben wij hier voor moeten doen?: NIKS!

Rom 5:17 For if by the trespass of the one (Adam), death reigned through the one (Adam), much more surely will those who receive the abundance of grace and the free gift of righteousness reign as Kings in Zoe life through the One, Jesus Christ.

Het woordje "free" komt echter niet in alle bijbelvertalingen zo voor en kan sowieso natuurlijk ook met "vrij" worden vertaald in plaats van "gratis." Daarbij vraagt Christus jou wel degelijk iets: namelijk jouzelf. Hij wil jouw hart, heel jouw wezen, jouw alles. Hij wil dat jij je aan Hem overgeeft als in een huwelijk, zoals Hij zich aan jou overgeeft.
Ook waarschuwt Hij dat als je geen goede vruchten draagt, je uiteindelijk "omgekapt" zult worden en dat velen die Hem zeggen te kennen, uiteindelijk door Hem niet gekend zullen worden. In de Brieven worden we evenals regelmatig opgeroepen om niet te zondigen en om rechtvaardig te leven. Dat zou niet hoeven als dat allemaal als vanzelf zou gaan.

Jezus navolgen betekent alle verlangens afleggen die je van Hem afhouden, het betekent al je lijden opdragen aan Christus en zo delen in zijn Offer, het betekent oprecht een vroom, zachtmoedig, vredig en liefdevol bestaan willen leiden en het betekent begane zonden berouwvol belijden en daardoor ontstane schade waar nodig te herstellen.
Het is een smal pad vol woestijnen, stormen, aanvallen van de duivel, valpartijen, tegenwerkingen en voor degenen die tot het einde toe standhouden de zegekrans. Het betekent bereid zijn met Hem te lijden en aan jezelf te sterven, zodat je uiteindelijk door lijden en kruis wordt gebracht tot de heerlijkheid van de verrijzenis. Zodat uiteindelijk niets je kan scheiden van zijn liefde, ook lijden, armoede, ziekte en dood niet.

De kans is aanzienlijk dat ook jij eens momenten van volstrekte dorheid, leegte en gevoelloosheid jegens God zult ervaren, waarbij God ver weg lijkt. Dat je beproevingen zult moeten ondergaan en dat je ondernemingen voor Christus mislukken, of dat je onredelijke tegenstand ondervindt die je niet zomaar meer het hoofd kunt bieden. Vele heiligen ofwel geloofshelden hebben immers ook die weg moeten gaan en ontvingen daardoor (uiteindelijk) een diepe vrede die niet in woorden te vangen is.
Het is juist dan zaak dat je blijft volhouden, blijft gehoorzamen en zo Christus blijft dienen door gebed, sacrament en naastenliefde. En dan niet meent dat je geloof wel zwakker zou zijn geworden, omdat je niets meer ervaart. Het tegendeel is dan waar: je geloof wordt enkel sterker en rijper als je stand blijft houden en tegen beter weten in Christus blijft volgen.

Want het sterkste geloof is het geloof dat geen gezondheid, geen voorspoed, geen wonderen, geen positieve gevoelens en geen inspirerende gedachten nodig heeft, maar enkel God zelf. Een geloof waardoor je uitsluitend vanuit liefde en mededogen blijven leven, ook als je onredelijkheid, ondankbaarheid, onrechtvaardigheid, tegenwerking en ziekte moet ondergaan.
Dat geloof wil God je uiteindelijk geven en alle gaven die je van Hem krijgt zijn daarop gericht. Geniet dus met volle teugen van de blijdschap die je ervaart, want het christendom is ten diepste een positief en blij geloof. Maar besef je dus wel dat genezing en rijkdom bij God altijd een diepere, onverwachtere dimensie heeft dan je je wellicht kunt voorstellen. En Hij daarvoor wel degelijk jouw liefde en inzet vraagt.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1/11/2018 om 17:45 zei WdG:

Wanneer iemand Christus niet aanneemt, moet de eeuwige straf helaas zelf betaald worden.

 

77217.jpg

Kijk, een verslagen moeder die haar kinderen naar de gaskamers brengt. Ach, had ze Jezus maar moeten aannemen he, had ze maar als vrouw tegen haar door streng-gelovige mannen gedomineerde cultuur in de 40er jaren moeten ingaan en christen moeten worden en gescheiden en verbannen worden, haar kinderen nooit meer mogen zien...  Nee ze heeft er zelf voor gekozen nadat t laatste wat ze zich kan herinneren was dat haar kinderen haar met doodsangst aankeken toen ze begonnen te stikken ze opeens met zijn vieren in de hel wakker werden en opnieuw gevraagd werden hun kleren netjes te scheiden en dan nu niet de gaskamer maar de poelen van zwavel in te stappen en weer de pijn van haar kinderen in hun ogen te zien. Gelukkig dit keer echter voor de eeuwigheid. En dat terwijl ze zo'n dappere vrouw was die in omstandighedenn waar zo'n flapdrol als jij die vanuit je religieuze waanzin sorry ik bedoel verwarmde kamer in een land als Nederland lekker iederen de eeuwige straf toewenst niet eens een week mee had om kunnen gaan, de pijn, de honger, de deportaties, de marteling, een untermensch worden.... Je focking eigen vlees en bloed naar de gaskamers lopen. Ze heeft t mooi er zelf naar gemaakt en verdient die eeuwige straf. Net als die kutkinderen van haar.  Stelletje ongelovige untermenschen.

 

---Ik heb hier wat tekst verwijderd wat mijn gevoelens over jouw soort geloof in krachttermen weergaf, meer uit christelijk plicht dan anything else---

 

Ban me maar I don't care. Ik hoef niet geassocieerd te worden met dit soort liefdeloze religieuze waanzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei MysticNetherlands:

 

77217.jpg

Kijk, een verslagen moeder die haar kinderen naar de gaskamers brengt. Ach, had ze Jezus maar moeten aannemen he,

Inderdaad, dan was ze nu in de hemel ondanks alle verschrikkelijkheden. Echter ken ik deze vrouw niet, voor hetzelfde geld heeft ze Jezus aangenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Robert Frans:

dat als je geen goede vruchten draagt, je uiteindelijk "omgekapt" zult worden en dat velen die Hem zeggen te kennen, uiteindelijk door Hem niet gekend zullen worden. In de Brieven worden we evenals regelmatig opgeroepen om niet te zondigen en om rechtvaardig te leven. Dat zou niet hoeven als dat allemaal als vanzelf zou gaan.

Dat om/afkappen staat in Johannes 15:2. In de grondtekst staat daar "airo" hetgeen ook "to raise, lift up" kan betekenen.  Zeer interessant.  Met andere woorden, meer licht en lucht geven zodat groei weer mogelijk wordt c.q. de walmende vlaspit niet gedoofd wordt. Mogelijk waren onze bijbelvertalers niet geheel wedergeboren c.q. hadden ze geen goed zicht op het "Uit Zijn volheid hebben wij ontvangen, genade op genade".

Het "velen zullen Zijn werken doen maar niet door Hem gekend worden" kan zeer wel slaan op de esoterische genezers die denken dat ze wonderen verrichten met God als een universele energie, Jezus, Boeda, Geestelijke begeleiders etc. Meerdere keren gehoord in dat circuit, dat Jezus, Boeda, etc, etc in hun ogen allemaal 1 pot nat is. Geen onderscheid van Geesten dus.

Het niet zondigen, rechtvaardig te leven hoort er zeker bij. Maar niet op eigen kracht. Anders was het de Joden na duizenden jaren vast wel een keer gelukt en had Jezus niet hoeven komen. Rom 8:13 "maar indien gij door de Geest de werkingen des lichaams doodt, zult gij Zoe-leven". De herschepping naar Zijn beeld/gelijkenis is een bovennatuurlijk proces van Gods Geest in ons. Vaak merk je Zijn aanwezigheid, soms ook niet. Dat maakt niet uit. We leven in geloof, niet in gevoelens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

45 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Kunnen we dan voor God verschijnen en Adam de schuld geven? We willen het wel anders maar kunnen het niet anders?

Hahaha,dat zou "gevallen natuur de luxe" zijn.

"Adam, wat heb je gedaan?". "Ja hallo, die vrouw die U mij gegeven heeft, die zei......".

Ik denk dat Paulus in de brief aan de Romeinen  daar licht op laat schijnen. "Als ik echter het kwade doe, maar het eigenlijk niet wil, doet dus het kwade in mij het. Wie zal mij verlossen van dit dilemma?: Jezus". Even vrij vertaald. B

Je vraagt blijft interessant ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Ton:

Ik denk dat Paulus in de brief aan de Romeinen  daar licht op laat schijnen. "Als ik echter het kwade doe, maar het eigenlijk niet wil, doet dus het kwade in mij het. Wie zal mij verlossen van dit dilemma?: Jezus". Even vrij vertaald.

Paulus heeft het hier toch over zichzelf, als wedergeborene? Denk je dat dit ook opgaat voor ongelovigen?

4 minuten geleden zei Ton:

Je vraagt blijft interessant ;)

Mooizo. De materie is er dan ook interessant genoeg voor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Kijk, een verslagen moeder die haar kinderen naar de gaskamers brengt. Ach, had ze Jezus maar moeten aannemen he,

Mooie, emotionele bijdrage. Roept bij mij ook wel vragen op hoor. Toch zegt de bijbel dat niemand een excuus heeft om God te ontkennen vanwege Zijn kracht en Heerlijkheid die te onderscheiden is in Zijn creatie. Zag overigens laatst een docu over een Christen die onder Joden Christus als Messias bracht. Hij werd zowat gelynched. Z'n auto werd bekogeld, ze riepen f*ck Jesus, His blood come upon us, niet normaal. Een volk met een hard hart hoor.

Zoals ik al eerder aangaf is het feit dat de schepper van Hemel en aarde Zijn heerlijkheid moest verlaten, zich kapot moest laten slaan en gekruisigd worden om ons te redden, terwijl wij /de eerste mens de val hebben veroorzaakt, pas echt onrechtvaardig. Blij dat Hij het gedaan heeft, anders waren we (zonder Christus) nog steeds geestelijk zo blind als een baksteen, reddeloos verloren zonder het te weten.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Ton:

Toch zegt de bijbel dat niemand een excuus heeft om God te ontkennen vanwege Zijn kracht en Heerlijkheid die te onderscheiden is in Zijn creatie.

Er staat nog meer over geschreven:

Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden; Want wanneer de heidenen, die de wet niet hebben, van nature de dingen doen, die der wet zijn, deze, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet; Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende. (Rom.2:13-15)

Jou punt, mijn aanhalen (waarom kent elke cultuur een hang naar religie? Waarom maakt men zoveel afgoden? Waarom zoekt men de oplossing buiten zichzelf?), bijzondere openbaringen van God en het feit dat de Bijbel het meest verkochte boek ter wereld is, maken het wat mij betreft onmogelijk dat iemand zich kan beroepen op "ik wist het niet".

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mystic,

Neem het maar niet serieus, zou ik zeggen.  Laat je alsjeblieft niet op de kast jagen, Mystic. Het is echt nergens voor nodig. Mensen die denken en beweren dat zij "de gerechtigheid Gods zijn", maken een ernstige denkfout.  De gerechtigheid Gods is IN hen..........(en dat is heel wat anders en heeft heel andere implicaties ;)). 

De ware schat is in het hart, en Die is met het hoofd niet te grijpen, zelfs niet al kende men de Bijbel ook nog in het Russisch, Chinees en Latijn uit het hoofd.  En dat is wat het probeert.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Er staat nog meer over geschreven:

Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden; Want wanneer de heidenen, die de wet niet hebben, van nature de dingen doen, die der wet zijn, deze, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet; Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende. (Rom.2:13-15)

Jou punt, mijn aanhalen, bijzondere openbaringen van God en het feit dat de Bijbel het meest verkochte boek ter wereld is, maken het wat mij betreft onmogelijk dat iemand zich kan beroepen op "ik wist het niet".

Toen ik met esoterische troep bezig was, wist ik ergens wel dat het niet goed was. In het proces van tot geloof komen zag ik plots de volle omvang (voor zover mogelijk) van de leugen waar ik in gestapt was. Ze werd me geopenbaard door spreuken 5. Ik heb twee volle dagen liggen snotteren. Denkende dat ik goed bezig was geweest, het goede doende, mensen met homeopathische pilletjes en druppeltjes en "geestelijke interventie" gezond proberen te maken, had ik de grote misleider alle ruimte gegeven.

Was ik destijds overleden dan was dat, in mijn beleving, absoluut zonder Christus geweest. Het zou redding zijn geweest gebaseerd op eigen werken. "Kijk eens God, ik heb goed gedaan, ik dacht in Uw naam, toch?". Nee. Ik kende Hem niet, moest Hem niet en was bepaald niet vrij. Nu ik Hem ken en door Hem gekend ben, snap ik dat ik ondanks mijn menselijke/humane goede bedoelingen, geen enkel recht zou hebben gehad om voor eeuwig in Hem te Zijn. Dat zou ook vreemd zijn. Ik kende hem niet en moest Hem niet, wat zou ik dan in vredesnaam bij Hem te zoeken hebben. Tenzij Zijn genade nog veel groter is dan de bijbel aangeeft. Bijbels gezien, zie ik echter geen enkele onderbouwing van behouden zijn buiten Christus. God in Christus aan het kruis, voor onze rechtvaardiging. Dat is onrechtvaardigheid en genade ten top. Wat een liefde. Er is geen andere naam gegeven op aarde waardoor we behouden kunnen worden en dat blijft op basis van een persoonlijk aannemen. Hoe inhumaan dat ook lijkt te klinken. Misschien is daarom wel de wijsheid van God, dwaasheid voor de mens en v.v.

Zonder mijn wandel met Hem, had ik Hem nooit gekend, was ik nooit in Zijn Geest gedoopt geweest, zou ik nooit een zieke met liefde kunnen omarmen en genezen zien worden (ik vond voor mijn bekering invaliden/ernstig zieke mensen 'eng'), terwijl ik nu het liefst bij ze ben om ze het wonder van het Evangelie te verduidelijken en ze op gebed te zien genezen.

Dus vernieuwing in ons denken, naar het beeld van Hem die ons geschapen heeft.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan nog wat worden dan met dat snotteren strakjes weer :+.  De werking van verdunningen, zoals in de homeopathie, is inmiddels al lang en breed wetenschappelijk keihard bewezen en heeft nul komma nul met "demonen" te maken, maar met natuurkundige principes die men nog niet kende.  Catweazles worden vanzelf ontmakserd. De "kwade geesten" zitten niet bij de mensen die dit al wisten en ermee werkten voor het onomstotelijk bewezen werd, maar bij degenen die de homeopathie belasterden met hun eigen duistere geesten, en uit pure hoogmoed hun veroordelingen uitspraken over andere mensen en dingen die ze niet kenden.  Onze Lieve Heer gaf ons alle genezingsmiddelen die we nodig hebben in de natuur en ook de kennis die er nodig is om ze toe te passen, inclusief de versnelling van de deeltjes door verdunningen en potentiëren (schudden).  De meeste chemische geneesmiddelen zijn nagemaakt van de natuurlijke. En strakjes is er geen natuur meer, dan wordt alles weggenomen (de mensheid is al verrekte ver met het bederven ervan), en dan mag je jezelf zien te genezen met uitsluitend chemie of de toverkunsten van sommige evangelicalen. Dan hebben de demoniseerders van de natuurgeneeskunde, inclusief de homeopathie, gewonnen. Voor even..... Sommigen van hen noemden zich christenen......

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Dolce Vita:

De werking van verdunningen, zoals in de homeopathie, is inmiddels al lang en breed wetenschappelijk keihard bewezen en heeft nul komma nul met "demonen" te maken, maar met natuurkundige principes die men nog niet kende.

De defintie van homeopathie zoals gesteld door Samuel Hahnemann (alias Harrie in de warrie):

“Het gelijke wordt door het gelijke genezen”, de zogenaamde similia regel (Similia Similbus Curentur). Ziekte met ziekte bestrijden dus. Een wat mij betreft geheel onBijbels concept.

Volgens mij kun je beter groente eten ipv je heil zoeken in kosmische krachten, potentiëren en bezweringen. En de wetenschap? Die kan helemaal niks met dat denkbeeld. Het bewerkstelligt op zijn positiefst een placebo effect, maar vaker occulte belasting.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Dat kan nog wat worden dan met dat snotteren strakjes weer :+.  De werking van verdunningen, zoals in de homeopathie, is inmiddels al lang en breed wetenschappelijk keihard bewezen en heeft nul komma nul met "demonen" te maken, maar met natuurkundige principes die men nog niet kende.  Catweazles worden vanzelf ontmakserd. De "kwade geesten" zitten niet bij de mensen die dit al wisten en ermee werkten voor het onomstotelijk bewezen werd, maar bij degenen die de homeopathie belasterden met hun eigen duistere geesten, en uit pure hoogmoed hun veroordelingen uitspraken over andere mensen en dingen die ze niet kenden.  Onze Lieve Heer gaf ons alle genezingsmiddelen die we nodig hebben in de natuur en ook de kennis die er nodig is om ze toe te passen, inclusief de versnelling van de deeltjes door verdunningen en potentiëren (schudden).  De meeste chemische geneesmiddelen zijn nagemaakt van de natuurlijke. En strakjes is er geen natuur meer, dan wordt alles weggenomen (de mensheid is al verrekte ver met het bederven ervan), en dan mag je jezelf zien te genezen met uitsluitend chemie of de toverkunsten van sommige evangelicalen. Dan hebben de demoniseerders van de natuurgeneeskunde, inclusief de homeopathie, gewonnen. Voor even..... Sommigen van hen noemden zich christenen......

 

Daar kom ik dus uit he, die wereld. En deze redenering ken ik zeeeer goed. Het had de mijne kunnen zijn 21 jaar geleden.

 

Homeopathie, humanisme, boedisme, etc, brengen niet het Goddelijke leven in je zoals we dat zien in Jezus en Zijn eerste vrienden en nog steeds in hen die Hem kennen. Het spijt me Dolce Vita, maar je wordt vreselijk misleid. Kom en stap over in Zijn Heerlijkheid. Dat geeft een compleet ander leven.

 

Rom 3:23 "Want zij hebben allen de plank misgeslagen, en missen de heerlijkheid van God;. 24 En worden gratis gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is; door het geloof in Zijn bloed".

 

Nogmaals: door de val zijn wij vervreemd van God. Vandaar alle andere filosofieën, misleidingen. Jezus kwam om waarheid te brengen, Zijn eigen Geest in je te planten en je te veranderen naar Zijn beeld en gelijkenis en rond te gaan als Hem. Mooier bestaat niet. Dat vind je niet in potjes, tubetjes en pilletjes.

 

Lees alsjeblieft m'n site eerst eens goed door en grijp dat goddelijke leven.

 

Het doet met denken aan een prachtige bekering van een vrouw die ik ken.

Toen ik nog diep in de new-age scene zat, was een zekere vrouw uit Overijssel mijn grote voorbeeld. Ze pendelde, sprak met geesten, wist meteen wie je was, wat je mankeerde als je bij haar binnenkwam, kreeg van haar geestelijke begeleiders door wat iemand moest doen of welke homeopathische middelen er in welke hoeveelheden ingenomen moesten worden, etc, etc.

Na mijn bekering zag ik uiteraard dat ze zwaar misleid werd en vastte voor haar. Binnen 30 minuten werd ik gebeld door een Geest-vervulde broer die zei: "Ton er is overwinning over J****". Ik werd er compleet door verrast en zei: "Heer, dat is snel! Maar als U het niet erg vindt vast ik nog even door voor bevestiging". 15 minuten later ging weer de telefoon. Een andere Geest-vervulde broeder met exact dezelfde woorden.... Dan kun je niet anders zeggen dan. "Ok. Dank U wel!".

Ondanks mijn definitieve afscheid van het occulte, hield ik op regelmatige basis contact met haar. Omdat we mensen niet meer naar het vlees moeten zien, maar naar zoals God ze ziet: Potentiële dochters/zonen die nog vastzitten in hun gevallen natuur en totaal niet weten wat ze doen. Gedreven door die liefde desnoods 10 mijlen gaan ipv 1. Ik zag in haar die lieve vrouw, die het goede wel wilde doen, maar aan de verkeerde kant zat te hengelen. Zonder onderscheid van geesten.

We hadden het in dat contact altijd wel even over Jezus, Heilige Geest, nieuwe schepping, Zijn kracht, genezingen die er gebeurden. De genezingen vond ze mooi, maar met het Evangelie kon ze niets. Het bloed van Jezus vond ze vies en niet nodig. Wel zei ze dat de atmosfeer veranderde, "positief" werd als ik binnenkwam. "Dat is nou de heilige Geest waar ik het steeds over heb!" zei ik dan. 4 jaar geleden werd er bij haar borstkanker geconstateerd. Ze moest haar drukke praktijk en seminars opgeven. Ze raakte verbitterd, panisch, geobsedeerd, zat de hele dag met haar geesten te prevelen en had tientallen middeltjes naast haar bed staan.

Omdat ik Jezus niemand zie veroordelen en alleen maar liefhebben en genezen, bad ik elke keer met haar. 3 jaar lang, soms 2-3x per maand. "Kanker verdwijn en wees gezond in Jezus naam!". Steeds opnieuw kort het evangelie van Gods liefde, wedergeboorte, nieuwe schepping, 1 met God zijn. Uitleg over de geestelijk wereld. Ze zat echter muurvast in haar occulte filosofie. De kanker werd alleen maar erger. Haar borst werd weggevreten. 1 grote wond vanaf haar borst, onder haar oksel door tot op haar schouderblad. Tumoren er om heen. Gruwelijk.

Met name die tumoren intimideerden me. Dat wil ik niet. Ik wil onder de indruk zijn van Gods oneindige liefde, kracht, boodschap ipv door wat ik zie, hoor, ruik, etc. Ik legde m'n vinger op de tumoren op haar bovenarm en bleef spreken tegen die smerige ziekte te verdwijnen, elke keer het evangelie vanuit diverse invalshoeken belichtend. Ondanks dat ik regelmatig wonderen meemaak vanuit de nieuwe natuur die God ons geeft, bleek dit een zeer hardnekkig geval. Na 3 jaar werd ik er moe van. Ik zei tegen God: "Heer ik trek dit niet meer. Ik weet dat u van haar houdt, dat ik uit U geboren ben, dat U in mij leeft, dat elke ziekte daardoor zou moeten verdwijnen. Dit is alles wat ik weet. Er is niks anders". Hij antwoordde: "Ik ga het overnemen". Binnen 6 weken sloot de wond en waren de tumoren verdwenen. Het ziekenhuis sprak van een wonder. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt, dat deze ziekte in dit stadium zo'n omkeer maakt. Mijn uitleg werd non-verbaal afgewezen. Dat zie ik maar als zaaien in tranen.

J****** sterkt steeds verder aan en het gaat haar goed. Gisteren* (*inmiddels enkele weken geleden) was ik bij haar. Het kerstverhaal greep ik aan. "J*****, weet je wat kerst eigenlijk inhoud? De onzichtbare Geest des levens, God, die laat zien wie Hij werkelijk is. Hij legt uit hoe het zit. De mens naar Zijn beeld geschapen, de val, Jezus het exacte beeld van God, Hij uit liefde voor ons aan het kruis, zodat wij weer als Hem kunnen worden, Zijn goddelijke natuur deelachtig. "Ja" zegt ze. "Ik heb het nooit begrepen, maar eindelijk snap ik het!". Glorie voor God. Ik voel een waterdoop aankomen ter bevestiging van nieuw leven.

Zo. Meteen weer on topic. Een getuigenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Ton:

Dat om/afkappen staat in Johannes 15:2. In de grondtekst staat daar "airo" hetgeen ook "to raise, lift up" kan betekenen.  Zeer interessant.  Met andere woorden, meer licht en lucht geven zodat groei weer mogelijk wordt c.q. de walmende vlaspit niet gedoofd wordt. Mogelijk waren onze bijbelvertalers niet geheel wedergeboren c.q. hadden ze geen goed zicht op het "Uit Zijn volheid hebben wij ontvangen, genade op genade".

Dat lijkt mij stug. God bewaart Zijn Woord en daar twijfel ik niet aan. Overigens staat er in Johannes 15:2 niets over een boom kappen:

Alle rank, die in Mij geen vrucht draagt, die neemt Hij weg; en al wie vrucht draagt, die reinigt Hij, opdat zij meer vrucht drage.

Gebruikmakend van de vertaling "to raise, lift up", zou daar dan komen te staan:

Alle rank, die in Mij geen vrucht draagt, die verheft Hij; en al wie vrucht draagt, die reinigt Hij, opdat zij meer vrucht drage.

Ik zie hier geen logica in. Waar is de ernst? Waarom zou Hij die verheffen en waarom staat dat er niet bij, zoals wel wordt gezegd bij de bomen die wel vrucht dragen?

Als je wil lezen over kappen van bomen, dan zou ik gaan lezen in Lukas 3:9 en Lukas 13:6-9, Mat.3:10 en Mat.7:17. Overduidelijk wordt hier gesproken over goede en kwade bomen. Wat is het nut van verheffen van kwade bomen om ze vervolgens alsnog in het vuur te gooien? Onlangs heb ik op de Veluwe een Amerikaanse eik geveld. Dat vond de boswachter niet zo leuk, maar mijn credo was: invasieve soorten moet je agressief verwijderen. Het was een leuke ervaring omdat je goed moet nadenken over waar je de boom wil hebben liggen. Mijn broertje heeft iig weer stapels brandhout en kan de winter wel weer door.

Noot: zoals je kunt lezen was Johannes aan het evangeliseren in Mat.3. En waar komt hij mee aanzetten? Kappen van slechte bomen, een waarschuwing dus over een komend oordeel. Mensen die hun zonden belijden alvorens gedoopt te worden. Hoe weten ze dat ze zondigen? Bleef Johannes daar vaag over, of was hij juist zeer direct in deze zaak? Laten we maar gauw ophouden te vechten met de kolenboer, want we worden alleen maar zwarter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Ton:

Toch zegt de bijbel dat niemand een excuus heeft om God te ontkennen vanwege Zijn kracht en Heerlijkheid die te onderscheiden is in Zijn creatie

God ontkennen is niet persé hetzelfde als niet in de juiste christelijke denominatie kerken. Is in mijn gekke ogen zelfs niet persé hetzelfde als atheïst zijn. God is Liefde, God is Leven.... God is niet religie. Is niet te vangen in welke interpretatie van welk denominatie van welke vertaling van de bijbel dan ook.

 

Maar goed, ik heb t wel weer even gehad hier... Ik zal als dagelijkse worstelaar met mijn twijfels straks in de hel tenminste bij mijn ouders zijn, en zal de vrouw uit bovenstaasnde foto en haar kinderen opzoeken en de groeten doen van al die christenen die veilig vanuit hun kleine wereldje, nog nooit oorlog of honger hebben meegemaakt en opgegroeid zijn in een vrij en van oudsher christelijk land ipv een gesloten orthodox niet-christelijke, patriarchale gemeenschap in een hen vijandig land. Van al die christenen die graag denken alles te weten, zeggen nederig te zijn maar graag op grond van hun interpretatie van de bijbel graag op de Troon klimmen en alles en iedereen weten in te delen in hokjes "waarlijk geredde christen" en "waarlijk naar de hel gaande niet-christen". 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Ton:

Dat om/afkappen staat in Johannes 15:2. In de grondtekst staat daar "airo" hetgeen ook "to raise, lift up" kan betekenen.  Zeer interessant.  Met andere woorden, meer licht en lucht geven zodat groei weer mogelijk wordt c.q. de walmende vlaspit niet gedoofd wordt. Mogelijk waren onze bijbelvertalers niet geheel wedergeboren c.q. hadden ze geen goed zicht op het "Uit Zijn volheid hebben wij ontvangen, genade op genade".

Je moet wedergeboren zijn om Christus te kunnen navolgen en beminnen. Als je dus meent dat de bijbelvertalers niet wedergeboren zouden zijn, dan impliceer je daarmee dat zij geen christenen zouden zijn geweest. En niet alleen zij, maar zo'n beetje alle bijbelvertalers en -uitleggers van de afgelopen tweeduizend jaar, want de door mij gegeven uitleg en vertaling gaat immers al zo lang mee. Jouw uitleg klinkt fraai, maar het is letterlijk de eerste keer dat ik ervan hoor. Volgens mij is het een zeer jonge uitleg, waarschijnlijk enkel gangbaar in de kringen waarin jij je verkeert.

Ik begrijp dat je enthousiast bent over je geloof, maar waak ervoor dat je mensen niet gaat veroordelen. Christus heeft zijn Kerk vanaf het begin voor dwalingen behoedt en de uitleg zoals ik die je gaf, gaat al vanaf het begin vrij massaal mee. Houd er dus rekening mee dat het heel wel mogelijk is dat jíj ernaast zit en niet de rest van de christelijke gemeenschap. En dat dat vervolgens ook helemaal niet hoeft te betekenen dat je daarom geen christen zou zijn, of zelfs dat je niet oprecht en vroom de Schrift zou bestuderen, maar hoogstens dat je wellicht nog geestelijke en theologische leiding nodig hebt hierin.

12 uur geleden zei Ton:

Het "velen zullen Zijn werken doen maar niet door Hem gekend worden" kan zeer wel slaan op de esoterische genezers die denken dat ze wonderen verrichten met God als een universele energie, Jezus, Boeda, Geestelijke begeleiders etc. Meerdere keren gehoord in dat circuit, dat Jezus, Boeda, etc, etc in hun ogen allemaal 1 pot nat is. Geen onderscheid van Geesten dus.

Kan. Alleen moet je ervoor waken dat je van Jezus' waarschuwing geen simpele invuloefening maakt, waarin het altijd weer de ánder is die gewaarschuwd zou moeten worden. Het beste is om Jezus' woorden altijd op jezelf te laten slaan, in het besef dat het nog altijd Jezus zelf is die oordeelt en jij daar totaal niets over te zeggen hebt. De waarschuwing is dan duidelijk: je geloof in Christus is niets waard als het niet gepaard gaat met rechtvaardigheid, nederigheid, zachtmoedigheid en hulpvaardigheid. Zoals Jakobus zelfs in zijn brief opmerkt: de duivel gelooft ook in Christus.

12 uur geleden zei Ton:

Het niet zondigen, rechtvaardig te leven hoort er zeker bij. Maar niet op eigen kracht. Anders was het de Joden na duizenden jaren vast wel een keer gelukt en had Jezus niet hoeven komen. Rom 8:13 "maar indien gij door de Geest de werkingen des lichaams doodt, zult gij Zoe-leven". De herschepping naar Zijn beeld/gelijkenis is een bovennatuurlijk proces van Gods Geest in ons. Vaak merk je Zijn aanwezigheid, soms ook niet. Dat maakt niet uit. We leven in geloof, niet in gevoelens.

Je moet bidden alsof alles van God afhangt. Je moet werken alsof alles van jouzelf afhangt. Elke liefdesrelatie is tweerichtingsverkeer en God geeft je dan ook inderdaad de genade om Hem en je naasten te beminnen. Zonder Jezus kun je niets inderdaad, maar met Hem kun je bergen verzetten. Alleen dan moet je die bergen wel verzétten. Je wordt zo uitgenodigd om met Hem samen te werken, met Hem mee te werken tot je eigen heil. En dat meewerken is wel degelijke een actieve, vrije daad die uit jouzelf komt. Het is géén passief consumeren; zo werkt de liefde niet en zo heeft zij ook nooit gewerkt. God liefhebben is daarom ook het houden van zijn geboden.

En nee, dat gaat niet altijd gemakkelijk en vanzelf. Natuurlijk, als je je gedragen voelt door Gods genade en Hij je vleugels heeft gegeven, dan schijnt het gebed, de naastenliefde en de trouw aan zijn geboden je gemakkelijk toe, dan is het heerlijk om Hem zo na te volgen. Maar als Hij die gevoelens en vleugels van je wegneemt, als Hij het volledig laat aankomen op onverzettelijke gehoorzaamheid, opdat je enkel op Hem vertrouwt en niet op je eigen denken en ervaren, dan kan die weg hard en lang zijn. Als je dan niet volhoudt, dan bekoelt de liefde tot God en blijft er niets meer over. Bedenk wel: pas in nood leer je je vrienden kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei MysticNetherlands:

Ik zal als dagelijkse worstelaar met mijn twijfels straks in de hel tenminste bij mijn ouders zijn, en zal de vrouw uit bovenstaasnde foto en haar kinderen opzoeken en de groeten doen van al die christenen die veilig vanuit hun kleine wereldje, nog nooit oorlog of honger hebben meegemaakt en opgegroeid zijn in een vrij en van oudsher christelijk land ipv een gesloten orthodox niet-christelijke, patriarchale gemeenschap in een hen vijandig land.

Heb jij oorlog meegemaakt? Of hongersnood? Zijn er wellicht andere noden in jou leven waarop jij een beroep kan doen tot behoud van jezelf? Leef jij in de grote onveilige wereld? Pocher.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Lukas 3:9 en Lukas 13:6-9, Mat.3:10 en Mat.7:17.

Jezus heeft het in Johannes 15:2 over takken die aan Hem zitten en geen vrucht dragen. "Airo" wordt hier vertaald als wegsnijden/wegkappen. Terwijl het volgens de Greek interlinear als eerste vertaald zou moeten worden als "to lift up". Niet zo zeer "verheffen" zoals je impliceert, maar opbinden, begeleiden naar het licht zodat meer groei gaat komen.

Ik bedoel, wie komt er tot geloof en produceert vanaf dag 1 goede vruchten en heeft vanaf dag 1 een vlekkeloos geloof? Niemand. Wordt je dan weggekapt? Nee. Het is een proces van begeleiden naar de volle waarheid en voor degene die willen groeien naar de volheid Gods: worden als Jezus.

 

In Lukas 3:9 wordt over bomen gesproken die geen goede vrucht dragen. Het woord "ekkopto" betekent hier inderdaad "to cut down". Echter dit gaat over een boom die er een eigen filosofie op na houdt, buiten de waarheid staat. "Ik heb Jezus niet nodig. Ik doe het wel op mijn manier". Deze zit niet eens aan de boom des levens vast.

In Lukas 13:6-9 wordt weer een eigengereide boom bedoeld die er zijn eigen filosofie op na houdt. Wederom "ekkopto". De tuinman zegt echter: Heer, laat hem ook nog dit jaar nog staan, totdat ik om hem gegraven en mest gelegd heb; En indien hij vrucht zal voortbrengen, laat hem staan; maar indien niet, zo zult gij hem daarna uithouwen.

Dus ook al produceert een eigenreide boom niets, toch extra omspitten (lucht), water, mest, zorg (:waarheid) van de tuinman. Dit gaat niet om iemand die al 'op Christus geent' is, maar gezien de context iemand die niet gelooft: "I deed baptize you with water unto repentance. but he that cometh after me is mightier than I, whose shoes I am not worthy to bear: he shall baptize you with the Holy Ghost, and with fire". 12 Whose fan is in his hand, and he will throughly purge his floor, and gather his wheat into the garner; but he will burn up the chaff with unquenchable fire.

Mat 3:10. 7:19 Wederom 'ekkopto': weghakken. Wederom bomen die buiten de waarheid staat en gelegenheid krijgt om tot de juiste inzichten te komen (te bekeren).

 

Het is een belangrijk nuance verschil. Jezus zegt ook: Indien iemand tot mij komt (ongelovig, walmend, (nog) geen vruchtdragend) ik zal Hem geenzins uitwerpen. De vruchten komen door de werking van Gods Geest in ons. Vanzelf. Ik heb nog nooit een boom rood zien aanlopen om een appel te produceren. De gaven van de Geest zijn onlosmakelijk verbonden aan de Geest die in je is komen wonen.

Bijvoorbeeld een woord van kennis. Dat komt spontaan van God. Ik weet niets over een situatie en opeens fluistert God: "die vrouw naast je.... vraag haar of ze iets nodig heeft van Mij.... het is haar linkerknie, die is versleten.....". Ik spreekt haar aan, leg wat uit, spreek genezing uit en ze is genezen. Zijzelf en een stuk of 8 omstanders in 1 minuut de waarheid van Gods woord ervaren. Helaas ontbreekt goed onderwijs hier veelal over.

God houdt van ons en het is Zijn verlangen de hele wereld te redden, maar de wereld heeft haar eigen filosofie soms liever dan de prachtige waarheid. Ze is vervreemd en vijandig tegen God door de val (Rom). Daarom zond God Zijn Geest om door ons heen mensen in woord en daad de goedheid van God te laten zien. Het koninkrijk van God is niet in woorden maar in kracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid