Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

DOOR JEZUS' STRIEMEN ZIJN WIJ GENEZEN 

Jesaja 53 
De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen.


Eén van de grootste punten van kritiek op de film "The Passion Of The Christ", met Mel Gibson, was dat deze te gewelddadig was, vooral het deel waar Jezus werd afgeslacht. Als we de Bijbel lezen, weten we dat het niet gewelddadig genoeg was! In bijvoorbeeld Jesaja 52 lezen: 

zo geschonden was Zijn gezicht, meer dan van iemand anders

In de film zag het gezicht van de acteur, die Jezus speelde, er best nog wel aardig uit. In werkelijkheid had Jezus geen glorie of gestalte meer, toen Hij aan het kruis hing. Jesaja 53 bevestigt dit: 

Gestalte of glorie had Hij niet; als wij Hem aanzagen, was er geen gedaante dat wij Hem begeerd zouden hebben.

Jezus werd geslagen tot Zijn gezicht compleet kapot en onherkenbaar was. Nooit is iemand zo geslagen. In de film was slechts een klein deel van Zijn botten zichtbaar. In Psalmen 22 lezen we: 

Al mijn beenderen zou ik kunnen tellen; en zij, zij zien het aan, zij kijken naar mij.

Alle botten van Jezus waren zichtbaar. Zo is Hij gemarteld en geslagen. Tijdens Zijn marteling dacht Jezus aan jou en mij. Hij onderging niet slechts de zweepslagen op Zijn vleesloze rug, Hij onderging ook onze kwalen en ziekten, zoals we in Jesaja 53 kunnen lezen: 

Voorwaar, onze ziekten heeft Híj op Zich genomen, onze smarten heeft Hij gedragen.

Jezus ontving de straf! Wij ontvangen genezing:

De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen.

Genezing is dus ons recht, omdat Jezus de prijs al betaald heeft voor onze genezing. Als satan zegt: "Je kunt niet worden genezen", verklaar gewoon: "Jezus heeft voor mijn genezing betaald. Ziekte heeft niet het recht om in mijn lichaam te zijn. Ik ben genezen in Jezus' Naam! " 

Elke vloek van ziekte (tegenwoordig erfelijke aandoening genoemd) viel op Jezus. Hij droeg alles. De prijs is betaald! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Probleem is alleen dat je zo werken en geloof tegen elkaar uitspeelt, terwijl ze beiden een geheel vormen. Door je deugdzaamheid vermeerder je je geloof en door je geloof vermeerder je je deugdzaamhei

Een raammodel? Onze Lieve Heer is toch geen manager? In het Evangelie spreekt Hij dan ook helemaal niet over een raammodel. Hij zegt heel eenvoudig: "Gij moet daarom zo bidden." (Mt 6,9) Dus wordt het

In Genesis werd de mens geschapen naar Zijn beeld (Zijn beeld?: Als Jezus: onzelfzuchtige liefde en vol  goddelijke kracht). Door Adam's gruwelijke schuiver is de mens gevallen en worden allemaal g

Posted Images

20 minuten geleden zei Gaitema:

Tenzij God anders beslist.

God is rechtvaardig. Een voorbeeld: Jezus is voor onze zonden gestorven. Jij en ik geloven dat, en we vertrouwen erop. Op basis daarvan weten we dat wij het eeuwige leven zullen ontvangen. Zal God een andere beslissing nemen als wij voor de hemelpoort staan? Nee, natuurlijk niet! De Bijbel is waar, van kaft tot kaft. Dat betekent dat wij de gerechtigheid Gods in Christus zijn, mits we Jezus aanvaarden als Verlosser. Noach kon erop vertrouwen dat de ark hem zou beschermen tegen de vloed. God KON niet anders beslissen. Als God een verbond sluit met ons, dan staat dat verbond. Mee eens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-1-2018 om 18:45 zei WdG:

JEZUS NAM JOUW PLAATS IN, ZODAT JIJ ZIJN PLAATS KAN INNEMEN! HIJ is geslagen, ZIJN striemen zijn onze genezing geworden. HIJ is gestraft, zodat wij niet meer gestraft worden, mits we de Gave van Gerechtigheid accepteren.


Mattheüs 27 
Ongeveer op het negende uur riep Jezus met een luide stem: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt U Mij verlaten?

Wist je dat Jezus aan het kruis voor de eerste keer tot God sprak als "God"? Hij had zijn Vader altijd als "Vader" toegesproken, maar aan het kruis van Golgotha noemde Hij zijn Vader "God". Jezus verloor de Vader-Zoon relatie toen Hij jou vertegenwoordigde en Hij jouw zonden aan het kruis droeg zodat jij vandaag God "Abba! Vader" kunt noemen, zoals we in Romeinen 8 kunnen lezen: 

Want u hebt niet de Geest van slavernij ontvangen, die opnieuw tot angst leidt, maar u hebt de Geest van aanneming tot kinderen ontvangen, door Wie wij roepen: Abba, Vader! 

Door het perfecte werk van Jezus mogen wij een liefdevolle relatie hebben met onze Hemelse Vader! Jezus werd door God verlaten. Zijn wereld werd zeer donker, waardoor God in jouw donkerste uren de woorden uit Hebreeën 13 tegen je zal spreken: 

Ik zal u beslist niet loslaten en Ik zal u beslist niet verlaten.

Toen Jezus God het meest nodig had, keerde God Hem de rug toe. God moest Zijn Zoon de rug toekeren, omdat God te heilig is om alle zonden te aanschouwen, die in het lichaam van Zijn Zoon aanwezig waren, jouw en mijn zonden. En omdat God Jezus de rug toekeerde, zal Hij jou nooit de rug toekeren. In plaats daarvan zal je Gods rijke zegeningen overvloedig ontvangen! 

Aan het kruis genoot Jezus geen Goddelijke bescherming, waardoor jij deze bescherming dagelijks kunt hebben! En omdat Jezus jouw zonden droeg, nam Hij jouw vervloeking op Zich, zodat jij, als je Zijn gave van gerechtigheid accepteert en aanneemt, uitsluitend zegeningen van God ontvangt! God oordeelt je niet meer! Jezus ontving Gods volledige toorn in Zijn lichaam voor al jouw zonden. Alle woede en veroordeling van God vielen op Jezus, zodat jij niet meer geoordeeld wordt! God is dus niet kwaad op jou, of teleurgesteld in jou. Het lichaam van Jezus heeft alles gedragen - jouw zonden, vloeken en Gods toorn en veroordeling. God bestaat! Geniet van het leven, verwachtende Gods Liefde, Goedheid en Zijn rijke zegeningen, en niet Zijn oordeel. 

Heb je Christus nog niet aanvaard als Verlosser? Heb je de gratis gift van gerechtigheid nog niet ontvangen, maar wil je het wel? Bid dan bijvoorbeeld onderstaand gebed: 

Hemelse Vader, ik kom tot U in de Naam van Jezus Christus, en vraag U om vergeving van al mijn zonden. Ik heb spijt van mijn zonden. Wees mij genadig! Ik open mijn hart voor U! Kom in mijn hart en reinig mijn hart van alle zonden. Ik geloof in de waarheid dat Uw bloed mij reinigt van al mijn zonden. Ik geloof het en ik dank U ervoor! Dank U voor de vergeving van al mijn zonden. AMEN. 

Goddank geloof ik op een andere manier.

Als dit voor jou betekenisvol is, prima. Maar voor mij zouden dit soort teksten juist een hinderpaal zijn te geloven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

GOD IS VOOR JOU, NIET TEGEN JOU! 

Romeinen 8 
Wat zullen wij dan over deze dingen zeggen? Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?


Heb je te kampen met problemen in je leven? Misschien heb je huwelijks-problemen of financiële ellende? Misschien heb je problemen met je kinderen of ga je gebukt onder een ziekte? Wat zou je, als je te maken hebt met problemen of ziekte, hiertegen (moeten) zeggen? Weet je wat God wil dat je zegt? Hij wil dat je zegt: "Als God voor mij is, wie kan dan tegen mij zijn?" 

Als je wist dat de minister-president of de koning voor jou was, zou je kunnen denken dat alles goed komt. Maar er is een veel Hogere voor jou! De Bijbel maakt ons duidelijk dat God, de Almachtige, de Schepper van de hemelen en de aarde, voor jou is! Over welk probleem kan jij je zorgen maken, als de Almachtige God voor jou is? Kan satan iets doen, als God aan jouw zijde is?

Als God altijd voor jou is, heb je geen enkele reden om te klagen. Bovendien hoef jij je geen enkele zorgen te maken over jouw toekomst ("Wat als dit gebeurt ... Wat als we niet genoeg hebben ..."). In het verleden blijven hangen of zorgen maken over de toekomst zal totaal niks veranderen. Kijk liever naar je Hemelse Vader! Omdat Hij er altijd voor jou is, kan en mag je erop vertrouwen dat Hij jou zal helpen en voor je zal zorgen! 

God heeft Zijn Zoon gestuurd om voor jou te sterven. En Jezus gaf jou door Zijn offer, door Zijn bloed het recht op een overvloedig leven! Jezus geeft jouw leven een doel! Hij heeft met Zijn bloed jou vrijgekocht, waardoor jij mag leven in gezondheid! Jouw leven is niet afhankelijk van de economische omstandigheden, van oorlogen en conflicten! Nee, jij kunt van een leven zonder zorgen genieten, dankzij het bloed dat voor jou aan het kruis vergoten is! Je ontvangt al deze dingen niet omdat je ze verdient, maar omdat Jezus Zijn bloed heeft vergoten en jou daarmee het recht heeft gegeven om ze te hebben. Al deze zegeningen zijn voor, want God is voor jou! En als God voor jou is, wie kan er dan tegen jou zijn! 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei WdG:

GOD IS VOOR JOU, NIET TEGEN JOU! 

Romeinen 8 
Wat zullen wij dan over deze dingen zeggen? Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?


Heb je te kampen met problemen in je leven?

Dan zou het mooi zijn als je je niet door omstandigheden laat leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎26‎-‎1‎-‎2018 om 20:28 zei WdG:

God is rechtvaardig. Een voorbeeld: Jezus is voor onze zonden gestorven. Jij en ik geloven dat, en we vertrouwen erop. Op basis daarvan weten we dat wij het eeuwige leven zullen ontvangen. Zal God een andere beslissing nemen als wij voor de hemelpoort staan? Nee, natuurlijk niet! De Bijbel is waar, van kaft tot kaft. Dat betekent dat wij de gerechtigheid Gods in Christus zijn, mits we Jezus aanvaarden als Verlosser. Noach kon erop vertrouwen dat de ark hem zou beschermen tegen de vloed. God KON niet anders beslissen. Als God een verbond sluit met ons, dan staat dat verbond. Mee eens?

Ik kom op iets terug. Op jouw forum zei iemand dat in de bijbel staat dat als wij om iets bidden, we ook moeten geloven dat we het ontvangen. 

Dit zet mij aan het denken. Want dan mag je toch genezing claimen, zoals je het weer geeft.

Zo staat het er:

"Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen.” (Mar. 11:23-24 NBV).

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Zo staat het er:

"Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen.” (Mar. 11:23-24 NBV).

Elders staat ook:

En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort. (1Joh.5:14)

Als je geloofd dat je krijgt waar je om bid, dan is dat naar Gods wil bidden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Elders staat ook:

En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort. (1Joh.5:14)

Als je geloofd dat je krijgt waar je om bid, dan is dat naar Gods wil bidden?

Ik heb een dochter met hersenbeschadiging door zuurstoftekort vlak na geboorte. Ik houd mij vast aan de mogelijkheid dat God haar geneest. Ik geloof dat het Zijn wil is. Nu loopt ze 9 maanden achter in haar motoriek. Ze is 14 maanden oud. Haar intelligentie is trouwens prima in orde. 

God wil het goede. Natuurlijk moet je niet bidden voor een enorme zak met geld om een duur huis mee te kopen, maar wat zorgen betreft die je bij de Heer kan brengen, kan ik me vasthouden aan de bijbeltekst die ik je gaf.

Hoe die genezing ook mag zijn hè. Het kan ook dat God haar motoriek ontwikkeld ondanks haar hersenbeschadiging, maar ik geloof dat God haar de kracht zal geven om volwaardig mens te kunnen zijn, naar Zijn wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Is God goed als Hij niet geneest?

Je trekt de bijbeltekst die ik breng in twijfel. Ik heb geen zin in een zinloze discussie er over. God is goed in al wat Hij doet.

Het uitgangspunt van de vers dat ik citeerde is het geloof. Je vraagt God om iets waarvan je gelooft dat je het ontvangen hebt en door dat geloof krijg je het. Die volgorde moet er zijn. Niet vooraf geloven dat je het toch niet krijgt, want dan krijg je het wellicht ook niet. Dit is de kracht van het "positief" denken.

Mocht het anders lopen, dan reageerde God nog op jouw geloof. Hij laat je niet alleen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Gaitema:

Je trekt de bijbeltekst die ik breng in twijfel. Ik heb geen zin in een zinloze discussie er over. God is goed in al wat Hij doet.

Het uitgangspunt van de vers dat ik citeerde is het geloof. Je vraagt God om iets waarvan je gelooft dat je het ontvangen hebt en door dat geloof krijg je het. Die volgorde moet er zijn. Niet vooraf geloven dat je het toch niet krijgt, want dan krijg je het wellicht ook niet. Dit is de kracht van het "positief" denken.

Mocht het anders lopen, dan reageerde God nog op jouw geloof. Hij laat je niet alleen.

Zo is het, Gaitema. Het werk van Christus aan het Kruis is perfect. We HEBBEN al ontvangen, niet omdat we ook maar iets verdienen, maar omdat God genadig is, en oneindig veel van ons houdt. God is met jullie. Ik wens jullie Gods rijke zegen toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

Je trekt de bijbeltekst die ik breng in twijfel.

Graag voor jezelf spreken.

3 uur geleden zei Gaitema:

Dit is de kracht van het "positief" denken.

Met vele dwangneuroses ten gevolg. Is dit cognitieve gedragstherapie met een christelijk sausje?

3 uur geleden zei Gaitema:

Mocht het anders lopen, dan reageerde God nog op jouw geloof. Hij laat je niet alleen.

Mocht wat anders lopen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Graag voor jezelf spreken.

Met vele dwangneuroses ten gevolg. Is dit cognitieve gedragstherapie met een christelijk sausje?

Mocht wat anders lopen?

Ik kan niks met jouw reacties. Ik kom met een Bijbeltekst aan die je wilt bestrijden met een andere Bijbeltekst, die voor mij helemaal niet in tegenspraak zijn met elkaar. Bovendien vind ik jou vaag overkomen.

Ik ben zelf helder zat. Ik bid op basis van die Bijbeltekst die ik gaf God om genezing van mijn dochter en geloof dat die genezing ontvangen is, zoals de Bijbeltekst aangeeft. Mocht Gods wil anders zijn en anders gehandeld worden, dan is de genezing gewoon op een andere manier aanwezig. Met een hersenbeschadiging toch een goede ontwikkeling doormaken noem ik ook genezing. Ik vul Zijn manier van genezen niet voor God in.

 

de Bijbeltekst is glashelder:

"Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen.” (Mar. 11:23-24 NBV).\

Jou zie ik echter deze tekst bestrijden. Je zegt eigenlijk tegen mij dat je niet om iets kunt bidden en geloven dat je het al ontvangen hebt. Daarmee ga je zelf tegen de boodschap van deze tekst in. Daarom stel je de vraag wat ik doe als God niet geneest. Dat is echter voor mij geen enkel probleem. Ik neem gewoon de volgorde van het gebed in acht, zoals Markus 11:23-24 aangeeft. Wat er verder gebeurd is aan God. Dat zie ik dan wel weer. Ik wacht gewoon vol verwachting af. Daar is gewoon niks krampachtigs aan. Dat is juist heel ontspannen. Gewoon doen wat de bijbel zegt en gewoon kijken naar wat God doet.

7 uur geleden zei WdG:

Zo is het, Gaitema. Het werk van Christus aan het Kruis is perfect. We HEBBEN al ontvangen, niet omdat we ook maar iets verdienen, maar omdat God genadig is, en oneindig veel van ons houdt. God is met jullie. Ik wens jullie Gods rijke zegen toe.

Dank je wel :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Gaitema:

Dat is juist heel ontspannen. Gewoon doen wat de bijbel zegt en gewoon kijken naar wat God doet.

Je formuleert dit heel mooi, Gaitema! Het is volkomen ontspannen, en het getuigt van vertrouwen en geloof! Je vertrouwt op HEM, je bent Zijn Rust binnen gegaan, niet jouw inspanningen, maar Zijn Werk en Inspanningen. Een mooie Psalm, die misschien jouw gevoel weergeeft. Op die manier mag je vol vertrouwen verwachten wat je van God vraagt. Je kunt er ook inderdaad op vertrouwen en in geloven dat jouw dochter genezing ontvangen heeft!

De HEER is mijn herder,
het ontbreekt mij aan niets.
Hij laat mij rusten in groene weiden
en voert mij naar vredig water.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ik kan niks met jouw reacties. Ik kom met een Bijbeltekst aan die je wilt bestrijden met een andere Bijbeltekst, die voor mij helemaal niet in tegenspraak zijn met elkaar.

Logisch dat je er niets mee kunt; de tekst is dan ook niet bedoeld om de andere tekst mee te bestrijden.

1 uur geleden zei Gaitema:

Met een hersenbeschadiging toch een goede ontwikkeling doormaken noem ik ook genezing. Ik vul Zijn manier van genezen niet voor God in.

Dat kun je met kanker ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Logisch dat je er niets mee kunt; de tekst is dan ook niet bedoeld om de andere tekst mee te bestrijden.

Dat kun je met kanker ook.

Inderdaad. Aan God de eer. Mijn tante overleed aan kanker, maar had wel een sterfbedvisioen, waardoor ze ook eindelijk de zekerheid kreeg dat God bestaat. Toen daarvan gedeeld werd in de rouwdienst door de dominee, raakte dat enkele mensen zo, dat ze weer hun geloof oppakten en weer actief werden in hun kerk.

Terwijl ik ook iemand ken die door gebed van kanker genezen werd. 

In beide gevallen gaf God genezing. Alleen op een andere manier. 

3 uur geleden zei WdG:

Je formuleert dit heel mooi, Gaitema! Het is volkomen ontspannen, en het getuigt van vertrouwen en geloof! Je vertrouwt op HEM, je bent Zijn Rust binnen gegaan, niet jouw inspanningen, maar Zijn Werk en Inspanningen. Een mooie Psalm, die misschien jouw gevoel weergeeft. Op die manier mag je vol vertrouwen verwachten wat je van God vraagt. Je kunt er ook inderdaad op vertrouwen en in geloven dat jouw dochter genezing ontvangen heeft!

De HEER is mijn herder,
het ontbreekt mij aan niets.
Hij laat mij rusten in groene weiden
en voert mij naar vredig water.

Dank je wel :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎29‎-‎1‎-‎2018 om 04:41 zei Kaasjeskruid:

Is God goed als Hij niet geneest?

Maar toch de vraag. Waarom stel je deze vraag?

Het is heel eenvoudig voor me te geloven dat Hij niet geneest. Ik heb vaak meegemaakt dat Hij ook niet geneest en dat is ook niet echt bijzonder. In al die gevallen geloofde ik dat God goed is. 

De vraag is bij mij eerder: "wanneer geneest God, als Hij geneest?"

Ik geloof dat het dan a. Gods wil is en b. verhoord Hij gebeden van "gelovigen". Zoals een zieke naar een dokter gaat, omdat hij geloofd dat de dokter genezen kan, zo gaat de gelovige voor gebedsverhoringen naar God, omdat hij weet dat God gebeden verhoren kan. Daarom sprak me die tekst ook zo aan. Bidt, geloof dat je het al ontvangen hebt en je krijgt het. Het gaat tegen het gevoel in, maar zo mag je dus naar God toe.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

 

God is goed omdat Hij in zijn soevereiniteit bepaald heeft ons Zijn Koninkrijk (zijn Geest) te schenken. Om het woord soevereiniteit maar eens in de juiste context te plaatsen.

 

Er zijn weer prachtige dingen gebeurd de laatste maanden. Veel weggeweest, dus weinig tijd voor updates. 

De mooiste er even uitgepikt.

In een kerk wordt gebeden voor een blinde jongen. Een beetje op de 'gebruikelijke' manier. "Als het Uw wil is Here, wilt U dan....". Heilige Geest zei tegen me. "Bidt maar mee". Ik loop naar hem toe, leg mn hand op z'n achterhoofd en zeg: "Ogen zie! In Jezus naam". De jongen reageert meteen. "Hee, ik zie licht in mijn ogen en kan vormen onderscheiden ik zie een gitaar, een lamp.....". Ik trek me terug.

Een dag later tref ik hem weer. Hij herkent me aan m'n stem. "Jij was het he, die met mij bad. Toen je zei "Ogen zie! In Jezus naam" voelde ik kracht uit jouw hand door mijn hoofd heen gaan en nu kan ik zien".

 

Jezus zei: "heb ik niet gezegd; Gij zijt goden".

 

Wij schrikken hiervan en noemen dat hoogmoed en Godslastering (net als de Joden bij Jezus). Toch klopt dit 100%.

Rom 5:17 For if, by the trespass of the one man (Adam), death reigned through that one man (Adam), how much more will those who receive the abundance of grace and of the gift of righteousness reign as kings in Zoe (=divine) life through the one man, Jesus Christ!

As kings! Niet als een heb-/heerszuchtige aardse koning, maar verandert door de Geest van Jezus in naar Zijn beeld en gelijkenis: liefde en Zijn kracht.

Geschapen naar Zijn beeld en gelijkenis in Genesis, gevallen in Adam (vervreemd/vijandig tegen God), de volheid die we in Genesis hadden en in Jezus zien teruggeschonken door het bloed en de Geest van Jezus. Precies zoals we zien in zijn eerste 84 vrienden. Zij deden exact dezelfde dingen als Jezus. Jezus was o.a. de eerstgeborene van die nieuwe schepping. "Ik schenk jullie Mijn Koninkrijk. Genees de zieken, wek de doden op, drijf boze geesten uit. Gratis (door Zijn bloed/Geest/waarheid) schenk Ik het, deel het gratis uit!". 

 

Eindelijk terug in de oorspronkelijke Goddelijke natuur. Onze originele blauwdruk. Eindelijk kan de Geest des levens zich weer vol openbaren in/aan/door ons heen. Christus in ons. De hoop op glorie voor de gevallen wereld om ons heen.

Het Evangelie: Het herstel van een mens naar het beeld en gelijkenis van God. M.a.w.: Als Jezus, want Jezus is het exacte beeld van de onzichtbare God. 

Je bent voorbestemd om veranderd te worden naar het beeld van God (Rom 8:29). We worden vernieuwd in ons denken naar het beeld van Hem die ons geschapen heeft (Kol 3:10). Wij zullen meer en meer door de Geest van Jezus naar de luister van dat beeld veranderen (2 Kor 3:18 ). We worden vernieuwd door de Geest in ons denken naar het beeld van God (Ef 4:23-24 Grondtekst).

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid