Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Ton:

Jezus heeft het in Johannes 15:2 over takken die aan Hem zitten en geen vrucht dragen. "Airo" wordt hier vertaald als wegsnijden/wegkappen. Terwijl het volgens de Greek interlinear als eerste vertaald zou moeten worden als "to lift up". Niet zo zeer "verheffen" zoals je impliceert, maar opbinden, begeleiden naar het licht zodat meer groei gaat komen.

Alsof men bij God in het donker kan staan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Probleem is alleen dat je zo werken en geloof tegen elkaar uitspeelt, terwijl ze beiden een geheel vormen. Door je deugdzaamheid vermeerder je je geloof en door je geloof vermeerder je je deugdzaamhei

Een raammodel? Onze Lieve Heer is toch geen manager? In het Evangelie spreekt Hij dan ook helemaal niet over een raammodel. Hij zegt heel eenvoudig: "Gij moet daarom zo bidden." (Mt 6,9) Dus wordt het

In Genesis werd de mens geschapen naar Zijn beeld (Zijn beeld?: Als Jezus: onzelfzuchtige liefde en vol  goddelijke kracht). Door Adam's gruwelijke schuiver is de mens gevallen en worden allemaal g

Posted Images

5 minuten geleden zei Ton:

Zag jij van jongs af aan 'het volle' licht, wandel jij elke seconde van de dag perfect als Jezus? Het is een groei in Hem in alle dingen.

Prima dat men niet gelijk begint te hakken en te zagen, maar als het echt niets is, dan ontkomt men er toch niet aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bemerk bij mezelf nog steeds ontwikkeling. Zo sprak 2 jaar geleden opeens Kol 2:8-9 ineens veeel dieper to me.

 

8 See to it that no one takes you captive through hollow and deceptive philosophy, which depends on human tradition and the elemental unclean spiritual forces[a] of this world rather than on Christ.

9 For in Christ all the fullness of the Deity lives in bodily form, 10 and in Christ you have been brought to fullness. He is the head over every power and authority. 11 In him you were also circumcised with a circumcision not performed by human hands. Your whole self ruled by the flesh was put off when you were circumcised by[c] Christ, 12 having been buried with him in baptism, in which you were also raised with him through your faith in the working of God, who raised him from the dead.

13 When you were dead in your sins and in the uncircumcision of your flesh, God made you[d] alive with Christ. He forgave us all our sins, 14 having canceled the charge of our legal indebtedness, which stood against us and condemned us; he has taken it away, nailing it to the cross. 15 And having disarmed the powers and authorities, he made a public spectacle of them, triumphing over them by the cross.[e]

 

De have been, were, was, made werden in 1 keer Rhema. Je bent al wie Hij zegt dat je bent, door Zijn offer, uit genade. Amazing. Het is niet ons gebed dat zieken geneest, maar wie Hij zegt dat wij Zijn geworden: Zonen/dochters Gods.

Sinds ik dit begrijp veel meer ontspanning, rust, liefde, genezingen.

 

Terug over het "Airo". De apostelen noemen de gelovigen in de gemeentes heiligen, terwijl er nog allerlei misstanden waren. De armen werden genegeerd, ze bezopen en vraten zich vol tijdens het avondmaal.... correctie (meer lucht, licht, waarheid, verandering) is zeker nodig. Door elkaar er op te wijzen, maar vooral door je individuele overgave aan de Heilige Geest.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ton:

Terug over het "Airo". De apostelen noemen de gelovigen in de gemeentes heiligen, terwijle er nog allerlei misstanden waren. De armen werden genegeerd, ze bezopen en vraten zich vol tijdens het avondmaal.... correctie (meer lucht, licht, waarheid, verandering) is zeker nodig. Door elkaar er op te wijzen, maar vooral door je individuele overgave aan de Heilige Geest.

Hoe leg jij deze uit dan:

En hij, antwoordende, zeide tot hem: Heer, laat hem ook nog dit jaar, totdat ik om hem gegraven en mest gelegd zal hebben; En indien hij vrucht zal voortbrengen, laat hem staan; maar indien niet, zo zult gij hem namaals uithouwen. (Luk.13:8-9)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit gaat niet om iemand die al 'op Christus geent' is, maar gezien de context iemand die niet gelooft: "I deed baptize you with water unto repentance. but he that cometh after me is mightier than I, whose shoes I am not worthy to bear: he shall baptize you with the Holy Ghost, and with fire".

Elders staat overigens wel weer dat grove zonde (zoals de zoon die het aanlegde met z'n stiefmoeder oid), daar op aangesproken moet worden en als hij er niet van afziet z'n heil buiten de gemeente mag gaan zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Ton:

Elders staat overigens wel weer dat grove zonde (zoals de zoon die het aanlegde met z'n stiefmoeder oid), daar op aangesproken moet worden en als hij er niet van afziet z'n heil buiten de gemeente mag gaan zoeken.

Zo is het. En dat niet alleen ter behoud van degene die halsstarrig blijft in zonde, maar ook ter bescherming van de overige gemeenteleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Ton:

Dit gaat niet om iemand die al 'op Christus geent' is, maar gezien de context iemand die niet gelooft: "I deed baptize you with water unto repentance. but he that cometh after me is mightier than I, whose shoes I am not worthy to bear: he shall baptize you with the Holy Ghost, and with fire".

Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand. (Joh.15:6)

Het gaat hier over dezelfde rank die jij wou opbinden richting het licht. Blijkbaar hebben wij een verantwoordelijkheid om in het geloof te blijven. Doen we dat niet, dan zullen we als uiteindelijke consequentie toch een jammerlijk lot ondergaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei MysticNetherlands:

Maar goed, ik heb t wel weer even gehad hier... 

Ik deel je mening en vertrek voorlopig (vanwege de intoxicatiekracht van veroordelaars, het is er in mijn optiek op uit om andere mensen in dezelfde valkuil te laten trappen als waar zij zelf in zijn getrapt, nl. veroordeling), tot er weer een soort DeThomas (niet dezelfde persoon natuurlijk, men moet niet spotten met de eigen gezondheid en zoiets twee keer uithalen met diabetes) is geweest die dergelijke lieden weer voor even op het gezicht heeft doen vallen, en zij weer een poosje tot inkeer zouden komen, tot de volgende episode.  Mat.12:1-41, 16:1-4 Een boos en overspelig geslacht verlangt een teken, en het zal geen teken ontvangen dan het teken van Jona. 

2Kor.12: 9 En Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is u genoeg; want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dolce Vita:

die dergelijke lieden weer voor even op het gezicht heeft doen vallen, en zij weer een poosje tot inkeer zouden komen, tot de volgende episode.  Mat.12:1-41, 16:1-4 Een boos en overspelig geslacht verlangt een teken, en het zal geen teken ontvangen dan het teken van Jona. 

2Kor.12: 9 En Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is u genoeg; want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone.

 

Dus Dolce als ik, zoals 3 maanden geleden gebeurde in Utrecht, met iemand sta te praten over wedergeboorte, nieuwe schepping zijn, Gods natuur deelachtig zijn door het gratis liefdeoffer van Jezus en diegene acuut geneest zonder dat ik weet dat hij iets mankeert, zonder dat ik hem aanraak, zonder dat ik over genezing spreek, of ergens voor bid dan ben ik "een boos en overspelig geslacht" en zoals je eerder al zei een duivel (uit je aanhaling: "satan ga achter mij").

Of Dolce..... zou het kunnen zijn dat op zo'n moment het Koninkrijk van God tot zo'n man komt, precies zoals bij Jezus, z'n eerste vrienden en meer specifiek bij Petrus in wiens schaduw de zieken al genazen?

Terecht haal je 2 kor 12:9 aan. Alhoewel je deze tekst uit de context haalt.

2Kor.12: 9 En Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is u genoeg; want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Zo zal ik dan veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij wone.  En........ hopla, Paulus strandde op Malta en genas daar alle zieken.

 

Ik hoop van ganse harte dat onze Vader je ogen opent voor de leugen die je verblind. Kom op Dolce. Homeopathie als waarheid verkopen, terwijl God je Zijn Koninkrijk aanbiedt. Open je ogen.

Ik veroordeel je overigens absoluut niet. Ik heb je juist lief. Jezus wijst een weg die oneindig veel hoger gaat dan Homeopatie en humanistisch gedachtengoed.

Volg Paulus na, zoals hij Christus navolgde. Wordt die nieuwe schepping, genees de zieken en wek de doden op. Jezus zelf zegt het en heeft het gratis aan ons gegeven (mat 10:1, mat 10:8, Luc 9:1-2, Luc 10:9).

Petrus zei er over in 2 Pet 1:3-4 God, by His divine power, has given us everything we need (yes, that is the Holy Spirit) for a Zoë (=divine) life and godliness through our knowledge of Him who called us by His own power and goodness.

Through these he has given us his very great and precious promises, so that through them you may participate in the divine nature, having escaped the fall of man.

Petrus. Een man in wiens schaduw de zieken al genazen. Hij was ooit visser van beroep, was Jezus tegen gekomen, was totaal veranderd; hij was de Goddelijke natuur deelachtig geworden. Dit is ook mogelijk voor jou.

Bless you.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand. (Joh.15:6)

Het gaat hier over dezelfde rank die jij wou opbinden richting het licht. Blijkbaar hebben wij een verantwoordelijkheid om in het geloof te blijven. Doen we dat niet, dan zullen we als uiteindelijke consequentie toch een jammerlijk lot ondergaan.

Hee klopt, mooie aanvulling. Toch merkte ik wel, dat in tijden dat ik wat afdwaalde, er altijd genade was om terug te komen en verder te groeien. Vandaar dat ik dat "afkappen" niet kon plaatsten, het opzocht in de interlinear en tot mijn verbazing zag dat "Airo" als eerste wordt vertaald met "to lift up". Dat verklaarde mijn ervaring, alhoewel ik zeer goed weet dat menselijk ervaringen per definitie niet maatgevend zijn in het geloof. Maar zoals het in Joh 15:6 staat.... scherp van je.

We moeten zeker in Zijn waarheid en in Hem blijven. Als je eenmaal ziet wat dat inhoudt, dan wil je ook niet anders meer ;-).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Absoluut. Ik weet dat er staat: "Zijn soms allen, profeten, allen leraren etc...?". Hetgeen lijkt te impliceren dat de ene deze gave 'krijgt' en de ander een andere. 

Bij de eerste 12 en 70 discipelen die onder Zijn onderwijs zaten zie je het bij allemaal gebeuren. Het is een "opdracht" van Jezus aan de gelovigen: "genees de zieken, wek de doden op, gratis......". En in Makrus 16:17-18 "Gelovigen zullen deze dingen volgen.....". Gelovigen. Dat zijn jij en ik.

Het Evangelie is de transformatie naar Zijn beeld en gelijkenis, een verandering naar liefde en Zijn goddelijke natuur. Vruchten en gaven. Zoals Paulus in de brief aan Korinthe uitlegt.

Niet iedereen pakt dit op, durft dit, of wil dit ook. Ik leg het iedereen uit, onderbouw het vanuit het woord. De 1 pakt het op en maakt binnen enkele maanden prachtige dingen mee, de ander niet.

De eenvoud van het Evangelie (zoals Paulus het ook noemt) is voor de sophisticated mens soms te simpel en een aanstoot. God aan het kruis: wij Zijn Goddelijke natuur. Wat een liefde, wat een heerlijkheid aan ons gegeven.

Jezus verklaart het op diverse plekken vooral in Johannes 14-17, Lukas "zie ik heb u macht gegeven over de complete legerschare der duisternis, niets zal u schaden".

Rom 6:3-4 Of weet u niet dat wij allen die in Christus Jezus gedoopt zijn, in Zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood (dus vrij van de gevallen natuur), opdat evenals Christus uit de doden is opgewekt tot de heerlijkheid van de Vader, zodat ook wij in een nieuw (Zoë) leven (als Jezus) zouden wandelen.

Ef 2:7en heeft ons met Hem opgewekt en met Hem in de hemelse gewesten gezet in Christus Jezus, opdat Hij in de komende eeuwen de allesovertreffende rijkdom van Zijn genade zou bewijzen, door de goedertierenheid over ons in Christus Jezus. 8 Want uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u,  het is de gave van God; 9 niet uit werken,  opdat niemand zou roemen. 10 Want wij zijn Zijn maaksel,  geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die God van tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

 Kol 2:8  Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus. 9  Want in Hem woont heel de volheid van de Godheid lichamelijk. 10  En u bent volmaakt geworden in Hem, Die het Hoofd is van iedere overheid en macht.

Ik ben dus wat Hij zegt dat ik geworden ben. Paulus zegt ook: "Beschouw jezelf als dood voor de zonde/gevallen natuur".

De simpelste ziel kan dit vatten. Velen gaan te keer tegen deze dingen en daarmee tegen het Koninkrijk dat hen gered heeft en alles wil schenken. Mindboggling. Dat heeft weer alles te maken met goed onderwijs en in hoeverre een mens bereid is om z'n eigen overtuigingen los te laten.

Human reasoning

Col 2:8 See to it that no one takes you captive through human or spiritual philosophy and empty deception, which are based on human reasoning, traditions and the unclean spiritual forces of the world rather than on Christ. 9 For in Christ all the fullness of the Deity dwells in bodily form. 10 And you have been made complete in Christ, who is the head over every ruler and authority.………..

2 dingen hierover.

Ten eerste: human reasoning. Onze opvoeding, onderwijs, theologie, tradities, overtuigingen, ervaringen, intellect kunnen ons gruwelijk in de weg zitten. Daarom moeten we vernieuwd worden in ons denken naar het beeld van Hem die ons geschapen heeft. Hij is God. Hij sprak het zichtbare uit het onzichtbare te voorschijn en herschept ons naar Zijn beeld en gelijkenis. Dat is de waarheid. Hij blies in klei en een mens stond op..... Alle dingen zijn mogelijk!

Ten tweede: you have been made complete. Wij lezen dit en denken: “nou, ik voel me niet compleet”, “ik snap hier niks van”, “dat is zeker bedoeld voor bij de wederkomst of zo”. Echter vlak daarvoor instrueert Paulus “om te leven in geloof”. Heilige geest opent ons de ogen voor deze waarheid. We mogen zeggen: “Vader dank u wel voor deze waarheid. Dank u wel dat ik compleet ben in u. U openbaart de diepte en werkelijkheid hiervan aan mij, in mij en door mij heen. Ik ben een nieuwe schepping en u verandert mij naar uw beeld, leidt me in de volle waarheid, etc, etc….”.

Dus. Waar geloven we in? Ons eigen (gevallen natuur) denken, de ervaringen die daaruit voortkomen, het door mensen aangepaste evangelie (2 Tim3:5)? Of God die zegt: Ik heb je door Mijn bloed (!!!) een nieuwe schepping gemaakt. Jij en ik zijn 1. Ga nu maar; genees de zieken en wek de doden op.

 

Be renewed in your mind (Kol 3:10, Rom 8:29 etc)

“We are to be renewed in our minds according to the image of Him who created us". Renewed in our minds……. according to the image…. of Him…. who created us….. Daar horen menselijk denken, aangeleerd door de val (!) en wat onze zintuigen ons binnenbrengen nadrukkelijk niet bij. We waren immers vervreemd van God. Hij leidt ons terug in Zijn Beeld en gelijkenis. Daar hoort een door het woord en Geest vernieuwd denken bij. Eindresultaat? Iets dat lijkt op Jezus. Vol liefde en Zijn goddelijke natuur.

Zie je trouwens hier weer de link naar Genesis.... "laat Ons mensen maken naar Ons beeld en gelijkenis en laat ze autoriteit hebben over de schepping (in liefde wandelend als Jezus met al Zijn goddelijke attributen), en God schiep de mens naar zijn beeld en gelijkenis en het was zeer goed....". Tot de val dan. Prijst God voor Jezus die ons door Zijn Geest herstelt naar Zijn beeld en gelijkenis.

 

Als we zijn Woord/Hem gaan tegenspreken, het bekende: “Ja maar….”, blijven we hangen in ons gevallen mens-zijn en zeggen we eigenlijk: “Jezus! Wij weten het beter dan U!”.

Probeer maar eens een “Ja maar…” conversatie in te denken met Jezus terwijl Hij de zieken geneest en tegen jou zegt: “Ik ben de Messias, God in het vlees, voor de wereld was, was Ik. Ik herstel je naar Mijn natuur/Ik maak alle dingen nieuw. Jij en Ik zijn 1. Ik geef je Mijn Geest / Mijn Koninkrijk, genees de zieken, wek de doden op” en jij zegt: “Ja maar Jezus, koekkoek, doe eens normaal, je moet wel wijsheid betrachten, is dit wel de wil van God? Ik heb hier een pilletje. Laten we eerst gaan vasten en de wil van God zoeken. Dit kan zomaar niet…..”. Zijn eerste vrienden reageerden niet zo. Waarom wij wel? Human reasoning.... en: we are to be renewed in our minds according to the image of Him that created us. The image of Christ.

Probeer discussies die wij zo makkelijk met elkaar voeren, eerst maar eens met Jezus te voeren. Spreek over deze dingen met een ander, alsof Jezus er bij staat. Daar wordt je heel nuchter van.

Beter zeggen we: Amen! En sporen we elkaar aan in het geloof in plaats van elkaar er uit te praten. Het staat immers niet goed als we straks voor Hem staan: “Oow, U meende wat U zei over wedergeboorte, nieuwe schepping, de goddelijke natuur deelachtig zijn, 1 in U zijn, zieken genezen, de kracht van Uw naam, etc, etc…..? Goh…., eh..... sorry….?”.

Dus: We are to be renewed..... Immers wij zijn gevallen, zijn de weg kwijt. In Hem is alle wijsheid en kennis. Zijn woord en Geest brengen ons terug in de waarheid. In Hem. Naar Zijn beeld en gelijkenis.

 

Het is volbracht

Vanaf de val is God bezig de mensheid te herstellen van die afschuwelijke schuiver. In Jezus heeft Hij dat volbracht. Zijn bloed vormt de onwankelbare basis. Zijn perfecte offer, brengt Zijn Geest terug in ons en transformeert ons naar Zijn beeld en gelijkenis. Uit je gevallen natuur, in de goddelijke natuur, waar je thuishoort. Gratis. Woord en Geest gaan hier hand in hand. Je leest: "je hebt de volheid verkregen in Hem die alle macht heeft" en Zijn Geest maakt het werkelijkheid. Dat is een proces tussen jou en Zijn Geest. Jij nodigt Hem uit, uit je verlangen en Hij gaat aan de slag in het verborgene en Hij 'beloont' je op straat..... met Zijn aanwezigheid. Je wordt als Hem.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Ton:

De eenvoud van het Evangelie (zoals Paulus het ook noemt) is voor de sophisticated mens soms te simpel en een aanstoot.

Mijn hoogst genoten opleiding is er eentje op MBO niveau. En moeilijk doen is niet aan mij besteed.

42 minuten geleden zei Ton:

Absoluut. Ik weet dat er staat: "Zijn soms allen, profeten, allen leraren etc...?". Hetgeen lijkt te impliceren dat de ene deze gave 'krijgt' en de ander een andere.

Waarom zou dit zo lijken, maar niet zo zijn?

42 minuten geleden zei Ton:

En in Makrus 16:17-18 "Gelovigen zullen deze dingen volgen.....".

En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken. (Mar.16:7)

Hier staat niet dat gelovigen deze dingen zullen volgen. Volgens mij staat ze in voltooid tegenwoordige toekomende tijd. En dat heeft dus consequenties voor de exegese.

 

Want dezen wordt door den Geest gegeven het woord der wijsheid, en een ander het woord der kennis, door denzelfden Geest; En een ander het geloof, door denzelfden Geest; en een ander de gaven der gezondmakingen, door denzelfden Geest. En een ander de werkingen der krachten; en een ander profetie; en een ander onderscheidingen der geesten; en een ander menigerlei talen; en een ander uitlegging der talen. (1Kor.12:8-10)

Hoe leg jij deze tekst uit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Ton:

 

Dus Dolce als ik, zoals 3 maanden geleden gebeurde in Utrecht, met iemand sta te praten over wedergeboorte, nieuwe schepping zijn, Gods natuur deelachtig zijn door het gratis liefdeoffer van Jezus en diegene acuut geneest zonder dat ik weet dat hij iets mankeert, zonder dat ik hem aanraak, zonder dat ik over genezing spreek, of ergens voor bid dan ben ik "een boos en overspelig geslacht" en zoals je eerder al zei een duivel (uit je aanhaling: "satan ga achter mij").

 

Degene die uit de context rukt ben jij. Ja, als jij met je praatjes komt waar je eerder mee kwam en waarop ik antwoordde, dan zeg ik "donder op" wat , indien ik dat zeg (want ik zeg dat niet snel) , het equivalent is van "Satan ga achter mij".

verder neem je m.i. beter al die interessanterige woorden over liefhebben niet in je mond, je weet niet wat je zegt. Allemaal papegaaierij, inclusief je genezingsfantasietjes.

Het leeuwendeel van de rest van je bericht(en) getuigt naast een geest van narcisme, van een geest van religie, niet de Geest van Christus. Je zit helemaal vol met benauwde pertinente onwaarheden  Je bent dus duidelijk helemaal niet in de vrijheid gezet,  je hebt geen benul wat dat inhoudt, je praat wel heel veel na.  

Ik wens je succes toe op je persoonlijke pad en dat je de enige vorm van genezing die werkelijk ertoe doet, zult vinden. Dat dat ooit zal gebeuren, staat voor mij vast. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ton:

Wat betekent het voor jou, dat de eerste 82 vrienden exact dezelfde dingen deden als Jezus?

En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken. (Mar.16:17)

Dat betekent wat mij betreft dat dit Schriftgedeelte klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word zo verdrietig van al die betweterige ik-weet-het-beter-christenen die elkaar de hele tijd vertellen dat ze toch echt hopen dat de ander hun ogen net zo geopend mogen worden als die van hun. Dat de ander net zo heilig mogen worden als zichzelf.

 

 

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken. (Mar.16:7)

Dat betekent wat mij betreft dat dit Schriftgedeelte klopt.

Lekker punten maken zonder naar de originele Griekse manuscripten te kijken... what's the point...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach lieve mensen, weer even on topic. Zo mooi. 3 weken geleden gesproken met een broer. Hij ging al jaren gebukt onder reumatische klachten. Artsen hadden gezegd dat hij er maar mee moest leren leven. Stukje uitleg gegeven, genezing uitgesproken. Vandaag zag ik hem voor het eerst weer. De pijnen zijn weg. Glorie voor God.

De 1 noemt het betweterigheid de ander in liefde Zijn Koninkrijk uitdelen. We zijn mee-gekruisigd, mee-opgewekt, mee-gezeten in Hem die alle macht heeft. 1 met Hem.

Mat 10:7 As you go, preach this message: ‘The kingdom of heaven is near.’ 8Heal the sick, raise the dead, cleanse the lepers, drive out demons. Freely you have received; freely give.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Ton:

Mat 10:7 As you go, preach this message: ‘The kingdom of heaven is near.’ 8Heal the sick, raise the dead, cleanse the lepers, drive out demons. Freely you have received; freely give.

Wie worden er aangesproken met deze opdracht?

Ik denk dat het verstandig is om dit vers in de context van het hele hoofdstuk te bekijken. Zoals je kunt lezen begint het hoofdstuk met:

En Zijn twaalf discipelen tot Zich geroepen hebbende, heeft Hij hun macht gegeven over de onreine geesten, om dezelve uit te werpen, en om alle ziekte en alle kwale te genezen. (Mat.10:1)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus onderwees z’n discipelen in hun nieuwe natuur / koninkrijk van God, want ze gingen rond en kwamen blij terug vanwege alle genezingswonderen. Dat ging gewoon door in handelingen. In de brieven vind je nadrukkelijk onderwijs rond de wedergeboorte, nieuwe schepping, de onuitputtelijke rijkdom die we ontvangen hebben, de verandering naar Zijn beeld door de werking van Gods Geest, 1ste-/2e adam, etc, etc.

In 1 Joh 1:4 roept Johannes de gemeente op dat zij dezelfde gemeenschap kunnen hebben met Jezus en de Vader als Johannes zelf heeft.  Jezus zelf zei tegen Zijn eerste vrienden: “Mij is gegeven alle macht in Hemel en op aarde! Wordt wederomgeboren. Ontvang Mijn Geest. U en ik Zijn 1. Hij die u tegenkomt, komt Mij tegen. Genees de zieken, wek de doden op en vertel ze: het Koninkrijk van God is gekomen. Onderwijs iedereen wat ik jullie onderwezen heb” Mat 28:19, Joh 3, Joh 13:20, Joh 14:12, Joh 16, Mark 1:17, Mark 16:17-18.

Dus ALLES wat Jezus in de evangeliën tegen hen zegt / uitlegt / in de brieven uitgelegd wordt, is ook aan jou en mij gericht.  Jezus heeft hier de hoogste prijs voor betaald. Zijn eigen bloed. Laat het redeneren naar menselijke maatstaven (vervreemd van God) los en groei naar de volheid Gods. Een mens is geroepen om uit God geboren te worden (Gal 3:1-3). Je hebt maar 1 Vader/Heilige Geest en die leidt je in de volle waarheid. We groeien in alle dingen in Hem (Ef 4:15), naar de volheid Gods (Ef 3;19 col 2:10), we krijgen het geloof van/als God (Mark 11:22-23). We zijn een nieuwe schepping. Uit God geboren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Ton:

Dus ALLES wat Jezus in de evangeliën tegen hen zegt / uitlegt / in de brieven uitgelegd wordt, is ook aan jou en mij gericht.

Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader. (Joh.14:12)

Ik ga ervan uit dat het je inmiddels gelukt is om complete kerkhoven tot leven te brengen en de tsunami's van de afgelopen tijd zijn waarschijnlijk aan je aandacht ontsnapt, evenals de hongersnoden die delen van de wereld teisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1/13/2018 om 11:00 zei Kaasjeskruid:

Heb jij oorlog meegemaakt? Of hongersnood? Zijn er wellicht andere noden in jou leven waarop jij een beroep kan doen tot behoud van jezelf? Leef jij in de grote onveilige wereld? Pocher.

Ik besteed er geen tevergeefse woorden aan om jou de onlogica van bovenstaand te laten inzien. Misschien snap je t zelf stiekem wel maar was t slechts een vehikel om weer eens semi-scheldwoord mijn kant op re slingeren. Straatstoeiertje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid