Spring naar bijdragen

Laatste dagen - Openbaring


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Plume:

Jij mag gerust eeuwig liedjes gaan zingen voor 24 herkauwers en 144000 Jehova’s Getuigen. Je zou alvast via USB je repertoire kunnen opnemen op je computer en versturen naar het hoofdkantoor van het Wachttorengenootschap.  Als je goed je best doet nemen ze je liederen misschien alvast wel op in hun liedboek. 

Ik ben geen Jehovah's getuige, achterlijke Plume.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 554
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb effe een paar andere woorden vet gemaakt ? : Galaten 5: 22. De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbe

Prachtig. Er staat op YT een mooi commentaar onder: As a youtube comment once said: "Children are afraid of the Dark, Adults are afraid of the Light."

Posted Images

2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik ben geen Jehovah's getuige, achterlijke Plume.

Wat doet het ertoe of je jg bent of niet?

2 uur geleden zei thom:

Mooi, die chakra's. Net als de Lotusbloem, die totaal open moet. Net als de kandelaar waarin alle kaarsen branden. 

De valkuil is, betreft chakra's, dat 'het ik' hiermee denkt verlichting te bereiken, en zichzelf groot wil maken door juist datgene te laten bloeien, wat zich moet overgeven, in plaats van kleiner worden.

Dan, na overgave van het ik, pas kan er ontvangen worden wat uit Hem is, en gegeven worden wat uit Hem is.

 

Mee eens Tom. Hetzelfde geldt voor gelovigen ten aanzien van Bijbelkennis.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

De valkuil is, betreft chakra's, dat 'het ik' hiermee denkt verlichting te bereiken, en zichzelf groot wil maken door juist datgene te laten bloeien, wat zich moet overgeven, in plaats van kleiner worden.

33 minuten geleden zei Plume:

Mee eens Tom. Hetzelfde geldt voor gelovigen ten aanzien van Bijbelkennis.

Je lult weer eens uit je nek door het 'eens' te zijn met Thom die iets heel anders zegt dan wat je linkje suggereert.

6 uur geleden zei Plume:

De boekrol is het energetisch lichaam van de mens, wat Paulus het soma pneumatikon noemt. De zeven zegels zijn de zeven chacra’s.  Wat nieuw is is het Koninkrijk binnenin de mens waarin Christus leeft. De nieuwe schepping die die mens is in Hem.

http://www.fractal.org/Bewustzijns-Besturings-Model/Pres-BBM-B/sld004.htm

'Zeven stappen op weg naar verlichting' staat er bij het plaatje. Dat is dus allemaal ego. Of zet iemand anders die stappen voor jou?

En jullie likken liken elkaars uitingen ook alleen maar vanuit jullie ego. Ergo: bla.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Maar dat gaat niet op dus. Ze gaan samen met Christus als koningen en priesters heersen. Christus is duidelijk de Koning van Gods Koninkrijk, dat wordt op diverse plaatsen genoemd. De 144.000 hebben daar dus ook een aandeel in. Dus ik interpreteer 'heersen' dus idd als heersen over een koninkrijk. 

...

Het probleem is natuurlijk dat de Torah (niet een "ongrijpbare, geestelijke" wet, maar vastomlijnde aanwijzingen van de Eeuwige zelf) de vermenging van priesters en koningen verbiedt. Als er iets duidelijk niet mag, dan is het wel twee petten tegelijk op hebben. Dat laat op zichzelf al zien dat wanneer er van koningen die ook priesters zijn (of andersom) gesproken wordt, dit niet naar aardse maatstaven kan zijn. Dat er dus iets heel anders met dat "heersen" bedoeld wordt als letterlijk de baas spelen valt niet alleen af te leiden uit de woordkeuzes in deze tekst, maar ook - zoals @Robert Frans naar mijn idee terecht aandraagt - uit het voorbeeld wat we kennen uit het begin: de eerste mens in de tuin in Eden. Ook zij kregen de opdracht om te heersen... Waarover? De vogels, vissen, mieren, rupsen, luizen, wormen, enz. Wat is hét kenmerk van een aardse heerser? De wetgevende macht. Je vaardigt wetten en bevelen uit en anderen volgen ze op. Heeft de eerste mens dan allerlei wetten zoals verkeersregels voor wespen, mieren en muggen uitgevaardigd? Volstrekt niet. De opdracht van de Eeuwige was vruchtbaarheid! Leven brengen - het tegenovergestelde van dood. En misschien zit hier wel een puntje in wat betrekking heeft op de 144.000. De hele tekst met betrekking tot hen gaat tenslotte ook over de tegenstelling tussen leven en dood. Dat terzijde, want een ander voorbeeld van hem, die spottend de "koning van de joden" werd genoemd, en ook als koning gezien wordt door veel (zo mogelijk zelfs alle) christenen, zei zelf dat hij niet gekomen was om de wet af te schaffen. En hij hield er wel een heel vreemde manier van "heersen" op na... Voorbeelden in het NT te over waar hij mensen helpt, geneest, voor ze bid en ze troost. In de geschiedenis ben ik weinig (eigenlijk weet ik helemaal geen voorbeelden daarvan) heersers tegengekomen die zich zo opstellen. 

Maargoed... jouw 144.000 JG leiders gaan lekker over de anderen heersen. Ik wens ze veel plezier. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Levi:

Het probleem is natuurlijk dat de Torah (niet een "ongrijpbare, geestelijke" wet, maar vastomlijnde aanwijzingen van de Eeuwige zelf) de vermenging van priesters en koningen verbiedt.

Klopt, maar uitzondering daarop was Melchizedek. Die was koning en priester. Hij stond model voor Christus die ook zowel koning als Hogepriester is. Bovendien kan je in de diverse Joodse feesten bepaalde Christelijke regelingen terugvinden.
Je hebt drie eerstelingen: Jezus Christus, de 144.000 en de grote schare. Op 16 Nisan, tijdens het feest der ongezuurde broden, werd een schoof van de eerstelingen van de gerstoogst aan JHWH aangeboden (Lev 23:6-14). Laat de 16 Nisan nu ook de dag zijn dat Jezus uit de doden werd opgewekt. Op de vijftigste dag van 16 Nisan, in de derde maand, vieren de Israëlieten het feest van de oogst van de eerste rijpe tarwe Exodus 23:16 (Pinksteren). Op Pinksteren werd de heilige geest uitgestort op de gemeente en werden de eerste leden van de 144.000 gezalfd.

Ten slotte had je in de zevende maand het loofhuttenfeest. Daar werd JHWH dankgezegd en een week lang in loofhutten gewoond. Die werden van palmtakken gemaakt. Dat komt overeen met de grote schare, die een deel vormen van de grote oogst. Ze brengen dank uit voor de troon met palmtakken in hun hand.

43 minuten geleden zei Levi:

Dat terzijde, want een ander voorbeeld van hem, die spottend de "koning van de joden" werd genoemd, en ook als koning gezien wordt door veel (zo mogelijk zelfs alle) christenen, zei zelf dat hij niet gekomen was om de wet af te schaffen. En hij hield er wel een heel vreemde manier van "heersen" op na... Voorbeelden in het NT te over waar hij mensen helpt, geneest, voor ze bid en ze troost. In de geschiedenis ben ik weinig (eigenlijk weet ik helemaal geen voorbeelden daarvan) heersers tegengekomen die zich zo opstellen. 

Maar daarom is Jezus ook zo’n unieke koning. Onder Zijn heerschappij zal geen dood meer zijn, geen natuurrampen, geen pijn en verdriet meer. Hij is de koning over het Koninkrijk dat al in Daniël hoofdstuk 2 wordt beschreven. Duizend jaar lang totdat hij het Rijk weer overdraagt aan Zijn Vader, God. Dan zit het hele verlossingswerk erop. Dan is de mensheid weer helemaal vrij.

48 minuten geleden zei Levi:

Maargoed... jouw 144.000 JG leiders gaan lekker over de anderen heersen. Ik wens ze veel plezier.

Het is een veel voorkomend misverstand dat dit enkel JG’s zijn. Al vanaf Pinksteren werden de leden al uitgekozen. Tegenwoordig is er enkel nog een klein overblijfsel over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Klopt, maar uitzondering daarop was Melchizedek. Die was koning en priester. Hij stond model voor Christus die ook zowel koning als Hogepriester is. Bovendien kan je in de diverse Joodse feesten bepaalde Christelijke regelingen terugvinden.
Je hebt drie eerstelingen: Jezus Christus, de 144.000 en de grote schare. Op 16 Nisan, tijdens het feest der ongezuurde broden, werd een schoof van de eerstelingen van de gerstoogst aan JHWH aangeboden (Lev 23:6-14). Laat de 16 Nisan nu ook de dag zijn dat Jezus uit de doden werd opgewekt. Op de vijftigste dag van 16 Nisan, in de derde maand, vieren de Israëlieten het feest van de oogst van de eerste rijpe tarwe Exodus 23:16 (Pinksteren). Op Pinksteren werd de heilige geest uitgestort op de gemeente en werden de eerste leden van de 144.000 gezalfd.

Ten slotte had je in de zevende maand het loofhuttenfeest. Daar werd JHWH dankgezegd en een week lang in loofhutten gewoond. Die werden van palmtakken gemaakt. Dat komt overeen met de grote schare, die een deel vormen van de grote oogst. Ze brengen dank uit voor de troon met palmtakken in hun hand.

Dit is weer een prachtig voorbeeld van christelijke theologie die het niet zo nauw neemt met de werkelijkheid. Malchi-tsedek leefde voordat de Torah gegeven werd. Dat laat je gemakshalve buiten beschouwing. In de bijbel staat geen datum genoemd voor de opstanding van Jesjoea, dus ook dit is zonder dat je er een onderbouwing voor geeft raar om het als waarheid de virtueel wereld in te gooien. En het loofhuttenfeest verwijst volgens de tekst naar de uittocht uit Egypte, toen de Eeuwige ons in hutten liet wonen. Waar was dat? In de woestijn. Groeien er veel palmbomen in de woestijn? En daarnaast licht je er maar één onderdeeltje uit. Als het me goed bijstaat worden er drie verschillende boomsoorten genoemd waarvan we de takken moeten gebruiken om de hutten te maken, en niet slechts palmtakken omdat die de uitleg van de JG´s onderschrijven...  

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Levi:

Malchi-tsedek leefde voordat de Torah gegeven werd.

Dat maakt niet uit. Jezus wordt ermee vergeleken. 
De datum is niet zo moeilijk te achterhalen. De 13e Nissan wordt genoemd als de datum dat Jezus stierf. Het was bijna Pascha. Vrijdag de 13e komt nog daarvan af. 3 dagen later is het de 16e, het feest der ongezuurde broden. En de opstandingsdag van Jezus. 
De Joodse feestdagen hebben een diepere betekenis dan je denkt. Pinksteren had ook eerst een andere betekenis. En misschien heeft God met een bedoeling die hutten laten bouwen? God had het allemaal al gepland.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei sjako:

Dat maakt niet uit. Jezus wordt ermee vergeleken. 
De datum is niet zo moeilijk te achterhalen. De 13e Nissan wordt genoemd als de datum dat Jezus stierf. Het was bijna Pascha. Vrijdag de 13e komt nog daarvan af. 3 dagen later is het de 16e, het feest der ongezuurde broden. En de opstandingsdag van Jezus. 
De Joodse feestdagen hebben een diepere betekenis dan je denkt. Pinksteren had ook eerst een andere betekenis. En misschien heeft God met een bedoeling die hutten laten bouwen? God had het allemaal al gepland.

 

Hij wordt ermee vergeleken door (naar ik aanneem) Paulus, die zich erop beroept dat hij geschoold is door de schriftgeleerden (rabbijnen). En die hebben meer kennis en inzicht dan je misschien denkt... Nogmaals, naar ik weet wordt er geen datum genoemd. En dat de hutten met een bedoeling gebouwd moesten worden is mij ook wel duidelijk. Maar ze bestonden niet slechts uit palmtakken. Dus als je al een diepere betekenis hieraan toe wil kennen, moet je je niet vergapen op slechts één enkel onderdeeltje. ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

De 13e Nissan wordt genoemd als de datum dat Jezus stierf. Het was bijna Pascha. Vrijdag de 13e komt nog daarvan af.

Hoe kóm je er bij. Het gedoe rond vrijdag de 13e is pas in de 17e eeuw ontstaan. Daarvoor vinden in de hele geschiedenis niets dat te maken heeft met vrijdag de 13e.  Wel bestond 13 als ongeluksgetal. In de 17e eeuw was er iemand die voor 13 personen een 13 ganger diner organiseerde op de 13e van de maand. De eerste keer dat hij dit deed was op een vrijdag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het gedoe rond vrijdag de 13e is pas in de 17e eeuw ontstaan.

Niet dat ik daar in geloof natuurlijk. Maar die 13 komt van 13 Nissan.

9 uur geleden zei Levi:

Nogmaals, naar ik weet wordt er geen datum genoemd

Maar is wel bekend

Indeling Pesach

Hieronder een reconstructie zoals het in het Oude Testament wordt voorgesteld. We moeten hierbij rekening houden dat in de loop der eeuwen er diverse wijzigingen zijn doorgevoerd. Hierbij versmolten de feesten al vrij snel zodat het lastig is om onderscheid te maken.

13 Abib/Nisan - 's middags voorbereiding en slachting lam

14 Abib/Nisan - Pesach (Lev. 23:5)

15 Abib/Nisan - Feest van ongezuurde broden (Lev. 23:6)

16 Abib/Nisan - Eerstelingenfeest (Lev. 23:9-14) de dag na de sabbat (Lev. 23:11), eerste dag van de Omer-telling

21 Abib/Nisan - Laatste dag Feest van ongezuurde broden (Lev. 23:6)

Bron: bijbelaantekeningen

http://www.bijbelaantekeningen.nl/files/subject?1259

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het gedoe rond vrijdag de 13e is pas in de 17e eeuw ontstaan.

Niet dat ik daar in geloof natuurlijk. Maar die 13 komt van 13 Nissan.

Dat is ook maar de vraag. Er zijn verschillende verklaringen en het komt er op neer dat we niet zeker weten welke de juiste is.

Dit kun je dus geenszins zeker stellen, zoals jij wel doet.

20 uur geleden zei sjako:

Het was bijna Pascha. Vrijdag de 13e komt nog daarvan af.

Andere verklaringen zijn bv dat de Noorse God Loki als 13e aanschoof bij een diner waarvoor hij niet was uitgenodigd en daarna onheil over de wereld uitriep.
Weer een andere zegt dat de Egyptische kalender 12 maanden had, en één toegevoegde kortere maand, de 13e. Daarin waren belangrijke goden jarig en kon je maar beter jezelf gedeist houden.

Stuk voor stuk mooie verhalen en we zullen waarschijnlijk nooit weten welke de juiste is.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei thom:

Denken dat jij die stappen moet zetten, is dus de valkuil van het willen bereiken van de Verlichting (...)

Dat is dus precies mijn punt en een reactie op het plaatje in de onzin-link van Plume (waar 'chakra's' fout wordt gespeld als 'chacra's' maar goed).

'Zeven stappen op weg naar verlichting'...

Wie zet die stappen dan?

img004.GIF

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei thom:

Maar Bastiaan, dat plaatje is neutraal. Als je invult dat het ego dit doet, waar jij van uit gaat gezien je reactie, is het plaatje geen onzin. Als je vraagt wie dit dan wel doet, wat een uitstekende vraag is, maar cynisch gesteld leek, is het plaatje geen onzin.

De vragen zijn goed, het plaatje is goed, dan.. wie dat doet; de weder-geborene.

Het plaatje is gewoon onzin Thom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoofdstuk 9. Vijfde trompet.

'En de vijfde engel stak de trompet. En ik zag een ster die uit de hemel op de aarde was neergestort. En haar werd de sleutel gegeven van de put van de afgrond.'

De ster hier is hoogstwaarschijnlijk Gods engel. Engel voert Gods opdracht snel uit. Zijn taak hier is het openen van de afgrond - de gesloten verblijfplaats van de demonen.

'En zij opende de put van de afgrond. En rook steeg op uit de put, als de rook van een geweldige oven de zon en de lucht werden erdoor verduisterd'.

Die afgrond is de hel. De hel wordt hier als het ware vergeleken met een put van regenwater, die in oosterse land (op het platteland) wordt afgesloten met een steen en soms zelfs met een slot. Maar in de hel is er geen water. Het is plaats van de vurige kwelling voor de demonen. Vandaar zo'n grote rookwolk, en daarom zijn ze ervoor zo bevreesd (Lucas 8: 31–32). Zijn alle demonen in die afgrond? Blijkbaar niet, want ze zijn noch steeds actief op aarde. En degenen aan wie God toelaat actief zijn op aarde, worden nooit opgesloten in die afgrond? Dat weten we ook niet precies. Wel weten we dat dankzij het Kruis en de glorierijke Opstanding van Jezus is de macht en activiteit van de demonen aanzienlijk verzwakt. Daarom werden ze ook opgesloten in die put tot een door God bepaalde moment in de geschiedenis, waarop ze worden vrijgelaten om de zondige mensen te pijnigen.

'en uit de rook streken sprinkhanen op de aarde neer, en hun werd macht gegeven zoals de schorpioenen der aarde macht hebben.' 

Deze kwelling doet denken aan de achtste plaag van Egypte (Exodus 10:12). Maar hier zijn het geen echte sprinkhanen. De demonen worden hier vergeleken ermee vanwege hun hele grote aantal. Daarom zijn ze als het ware een grote zwerm sprinkhanen. En zo wordt de profetie van Joël vervuld. Het is te lang om te citeren, lees daarom in Joël 2:1-11.

Dat zo'n afgrond wel bestaat kun je zien in de video hieronder. Maar ik zou andere video's op het kanaal 'Raar maar waar' niet bekijken. Ook al is de journalist objectief in zijn uitleg, ik vond het psychisch onverdraaglijk om die objectieve informatie over de demonen  op te nemen. Als mens ben ik psychisch te zwak in die zin.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Modestus:

Hoofdstuk 9. Vijfde trompet.

(...)

Wat motiveert je om Openbaring uit te willen leggen en hoe kom je erbij dat je het uit zou kunnen leggen Modestus?

De thumbnail van de door jouw geplaatste video doet me denken aan deze scene uit de horrorcomedy Evil Dead 2. Swallow this:

 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat motiveert je om Openbaring uit te willen leggen en hoe kom je erbij dat je het uit zou kunnen leggen Modestus?

Zie het antwoord dat ik gegeven heb aan 'dat beloof ik' in één van de voorgaande webpagina's. Ik kan daaraan nog toevoegen dat het ook voor mij een studie is. En studeren doe je niet alleen door te lezen en te denken, maar ook door op een creatieve manier je kennis te presenteren. Daarom ben ik blij met deze forum als een platform voor de studie. Ik ben ook dankbaar aan iedereen die het leest, ook al is hij niet eens met mij. Dankzij jullie kan ik me persoonlijk ontwikkelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

'En hun werd aangezegd geen schade toe te brengen aan het gras van de aarde of aan gewassen en bomen, maar alleen aan de mensen die het zegel van God niet op hun voorhoofd droegen.'

Zo zien we dat de christenen worden beschermd van de demonen door Gods genade. In een allegorische zin symboliseren het gras, de gewassen en bomen de christenen of Gods uitverkoren volk. Afhankelijk van hoe sterk en ervaren je bent in het geloof en het navolgen van Christus, ben je één van die drie. 'Welgelukzalig is de man, die...  lust in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht. Want hij zal zijn als een boom, geplant aan waterbeken, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, en welks blad niet afvalt; en al wat hij doet, zal wel gelukken.' (psalm 1).

'Men stond hun niet toe hen te doden, maar wel hen te pijnigen, vijf maanden lang; en de pijn was als de pijn veroorzaakt door de steek van een schorpioen.'

Het frappante hier is dat de zwermen sprinkhanen in de natuur brengen hun schade toe gedurende die vijf maanden - vanaf lente tot eind zomer. De rest doet denken aan Jeremia 8:3: 'En de dood zal voor het leven verkoren worden, bij het ganse overblijfsel der overgeblevenen uit dit boze geslacht, in al de plaatsen der overgeblevenen, waar Ik hen henengedreven zal hebben, spreekt de HEERE der heirscharen.' En aan Job 3:21-22.

'En de gedaanten der sprinkhanen waren den paarden gelijk, die tot den oorlog bereid zijn; en op hun hoofden waren als kronen, het goud gelijk, en hun aangezichten als aangezichten van mensen.' 

Het is waarschijnlijk een figuurlijke beschrijving, die de ernst en de verschrikkelijkheid van de plaag duidelijk maakt. Het beeld van de paarden is gelinkt aan Joël 2:4: 'De gedaante deszelven is als de gedaante van paarden, en als ruiters zo zullen zij lopen.' Kronen betekenen hun macht over de zondige mensen, die de wil van de duivel deden. En wat betreft aangezichten als van mensen... We weten dat engelen Gods verschijnen in de Bijbel als mensen - het is niet voor niks, want ook zij zijn geschapen als geesten die begaafd zijn met verstand. Ze zijn wel onlichamelijk. De demonen zijn gevallen engelen die tegen God zijn gekeerd. Maar ook in hun gevallen toestand blijven ze qua hun natuur engelen. Vandaar die menselijke aangezichten. Zo denk ik.

fmnO2y5tamLk029Te8XCTEPZeOCUvcs6oLiQOBzG

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Modestus:

We weten dat engelen Gods verschijnen in de Bijbel als mensen - het is niet voor niks, want ook zij zijn geschapen als geesten die begaafd zijn met verstand. Ze zijn wel onlichamelijk.

Dat klopt niet. Als ze verschijnen als mensen zijn dus niet onlichamelijk.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

'En zij hadden haar als haar der vrouwen, en hun tanden waren als tanden van leeuwen.'

Haar als van vrouwen wil zeggen dat de demonen zijn degenen die de mensen voor ontucht verleiden. De seksuele zonde begint van de man, vrouwen hebben in het algemeen veel minder drang naar seks. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar dan zoeken de vrouwen seksuele genot (orgasme) die zij eerder ervaren hebben met een man, terwijl bij de man is er behalve genotzucht ook een drang om zich te 'ontladen'. Als we bijvoorbeeld een natte nacht krijgen als gevolg van een erotische droom, dan is het hoogstwaarschijnlijk dat de demonen hebben die droom voor ons gemaakt, of dat we in onze dromen de demonen zien in de gedaante van een aantrekkelijke vrouw. Hoe ze dat kunnen doen is buiten onze begripsvermogen. Daarom hebben de demonen hier vrouwelijke (en niet de mannelijke) haren als symbool van ongecontroleerde seksuele hartstocht. En hun tanden symboliseren hun bloeddorstigheid, waartoe ze mensen ook verleiden.

'En zij hadden borstwapenen als ijzeren borstwapenen; en het gedruis hunner vleugelen was als een gedruis der wagens, wanneer vele paarden naar den strijd lopen.'

Het Griekse woord θώρακας (thorakas) betekent zowel borst als borstplaat. Het verwijst naar de hardheid van het hart, die niet open wil zijn voor de werking (bijvoorbeeld ingevingen) van de Goddelijke genade. En het feit dat ze vleugels hebben (in plaats van strijdwagens) betekent dat ze door de lucht los van de aarde bewegen. 

'En zij hadden staarten den schorpioenen gelijk, en er waren angels in hun staarten; en hun macht was de mensen te beschadigen vijf maanden.' 

Wat symboliseren de staarten en de angels? In Jesaja 9:14 staat er: 'De oude en aanzienlijke, die is de kop; maar de profeet, die valsheid leert, die is de staart.' Zijn die demonische steken dus het gevolg en de straf voor het navolgen van de goddeloze leraren (darwinisten, atheïsten, communisten, theïsten, theosofen, libertijnen...etc, etc), die de God van de Bijbel ontkennen? Dat kan. En waarom vijf maanden? Misschien staan vijf maanden voor vijf zintuigen, waarmee mensen zondigen.

'En zij hadden over zich tot een koning den engel des afgronds; zijn naam was in het Hebreeuws Abaddon, en in de Griekse taal had hij den naam Apollyon.' 

Die koning is natuurlijk de satan, voormalige Lucifer. Apollyon wil zeggen 'verdervende'.

'Het ene wee is weggegaan, ziet, er komen nog twee weeën na dezen.' 

Het is in het visioen van Johannes, maar dat betekent nog niet dat er een langdurige pauze zal zijn tussen die weeën.

39 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat klopt niet. Als ze verschijnen als mensen zijn dus niet onlichamelijk.

Het is een goede opmerking. Ze zijn onlichamelijk in vergelijking met ons, maar dat wil niet zeggen dat ze absoluut immaterieel zijn. Alleen God is de absolute Geest, en als zodanig ook absoluut immaterieel. Engelen hebben dan geestelijke lichamen, maar desalniettemin kunnen ze verschijnen als materiële lichamen. Dat is de eigenschap van de geesten of geestelijke lichamen - de gedaante van het materiële lichaam kunnen aannemen als God het toelaat. Zowel de Bijbel als ervaring leert ons dat. Er is een video waarin duidelijk te zien is hoe een jonge vrouw duidelijk geslagen wordt door een onzichtbare (demonische) kracht. Het is gefilmd door een beveiligingscamera. Het is een objectieve feit, maar zo angstaanjagende dat ik denk dat die video wordt verwijderd als ik het hier plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Modestus:

Als we bijvoorbeeld een natte nacht krijgen als gevolg van een erotische droom, dan is het hoogstwaarschijnlijk dat de demonen hebben die droom voor ons gemaakt, of dat we in onze dromen de demonen zien in de gedaante van een aantrekkelijke vrouw.

'Natte nacht als gevolg van een erotische droom'? 'Natte droom' is een gangbaarder uitdrukking. En die wordt volgens jou door demonen veroorzaakt?

13 uur geleden zei Modestus:

Er is een video waarin duidelijk te zien is hoe een jonge vrouw duidelijk geslagen wordt door een onzichtbare (demonische) kracht. Het is gefilmd door een beveiligingscamera. Het is een objectieve feit, maar zo angstaanjagende dat ik denk dat die video wordt verwijderd als ik het hier plaats.

Denk dat dat wel meevalt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Bastiaan73:

Denk dat dat wel meevalt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Zoek dan op YouTube: Girl Attacked By Demon . Het is op het kanaal Jatal2211. Kijk ook op: VIRAL GHOST VIDEO! REAL OR FAKE?! GHOST ATTACK CAUGHT ON CAMERA!

En als je dat helemaal fake vindt mag je het hier plaatsen for vermaak.

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Modestus:

Er is een video waarin duidelijk te zien is hoe een jonge vrouw duidelijk geslagen wordt door een onzichtbare (demonische) kracht. Het is gefilmd door een beveiligingscamera. Het is een objectieve feit, maar zo angstaanjagende dat ik denk dat die video wordt verwijderd als ik het hier plaats.

43 minuten geleden zei Bastiaan73:

Denk dat dat wel meevalt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

17 minuten geleden zei Modestus:

Zoek dan op YouTube: Girl Attacked By Demon . Het is op het kanaal Jatal2211. Kijk ook op: VIRAL GHOST VIDEO! REAL OR FAKE?! GHOST ATTACK CAUGHT ON CAMERA!

En als je dat helemaal fake vindt mag je het hier plaatsen for vermaak.

Ik heb het filmpje bekeken. Volgens mij is het fake. Wat ik me afvraag:

  1. zoek jij uit jezelf naar dit soort filmpjes? Ben je er door gefascineerd? 
  2. waarom is het filmpje voor jou 'een objectief feit'? Het kan net zo goed gemaakt zijn uit sensatiezucht. 

Attent dat ik het filmpje van jou mag plaatsen maar daar heb ik jouw toestemming niet voor nodig. Als anderen het willen zien kunnen ze het zelf ook opzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-2-2020 om 20:46 zei Bastiaan73:

Je lult weer eens uit je nek door het 'eens' te zijn met Thom die iets heel anders zegt dan wat je linkje suggereert.

'Zeven stappen op weg naar verlichting' staat er bij het plaatje. Dat is dus allemaal ego. Of zet iemand anders die stappen voor jou?

En jullie likken liken elkaars uitingen ook alleen maar vanuit jullie ego. Ergo: bla.

Het is duidelijk dat jij wacht tot Jezus terugkomt om je te vertellen dat je in Hem mag wandelen. Niemand anders gaat die stappen voor jou zetten hoor. Overgave is samenwerking.  Dansen. Christus leidt, jij volgt. 

Op 15-2-2020 om 08:47 zei thom:

Of zet iemand anders die stappen voor jou, schrijf je.

Denken dat jij die stappen moet zetten, is dus de valkuil van het willen bereiken van de Verlichting; het ego kan geen verlichting bereiken, en zal zich daarom moeten overgeven, aan Christus, het Licht. ''Hij moet groeien, ik kleiner worden''.

 

 

Inderdaad.

Een andere valkuil is juist dat men denkt zijn ego helemaal op te moeten geven. 

“Je” (=men) moet je “ego” worden. Dat wat uit Hem is moet je ego worden.  De graal moet met Hem gevuld worden. De graal  is je ikkigheid. De realisatie in Christus kan niet zonder individuatie.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Bastiaan73:
  • zoek jij uit jezelf naar dit soort filmpjes? Ben je er door gefascineerd? 
  • waarom is het filmpje voor jou 'een objectief feit'? Het kan net zo goed gemaakt zijn uit sensatiezucht. 

1. Nee, ik wou alleen weten of er mensen zijn die de ervaring met demonen/ demonische aanvallen hebben. Ik wil gewoon objectieve realiteit onder ogen zien, of het nou fascinerend is of niet.

2. Omdat het zo echt lijkt te zijn. Het is mijn indruk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-2-2020 om 09:02 zei Bastiaan73:

 

Wie zet die stappen dan?

 


Als jij zoals Christus deed, bidt “Vader, niet mijn wil maar Uw wil geschiede”,  wiens wil is het dan dat Gods Wil geschiede?  Heb jij niets te willen in Gods Koninkrijk?    En wie is die jij dan die wil/niet wil?

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid