Spring naar bijdragen

Overgave aan Jezus


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik beschouw mijzelf als huis voor God. In navolging daarbij wil ik bouwen aan het huis voor God. Dat kan een huis voor enkelingen zijn, of een huis voor velen, voor onderdak.

Zou het ook zo kunnen zijn dat men zich vaak deerlijk vergist wbt geestelijke groei? We hebben het graag instant en worden dan gegarandeerd gedesillusioneerd. Men stelt maar al te vaak methode boven p

Gods methode voor heiliging is geloof; men is geheiligd. Deze heiliging wordt uitgekristalliseerd via een proces van groei. Dit proces duurt een mensenleven en wordt aangestuurd door de Heilige Geest.

@Thorgrem

Ik heb wel een voorbeeld.

In de bespotting van christelijk religieus denken (christelijk religieus hier in de betekenis van tegen de carierrezucht zijn) wordt door mijn collega's veel energie ingestoken. Deze energie is zondermeer negatief van intentie, al kan God mij er alsnog helpend mee zijn.

Maar de situatie is ronduit bedreigend te noemen en ik moet me gaan beraden op andere werksferen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel:

In de bespotting van christelijk religieus denken (christelijk religieus hier in de betekenis van tegen de carierrezucht zijn) wordt door mijn collega's veel energie ingestoken. Deze energie is zondermeer negatief van intentie, al kan God mij er alsnog helpend mee zijn.

Maar de situatie is ronduit bedreigend te noemen en ik moet me gaan beraden op andere werksferen.

Hoe voorkom ik dat ik een rat wordt kan ook op die manier worden vormgegeven. Een .22 wil ook wonderen doen, moet je wel goed kunnen richten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hoe voorkom ik dat ik een rat wordt kan ook op die manier worden vormgegeven. Een .22 wil ook wonderen doen, moet je wel goed kunnen richten.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ooit ikzelf ook veel energie stak in carierreplannen, een ongericht projectiel echter. Dat is me nu wel afgeleerd. (Hoop ik)

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Noel:

@Thorgrem

Ik heb wel een voorbeeld.

In de bespotting van christelijk religieus denken (christelijk religieus hier in de betekenis van tegen de carierrezucht zijn) wordt door mijn collega's veel energie ingestoken. Deze energie is zondermeer negatief van intentie, al kan God mij er alsnog helpend mee zijn.

Maar de situatie is ronduit bedreigend te noemen en ik moet me gaan beraden op andere werksferen.

Toen ik een bijbaantje bij de post had als zaterdagpostbode was er ook zo'n figuur die er een genoegen in schepte om vanuit het niets het christelijke geloof de gek aan te steken. Vervelend, maar beslist geen vervolging.

Overigens indien de situatie bedreigend is kan je dat gewoon aangeven bij je leidinggevende.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

Dat eerste ontken ik niet, het is de realiteit. We ondersteunen organisaties als Open Doors ook niet voor niks! Zij komen op voor vervolgde Christenen. Of Jezus hier duidelijk over is, weet ik niet. Misschien heb je een tekst voor me?

Ik geloof wel dat we gezegend zijn, waar we ook gaan. Ik geloof ook dat er Christenen zijn die dwaas handelen. Er zijn tal van manieren om te evangeliseren in moslim-landen. Open Doors en diverse andere organisaties bewijzen dat. Er zijn ook dwaze manieren. Ik geloof in Gods bescherming, onafhankelijk van plaats, tijd en situatie.

Dat is zo :)

Misschien dat ik die tekst vindt, maar dat wordt zoeken. Ik kan wel een poging gaan wagen morgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Gaitema:

Misschien dat ik die tekst vindt, maar dat wordt zoeken. Ik kan wel een poging gaan wagen morgen.

En gij zult van allen gehaat worden om Mijn Naam; maar die volstandig zal blijven tot het einde, die zal zalig worden. Wanneer zij u dan in deze stad vervolgen, vliedt in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israels niet geeindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn. De discipel is niet boven den meester, noch de dienstknecht boven zijn heer. Het zij den discipel genoeg, dat hij worde gelijk zijn meester, en de dienstknecht gelijk zijn heer. Indien zij den Heere des huizes Beelzebul hebben geheten, hoeveel te meer Zijn huisgenoten! Vreest dan hen niet; want er is niets bedekt, hetwelk niet zal ontdekt worden, en verborgen, hetwelk niet zal geweten worden. Hetgeen Ik u zeg in de duisternis, zegt het in het licht; en hetgeen gij hoort in het oor, predikt dat op de daken. En vreest niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. (Mat.10:24-28)

Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer, noch een gezant meerder, dan die hem gezonden heeft. (Joh.13:16)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Thorgrem:

Toen ik een bijbaantje bij de post had als zaterdagpostbode was er ook zo'n figuur die er een genoegen in schepte om vanuit het niets het christelijke geloof de gek aan te steken. Vervelend, maar beslist geen vervolging.

Overigens indien de situatie bedreigend is kan je dat gewoon aangeven bij je leidinggevende.

Ja misschien ben ik te paranoia, om er een systeem in te zien van mensen die gezamenlijk energie in steken om religieus christelijk denken te ondermijnen ten gunste van niets ontziende carierrezucht. Trouwens waarschijnlijk ook carierres binnen de kerkgenootschappen. Mijn leidinggevende was zo eerlijk om aan te geven dat hij er dubbel in zat. Het is een belangenstrijd op nogal abstract niveau, zoals ik dat zie. 

Het gaat een beetje om het belang van de mentaliteit van "u-vraagt-wij-draaien" zonder gewetensraadplegingen (dei alleen maar tijd kosten).

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

En gij zult van allen gehaat worden om Mijn Naam; maar die volstandig zal blijven tot het einde, die zal zalig worden. Wanneer zij u dan in deze stad vervolgen, vliedt in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israels niet geeindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn. De discipel is niet boven den meester, noch de dienstknecht boven zijn heer. Het zij den discipel genoeg, dat hij worde gelijk zijn meester, en de dienstknecht gelijk zijn heer. Indien zij den Heere des huizes Beelzebul hebben geheten, hoeveel te meer Zijn huisgenoten! Vreest dan hen niet; want er is niets bedekt, hetwelk niet zal ontdekt worden, en verborgen, hetwelk niet zal geweten worden. Hetgeen Ik u zeg in de duisternis, zegt het in het licht; en hetgeen gij hoort in het oor, predikt dat op de daken. En vreest niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. (Mat.10:24-28)

Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer, noch een gezant meerder, dan die hem gezonden heeft. (Joh.13:16)

Dank! Scheelt me weer zoeken ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-2-2018 om 20:07 zei WdG:

Dat is correct. Geloof moet klein gehouden worden, bij jezelf.

Daar is Jezus zelf het niet met je eens. Matt 5:14 zegt

14 Jullie zijn het licht van de wereld. Een stad die op een berg ligt, kan niet verborgen worden.  15 Iemand die een lamp aansteekt, zet die niet onder een korenmaat maar op een standaard, zodat het licht op iedereen in het huis schijnt.  16 Zo moeten ook jullie je licht voor de mensen laten schijnen. Dan zullen ze jullie goede daden zien en eer geven aan jullie Vader in de hemel.

Mattheus 28:19 Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 

Jezus volgelingen moeten dus aktief gaan om dicscipelen te maken. Niks klein houden. 

En dat zal zeker weerstand opwekken bij mensen, maar dat gebeurde bij Jezus ook, en de leerling is nooit groter dan de Meester. Maar dat moet je voor lief nemen. God zelf zal je beschermen en sterken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

En dus geld. Die vervloekte geldzucht.

Alles draait om die vervloekte centen. En Bitcoin 

2 uur geleden zei Noel:

Ja misschien ben ik te paranoia, om er een systeem in te zien van mensen die gezamenlijk energie in steken om religieus christelijk denken te ondermijnen ten gunste van niets ontziende carierrezucht. Trouwens waarschijnlijk ook carierres binnen de kerkgenootschappen. Mijn leidinggevende was zo eerlijk om aan te geven dat hij er dubbel in zat. Het is een belangenstrijd op nogal abstract niveau, zoals ik dat zie. 

Het gaat een beetje om het belang van de mentaliteit van "u-vraagt-wij-draaien" zonder gewetensraadplegingen (dei alleen maar tijd kosten).

Ik ben het met je eens. Het is weliswaar misschien een ligte vorm van vervolging, maar dit soort dingen gaat een opmaat worden voor steeds meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Noel:

Het is Jezus als persoon die twee wegen bewandelde: dat van slachtoffer en dat van heilige.

In ons eigen leven kan met Jezus als voorbeeld een besef komen dat ook wij twee wegen bewandelen, en dat je niet kiest voor 1 weg, maar altijd voor allebei.

Dat heb jij goed gezien, en die twee zijn een.  Het zijn twee aspecten van een en dezelfde Weg. Maar het eigen kruis oppakken......dat willen sommige niet.

Wat Christus gedaan heeft in zijn kruis en opstanding heeft Hij buiten ons, in onze plaats en ten bate van ons gedaan. Eens voor altijd. De Geest komt in ons wonen en werken, ontsluit in ons hart zin voor het evangelie om daar te werven voor onze instemming. Die instemming is voluit een acte van de mens. Het is een gewekte acte, waartoe de Geest de mens uitnodigt, aanzet, wint. Het geloof dat door de Geest gewekt wordt, neemt gestalte aan. Het komt in de mens tot uitdrukking.

De Geest sticht gemeenschap met Christus. Hij wil ons deel laten hebben aan Zijn schatten en gaven, en doet ons participeren in kruis én opstanding. Dat wil zeggen de Geest wil ons gelijkvormig aan Christus maken. 

De verwerving van het heil is in en door Christus eens voor altijd tot stand gebracht. Dát is het fundament. Waarop de Geest uit is, is dat wij dit waar laten zijn in ons leven en handelen. Het komt door de Geest in ons leven tot een zekere analogie, tot conformiteit met het sterven en opstaan van Christus. In 2Kor.4:10-11 verwoordt Paulus dit zo: "We dragen in ons bestaan altijd het sterven van Jezus met ons mee, opdat ook het leven van Jezus in ons bestaan zichtbaar wordt."

Het gaat om het gelijkvormig worden aan het beeld van de Zoon van God.

De vraag is waar mag Hij Zijn Hoofd neerleggen.  Vaak is dat eerder in de aan lager wal geraakte junk dan in de rijke jongeling op zijn kameel.  

Dat mensen soms spontaan genezen, komt zowel in als buiten het christendom af en toe voor. En later worden ook die mensen ooit weer ziek en sterven. (Want niemand sterft aan "ouderdom", maar aan ziekten, kwalen en haperingen die wij aan ouderdom toeschrijven, maar die een gevolg zijn van de sterfelijkheid, oftewel het verderf). De kern van het Evangelie is niet dat je geen kruis te dragen hebt, maar dat je je kruis wel te dragen hebt, maar je kruisweg niet alleen hoeft te lopen. En daar komt geloof aan te pas.  Vrijwel alle heiligen waren ziek! En dat maakt ziekte op zichzelf niet tot iets goeds of begerenswaardigs, maar wel tot een fact of life, zolang wij nog in de sterfelijke stof leven.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Thorgrem:

Vertel, vertel. Wat houdt die vervolging in Nederland in?

Ik ben het met je eens dat het de vraag is of wat men allemaal als vervolging presenteert in deze topic, wel vervolging mag heten. Lekker makkelijk om, als iemand het niet met je eens is, dit te gaan zien als vervolging , dan hoef je ook niet meer naar je eigen gedrag te kijken, want ach, Jezus had het voorzegd he. Maar tegengas en vervolging zijn wel twee verschillende dingen. 

Maar er zijn wel zeer zorgelijke tekenen, ook in Nederland, en er is wel degelijk al een vorm van vervolging: 

https://www.ad.nl/utrecht/moslimmannen-spugen-naar-priesterstudent~abea99df/

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/uit-irak-gevluchte-christen-ook-in-nederland-bedreigd-door-moslims-1.1461738

https://visie.eo.nl/2017/09/christenvervolging-in-rotterdam/

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2017Z12364.html

http://time2wakeup.me/?p=6122#prettyPhoto

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Gaitema:

Dat is zo :)

Misschien dat ik die tekst vindt, maar dat wordt zoeken. Ik kan wel een poging gaan wagen morgen.

Inmiddels is er dus een tekst genoemd, zie onder. Ik lees inderdaad dat wij om Zijn Woord gehaat zullen worden. Vervolging wordt genoemd, met het advies te vluchten. Een reden om Christelijke vluchtelingen zeker op te nemen. Maar waar? Is Nederland zo Christelijk? Er staat overigens niet dat we vermoord zullen worden vanwege het Woord. Het gebeurt helaas, en nogmaals, reden temeer om organisaties als Open Doors een warm hart toe te dragen!

En gij zult van allen gehaat worden om Mijn Naam; maar die volstandig zal blijven tot het einde, die zal zalig worden. Wanneer zij u dan in deze stad vervolgen, vliedt in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israels niet geeindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn. De discipel is niet boven den meester, noch de dienstknecht boven zijn heer. Het zij den discipel genoeg, dat hij worde gelijk zijn meester, en de dienstknecht gelijk zijn heer. Indien zij den Heere des huizes Beelzebul hebben geheten, hoeveel te meer Zijn huisgenoten! Vreest dan hen niet; want er is niets bedekt, hetwelk niet zal ontdekt worden, en verborgen, hetwelk niet zal geweten worden. Hetgeen Ik u zeg in de duisternis, zegt het in het licht; en hetgeen gij hoort in het oor, predikt dat op de daken. En vreest niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. (Mat.10:24-28)

Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer, noch een gezant meerder, dan die hem gezonden heeft. (Joh.13:16)

9 uur geleden zei sjako:

Daar is Jezus zelf het niet met je eens. Matt 5:14 zegt

14 Jullie zijn het licht van de wereld. Een stad die op een berg ligt, kan niet verborgen worden.  15 Iemand die een lamp aansteekt, zet die niet onder een korenmaat maar op een standaard, zodat het licht op iedereen in het huis schijnt.  16 Zo moeten ook jullie je licht voor de mensen laten schijnen. Dan zullen ze jullie goede daden zien en eer geven aan jullie Vader in de hemel.

Mattheus 28:19 Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken. Doop ze in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 

Jezus volgelingen moeten dus aktief gaan om dicscipelen te maken. Niks klein houden. 

En dat zal zeker weerstand opwekken bij mensen, maar dat gebeurde bij Jezus ook, en de leerling is nooit groter dan de Meester. Maar dat moet je voor lief nemen. God zelf zal je beschermen en sterken.

Correct. Overigens is het niet mijn mening dat geloof klein gehouden moet worden. Lijkt me wel duidelijk, toch? Plaats het citaat maar even in de hele context.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Dolce Vita:

Dat heb jij goed gezien, en die twee zijn een.  Het zijn twee aspecten van een en dezelfde Weg. Maar het eigen kruis oppakken......dat willen sommige niet.

 

 

Ik denk dat instemming met het slachtofferschap als heilige nog wel mogelijk is, maar instemming met de heiligheid als slachtoffer mogelijk niet.

Meer dan "de ander" wat gunnen (gevoelsmatig) lijkt me niet helemaal haalbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Noel:

Ik denk dat instemming met het slachtofferschap als heilige nog wel mogelijk is, maar instemming met de heiligheid als slachtoffer mogelijk niet.

Meer dan "de ander" wat gunnen (gevoelsmatig) lijkt me niet helemaal haalbaar.

God heeft de wereld lief, zo lief dat Hij Jezus gezonden heeft! Waarom? Zodat wij nogmaals slachtoffer zijn? Moeten wij een "kruis dragen"? Nee, natuurlijk niet. De problemen in de wereld zijn groot, maar Zijn juk is licht! Dat betekent dat we met Hem meer dan overwinnaars zijn. We hoeven niet te strijden, we mogen alles overgeven aan Hem. We hoeven "zelf" helemaal niks te dragen. Laat je niet wijsmaken dat je "zelf" nog je eigen kruis of je eigen problemen moet opnemen. Als wij in Hem rusten, werkt God! Ik propageer geen luiheid, ik propageer rust! Rust in Hem als je de dingen doet die je moet doen!


Jezus is slechts met een doel geboren! HIJ is geboren om te sterven, zodat jij kunt leven!

Waarschijnlijk ken je het geboorte-verhaal van Jezus wel?! In Lukas 2 lezen we: 

En het geschiedde, toen zij daar waren, dat de dagen vervuld werden dat zij baren zou, en zij baarde haar eerstgeboren Zoon, wikkelde Hem in doeken en legde Hem in de kribbe, omdat er voor hen geen plaats was in de herberg.

Maar heb jij je ooit afgevraagd waarom het een teken is dat het Kind in doeken gewikkeld moest worden (Lukas 2:12)? 

Een kribbe is eigenlijk een voedertrog voor vee. In de tijd van Jezus was een voedertrog een groot rechthoekig stenen blok met een uitgehouwen gat. Baby Jezus werd dus, in doeken gewikkeld, in zo'n stenen trog gelegd! Wat is het teken nu eigenlijk? Degenen die de lege graftombe (The Garden Tomb in Jeruzalem) hebben gezien, hebben een uit de rotsen gehouwen graf gezien, lijkende op een trog. En, in Markus 15 maakt de Bijbel ons duidelijk dat Jezus na de kruisiging en Zijn dood in doeken gewikkeld werd, en in dit uit rotsen gehouwen graf gelegd werd: 

En deze kocht fijn linnen en nadat hij Hem van het kruis afgenomen had, wikkelde hij Hem in dat fijne linnen en legde Hem in een graf dat in een rots uitgehakt was; en hij wentelde een steen voor de ingang van het graf.

Toen de engel mededeelde dat Jezus in doeken gewikkeld, in een stenen trog gelegd moest worden, verwees hij dus naar de dood van Jezus. Jezus was het enige kind, dat geboren werd om te sterven. Als we ons dat realiseren, kunnen wij begrijpen hoeveel God van ons houdt! God heeft Zijn Zoon gegeven voor dat ene doel, om voor jouw en mijn zonden te sterven. Jezus leefde om voor jou en mij te sterven, zodat wij overvloedig en eeuwig zullen leven!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overgave aan Jezus betekent volledig vertrouwen op Hem. ZIJN offer volledig aannemen.

Zacheüs was een tollenaar. Hij werd veracht omdat hij mensen bedroog om zichzelf te verrijken. Op een dag bezocht Jezus hem. De Bijbel vermeldt niet dat Jezus Zacheüs bekritiseerde, oordeelde en veroordeelde vanwege zijn oneerlijke levensstijl. Jezus toonde Zacheüs genade en liefde door tijd met hem door te brengen. Het duurde niet lang of Zacchaeus stond op en verklaarde aan Jezus dat hij iedereen van wie hij geld had gestolen het viervoudigde terug zou geven. Daarnaast zou hij de helft van zijn goederen aan de armen geven. Eén moment met Jezus veranderde het hart van Zacheüs volledig. Eén moment van Genade in Persoon (Jezus Christus) - zonder beschuldigingen, veroordeling of oordeel - zorgde voor zo'n innerlijke verandering, dat Zacheüs naar buiten toe deed wat juist was! Niemand had dit van Zacheüs verwacht! 

Veel mensen willen goed leven. Hun zorgen om juist te willen leven zorgen er vaak voor dat ze zich focussen op zichzelf en de dingen waarmee ze worstelen. Het echte "juiste leven" is een gevolg van "juist geloven"! Als je probeert los te komen van een verslaving die jou al jarenlang bindt, geloof dan dat Jezus zo veel van je houdt dat Hij aan het kruis de prijs voor jou betaald heeft om volledig vrij te zijn van elke verslaving. Geloof dat je door Zijn striemen genezen en bevrijd wordt! 

Iemand had een rookverslaving. Iedere keer dat hij een sigaret opstak, geloofde hij dat God hem niet veroordeelde en dat hij nog steeds de gerechtigheid van God in Christus was. Op een dag, toen hij wakker werd, werd hem door de Heilige Geest op het hart gegeven dat die dag het begin zou zijn van een rookvrij leven. In de verwachting dat hij zou worden aangevallen door het gebruikelijke hunkeren naar roken, bad hij gedurende de dag: "Dank U, Jezus, want door Uw striemen ben ik genezen.", en voordat hij het wist, ging de dag voorbij zonder dat hij rookte of hunkerde naar een sigaret! Sindsdien is hij volledig vrij van deze verslaving. 

Als jij het goede leven wilt ervaren, zoek dan uit wat Christus voor jou heeft gedaan en wat je in Hem hebt - en geloof het! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

Overgave aan Jezus betekent volledig vertrouwen op Hem. ZIJN offer volledig aannemen.

Zacheüs was een tollenaar. Hij werd veracht omdat hij mensen bedroog om zichzelf te verrijken. Op een dag bezocht Jezus hem. De Bijbel vermeldt niet dat Jezus Zacheüs bekritiseerde, oordeelde en veroordeelde vanwege zijn oneerlijke levensstijl. Jezus toonde Zacheüs genade en liefde door tijd met hem door te brengen. Het duurde niet lang of Zacchaeus stond op en verklaarde aan Jezus dat hij iedereen van wie hij geld had gestolen het viervoudigde terug zou geven. Daarnaast zou hij de helft van zijn goederen aan de armen geven. Eén moment met Jezus veranderde het hart van Zacheüs volledig. Eén moment van Genade in Persoon (Jezus Christus) - zonder beschuldigingen, veroordeling of oordeel - zorgde voor zo'n innerlijke verandering, dat Zacheüs naar buiten toe deed wat juist was! Niemand had dit van Zacheüs verwacht! 

Veel mensen willen goed leven. Hun zorgen om juist te willen leven zorgen er vaak voor dat ze zich focussen op zichzelf en de dingen waarmee ze worstelen. Het echte "juiste leven" is een gevolg van "juist geloven"! Als je probeert los te komen van een verslaving die jou al jarenlang bindt, geloof dan dat Jezus zo veel van je houdt dat Hij aan het kruis de prijs voor jou betaald heeft om volledig vrij te zijn van elke verslaving. Geloof dat je door Zijn striemen genezen en bevrijd wordt! 

Iemand had een rookverslaving. Iedere keer dat hij een sigaret opstak, geloofde hij dat God hem niet veroordeelde en dat hij nog steeds de gerechtigheid van God in Christus was. Op een dag, toen hij wakker werd, werd hem door de Heilige Geest op het hart gegeven dat die dag het begin zou zijn van een rookvrij leven. In de verwachting dat hij zou worden aangevallen door het gebruikelijke hunkeren naar roken, bad hij gedurende de dag: "Dank U, Jezus, want door Uw striemen ben ik genezen.", en voordat hij het wist, ging de dag voorbij zonder dat hij rookte of hunkerde naar een sigaret! Sindsdien is hij volledig vrij van deze verslaving. 

Als jij het goede leven wilt ervaren, zoek dan uit wat Christus voor jou heeft gedaan en wat je in Hem hebt - en geloof het! 

Ook ik had de Heilige Geest die aangaf: Stop met koffie, waarna jaren lang het psychotische is uitgebleven. Op een gegeven moment kwam koffie toch weer in mijn leven, maar nu heb ik meer discipline.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wat is de definitie van vervolging?

Als jij op je werk een ander voorhoudt dat hij geen carriere mag of zou moeten maken en je religie daarvoor gebruikt, en de ander bespot je daarom, dan is de bespotting misschien onjuist maar geen vervolging. Als jij een ander religie (stenen) gaat lopen brengen en hem zijn carriere gaat hinderen, dan neem je niet je eigen kruis op maar wil je jouw kruis op de ander leggen.

 Ik  ben dankbaar als er goede bekwame mensen "carriere maken" (zelf kan ik het niet meer, Goddank kunnen anderen het nog wel, licht en duisternis zijn overal vertegenwoordigd, hulde aan dat deel van de kinderen van het ware Licht die het wel kunnen en zo een goede invloed kunnen doen gelden),  en zie het als een zonde als een goede, bekame christen (daar schaar ik ook onbewuste christenen onder, dus zij die de waarden van Christus leven, zonder kennis over bijbel en Jezus) die wel de mogelijkheden heeft,  daarvan afziet om religieuze redenen.   

Nogmaals, bespotting is natuurlijk altijd onjuist. Maar als je mensen stenen (religie) geeft, in plaats van brood (leven), kun je dat wel verwachten.

Mattheus 25:  14-30  "Het is als met iemand die op reis ging. Hij riep zijn dienaars bij zich en vertrouwde hun zijn eigendommen toe. Aan de ene gaf hij vijfduizend goudstukken, aan een andere tweeduizend en aan een derde duizend; ieder kreeg wat hij aankon. Toen vertrok hij. Onmiddellijk ging de dienaar die vijfduizend goudstukken had gekregen, er zaken mee doen en hij verdiende er vijfduizend bij. Zo deed ook de tweede en hij verdiende er tweeduizend bij. Maar de dienaar die duizend goudstukken had gekregen, ging een gat graven en verstopte het geld van zijn heer daarin. 

Een hele tijd later keerde de heer van die dienaars terug en hij riep hen ter verantwoording. De dienaar die vijfduizend goudstukken had gekregen, kwam naar hem toe en overhandigde hem er nog vijfduizend: Heer, u hebt mij er vijfduizend gegeven, kijk, ik heb er nog vijfduizend bijverdiend. Uitstekend, zei zijn heer. Je bent een goed en trouw dienaar. Iets kleins heb je goed beheerd, nu zal ik je over iets groots aanstellen. Kom binnen en vier feest met mij. Toen kwam de dienaar die er tweeduizend had gekregen: Heer, u hebt mij er tweeduizend gegeven, kijk, ik heb er tweeduizend bijverdiend. Uitstekend, zei zijn heer. Je bent een goed en trouw dienaar. Iets kleins heb je goed beheerd, nu zal ik je over iets groots aanstellen. Kom binnen en vier feest met mij. Toen kwam ook de man die er duizend had gekregen: Heer, ik weet dat u streng bent; u maait waar u niet gezaaid hebt, en u oogst waar u niet hebt uitgezet. Ik was bang en ben daarom uw geld in de grond gaan verstoppen. Hier hebt u het weer terug. Jij slechte, luie dienaar! Antwoordde zijn heer hem. Je wist dus dat ik maai waar ik niet gezaaid heb, en oogst waar ik niet heb uitgezet. Waarom heb je mijn geld dan niet op de bank gezet? Dan had ik het bij mijn thuiskomst met rente kunnen opvragen. Neem hem die duizend goudstukken af en geef ze aan hem die er al tienduizend heeft! Want iedereen die iets heeft, krijgt nog meer en heeft overvloed. Maar wie niets heeft, hem zal wat hij heeft nog worden afgenomen. En gooi die nutteloze dienaar eruit, de duisternis in! Daar zal hij huilen en knarsetanden!"

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Dolce Vita:

Als jij op je werk een ander voorhoudt dat hij geen carriere mag of zou moeten maken en je religie daarvoor gebruikt, en de ander bespot je daarom, dan is de bespotting misschien onjuist maar geen vervolging. Als jij een ander religie (stenen) gaat lopen brengen en hem zijn carriere gaat hinderen, dan neem je niet je eigen kruis op maar wil je jouw kruis op de ander leggen.

Dat is een beschrijving van wat jij vervolging niet vind. Wat is de definitie van vervolging?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid