Spring naar bijdragen

De twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen


Aanbevolen berichten

In Exodus 15 vinden we een belangrijke Bijbelse sleutel voor goddelijke gezondheid. Nadat God Zijn volk uit Egypte geleid heeft, zegt Hij: 

Ik ben de HEERE, uw Heelmeester

De Israëlieten kwamen bij Elim, waar zij twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen aantroffen. De plaatsnaam Elim betekent "Grote bomen". De waterbronnen en palmbomen spreken van verfrissing. De Israëlieten rustten en werden daar verfrist. Maar waarom "twaalf" en "zeventig"? Dit zijn geen onbelangrijke details! De twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen vertegenwoordigen gezalfde kerken en gemeenten die jou verfrissen met Gods Woord. Dus als je Jezus niet alleen als Verlosser, maar ook als Geneesheer wilt leren kennen, luister dan naar Gods Woord, want als Zijn Woord uitgaat, zal het je genezen. Zijn Woord is immers medicijn voor ons lichaam! (Spreuken 4:22)

Waarom dit verband? In Mattheüs 10 riep Jezus Zijn twaalf discipelen bij Zich en gaf hun macht iedere kwaal te genezen:

En Hij riep Zijn twaalf discipelen bij Zich en gaf hun macht over de onreine geesten om die uit te drijven, en om iedere ziekte en elke kwaal te genezen.

Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets.

In Lukas 10 stelde Jezus zeventig anderen aan, die Hij twee aan twee uitzond. Ook deze zeventig kregen de opdracht zieken te genezen en het evangelie te prediken: 

Hierna wees de Heere nog zeventig anderen aan en zond hen twee aan twee voor Zijn aangezicht uit naar iedere stad en plaats waar Hij komen zou.

genees de zieken die daar zijn, en zeg tegen hen: Het Koninkrijk van God is dicht bij u gekomen.


Met andere woorden, Jezus zalfde de twaalf en zeventig discipelen om Gods Woord te prediken en de zieken te genezen. Vandaag, als je, net als de Israëlieten bij Elim een verfrissing wil, als je gezondheid en genezing wilt, ga niet naar een kerk, die je wijs maakt dat God niet altijd wil genezen en dat Hij je soms ziekte geeft om je iets te leren. Zeker snoeit God ons, zeker onderwijst de Heilige Geest ons, maar, God maakt ons niet ziek! In plaats daarvan, ga naar een Bijbelgetrouwe kerk die het Woord predikt, zieken geneest en demonen uitdrijft. Op die wijze begint de wandel in goddelijke gezondheid, door het luisteren naar het Woord. Het Woord is medicijn voor onze geest, ziel en lichaam!

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei WdG:

In Exodus 15 vinden we een belangrijke Bijbelse sleutel voor goddelijke gezondheid. Nadat God Zijn volk uit Egypte geleid heeft, zegt Hij: 

Ik ben de HEERE, uw Heelmeester

De Israëlieten kwamen bij Elim, waar zij twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen aantroffen. De plaatsnaam Elim betekent "Grote bomen". De waterbronnen en palmbomen spreken van verfrissing. De Israëlieten rustten en werden daar verfrist. Maar waarom "twaalf" en "zeventig"? Dit zijn geen onbelangrijke details! De twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen vertegenwoordigen gezalfde kerken en gemeenten die jou verfrissen met Gods Woord. Dus als je Jezus niet alleen als Verlosser, maar ook als Geneesheer wilt leren kennen, luister dan naar Gods Woord, want als Zijn Woord uitgaat, zal het je genezen. Zijn Woord is immers medicijn voor ons lichaam! (Spreuken 4:22)

Waarom dit verband? In Mattheüs 10 riep Jezus Zijn twaalf discipelen bij Zich en gaf hun macht iedere kwaal te genezen:

En Hij riep Zijn twaalf discipelen bij Zich en gaf hun macht over de onreine geesten om die uit te drijven, en om iedere ziekte en elke kwaal te genezen.

Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets.

In Lukas 10 stelde Jezus zeventig anderen aan, die Hij twee aan twee uitzond. Ook deze zeventig kregen de opdracht zieken te genezen en het evangelie te prediken: 

Hierna wees de Heere nog zeventig anderen aan en zond hen twee aan twee voor Zijn aangezicht uit naar iedere stad en plaats waar Hij komen zou.

genees de zieken die daar zijn, en zeg tegen hen: Het Koninkrijk van God is dicht bij u gekomen.


Met andere woorden, Jezus zalfde de twaalf en zeventig discipelen om Gods Woord te prediken en de zieken te genezen. Vandaag, als je, net als de Israëlieten bij Elim een verfrissing wil, als je gezondheid en genezing wilt, ga niet naar een kerk, die je wijs maakt dat God niet altijd wil genezen en dat Hij je soms ziekte geeft om je iets te leren. Zeker snoeit God ons, zeker onderwijst de Heilige Geest ons, maar, God maakt ons niet ziek! In plaats daarvan, ga naar een Bijbelgetrouwe kerk die het Woord predikt, zieken geneest en demonen uitdrijft. Op die wijze begint de wandel in goddelijke gezondheid, door het luisteren naar het Woord. Het Woord is medicijn voor onze geest, ziel en lichaam!

Bij de buren is het jongste kind onbedaarlijk aan het huilen, en in plaats van het te troosten schelden vader en moeder tegen het kind dat het onmiddellijk moet ophouden.

Ach God, geef de mensen toch een beetje wijsheid! De beschadigingen kunnen misschien wel geheeld worden, maar waarom niet voorkomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei WdG:

Het antwoord is simpel: Het gaat niet om zelf-bewustzijn; het gaat om Jezus-bewustzijn. Dus gaat het ook niet om zelf-realisatie maar Jezus-realisatie.

Ja dank je dat je me helpt herinneren. Er geldt dus: het is niet te voorkomen. God is niet diegene die beschadigt, dus valt niets te verwijten. Maar God geneest wel, Godzijdank.

Toch zijn er wel mensen met wijsheid, evenals hen die dat eeuwig verstoken lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Noel:

Ja dank je dat je me helpt herinneren. Er geldt dus: het is niet te voorkomen. God is niet diegene die beschadigt, dus valt niets te verwijten. Maar God geneest wel, Godzijdank.

Toch zijn er wel mensen met wijsheid, evenals hen die dat eeuwig verstoken lijkt.

Wijsheid is een gave van de Geest:

Want aan de één wordt door de Geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde Geest.

De gaven krijgen we om elkaar te helpen, om de wereld te bereiken. In de gemeente jong en vrij, waar je mee bekend bent (?) wordt dit onderwezen. De werkelijke vrijheid komt uitsluitend door Christus. Alle andere wegen, zoals boeddha, reiki, de islam, lopen dood. Een hele mooie song over de gaven van de geest: 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel:

Bij de buren is het jongste kind onbedaarlijk aan het huilen, en in plaats van het te troosten schelden vader en moeder tegen het kind dat het onmiddellijk moet ophouden.

Ach God, geef de mensen toch een beetje wijsheid! De beschadigingen kunnen misschien wel geheeld worden, maar waarom niet voorkomen?

Herkenbaar Noel. Ik heb eens bovenburen gehad die wel gewenst maar niet meer verwacht nog een kindje kregen. Ze hadden al een zoon, hadden er meer gewild maar er leek geen kind meer te komen. Net toen ze dit hadden aanvaard en toen maar een caravan hadden gekocht, werd ze zwanger. Ze waren blij en er werd een gezond kindje geboren.  Maar het ging door merg en been om te moeten horen hoe ze ertegen tekeer gingen.  Het was wat men een huilbaby noemt (en ik weet uit ervaring met een goede vriendin die een huilbaby had, dat dit wel bestaat en dat daar niet altijd de oorzaak van te vinden lijkt te zijn, maar ik denk er toch het mijne van bij en zie dit in wat breder perspectief).  Toen het kereltje een peuter werd en geen luier meer droeg, plaste het 's nachfs nog wel eens in bed. Zijn vader (die onregelmatige dienste draaide en dus vaak 's ochtends tijd had) die hem vaak  ' s ochtend uit bed haalde ging dan keihard tegen hem schreeuwen.  Hij schreeuwde dan " gadverdamme, heb je jezelf weer ondergezeken, als je dit weer doet ga je NIET mee naar de camping!!!", waarna er de zoveelste hartverscheurende huilbui plaatsvond. 

In de supermarkt bijt ik mijn tong er vaak zowat af bij al die gruwelijk domme en barbaarse "ouders" en hoe ze praten en tekeer tegen die kinderen. Gaat door merg en been. Ik moet vaak wegkijken, want op mijn gezicht staat altijd te lezen wat ik denk en voel.  Ook verdriet om zulke dingen staat op mijn smoel geschreven. Als zo'n geestelijk mishandeld kind de blik in mijn ogen ziet, maakt dat het voor het kind alleen maar verdrietiger. Soms kan ik het niet helpen en kruist mijn blik de blik van het kind. Dan gebeuren er meestal twee dingen, ofwel het kind voelt zich gesteund en bedaart wat. Of het kind realiseert zich dat het niet aan hem of haar ligt en gaat nog harder huilen. 

De beschadigingen kunnen in mijn optiek niet zo makkelijk geheeld worden, omdat ze opgezadeld zitten met oerdomme ouders die weigeren aan zichzelf te werken.  Die ouders moeten leren van die kinderen en die kinderen ontwikkelen desnoods stoornissen omdat de ouders zich moeten ontwikkelen.  Kinderen zijn meestal de spiegels van en voor de fouten van de ouders.  Een vriendin van mij had (heeft, maar hij is intussen  volwassen en heeft zelf twee kids) een zoontje die op school niet te handelen was.  Hij wilde ook helemaal niet naar school. Er was altijd van alles aan de hand. Tot mijn vriendin wakker werd en zelf naar een therapeut stapte. Die hield haar de spiegel voor en zij ging werken aan zichzelf, waarna haar zoon steeds rustiger werd en zich steeds beter ontwikkelde.  Hij had geen middelbare schooldiploma, maar hij heeft zijn ontwikkeling helemaal ingehaald toen mijn vriendin wakker werd en anders in het leven kwam te staan. Hij is inmiddels alweer jaren getrouwd, twee leuke kindjes, een knul en een meid, een prima vaste baan, eigen huis, lieve vrouw, leuk stel.

1 uur geleden zei Noel:

Ja dank je dat je me helpt herinneren. Er geldt dus: het is niet te voorkomen. God is niet diegene die beschadigt, dus valt niets te verwijten. Maar God geneest wel, Godzijdank.

Toch zijn er wel mensen met wijsheid, evenals hen die dat eeuwig verstoken lijkt.

Het gaat in mijn optiek niet om Jezusbewustzijn, maar om zelfrealisatie door Christusbewustzijn dankzij het Levenschenkend Kruis door het offer en onderwijs van Jezus Christus. Jezus is al zelfgeraliseerd. Nu de mensen nog. In Christus.  Ieder mens is , in mijn optiek althans, zichzelf en moet zichzelf ook worden. Zoals Schuurman helder verwoordt in "De Rode Draad in ons Leven." ;)

(Andere goede titels: Grondpatronen van psychische ontsporing; Perspectief der ziel)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@WdG ja met jong en vrij ben ik bekend. Dat je uit een leven van uitdagingen kan komen en dan in een warm nest zal voor velen een zegen zijn. Als je in een warm nest geboren bent (wijze ouders) ga je echter juist ter compenstatie problemen zoeken, lijkt het wel, en heb je juist een voortdurend uitdagende omgeving nodig. Dat geldt nu voor mijn dochter en mindere mate mijn zoon.

ikzelf heb wel behoorlijk wat uitdagingen gehad, en voel op zich wel voor een warm nest, maar om bij de kinderen te kunnen blijven hou ik toch de wat uitdagender omgevingen aan (wereld van de kunst).

@Dolce Vita Mijn vrouw gaf aan dat als je dan iets gaat zeggen tegen die ouders dat ze nog harder kunnen gaan schreeuwen naar de kinderen dat ze moeten ophouden omdat de buren het horen.

Ik deel op die manier in hun onmachtigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

In Exodus 15 vinden we een belangrijke Bijbelse sleutel voor goddelijke gezondheid. Nadat God Zijn volk uit Egypte geleid heeft, zegt Hij: 

Ik ben de HEERE, uw Heelmeester

De Israëlieten kwamen bij Elim, waar zij twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen aantroffen. De plaatsnaam Elim betekent "Grote bomen". De waterbronnen en palmbomen spreken van verfrissing. De Israëlieten rustten en werden daar verfrist. Maar waarom "twaalf" en "zeventig"? Dit zijn geen onbelangrijke details! De twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen vertegenwoordigen gezalfde kerken en gemeenten die jou verfrissen met Gods Woord. Dus als je Jezus niet alleen als Verlosser, maar ook als Geneesheer wilt leren kennen, luister dan naar Gods Woord, want als Zijn Woord uitgaat, zal het je genezen. Zijn Woord is immers medicijn voor ons lichaam! (Spreuken 4:22)

Waarom dit verband? In Mattheüs 10 riep Jezus Zijn twaalf discipelen bij Zich en gaf hun macht iedere kwaal te genezen:

En Hij riep Zijn twaalf discipelen bij Zich en gaf hun macht over de onreine geesten om die uit te drijven, en om iedere ziekte en elke kwaal te genezen.

Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets.

In Lukas 10 stelde Jezus zeventig anderen aan, die Hij twee aan twee uitzond. Ook deze zeventig kregen de opdracht zieken te genezen en het evangelie te prediken: 

Hierna wees de Heere nog zeventig anderen aan en zond hen twee aan twee voor Zijn aangezicht uit naar iedere stad en plaats waar Hij komen zou.

genees de zieken die daar zijn, en zeg tegen hen: Het Koninkrijk van God is dicht bij u gekomen.


Met andere woorden, Jezus zalfde de twaalf en zeventig discipelen om Gods Woord te prediken en de zieken te genezen. Vandaag, als je, net als de Israëlieten bij Elim een verfrissing wil, als je gezondheid en genezing wilt, ga niet naar een kerk, die je wijs maakt dat God niet altijd wil genezen en dat Hij je soms ziekte geeft om je iets te leren. Zeker snoeit God ons, zeker onderwijst de Heilige Geest ons, maar, God maakt ons niet ziek! In plaats daarvan, ga naar een Bijbelgetrouwe kerk die het Woord predikt, zieken geneest en demonen uitdrijft. Op die wijze begint de wandel in goddelijke gezondheid, door het luisteren naar het Woord. Het Woord is medicijn voor onze geest, ziel en lichaam!

Wat is het gesprekspunt precies?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat moet heerlijk geweest zijn daar bij Elim, eindelijk een oase na al dat gesjouw door de woestijn.

Nergens lees ik dat het een plek was voor gezalfde kerken, trouwens wie zegt dit @WdGof staat dat in de Bijbel? Nergens lees ik het advies; 

als je, net als de Israëlieten bij Elim een verfrissing wil, als je gezondheid en genezing wilt, ga niet naar een kerk, die je wijs maakt dat God niet altijd wil genezen en dat Hij je soms ziekte geeft om je iets te leren.

Welk evangelie is dit, het evangelie/stokpaardje/dwanggedachte van @WdG?

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik doel hiermee op inwoning van een andere persoonlijkheid (demon) in een Christen.

Ik las wel eens wat over demonische gebondenheid, aandacht van het demonische als het ware, dat kan denk ik een Christen wel hebben, een soort bewustzijn dus van de krachten om je heen die jouw zelf willen vernietigen/neerhalen en de demonische keuze hebben om met zelfde geweld terug te vechten, of te berusten in een zekere nederlaag. Het is dan een nederlaag om te vechten.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Noel:

Ik las wel eens wat over demonische gebondenheid, aandacht van het demonische als het ware, dat kan denk ik een Christen wel hebben, een soort bewustzijn dus van de krachten om je heen die jouw zelf willen vernietigen/neerhalen en de demonische keuze hebben om met zelfde geweld terug te vechten, of te berusten in een zekere nederlaag. Het is dan een nederlaag om te vechten.  

Ik geloof dat er best sprake kan zijn van demonische beïnvloeding, maar dan wel extern. Althans wat de Christen betreft. Als men als Christen zonde toelaat in zijn leven, zet men de deur open (al is het maar een kiertje) voor deze beïnvloeding. Petrus heeft een uitstekend advies om dit tegen te gaan:

Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u. Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden; Denwelken wederstaat, vast zijnde in het geloof, wetende, dat hetzelfde lijden aan uw broederschap, die in de wereld is, volbracht wordt. (1Pet.5:7-9)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt inderdaad nogal gemakkelijk met de term demonische gebondenheid gegooid. Voor het gemak vergeet men dat je zelf ook geest bent met minder goede eigenschappen. En inderdaad er zijn ook genoeg christenen met psychische ziekte verschijnselen. Daarnaast zal een heel enkele keer demonische gebondenheid voorkomen maar heel zelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik geloof dat er best sprake kan zijn van demonische beïnvloeding, maar dan wel extern. Althans wat de Christen betreft. Als men als Christen zonde toelaat in zijn leven, zet men de deur open (al is het maar een kiertje) voor deze beïnvloeding. Petrus heeft een uitstekend advies om dit tegen te gaan:

Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u. Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden; Denwelken wederstaat, vast zijnde in het geloof, wetende, dat hetzelfde lijden aan uw broederschap, die in de wereld is, volbracht wordt. (1Pet.5:7-9)

Het is mij meermaals gebleken dat wat jij "de Christen" noemt, wel degelijk innerlijke duisternis kan zijn. Of dat bezetenheid is, weet ik niet, maar geloof ik vooralsnog niet.  Het is erge duisternis van die persoon zelf volgens mij. En tot nog toe trof ik die steeds met name aan in de hoek van de welvaartsevangelisten, maar niet alleen daar. Men treft ze in alle domeinen van de samenleving aan. 

Dit gezegd hebbende, is het wel zo dat ik  van personen die ik slechts op intenet meemaak, niet met zekerheid kan zeggen wat de aard van die toestand is. Daarvoor moet ik meestal iemand hebben gezien, gehoord, en vaak wat langer hebben gekend (ik ben geboren als het perfecte aas  , alleen tegenwoordig hebben ze vette pech, als ze dit aas trachten te vreten verslikken ze zich geheid, want ik wandel ook als ik alleen ben niet alleen).

 In welke mate er sprake is van inwonende bezetting dan wel die onvoorstelbare duisternis, kan ik op afstand niet zien. Doch de manifestaties van die duisternis op internet doen in ernst tot nog toe niet onder voor de manifestaties die ik heb meegemaakt bij real life personen (niet zelden in het religieuze en zeer zeker ook in het spirituele circuit maar ook daarbuiten, sommigen waren ooit zelfs officier van justitie). Indien die mensen die in mijn optiek (bijna letterlijk optiek) duisternis zijn, zich ook nog opsplitsen, dan hebben we het in medische termen  over DIS (voorheen MPS genaamd) en denken vele anderen aan bezetenheid en entiteiten. 

Persoonlijk weet ik niet of dit bezetenheid is of een door "enabling" ontstane toestand waarin de leugen steeds meer is gaan regeren en de persoon op een gegeven moment niet meer terug kon of niet meer terug denkt te kunnen.  Hierover heb ik met artsen (docenten Medische Basiskennis van vroeger) gesproken en zelfs die verschillen van mening over de aard van die toestand.  Voorlopig stel ik mij op het standpunt dat mijn docente medische basiskennis gelijk had, die werkte met deze mensen. Zij stelt dat die toestand niet door entiteiten wordt veroorzaakt, maar doordat de persoon is gaan liegen over zijn daden en gedrag. Hij wist dan zogezegd niets meer van wat hij gedaan had.  Doordat een arts deze leugen is gaan geloven, is de patient gaan volharden in de leugen, met als resultaat dat de persoon steeds verder bevestigd werd in zijn leugens en deze niet meer terug kon of dacht te kunnen.

ik weet het zelf niet.  Ik weet alleen maar dat er mensen zijn, die van binnen duisternis zijn. Als de Heer je oog opent dan kun je dat zien en je kunt het ook horen. Dan heb je Christus echt nodig, Christus moet je dan totaal mogen beheersen. (anders zou je je een hartverlamming schrikken en minimaal de afschuw op je gezicht te lezen zijn).  En die mensen die van binnen duisternis zijn, bevinden zich zeer zeker ook in het christendom. Het woord christen zegt mij op zichzelf dan ook niet zoveel.  Een hele berg bijbelkennis ook niet. 

Als ik 1 ding in mijn leven heb geleerd (en dit kei en keihard, als God niet met mij was geweest, had ik denk ik niet meer geleefd) is dat deze mensen niet te helpen zijn.  Troost, begrip en steun kwa kennis, vond ik in het werk van Jan Storms: "Destructieve relaties op de schop:  Psychopathie herkennen en hanteren."

Er woont er nu zo een onder ons.  Vanaf dag 1 dat ze uit haar auto stapte wist ik het. En intussen heeft het zich (helaas, maar gelukkig  hebben we nu de bewijzen op video en papier, mocht het noodzakelijk worden ze te overleggen) bewezen.  Ik kan er boeken mee vullen. 

Tot nog toe heb ik mij nog nooit vergist. Wel ben ik altijd voor gek versleten, maar het einde van het liedje was wel dat de waarheid altijd boven tafel kwam en al die lieden die mij niet geloofden kwamen beschaamd te staan. Allemaal. Soms waren ze dan intussen wel enorm te grazen genomen.  Het kan lang duren of kort, maar gebeuren doet het.  Ik ben altijd een enorme zelftwijfelaar geweest. De Heer heeft mij dit afgeleerd. Als ik dit niet had geleerd waren er nog ergere dingen gebeurd. En het boeit mij niet meer wat een ander ervan denkt. Als iemand niet naar me luistert en mij in een gevaarlijke positie dreigt te brengen omdat ie mij niet gelooft, en mij in een poisitie manoeuvreren wil waarin ik in mijn eentje te dealen heb met zo een, dan zeg ik waar het op staat en het interesseert me niet (meer) wat men ervan vindt of denkt. En altijd, letterlijk altijd, is de waarheid aan het licht gekomen. Vaak met schade voor degene die me niet wilde geloven. Om dit laatste laat ik nog wel eens een traan. Maar ik heb wel geleerd dat wie niet luisteren wil maar zelf voelen moet. 

En nee, ik laat mij niet door angst leiden, maar ik weet uit pure ervaring dat overmoed hierin dodelijk kan zijn. Dus als in mijn beleving de Heer mij wegleidt, dan ga ik weg of blijf weg.  Ik ben niet laf maar ook zeker niet overmoedig hierin. Ik ben een klein vrouwtje en zulken zijn meestal grote kerels, maar vrouwen zijn er evenveel. Doch in een mannetje-vrouwtje situatie ben ik mij wel bewust (geworden) van de extra risico's die je als vrouw loopt.

Psychopaten, juist ik kwam en kom ze altijd tegen.  Dankzij Jan Storms (Psychopathie herkennen en hanteren) heb ik geleerd waarom dat is.  Dat kan men lezen in zijn boek.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zie video

https://zelfbescherming.org/

Overigens is mijn ervaring dat je dit niet moet willen doorgronden.  In dit artikel van Jan Storms kun je een paar samengevatte punten uit zijn werk lezen https://kd.nl/2010/05/12/help-een-psychopaat-in-mijn-leven/

Naar mijn bevinding is onderstaande waar.

Citaat

 

Belangrijk om te weten is dat een psychopaat zich zelden bewust is van zijn eigen stoornis. Jan Storms: “Het ontbreken van contact met de ziel, leidt tot gebrek aan wijsheid, tot onwetendheid. De psychopaat zit opgesloten in zijn eigen wereld en kan zijn toestand niet doorbreken, zelfs niet als hij dat zou willen.”

Niet alleen voor de psychopaat zelf, maar ook voor zijn omgeving is de ziekte moeilijk te herkennen. In de eerste plaats omdat psychopathie verschillende uitingsvormen kan hebben. “Maar ook omdat psychopathie staat voor niet-bewustzijn”, legt Jan Storms uit. “Bewustzijn kunnen we ervaren, maar niet-bewustzijn is in wezen niet kenbaar. Vergelijk het met het licht en de duisternis. De duisternis kun je niet zien. Zodra je er licht op laat schijnen is de duisternis verdwenen. Hetzelfde geldt voor zwarte gaten in de fysica: het licht verdwijnt erin, maar je kunt niet zien wat het is dat het licht opslokt. Dat maakt het wezen van de psychopathie zo moeilijk te onderzoeken. Het is als de duisternis, een zwart gat waar je geen grip op hebt. In spiritueel opzicht kun je het zien als ‘het kwaad’, als een niet-zijn of een niet-bewustzijn.”

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dolce Vita:

En die mensen die van binnen duisternis zijn, bevinden zich zeer zeker ook in het christendom.

Psychopaten

Wolven in schaapskleren uit op enkel destructie en schadenfreude. Negatieve consequenties helpen deze mensen niet, verwijderen is het enige werkbare alternatief.

https://en.wikipedia.org/wiki/Schadenfreude

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei WdG:

Maar waarom "twaalf" en "zeventig"? Dit zijn geen onbelangrijke details! De twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen vertegenwoordigen gezalfde kerken en gemeenten die jou verfrissen met Gods Woord.

De duivel zit em in de details. Volgens mij staat "twaalf" in de Bijbel voor compleetheid en "zeventig" voor alle volken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
Op 5-2-2018 om 18:14 zei WdG:

In Exodus 15 vinden we een belangrijke Bijbelse sleutel voor goddelijke gezondheid. Nadat God Zijn volk uit Egypte geleid heeft, zegt Hij: 

Ik ben de HEERE, uw Heelmeester

De Israëlieten kwamen bij Elim, waar zij twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen aantroffen. De plaatsnaam Elim betekent "Grote bomen". De waterbronnen en palmbomen spreken van verfrissing. De Israëlieten rustten en werden daar verfrist. Maar waarom "twaalf" en "zeventig"? Dit zijn geen onbelangrijke details! De twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen vertegenwoordigen gezalfde kerken en gemeenten die jou verfrissen met Gods Woord. Dus als je Jezus niet alleen als Verlosser, maar ook als Geneesheer wilt leren kennen, luister dan naar Gods Woord, want als Zijn Woord uitgaat, zal het je genezen. Zijn Woord is immers medicijn voor ons lichaam! (Spreuken 4:22)

Waarom dit verband? In Mattheüs 10 riep Jezus Zijn twaalf discipelen bij Zich en gaf hun macht iedere kwaal te genezen:

En Hij riep Zijn twaalf discipelen bij Zich en gaf hun macht over de onreine geesten om die uit te drijven, en om iedere ziekte en elke kwaal te genezen.

Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets.

In Lukas 10 stelde Jezus zeventig anderen aan, die Hij twee aan twee uitzond. Ook deze zeventig kregen de opdracht zieken te genezen en het evangelie te prediken: 

Hierna wees de Heere nog zeventig anderen aan en zond hen twee aan twee voor Zijn aangezicht uit naar iedere stad en plaats waar Hij komen zou.

genees de zieken die daar zijn, en zeg tegen hen: Het Koninkrijk van God is dicht bij u gekomen.


Met andere woorden, Jezus zalfde de twaalf en zeventig discipelen om Gods Woord te prediken en de zieken te genezen. Vandaag, als je, net als de Israëlieten bij Elim een verfrissing wil, als je gezondheid en genezing wilt, ga niet naar een kerk, die je wijs maakt dat God niet altijd wil genezen en dat Hij je soms ziekte geeft om je iets te leren. Zeker snoeit God ons, zeker onderwijst de Heilige Geest ons, maar, God maakt ons niet ziek! In plaats daarvan, ga naar een Bijbelgetrouwe kerk die het Woord predikt, zieken geneest en demonen uitdrijft. Op die wijze begint de wandel in goddelijke gezondheid, door het luisteren naar het Woord. Het Woord is medicijn voor onze geest, ziel en lichaam!

Citaat

De twaalf waterbronnen en zeventig palmbomen vertegenwoordigen gezalfde kerken en gemeenten die jou verfrissen met Gods Woord.

Shalom Aleichem WdG,

Mooie uitleg.

Echter gezien de Bijbel Het Woord van El Elohim is die Zijn schepselen, en zeer zeker Zijn Kinderen, een boodschap te vertellen heeft die heel vaak in verschillende vormen wordt herhaalt kan ik zelf niet voorbijgaan aan die ene belangrijke boodschap. De boodschap dat Eretz Yisra`el het land zal zijn (het land waar de berg van YHWH ha Elohim staat) waaruit de wereld geregeerd zal worden. Het land van de twaalf stammen / bronnen zal worden als het Hof van Eden. Rechtvaardigen worden vergeleken met (o.a.) palmbomen in Psalm 92:13. Dat de wereld dus door 70 Rechtvaardigen (koningen) gediend zal worden lijkt mij goed aansluiten op de boodschap van de Bijbel. De volkeren zullen de nieuwe maansdagen en de Sabbatten in Eretz Yisra`el gaan bijwonen. Doen zij dat niet ontvangen zij geen regen (zegen).

Ik zeg niet dat uw exegese voorbij gaat aan een boodschap van Elohim. Ik hoor alleen weinig over Yisra`el als het gaat over een boodschap aan de wereld.

Veel mensen zeggen bewust geen dispensatie theologie te volgen, en ik geloof dat, maar vaak kleeft er hier en daar nog onbewust vast aan hun denken.

Begrijpelijk hoor.

Groet en zegen : Patrick

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid