Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op 7-2-2018 om 13:47 zei May:

Hoi,

Over een tijdje gaan mijn verloofde en ik trouwen, even voor de duidelijkheid, we hebben geen seks met elkaar gehad hiervoor. Ik ben nog vrij jong en wil nog niet gelijk kinderen. Ik vraag me af wat God van anticonceptie vindt. Zou Hij het eens zijn met de pil, zou Hij het überhaupt oke vinden ook als we dit op een natuurlijke manier voorkomen (door geen seks te hebben op vruchtbare dagen)? In de Bijbel staat dat kinderen een zegen/geschenk zijn en ik wil later zeker wel kinderen. Maar ik weet niet tot in hoeverre God het goed vindt dat wij de controle over dingen hebben. Ik hoor graag jullie mening hierover. 

May 

Er staat belabberd weinig (lees niks) over voorbehoedsmiddelen in de Bijbel geschreven. En ik moet eerlijk bekennen, God heeft niet aan mij verteld wat Hij van voorbehoedsmiddelen vindt.
Ik zou zeggen, luister naar jullie geweten.

Voor de rest, kijk naar wat de verschillende voorbehoedsmiddelen voor effect hebben en kijk naar je geloofsovertuiging.  Soms kan je theologisch/filosofisch denkkader uiteindelijk er ook wat over zeggen. Dan staat er wellicht niet letterlijk iets in de Bijbel, maar misschien geloof je wel iets waarvan als je doordenkt en gevolgen doortrekt het misschien ook wel iets over (bepaalde) voorbehoedsmiddelen zegt. En mocht dat weinig opleveren, is het lekker makkelijk. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de tijden van de bijbel en in bepaalde gebieden op de wereld ook nu nog zijn kinderen inderdaad een zegen. Ze zijn dan namelijk de pensioenvoorziening van de ouders. En nog geen 100 jaar geleden wa

Hallo, denk vooral zelf na. Mijn 2 centen: geen seks voor het huwelijk is tegennatuurlijk, en voorbehoedsmiddelen zijn ook tegennatuurlijk. Waarom je het ene voor God zou doen en het andere niet

Lijken me stuk voor stuk goede redenen om je niet te overhaasten. Uiteraard betekent dat niet dat je tot je 40e moet wachten zoals nu vaker gebeurt om dan tot de ontdekking te komen dat je niet meer z

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid