Spring naar bijdragen

Geestelijke wapenuitrusting


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarom is het beter dat ik een kring van mensen om mij heen zoek, die positieve energie geven en niet steeds met een oordeel over die, die en ik klaar staan. 

Het verschil zit em in het gegeven dat bij externe beïnvloeding ik verantwoordelijk blijf voor mijn gedrag.

Gods wil doen zonder geestelijke wapenuitrusting... Dit gaat mijn pet ver te boven. http://www.emresanli.com/video/?id=xgqFZf1HOeA Gewoon terugblussen met water inderdaad. Volgens deze k

1 uur geleden zei Gaitema:

Als je geen geestelijke wapenuitrusting hebt, komt satan jou voortdurend slachten en verdelgen, als je Gods wil doet.

Gods wil doen zonder geestelijke wapenuitrusting... Dit gaat mijn pet ver te boven.

1 uur geleden zei Gaitema:

Zo dooft Gods opwekking in jou..

1 uur geleden zei Thorgrem:

Morgen moet ik dus even wat wijwater ophalen zo te horen. 

http://www.emresanli.com/video/?id=xgqFZf1HOeA

Gewoon terugblussen met water inderdaad. Volgens deze kinderen werkt dat echt. Leuke bull terriër overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thorgrem:

Morgen moet ik dus even wat wijwater ophalen zo te horen. 

Zou je graag serieus willen reageren? Dit is een serieus thema waarin ik serieus onderwijs heb gehad.

21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gods wil doen zonder geestelijke wapenuitrusting... 

Dat kan wel degelijk. Daar heb ik jou reeds al met mijn dorp een voorbeeld van gegeven. Vele evangelische gemeentes in Nederland zijn hier door om zeep geholpen en ik geloof dat menig kerk zo geestelijk door satan leeg gerooft is. 

Het begint met dwalingen die op opwekkingen afkomen, waar christenen gevoelig voor zijn. 

Maar ik heb vandaag al het idee gekregen dat je me niet serieus neemt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

http://www.emresanli.com/video/?id=xgqFZf1HOeA

Gewoon terugblussen met water inderdaad. Volgens deze kinderen werkt dat echt. Leuke bull terriër overigens.

En zoals een ieder weet vertellen kinderen de waarheid (althans best vaak). Dat hondje kan zodra die volwassen is overigens ook flink wat demonen wegjagen. Ikzelf moet het doen met een kat en die kijkt soms zeer geconcentreerd naar ogenschijnlijk niets, alsof hij wat ziet wat het menselijk oog niet kan waarnemen...

5 minuten geleden zei Gaitema:

Zou je graag serieus willen reageren? Dit is een serieus thema waarin ik serieus onderwijs heb gehad.

Ik ben een en al oor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Als je geen geestelijke wapenuitrusting hebt, komt satan jou voortdurend slachten en verdelgen, als je Gods wil doet. Zo dooft Gods opwekking in jou..

 

3 minuten geleden zei Gaitema:

Zou je graag serieus willen reageren? Dit is een serieus thema waarin ik serieus onderwijs heb gehad.

Oké; zou je het zelf dan ook wat kunnen uitdiepen en wat meer erover willen uitleggen? Je topicstart is wat kort en geeft niet aan in welke richting je een gesprek wilt ontwikkelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thorgrem:

 

Ik ben een en al oor.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin het met jou te delen. Je hebt immers een afkeer van evangelischen. Ik heb het onderwijs van een pinksterspreker ontvangen. Ene Jan Trapman die als spreker op de site van Peter Scheele van de Jezus Fanclub destijds stond. Die ook actief was voor de EO.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Gaitema:

Maar ik heb vandaag al het idee gekregen dat je me niet serieus neemt. 

Dat valt alleszins mee hoor, maar misschien dat je je niet serieus genomen voelt omdat een ander er anders over denkt. Maar goed, laat ik serieus doen en de volgende vraag stellen:

Is het mogelijk om Gods wil te doen zonder geestelijke wapenuitrusting?

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wie zegt er dat die hele opwekking niet een grote dwaling is die uitelkaar spat als een zeepbel?

Precies zo als je het nu brengt kan de eerste vloek over de opwekking komen, werd me geleerd. Op elke opwekking die van God komt, gaan andere christenen negatief kritiek leveren. Ze beweren dan zoals jij bijvoorbeeld, dat het niet van God komt. Dat zijn vloeken die over de opwekkingen uitgesproken worden, zo werd me geleerd. Vervolgens is het gebrek aan de geestelijke wapenuitrusting dat de evangelist of christen die aangevallen wordt er niet boven staat en zelfs in woede zou kunnen uitbarsten. In wezen zijn het immers demonische machten die de aanklachten brengen. Dwaalgeesten komen zo de opwekking binnen en kunnen verder zijn werk doen. Er komen ook dwaalleringen op de opwekking af. In de brieven in de bijbel lees je het ook. Paulus beklaagt het in 1 van zijn brieven aan een gemeente, dat ze als te goed gelovigen zomaar een ander evangelie aangenomen hebben, dan die hijzelf verkondigd had. Aan de 7 gemeenten in Openbaringen zie je ook enkele er mee worstelen. De eerste liefde kan verdwijnen. Valse christenen kunnen binnensluipen en hun werk doen. Ze kunnen weer onder de wet gaan leven. Een vreemde leer dringt binnen. Ontucht kan plaats gaan vinden. Jezus kan buiten een lauwe gemeente komen te staan (waarin geld en macht gaat gelden) en weer aan de deur staan kloppen. De kandelaar drijgt dan weggenomen te worden.

16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat valt alleszins mee hoor, maar misschien dat je je niet serieus genomen voelt omdat een ander er anders over denkt. Maar goed, laat ik serieus doen en de volgende vraag stellen:

Is het mogelijk om Gods wil te doen zonder geestelijke wapenuitrusting?

Ja, maar je moet eerst de vraag stellen wat die geestelijke wapenuitrusting is, en dat is zoals ik het geleerd heb het volgende: Als satan je aanvalt met zijn aanklachten (vaak via je gedachten of mensen), dan zeg je tegen hem: " er is geen veroordeling voor wie in Jezus Christus zijn." Zo hoef je niets met kritiek te doen, als hij niet klopt. 

22 minuten geleden zei Thorgrem:

Dan deel je het toch met de rest. Ik zal rustig en stilletjes meelezen en wie weet help je wel met het wegnemen van mijn vermeende afkeer van evangelischen. 

Dat zou mooi zijn. Ik deed bij jou al pogingen, sinds je geïrriteerd bij het Ronduit forum weg ging. Toen ben ik vanwege jouw reactie achter jou aan gegaan. Zo kwam ik op het vrijgemaakte forum, omdat je die hoog had zitten. Hier kwam ik trouwens een beetje per toeval.

30 minuten geleden zei Trajecto:

 

Oké; zou je het zelf dan ook wat kunnen uitdiepen en wat meer erover willen uitleggen? Je topicstart is wat kort en geeft niet aan in welke richting je een gesprek wilt ontwikkelen.

Ja, het is bewust als stelling neergezet om op te reageren. Zo hoop ik in gesprek te komen over dit thema. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gaitema:

Valse christenen kunnen binnensluipen en hun werk doen. Ze kunnen weer onder de wet gaan leven. Een vreemde leer dringt binnen. Ontucht kan plaats gaan vinden. Jezus kan buiten een lauwe gemeente komen te staan (waarin geld en macht gaat gelden) en weer aan de deur staan kloppen. De kandelaar drijgt dan weggenomen te worden.

Hoe moet ik dit zien in de context van jou uitspraak in een ander topic Overgave aan Jezus pagina 8

Citaat

Ieder mens kan goede en verkeerde dingen doen. Kan dan weer door God en dan weer door satan gebruikt worden. Ook in jouw eigen gemeente.

16 minuten geleden zei Gaitema:

Ja, maar je moet eerst de vraag stellen wat die geestelijke wapen uitrusting is, en dat is zoals ik het geleerd heb het volgende: Als satan je aanvalt met zijn aanklachten (vaak via je gedachten of mensen), dan zeg je tegen hem: " er is geen veroordeling voor wie in Jezus Christus zijn." Zo hoef je niets met kritiek te doen, als hij niet klopt. 

Hmmm, als hij niet klopt of als hij jou niet aanstaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hoe moet ik dit zien in de context van jou uitspraak in een ander topic Overgave aan Jezus pagina 8:

 

Hmmm, als hij niet klopt of als hij jou niet aanstaat?

Op je eerste vraag: daarin zie je hoe dat met ieders persoonlijke opwekking zit. Een opwekking begint in ieder christen zelf. Zodra God in een christen aan het werk is, is satan er als de kippen er bij om hem af te leiden en bij God weg te trekken. Daarom is het ook noodzakelijk dat christenen voortdurend God in gebed erbij betrekken, al voor ze aan iets beginnen. Als je maar genoeg Jezus aanroept, moet satan wel van je weg vlieden. Een krachtig wapen tegen hem is ook het gebed. Of gewoon gedachten aan God en het lezen van de bijbel bijvoorbeeld. Ook christelijke kerkleer vanuit geloof lezen kan helpen. 

Ik heb niks met de rozenkrans, maar een katholieke vriend van mij had last van een demoon die hij steeds kon zien. Hoe hij er aan kwam is mij een raadsel. Hij had er met een pastoor over en die rade hem aan veel de rozenkrans te bidden. Dat deed hij en sinds dien is de demoon weg. In die tijd had hij ook last van gedachtes aan zelfmoord, maar ook die zijn weg.

De tweede vraag: oprecht inhoudelijk kritiek moet je ook gewoon met beide handen aanpakken. Er mee aan de slag gaan. Dat kan opbouwend werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maakt dat iets uit als toch iedereen dan weer door God en dan weer door satan wordt gebruikt?

Hoeveel je door God of door satan wordt gebruikt heeft ieder mens zelf in de hand, mits hij bidt. Satan is immers sterker dan ons. Zonder Jezus zijn we hem nooit de baas. Echter Jezus staat ver boven satan en is voor ons een Burgt, een Schild en een reddingsboei. In de Schaduw van Zijn vleugel heffen wij een loflied aan :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Hoeveel je door God of door satan wordt gebruikt heeft ieder mens zelf in de hand, mits hij bidt. Satan is immers sterker dan ons. Zonder Jezus zijn we hem nooit de baas.

Dus een klein beetje door satan gebruikt worden is in orde?

1 minuut geleden zei Gaitema:

Echter Jezus staat ver boven satan en is voor ons een Burger, een Schild en een reddingsboei. In de Schaduw van Zijn vleugel heffen wij een loflied aan :)

En verdwijnt satan met de staart tussen de benen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ons probleem blijkt echter vaak, hoe zwak ons gebed is, hoe gemakkelijk we zijn af te leiden, hoe weinig we de bijbel lezen, hoe gemakkelijk we de eerste liefde verliezen en hoe ikgericht we wel niet zijn.. kortom.. hoe weinig we onze best doen om met Jezus te leven.

De zonde hoeft helemaal geen macht over ons te hebben, als we het geen kans zouden geven.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Dus een klein beetje door satan gebruikt worden is in orde?

En verdwijnt satan met de staart tussen de benen.

Satan moet ook niet een klein beetje de ruimte krijgen.. want dan vergalt hij je dag al..  Door Jezus verdwijnt hij met die puntige staart van hem tussen zijn benen :)

Misschien hebben we daarom wel een staartbotje. Eens waren we duiveltjes op aarde, maar de wedergeboorte hè, dat maakt alles anders |:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Gaitema:

Satan moet ook niet een klein beetje de ruimte krijgen.. want dan vergalt hij je dag al.

Maar dat kan immers niet, want iedereen wordt dan weer door God en dan weer door satan gebruikt.

17 minuten geleden zei Gaitema:

Misschien hebben we daarom wel een staartbotje.

Zonder staartbeen geen billen!

17 minuten geleden zei Gaitema:

maar de wedergeboorte hè, dat maakt alles anders

Hoe moet ik dit zien in de context van jou uitspraak in een ander topic Overgave aan Jezus pagina 9:

Citaat

Echter volledige wedergeboren christenen bestaan nog niet. Dat is toekomstmuziek. Wedergeboren ben je pas, als satan geen enkele rol meer speelt in onze levens. We zijn nog steeds kinderen van God in wording.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Maar dat kan immers niet, want iedereen wordt dan weer door God en dan weer door satan gebruikt.

Zonder staartbeen geen billen!

Hoe moet ik dit zien in de context van jou uitspraak in een ander topic Overgave aan Jezus pagina 9:

 

De laatste zinnen zei ik voor de grap. Jouw eerste opmerking begin ik nu vervelend te vinden. Ik heb duidelijk uitgelegd hoe ik het zie en dan moet je me niet weer in de herhaling vallen.

Ik heb echter toch het idee, dat je me niet serieus neemt. Ik ga dus niet weer uitleggen waarom een mens zowel door God gebruikt wordt en zich dan weer door de satan laat misbruiken. Je weet trouwens zelf ook dat geen enkele christen volmaakt is en geen enkele christen niet door satan misbruikt wordt. Als je dat niet weet, dan loop je met oogkleppen op. 

Wat de christelijke spreker ook tegen me zei dat je Gods werk en satans werk ook zo kunt benoemen:

"God gebruikt je en satan misbruikt je. "

Je moet in de autoriteit van Jezus gaan staan en niet in satans autoriteit gaan staan.

Door wie je gebruikt of misbruikt wordt bepaal je zelf. Afhankelijk van in wiens autoriteit je zelf gaat staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Gaitema:

Ja, maar je moet eerst de vraag stellen wat die geestelijke wapenuitrusting is, en dat is zoals ik het geleerd heb het volgende: Als satan je aanvalt met zijn aanklachten (vaak via je gedachten of mensen), dan zeg je tegen hem: " er is geen veroordeling voor wie in Jezus Christus zijn." Zo hoef je niets met kritiek te doen, als hij niet klopt.

Ene vreemde omschrijving van geestelijke wapenuitrusting. Deze definitie correspondeert niet met de mijne die ik haal uit:

Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht. Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven. Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen. En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord. Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen; (Ef.6:12-18)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een oprechte boeddhist kan soms meer van het licht van Christus in zich dragen dan een van binnen onbekeerde christen.  Dat maakt het boeddhisme niet tot de ultieme waarheid, dat blijft het Evangelie.  Maar het zijn juist zij die van binnen onbekeerd zijn die dit zoveel mogelijk verbloemen door hun vele leer over wat er volgens hen allemaal van de duivel zou zijn. Dan valt hun eigen innerlijke duisternis niet zo op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid