Spring naar bijdragen

Geestelijke wapenuitrusting


Aanbevolen berichten

Het mij schijnheilig noemen kan niet van de Heilige Geest komen. Daar doelde ik op.

Ik zeg daar tegen: "satan! Ik ben niet schijnheilig, maar heilig door Zijn bloed!"

 

Er wordt hier ook beweerd dat wat ik zeg in tegenspraak is met elkaar. Maar wat ik zeg is juist wat ik geleerd heb en waarin ik een kern van waarheid zie zitten. Het enige wat oordelen over christenen opbrengt, is weerstand. Niemand is daar ooit beter van geworden en het is ook wat anders dan liefdevol iemand terecht wijzen. De toon waarop dat gaat laat dat vaak wel zien. 

Ik heb enkele mensen ontmoet die de gave van profetie hadden en woorden van God voor me hadden. Geen van die woorden waren negatief. Wat het minst positief klonk was de woorden: "Gerwin hoort Mijn stem niet, omdat hij geen geloof heeft, maar dat komt wel goed met hem". Dit was het antwoord op mijn vraag waarom ik Gods stem niet hoor.  Ik vroeg dus om die reactie.. Niet veel later begon God toch tot me te spreken. Ik moest mijn geloof er in trainen en het hielp. Wat jullie woorden doen, is dat geloof weer onder uit halen. Al de negativiteit over mijn woorden is een boodschap van: "jij kan dit wel zeggen, maar dat is Gods Woord niet." Het zou anders zijn als er gezegd werd: "ik denk dat het hier en daar iets anders ligt." Echter nu krijg ik de indruk dat het geloof is dat Gaitema veel kletst, maar weinig van de Heilige Geest zegt. 

Moet ik dat geloven of tegen satan zeggen: "jij wil dat ik mijn vertrouwen op God verlies, ga weg van mij!"

Stel dat ik de stemmen die tegen mij zeggen dat veel van wat ik zeg niet van de Heilige Geest is, niet naar Gods Woord is, dubbelzinnig is en getuigd van zwakheid en schijnheiligheid door mij geloofd wordt. Ook dat de genen die hier op het forum worden beschuldigd een welvaartsevangelie aan te hangen en voor mij broeders zijn, door mij in twijfel getrokken wordt. Het zou betekenen dat ik mijn geloof grotendeels verlies! Mijn vertrouwen in de Heilige Geest verlies! Het zou betekenen dat ik niet meer Gods Woord kan doorgeven, omdat ik doof ben geworden voor Gods Woord! Het rampzalige zou dan zijn dat al mijn bijdragen dan werkelijk door het rijk der duisternis gevuld zullen zijn! Demonen zouden dan jullie aanvallen en jullie aanklagen! Ik zou een plaag voor jullie kunnen worden! Omdat de Heilige Geest dan uit mij weg getrokken zou zijn, door mijn ongeloof! Nou ja, niet zozeer weg, maar stil in mij is geworden. God zou dan weliswaar nog zijn waar ik ben, maar niets meer tot me kunnen zeggen, omdat ik Zijn stem niet meer herken. 

 

Om Gods stem te verstaan moet je geloof hebben en daarom moeten wij elkaar niet veroordelen, maar bemoedigen! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarom is het beter dat ik een kring van mensen om mij heen zoek, die positieve energie geven en niet steeds met een oordeel over die, die en ik klaar staan. 

Het verschil zit em in het gegeven dat bij externe beïnvloeding ik verantwoordelijk blijf voor mijn gedrag.

Gods wil doen zonder geestelijke wapenuitrusting... Dit gaat mijn pet ver te boven. http://www.emresanli.com/video/?id=xgqFZf1HOeA Gewoon terugblussen met water inderdaad. Volgens deze k

Op 2/10/2018 om 20:23 zei Gaitema:

Als je geen geestelijke wapenuitrusting hebt, komt satan jou voortdurend slachten en verdelgen, als je Gods wil doet. Zo dooft Gods opwekking in jou..

Mooi en belangrijk onderwerp, Gaitema. Fijn dat jij je erin verdiept hebt! Veel Christenen weten niet eens wat de geestelijke wapenuitrusting is, en denken alles te kunnen en mogen doen wat ze maar willen, zolang het "goed voelt". Bij sommigen is de wapenuitrusting niet volledig, of zitten er gaten in de wapenuitrusting, het kan. De duivel valt ons aan op zwakke plekken. We lezen in de Bijbel:

Bekleed u met de hele wapenrusting van God, opdat u stand kunt houden tegen de listige verleidingen van de duivel.

Het betekent dus dat er Christenen zijn die de wapenuitrusting slechts deels aanhebben, of zelfs helemaal niet! En je hebt gelijk, satan heeft in dat geval vrij spel.

1. borstharnas van de gerechtigheid

2. bereidheid van het Evangelie van de vrede.

3. het schild van het geloof.

4. helm van de zaligheid.

5. het zwaard van de Geest.

Het zwaard van de Geest is Gods Woord. Daarom is het van groot belang ons dagelijks te voeden met Zijn Woord! Zijn volk gaat immers ten onder door gebrek aan kennis. Een deel van Zijn volk heeft niet het zwaard van de Geest genomen, en gebruikt het niet. De duivel probeerde Jezus te verleiden. HIJ antwoordde met het Woord, en hetzelfde horen wij te doen. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die beweren dat God wel onze Geneesheer is, maar dat de genezing slechts geestelijk is. Dan antwoorden we met het Woord:

Er staat geschreven: 

Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze  zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees.

Genezing voor heel ons vlees, niet slechts voor de ziel en geest! Misschien is het interessant de punten 1 t/m 5 eens te behandelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Ik heb niet gezegd dat je bezeten bent.

 

12 uur geleden zei Gaitema:

Dat jij mij dan een schijnheilige grapjas noemt, geeft wel aan hoe sterk een demoon in jou over mij kan oordelen. Hoeveel ruimte hij krijgt.

 

4 minuten geleden zei JoostG:

Posts verwijderd. 

@Kaasjeskruid: Discussieren is goed, scherp zijn mag maar ordinair worden is niet de bedoeling. 

Maar iemand uitmaken voor van de duivel bezeten is allemaal geen probleem natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat nergens dat je 'van de duivel bezeten' bent.

Gaitema heeft het wel over een demoon die wellicht invloed op je uitoefent. Dat is een geloofswijze waar je het misschien niet mee eens bent maar het is m.i. geen directe (bewuste) belediging en heeft (al dan niet indirect) wel te maken met het onderwerp van dit draadje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zit een (redelijk groot) verschil in het 'bezeten zijn door de duivel' of 'onder invloed zijn van een demoon'. Zoals Gaitema al aangaf gelooft hij dat christenen onder invloed kunnen zijn van een demoon die heb belemmert bij bepaalde geloofszaken. Zo zijn er ook christenen die bijvoorbeeld geloven dat ze onder invloed zijn van 'een demoon van roken', waardoor ze niet van het roken af kunnen komen.
Dat hoef je niet te geloven maar het is wel een bestaande geloofswijze die niet direct betekent dat het kwaad bedoeld is. Het is in ieder geval niet ordinair, en daar ging het in dit geval om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als een demoon in iemand is, dan is die bezeten. Dus staat het er weldegelijk.

Kaas, laat het gaan. Reageer gewoon helemaal niet meer, en zie wat er gebeurt. (Tis maar een idee hoor, dan kun je iets ontdekken).  Je kunt al zien wat er alweer is opgekomen aan een reactie.  Als je er niet meer op ingaat, zul je zien wat ervan komt. Standaardpatroon van die zogenaamde "geest" (gewoon een stukje afwezigheid van licht).  Het is allemaal projectie. Serieus. Maar als je ertussen uit stapt, is het projectiescherm weg.  Er valt niet met een projctie te praten en er valt niets aan te veranderen. . Daarom schreef ik in het verwijderde bericht dat men alleen zichzelf naar binnen kan keren, wat we bekeren noemen. Jezus sprak van Metanoia, keer uzelf naar binnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei JoostG:

Er zit een (redelijk groot) verschil in het 'bezeten zijn door de duivel' of 'onder invloed zijn van een demoon'. Zoals Gaitema al aangaf gelooft hij dat christenen onder invloed kunnen zijn van een demoon die heb belemmert bij bepaalde geloofszaken. Zo zijn er ook christenen die bijvoorbeeld geloven dat ze onder invloed zijn van 'een demoon van roken', waardoor ze niet van het roken af kunnen komen.
Dat hoef je niet te geloven maar het is wel een bestaande geloofswijze die niet direct betekent dat het kwaad bedoeld is. Het is in ieder geval niet ordinair, en daar ging het in dit geval om.

En dat is niet ordinair omdat jij toevallig mod bent? Ik vind het ronduit schandalig dat mensen dergelijke dingen durven beweren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En dat is niet ordinair omdat jij toevallig mod bent? 

Mijn antwoord was iets te kortaf:
Nee, dat is niet ordinair omdat ik toevallig mod ben. Dat is niet ordinair omdat er geen ordinaire bewoordingen worden gebruikt. Het lastige van Credible is dat het een forum is met verschillende geloofsovertuigingen en ik snap het als je de denkwijze van Gaitema niet waardeert, maar het is toch een overtuiging die je dient te respecteren (ook al ben je het er niet mee eens). Reageren met bepaalde bewoordingen is dan niet de juiste manier.
Dat je het schandalig vindt dat mensen bovenstaande durven te beweren neem ik ter kennisgeving aan, daar kan ik niet zo heel veel mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

Mooi en belangrijk onderwerp, Gaitema. Fijn dat jij je erin verdiept hebt! Veel Christenen weten niet eens wat de geestelijke wapenuitrusting is, en denken alles te kunnen en mogen doen wat ze maar willen, zolang het "goed voelt". Bij sommigen is de wapenuitrusting niet volledig, of zitten er gaten in de wapenuitrusting, het kan. De duivel valt ons aan op zwakke plekken. We lezen in de Bijbel:

Bekleed u met de hele wapenrusting van God, opdat u stand kunt houden tegen de listige verleidingen van de duivel.

Het betekent dus dat er Christenen zijn die de wapenuitrusting slechts deels aanhebben, of zelfs helemaal niet! En je hebt gelijk, satan heeft in dat geval vrij spel.

1. borstharnas van de gerechtigheid

2. bereidheid van het Evangelie van de vrede.

3. het schild van het geloof.

4. helm van de zaligheid.

5. het zwaard van de Geest.

Het zwaard van de Geest is Gods Woord. Daarom is het van groot belang ons dagelijks te voeden met Zijn Woord! Zijn volk gaat immers ten onder door gebrek aan kennis. Een deel van Zijn volk heeft niet het zwaard van de Geest genomen, en gebruikt het niet. De duivel probeerde Jezus te verleiden. HIJ antwoordde met het Woord, en hetzelfde horen wij te doen. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die beweren dat God wel onze Geneesheer is, maar dat de genezing slechts geestelijk is. Dan antwoorden we met het Woord:

Er staat geschreven: 

Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze  zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees.

Genezing voor heel ons vlees, niet slechts voor de ziel en geest! Misschien is het interessant de punten 1 t/m 5 eens te behandelen?

 

Juist ja. Maar je weet niet wat je zegt, omdat je van alles alleen een mentale constructie hebt gemaakt en alleen hoort en leest wat je zelf wilt horen en lezen. Die hele wapenrusting heb je als Christus in je woont. Hij is de wapenrusting zelf. En de realisatie van Christus in de mens leidt uiteindelijk tot de overwinning van de dood. De zaligheid ontvangt men na de dood. Tenzij jij onsterfelijke vleselijke mensen kent, maar dat is per definifie onmogelijk. De genezing van al je vlees is gebeurd wanneer al je vlees niet meer bestaat omdat je in  Christus gestorven bent, of als de Heer eerder is teruggekomen en je lichaam daardoor  is veranderd.   Daarom staat er ook "het geloof is een vaste grond van de dingen die u hoopt." Jezus is ook niet meer van vlees.  Om van vlees te worden moest hij geboren worden uit een mens.  Dat was noodzakelijk omdat Hij o.a. de mensen hoogst persoonlijk aan het verstand moest zien te peuteren dat God liefde is en liefde wil. En geen bloedoffers.  

1 Thess. 5 : 9 “Want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid, door onze Heere Jezus Christus”.  Niet door het geloof dus, nee (dat gaat eraan vooraf,  door de Heer Jezus Christus Zelf. Dat heeft te maken met de gedaanteverandering na de dood of bij de Wederkomst. Wij verwachten namelijk de verlossing van ons lichaam. 

Romeinen 8:22  “Want wij weten, dat het ganse schepsel tesamen zucht, en tesamen als in barensnood is tot nu toe. En niet alleen dit, maar ook wij zelf, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelf, zeg ik, zuchten in onszelf, verwachtende de aanneming tot kinderen, namelijk de verlossing van ons lichaam. Want wij zijn in hope zalig geworden. De hoop nu, die gezien wordt, is geen hoop; want hetgeen iemand ziet, waarom zal hij het ook hopen? Maar indien wij hopen, hetgeen wij niet zien, zo verwachten wij het met lijdzaamheid” . 

Niks "kingdom now" maar de hoop der zaligheid. En de wedloop uitlopen dus!  Voortdurend opnieuw bekeren.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei JoostG:

Mijn antwoord was iets te kortaf:
Nee, dat is niet ordinair omdat ik toevallig mod ben. Dat is niet ordinair omdat er geen ordinaire bewoordingen worden gebruikt. Het lastige van Credible is dat het een forum is met verschillende geloofsovertuigingen en ik snap het als je de denkwijze van Gaitema niet waardeert, maar het is toch een overtuiging die je dient te respecteren (ook al ben je het er niet mee eens). Reageren met bepaalde bewoordingen is dan niet de juiste manier.

In orde. Ik respecteer niets, maar zal het in dit geval tolereren. We zitten hier per slot van rekening niet in de kerk.

24 minuten geleden zei JoostG:

Dat je het schandalig vindt dat mensen bovenstaande durven te beweren neem ik ter kennisgeving aan, daar kan ik niet zo heel veel mee.

Ik heb niet gezegd dat bovenstaande schandalig zou zijn, maar dergelijke. En met dergelijke bedoel ik beweringen uit de pen van Gaitema.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Dolce Vita:

Juist ja. Maar je weet niet wat je zegt,

Maar weet jij wel wat je zegt?

39 minuten geleden zei Dolce Vita:

Die hele wapenrusting heb je als Christus in je woont. Hij is de wapenrusting zelf.

Is dit overdrachtelijk, mystiek, metaforisch of werkelijk zo bedoeld?

 

40 minuten geleden zei Dolce Vita:

En de realisatie van Christus in de mens leidt uiteindelijk tot de overwinning van de dood. De zaligheid ontvangt men na de dood.

Er is maar een manier om de dood te overwinnen en dat is door te blijven leven. En als je de dood overwint krijg je geen zaligheid want dan ga je niet dood. Gelukkig constateer je zelf...

41 minuten geleden zei Dolce Vita:

Tenzij jij onsterfelijke vleselijke mensen kent, maar dat is per definifie onmogelijk.

dat de dood dus onvermijdelijk is, maar hoe kun je hem dan overwinnen?

42 minuten geleden zei Dolce Vita:

De genezing van al je vlees is gebeurd wanneer al je vlees niet meer bestaat omdat je in  Christus gestorven bent, of als de Heer eerder is teruggekomen en je lichaam daardoor  is veranderd.

Hoe kan je vlees genezen als het niet meer bestaat? En hoe kan ik in Jezus sterven als hij in mij zit als mijn wapenuitrusting. En waarom is er nooit bij iemand geconstateerd dat de Heer eerder is teruggekomen omdat blijkbaar het lichaam daardoor verandert, wat volgens jou zichtbaar zou moeten zijn. En waarom zou de Heer bij de een eerder terugkomen dan bij de ander, en bij de meesten helemaal niet?

 

45 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat was noodzakelijk omdat Hij o.a. de mensen hoogst persoonlijk aan het verstand moest zien te peuteren dat God liefde is en liefde wil. En geen bloedoffers.  

en als je dan de christelijke geschiedenis een beetje bestudeert dan heeft Hij daar een bijzonder slechte job gedaan. Het hele christendom staat bol van de bloedoffers, te beginnen bij allerlei martelaren men daarna de overgang naar het martelen van alle ongelovigen. Blijkbaar is de boodschap niet duidelijk overgekomen.

 

Ik kern denk ik dat ik wel begrijp wat je probeert te zeggen maar ik vind dit een onbegrijpelijk geestelijk gebazel. Zou het niet mogelijk zijn om eens in gewoon, eenvoudig, duidelijk Nederlands te zeggen dat je niet bang hoeft te zijn voor de dood omdat God liefde is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

In orde. Ik respecteer niets, maar zal het in dit geval tolereren. We zitten hier per slot van rekening niet in de kerk.

Ik heb niet gezegd dat bovenstaande schandalig zou zijn, maar dergelijke. En met dergelijke bedoel ik beweringen uit de pen van Gaitema.

Met andere woorden, jij gelooft niet dat christenen door demonen beïnvloed worden om elkaar zwart te maken. Weet ik dat ook weer. Dan heb je een ander geloof dan ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Met andere woorden, jij gelooft niet dat christenen door demonen beïnvloed worden om elkaar zwart te maken. Weet ik dat ook weer. Dan heb je een ander geloof dan ik.

Ik denk dat het heel ongenuanceerd is om direct te zeggen dat het 'een ander geloof' is. Mensen in veel traditionele kerken geloven ook niet in demonen terwijl zij en ik wezenlijk wel hetzelfde geloof hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei JoostG:

Ik denk dat het heel ongenuanceerd is om direct te zeggen dat het 'een ander geloof' is. Mensen in veel traditionele kerken geloven ook niet in demonen terwijl zij en ik wezenlijk wel hetzelfde geloof hebben.

In de kern wel. Echter vond ik dat toen ik daar in zat een groot gemis. Ik vind dat mensen het zo onderschatten welk een invloed dit heeft in iemands gedrag en manier van leven. Dit heeft me vaak verontrust. 

Bedankt nog dat je mijn visie de ruimte geeft op het forum. Ik merk dat het inderdaad vaak verkeerd begrepen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gaitema:

Met andere woorden, jij gelooft niet dat christenen door demonen beïnvloed worden om elkaar zwart te maken. Weet ik dat ook weer. Dan heb je een ander geloof dan ik.

Ik hoop dat je je werk ondanks dit alles toch fatsoenlijk hebt weten uit te voeren. Ik geloof weldegelijk dat demonen invloed kunnen uitoefenen. Echter wel extern bij Christenen en niet in een Christen, zoals je beweerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ik hoop dat je je werk ondanks dit alles toch fatsoenlijk hebt weten uit te voeren. Ik geloof weldegelijk dat demonen invloed kunnen uitoefenen. Echter wel extern bij Christenen en niet in een Christen, zoals je beweerd.

Wat is het verschil?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het verschil zit em in het gegeven dat bij externe beïnvloeding ik verantwoordelijk blijf voor mijn gedrag.

Vind ik een goed punt!
Ik geloof er zeker in dat je als christen beïnvloed kunt worden door duistere machten maar het is te makkelijk om eigen verantwoordelijkheid te negeren. Overigens niet altijd, wel in de overgrote meerderheid van de gevallen. Ik gaf al eerder het voorbeeld dat ik mensen ken(de) die niet stopten met roken omdat ze nu eenmaal waren beinvloed door 'de demoon van roken'.. Dat vind ik te makkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Gaitema:

Wat is het verschil?

Mensen kunnen occult belast zijn (of demonisch belast), door bijvoorbeeld deel te nemen aan reiki, zen-boeddhisme, yoga, enz. Mensen kunnen ook demonisch bezet zijn. In beide gevallen is bevrijding nodig. Stichting Promise houdt zich hiermee bezig, zie bijvoorbeeld https://stichting-promise.nl/bevrijdingspastoraat/bezeten-christenen.htm.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei WdG:

Mensen kunnen occult belast zijn (of demonisch belast), door bijvoorbeeld deel te nemen aan reiki, zen-boeddhisme, yoga, enz. Mensen kunnen ook demonisch bezet zijn. In beide gevallen is bevrijding nodig. Stichting Promise houdt zich hiermee bezig, zie bijvoorbeeld https://stichting-promise.nl/bevrijdingspastoraat/bezeten-christenen.htm.

Wat kost zo een bevrijding in euro's?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid