Spring naar bijdragen

Maak van je huis een huis van gebed!


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei sjako:

Wat mij mag je alles hoor. Ik haal alleen aan wat de Bijbel erover zegt. Het is je eigen verantwoordelijkheid.

Helemaal mee eens. Je mag niet dronken worden, dat is de grens. Bij roken en drugs is het al direct slecht.

Maar dat is dus niet waar dat drugs het al gelijk slecht voor je is en bij alcohol niet. Bij al die stoffen gaat het er om in hoeverre de dosis hoeveel schade aanbrengt. Dat is bij alcohol niet anders dan THC, MDMA, opium, etc. En om welke reden je het gebruikt. Zoals ik al zei worden opium achtige stoffen ook in de medische sector gebruikt. En als tegen wil en dank sigarettenrook geroken hebt ben je ook niet ten dode opgeschreven of een verslaafde. Zou wat zijn als er een roker naast je staat...
Maar maakt ook verder niet uit, het ging niet om of iets goed of slecht voor je is, maar of het occult is. En om eerlijk te zijn moet ik de eerste roker tegenkomen die een sigaret opsteekt omdat die geheime esoterische kennis probeert te doorgronden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Olorin:

Volgens die redenatie van je was Jezus ook geregeld met wijn occult bezig. Andersom ken ik geen enkele roker die die rookt vanuit een spirituele reden.

Wat een kolder. De Bijbel is gewoon duidelijk in dit soort zaken. Ik zeg niet dat Het boek van Henoch canoniek is maar daar wordt drugs wel genoemd als zijnde een uitvinding van gevallen engelen. Zegt toch wel iets hoe ze in die tijd over drugs dachten. 

43 minuten geleden zei Olorin:

En om eerlijk te zijn moet ik de eerste roker tegenkomen die een sigaret opsteekt omdat die geheime esoterische kennis probeert te doorgronden. 

Toch werd dat door indianen gebruikt voor die reden. Het gaat erover dat het Griekse woord voor spiritisme gelijk staat aan drogerij of tovermiddel een ander woord voor drugs want ze kenden dat woord niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

En alcohol is in alle opzichten een drugs, dus wat zegt dat over het gebruik van wijn door Jezus en de apostelen? 
Wellicht is een goede reden is waarom het boek van Henoch niet canoniek is. 

Dat een verslaving niet goed voor je is hoor je me niet ontkennen (of dat nou alcoholverslaving, gokken, of heroïne is, maakt niet uit). Opium gedoseerd toedienen tegen pijnbestrijding lijkt me een goede oplossing, je elke dag klem zuipen lijkt me een slechte oplossing. Maar wat mij betreft heeft beide niets met occultisme te maken. En ik ha ook geen demonen krediet geven wanneer iemand in het ziekenhuis een middel tegen enorme pijn krijgt toegediend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Opiaten tegen pijn en een drankje drinken is niet direct schadelijk. Paulus raadde Timotius zelfs aan wat wijn te drinken in plaats van water. Het gaat erom dat je er geen misbruik van maakt. Drugs is altijd slecht voor je. En als je gewoon je normale verstand gebruikt snap je dat ook wel. Alcohol tot zeg maar twee glazen is aangetoond dat het zelfs goed kan zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid