Spring naar bijdragen

ik zal me even voorstellen....


Aanbevolen berichten

... Mijn naam is Cybelle.

Bekende recept zou ik haast zeggen. Gedoopt, christelijke opvoeding/shool, belijdenis en daarna de kerkenraad in.  Heb hele saaie hobbies zoals bijbelstudie en bijbelkringen. Verder valt het wel mee, al zeg ik het zelf.

Genoeg over mezelf. Ik ga hier eens rondsnuffelen. Lijkt me leuk.

Tot eh.... mails, ziens, horens,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel.

Ik zie nu dat mijn profiel van voorheen gehandhaafd is gebleven. Eigenlijk is het dus een terug van heel lang weggeweest..... Dat verklaart dan ook dat ik me meteen in de discussie meng (hopeloos trekje, ik weet het)

Hoe het ook zij, nogmaals dank dat je de moeite neemt om me welkom te heten. Heel attent.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom Cybelle (mooie naam trouwens)... Zoals Trajecto stelt ben je met die hobby's hier wel op het juiste adres denk ik... Ik ben theologiestudent en durf zelfs te zeggen dat ik het een beetje mis, Bijbelstudie... Het lijkt belangrijker om een antwoord te kunnen geven hoe we in een seculiere context het christendom toch nog steeds een plaats kunnen geven (in de marge trouwens, moest je het je afvragen ;))... Wat ik ook mis is een plaats om aan Bijbelstudie te doen, dan liefst online, want het is geen sinecure wegens mijn aandoeningen om gemakkelijk me vaak onder mensen te begeven... Dus blijf maar lekker Bijbelstudie doen, niets saais aan ;).

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei ZENODotus:

Welkom Cybelle (mooie naam trouwens)... Zoals Trajecto stelt ben je met die hobby's hier wel op het juiste adres denk ik... Ik ben theologiestudent en durf zelfs te zeggen dat ik het een beetje mis, Bijbelstudie... Het lijkt belangrijker om een antwoord te kunnen geven hoe we in een seculiere context het christendom toch nog steeds een plaats kunnen geven (in de marge trouwens, moest je het je afvragen ;))... Wat ik ook mis is een plaats om aan Bijbelstudie te doen, dan liefst online, want het is geen sinecure wegens mijn aandoeningen om gemakkelijk me vaak onder mensen te begeven... Dus blijf maar lekker Bijbelstudie doen, niets saais aan ;).

Aangenaam kennis te maken.

Je schrijft: het christendom in een seculiere context een plaats kunnen geven...... dat is volgens mij het makkelijkst!!! Zelf vind ik het de grootste uitdaging om in de 40.000 tellende verschillende christelijke kerkgenootschap context recht te spreken van God. Zelf vind ik dat ik de leukst denkbare hobbie heb (op stroopwafels eten na)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Cybelle Hawke:

Aangenaam kennis te maken.

Je schrijft: het christendom in een seculiere context een plaats kunnen geven...... dat is volgens mij het makkelijkst!!! Zelf vind ik het de grootste uitdaging om in de 40.000 tellende verschillende christelijke kerkgenootschap context recht te spreken van God. Zelf vind ik dat ik de leukst denkbare hobbie heb (op stroopwafels eten na)

Dag Cybelle... Nu ik denk niet dat er een probleem "moet" zijn met de 40 000 kerkgenootschappen, zolang je de verhalen niet sluit. Om je een voorbeeld te geven: twee jaar geleden werd er in onze kerk (een evangelische) een bijbelstudiereeks georganiseerd voorgezeten door Raymond Hassoul (zijn achternaam is waarschijnlijk mis geschreven, sorry Raymond :$), die inmiddels gedoctoreerd is trouwens en voorganger is van een evangelische gemeente in Ieper. Op die bijbelstudie waren er mensen vertegenwoordigd van vijf verschillende kerkstromingen... Problematisch wordt het wanneer we het eigen gelijk voorrang beginnen te geven op de eenheid (wat geen uniformiteit is) en bijgevolg op de liefde... Om het te zeggen in de woorden van Willem Ouweneel: Ja, sommige mensen zijn Katholiek, maar niet iedereen is perfect :p.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ZENODotus:

Dag Cybelle... Nu ik denk niet dat er een probleem "moet" zijn met de 40 000 kerkgenootschappen, zolang je de verhalen niet sluit. Om je een voorbeeld te geven: twee jaar geleden werd er in onze kerk (een evangelische) een bijbelstudiereeks georganiseerd voorgezeten door Raymond Hassoul (zijn achternaam is waarschijnlijk mis geschreven, sorry Raymond :$), die inmiddels gedoctoreerd is trouwens en voorganger is van een evangelische gemeente in Ieper. Op die bijbelstudie waren er mensen vertegenwoordigd van vijf verschillende kerkstromingen... Problematisch wordt het wanneer we het eigen gelijk voorrang beginnen te geven op de eenheid (wat geen uniformiteit is) en bijgevolg op de liefde... Om het te zeggen in de woorden van Willem Ouweneel: Ja, sommige mensen zijn Katholiek, maar niet iedereen is perfect :p.

Ik geef je volledig gelijk.  Dat de liefde onder ons zij en vooral blijve nadat die ander gesproken heeft.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-2-2018 om 16:20 zei Cybelle Hawke:

... Mijn naam is Cybelle.

Bekende recept zou ik haast zeggen. Gedoopt, christelijke opvoeding/shool, belijdenis en daarna de kerkenraad in.  Heb hele saaie hobbies zoals bijbelstudie en bijbelkringen. Verder valt het wel mee, al zeg ik het zelf.

Genoeg over mezelf. Ik ga hier eens rondsnuffelen. Lijkt me leuk.

Tot eh.... mails, ziens, horens,

Hallo en welkom cybelle  

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei sjako:

Bepaalt geen saaie hobby hoor.

hahaahha. Dat hoor ik tot op heden alleen hier! Prima! Zit ik hier goed.

Op 24-2-2018 om 20:49 zei Thinkfree:

kom maar op met een onderwerp anders. ;)

Ik speel nog met de gedachte maar alvast bedankt voor de uitnodiging....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een vraagje.

Ik ben dus een member.

Maar wie is nu dat lid, die een totale waardering krijgt in mijn profiel? (+...)

En dan is er nog een hartje.... als ik dat aanklik .... is dat een gewone like of gaan we dan richting romantiek?

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Je kan die + aanklikken en dan zie je wie jou geliked heeft. Iemand waardeert dus jou inbreng. Het hartje heeft niks met amoureuze gevoelens te maken, maar door daar op te klikken kan jij aangeven dat je iemands bijdrage waardeert.  

Dank voor je toelichting. Dat van die amoreuze gevoelens (of gebrek daaraan) snap ik helemaal....

De aanleiding van mijn vraag over de + was dat ik, al rondsnuffelend, verzeild raakte in een waarderingsovericht dat melding maakte dat een inzending door de dezelfde persoon meerdere malen was geliked. Ik vroeg me af of dat dan een vorm was van een meerwaarde toekennen  aan een gewone like.... type kwadraat....

Enfin, hoe het ook zij... ik weet genoeg. Nogmaals dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Trajecto:

Bij een forumpost kunnen meerdere forummers die post liken. Een forummer kan een bericht maar éénmaal liken.

Er nog een schepje bovenop doen als je het bericht heel erg waardeert gaat dus niet, volgens mij.

Ik neem aan dat je als moderator in mijn profiel/ waarderingsactiviteit kunt kijken.... daar staat een en dezelfde post (van mij) door een en dezelfde persoon, een aantal malen(4) gewaardeerd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Cybelle Hawke:

Ik neem aan dat je als moderator in mijn profiel/ waarderingsactiviteit kunt kijken.... daar staat een en dezelfde post (van mij) door een en dezelfde persoon, een aantal malen(4) gewaardeerd.

 

Dat is een foutje in de software, die al vanaf het begin van dit systeem erin zit. Je post is in werkelijkheid door vier verschillende users geliked, maar de software registreert er maar één. Bij de post zelf kun je dan ook zien dat het er echt vier zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Cybelle Hawke:

Ik neem aan dat je als moderator in mijn profiel/ waarderingsactiviteit kunt kijken.... daar staat een en dezelfde post (van mij) door een en dezelfde persoon, een aantal malen(4) gewaardeerd.

 

Het is me niet duidelijk waar je ziet staan dat de vier likes die je hebt door één en dezelfde persoon zouden zijn.

Je kunt een pagina met gegevens vinden door op je avatarvlakje met de C te klikken.

Daar kan je bijvoorbeeld een groen vakje vinden, waarin staat als "WAARDERING IN DE GEMEENSCHAP" dat het totaal aan likes voor jou momenteel op 4 staat.

Als je de lijst van berichten aan de rechter kant bekijkt dan kun je zien dat alle vier de likes bij één van je berichten horen, namelijk dit bericht.

Onderaan dat bericht kun je zien van wie de likes gekomen zijn.

Dat zijn Thinkfree, WdG, Peter79 en JoostG.

De laatste naam zie je pas als je de muis plaatst op het "1 andere" dat daar staat.

Zo zie je dus wie de vier forummers waren die allen een like gaven.

 

Update:

Ik heb nog even gekeken en zie nu wat je bedoelt en waarover Robert Frans het ook heeft.

Je kunt links bij een bericht van jezelf waar + 'het aantal likes' (in dit geval dus +4) staat dat aanklikken en dan krijg je een lijstje dat inderdaad niet klopt. Het lijkt daar of alle likes van JoostG zijn gekomen. Dat is niet juist; er zit kennelijk een bug in het programma.

Ik zal het binnen de crew noemen. Mogelijk kan Rommel er iets aan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Trajecto:

 

Update:

Ik heb nog even gekeken en zie nu wat je bedoelt en waarover Robert Frans het ook heeft.

Je kunt links bij een bericht van jezelf waar + 'het aantal likes' (in dit geval dus +4) staat dat aanklikken en dan krijg je een lijstje dat inderdaad niet klopt. Het lijkt daar of alle likes van JoostG zijn gekomen. Dat is niet juist; er zit kennelijk een bug in het programma.

Ik zal het binnen de crew noemen. Mogelijk kan Rommel er iets aan doen.

Doe geen moeite hoor. Het is totaal geen probleem. Ik interpreteerde het verkeerd.....

2 uur geleden zei Robert Frans:

Dat is een foutje in de software, die al vanaf het begin van dit systeem erin zit. Je post is in werkelijkheid door vier verschillende users geliked, maar de software registreert er maar één. Bij de post zelf kun je dan ook zien dat het er echt vier zijn.

dank je wel voor de toelichting.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-2-2018 om 20:58 zei Cybelle Hawke:

Dank je wel.

Ik zie nu dat mijn profiel van voorheen gehandhaafd is gebleven. Eigenlijk is het dus een terug van heel lang weggeweest..... Dat verklaart dan ook dat ik me meteen in de discussie meng (hopeloos trekje, ik weet het)

Hoe het ook zij, nogmaals dank dat je de moeite neemt om me welkom te heten. Heel attent.

 

 

 

Waarom is het belangrijk dat er iets aanwezig is wat je als een verklaring zou kunnen zien dat je je meteen in de discussie mengt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dolce Vita:

 

Waarom is het belangrijk dat er iets aanwezig is wat je als een verklaring zou kunnen zien dat je je meteen in de discussie mengt?

 Ik wil volstaan te antwoorden dat de post die je hierboven aanhaalt heel specifiek gericht was aan een member.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid