Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

(graag delen)

Hier even een super ''doorzichtige'' post. Zoals velen weten ga ik een Discipelschap training school doen vanaf begin aprl. Zo'n DTS kost rond de 6000 euro, dat is exclusief vliegtickets. Tot nu toe staat mijn teller op 400 euro voor de DTS zelf. Ik heb dus nog erg veel nodig, dat is duidelijk.

Het lijkt misschien gek om met zo weinig geld en eigenlijk niets te spenderen naar de andere kant van de wereld te reizen.. en dat is het voor de wereld ook. Maar het is mij door bepaalde gebeurtenissen duidelijk geworden dat God mij hiertoe geroepen heeft en ik wil daaraan gehoor geven.

De eerste bevestiging kwam op reveilweek afgelopen zomer. Ik had hardop tegen God uitgesproken dat ik die avond nog een bevestiging wilde of ik een DTS moest gaan doen. Ik beloofde dat als ik die kreeg, dat ik zou gaan. Die avond was er een getuigenissenavond en op het laatste moment van de avond liep er nog een jongen naar voren. Zijn verhaal begon met de woorden ''Als je een DTS wil gaan doen moet je het echt doen''. Dit waren voor mij de woorden die ik moest horen en besloot alles op alles te zetten het waar te maken.

De tweede bevestiging was nodig om de locatie. Hawaii klinkt niet als iets waarvoor men een sponsoring nodig had, dus ik twijfelde erg of dat wel was waar God mij wilde hebben. Ik kwam op een Revive aanbiddingsavond in Nunspeet waar ik zonder zin heen was gegaan en stelde me voor omdat ik er voor het eerst was. De onbekende vrouw naast mij reageerde meteen en zei ''ben jij sarah die naar Hawaii gaat?". Ehhhh, ja? Later die avond legde ze uit dat ze door het lezen van een boek had besloten de eerste persoon te sponsoren die een DTS naar hawaii gaat doen. Door een gemeenschappelijke vriend op facebook kwam ze langs mijn post over dat ik naar Hawaii ging. Na enige twijfel stuurde ze me toch geen berichtje op facebook en hoopte me in het echt tegen te komen. De volgende avond zaten we naast elkaar en werd zo mijn eerste sponsor.

Mensen die ik niet ken hebben voor mij bevestigd dat ik de roeping die ik hoorde moet volgen. En ik heb daardoor besloten dat ik ga. Het is een enorme leap of faith om zo op pad te gaan en ik hoop dat ook jij mij wil supporten in gebed of in financiën. Stel dat je dit support of je hebt vragen of zin in een gesprek, stuur me dan een priveberichtje. 

Bedankt voor het lezen!
Veel liefs van Sarah

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2018 om 19:44 zei sarahleeuwestein:

(graag delen)

Hier even een super ''doorzichtige'' post. Zoals velen weten ga ik een Discipelschap training school doen vanaf begin aprl. Zo'n DTS kost rond de 6000 euro, dat is exclusief vliegtickets. Tot nu toe staat mijn teller op 400 euro voor de DTS zelf. Ik heb dus nog erg veel nodig, dat is duidelijk.

Het lijkt misschien gek om met zo weinig geld en eigenlijk niets te spenderen naar de andere kant van de wereld te reizen.. en dat is het voor de wereld ook. Maar het is mij door bepaalde gebeurtenissen duidelijk geworden dat God mij hiertoe geroepen heeft en ik wil daaraan gehoor geven.

De eerste bevestiging kwam op reveilweek afgelopen zomer. Ik had hardop tegen God uitgesproken dat ik die avond nog een bevestiging wilde of ik een DTS moest gaan doen. Ik beloofde dat als ik die kreeg, dat ik zou gaan. Die avond was er een getuigenissenavond en op het laatste moment van de avond liep er nog een jongen naar voren. Zijn verhaal begon met de woorden ''Als je een DTS wil gaan doen moet je het echt doen''. Dit waren voor mij de woorden die ik moest horen en besloot alles op alles te zetten het waar te maken.

De tweede bevestiging was nodig om de locatie. Hawaii klinkt niet als iets waarvoor men een sponsoring nodig had, dus ik twijfelde erg of dat wel was waar God mij wilde hebben. Ik kwam op een Revive aanbiddingsavond in Nunspeet waar ik zonder zin heen was gegaan en stelde me voor omdat ik er voor het eerst was. De onbekende vrouw naast mij reageerde meteen en zei ''ben jij sarah die naar Hawaii gaat?". Ehhhh, ja? Later die avond legde ze uit dat ze door het lezen van een boek had besloten de eerste persoon te sponsoren die een DTS naar hawaii gaat doen. Door een gemeenschappelijke vriend op facebook kwam ze langs mijn post over dat ik naar Hawaii ging. Na enige twijfel stuurde ze me toch geen berichtje op facebook en hoopte me in het echt tegen te komen. De volgende avond zaten we naast elkaar en werd zo mijn eerste sponsor.

Mensen die ik niet ken hebben voor mij bevestigd dat ik de roeping die ik hoorde moet volgen. En ik heb daardoor besloten dat ik ga. Het is een enorme leap of faith om zo op pad te gaan en ik hoop dat ook jij mij wil supporten in gebed of in financiën. Stel dat je dit support of je hebt vragen of zin in een gesprek, stuur me dan een priveberichtje. 

Bedankt voor het lezen!
Veel liefs van Sarah

Hallo en welkom .. alhoewel ik deze directe benadering over geld ongepast vindt, en mij doet denken dat je de boel aan het oplichten bent. 

Mocht ik fout zitten mijn exuses.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je inmiddels behoorlijk wat vrijwilligerswerk in je eigen geloofsgemeenschap achter de rug hebt. En dat je in deze stap de steun hebt van je voorganger en je geloofsgenoten. Zij kunnen je ook steunen oa door collectes te houden voor je. Het geld zal je dus in je lokale geloofsgemeenschap los moeten krijgen. Succes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Hallo en welkom .. alhoewel ik deze directe benadering over geld ongepast is, en mij doet denken dat je de boel aan het oplichten bent. 

Mocht ik fout zitten mijn exuses.

oh, sorry! Ik heb de regels ook niet doorgelezen, dat is mijn fout. Als het niet goed is mag het verwijderd worden. Ik wilde mijn bericht op een aantal christelijke groepen en forums plaatsen zodat mensen mijn verhaal horen en daardoor iets van God zien, maar duidelijk ook omdat ik geld nodig heb. Maar ik vraag niet alleen om geld, ook om gebed! Als iemand zich geroepen voelt om mij te steunen waardeer ik dat enorm.

Maar ik wil wel even duidelijk maken dat ik mijn getuigenis (of een deel ervan) nooit zou gebruiken als zoiets als oplichterij. Dit alles is echt gebeurd en ik ga echt naar Hawaii, met de hulp van dit forum of niet. :)

En donaties mogen ook gedaan worden naar het team in Hawaii op de YWAM locatie, dat had ik er wel bij mogen zetten.

Ik zit echter in een huisgemeente met zo'n 20 mensen (inclusief kinderen) en zij geven al wat zij kunnen, de meesten hebben het niet erg breed. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een DTS staat voor discipelschap training school, dat wordt georganiseerd door Youth With A Mission. (in Nederland jeugd met een opdracht) Op Hawaii krijg ik 12 weken les over discipelschap en andere onderwerpen uit de bijbel. We krijgen intensief les en werken aan onze relatie met God. Daarnaast werken we in de community van een gemeente op Hawaii en doen we evangelisatie daar. Na deze 12 weken gaan we op outreach naar een nu nog onbekende locatie. Daar doen we vrijwilligerswerk en evangelisatie. Het geld is bedoeld voor de huisvesting, eten, en de lessen die je krijgt. De vliegtickets probeer ik zo veel mogelijk zelf te betalen. Ik hoop een beetje een duidelijk beeld te geven zo! :) Dit is de site van de basis waar ik naar toe ga: http://www.ywamhonolulu.com/dts/ 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sarahleeuwestein:

Een DTS staat voor discipelschap training school, dat wordt georganiseerd door Youth With A Mission. (in Nederland jeugd met een opdracht) Op Hawaii krijg ik 12 weken les over discipelschap en andere onderwerpen uit de bijbel. We krijgen intensief les en werken aan onze relatie met God. Daarnaast werken we in de community van een gemeente op Hawaii en doen we evangelisatie daar. Na deze 12 weken gaan we op outreach naar een nu nog onbekende locatie. Daar doen we vrijwilligerswerk en evangelisatie. Het geld is bedoeld voor de huisvesting, eten, en de lessen die je krijgt. De vliegtickets probeer ik zo veel mogelijk zelf te betalen. Ik hoop een beetje een duidelijk beeld te geven zo! :) Dit is de site van de basis waar ik naar toe ga: http://www.ywamhonolulu.com/dts/ 

Zo, dat is veel geld voor drie maanden stoomcursus. Hoe oud ben je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de gemeente waar ik toe behoorde gingen/gaan jongeren veel op DTS, soms naar de meest exotische plekken. 

Wanneer iemand gezegd zou hebben: "Ben jij die Sarah die naar Groningen gaat?" zou dat voor jou dan ook God's keuze wezen? Prima als het jouw wens is, maar persoonlijk heb ik er mijn vraagtekens bij. Gemeentes sponsoren minder omdat zoveel jongeren DTS doen, dat er wel steeds kritischer naar gekeken wordt. Maar misschien dat het je lukt met acties, vrienden en familie die sponsoren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

En kan dat enkel in Hawaï? Het Christelijk geloof  is toch overal te leren? Vind het vreemd dat dit in Hawai moet?

We zijn nu niet bepaald altijd eens, maar hier ligt wel heel duidelijk bovenop dat iemand gewoon op vakantie naar Hawaii wil en gebruik wil maken van de goedgelovigheid van anderen.

11 uur geleden zei Thinkfree:

Ik had hardop tegen God uitgesproken dat ik die avond nog een bevestiging wilde of ik een DTS moest gaan doen. Ik beloofde dat als ik die kreeg, dat ik zou gaan. Die avond was er een getuigenissenavond en op het laatste moment van de avond liep er nog een jongen naar voren. Zijn verhaal begon met de woorden ''Als je een DTS wil gaan doen moet je het echt doen''. Dit waren voor mij de woorden die ik moest horen en besloot alles op alles te zetten het waar te maken.

Kom op zeg, het is waarschijnlijk het hele kamp over DTS gegaan en dan is het onvermijdelijk dat je iemand tegen het lijf loopt die dit zegt, en het was niet eens tegen jou persoonlijk maar tegen een hele groep. Dit is wel erg vergezocht.

11 uur geleden zei Thinkfree:

Ik kwam op een Revive aanbiddingsavond in Nunspeet waar ik zonder zin heen was gegaan en stelde me voor omdat ik er voor het eerst was. De onbekende vrouw naast mij reageerde meteen en zei ''ben jij sarah die naar Hawaii gaat?". Ehhhh, ja?

Op zich niet vreemd, als je in je omgeving loopt te vertellen dat je naar Hawaii wil... Ehhh. ja! Ga gewoon werken, dan heb je binnen een jaar ook 6000 euro (ZESDUIZEND EURO ???) bij elkaar zonder te hoeven bedelen. Of je vraagt aan God om als teken dat je naar Hawaii mag 6000 euro op je rekening te storten. Kijk, dat zou een duidelijk teken zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Op zich niet vreemd, als je in je omgeving loopt te vertellen dat je naar Hawaii wil... Ehhh. ja! Ga gewoon werken, dan heb je binnen een jaar ook 6000 euro (ZESDUIZEND EURO ???) bij elkaar zonder te hoeven bedelen. Of je vraagt aan God om als teken dat je naar Hawaii mag 6000 euro op je rekening te storten. Kijk, dat zou een duidelijk teken zijn.

Ja, zo heeft een collega van mij dat ook gedaan, alvorens ze op wereldreis ging. Ik kan je trouwens een gratis bijbelcursus bezorgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nederlanders zijn altijd erg skeptisch als het om geld gaat en dat snap ik, maar ik lees in dit topic niet dat Sarah per sé wil dat je haar geld geeft maar dat je haar steunt, door geld OF gebed. 

Dat ze vervolgens bijna ongenadig verbaal wordt afgeslacht vind ik dan ook weer niet zo nodig. 

 

Toegegeven, een DTS op Hawaï lijkt me persoonlijk dan ook weer geen straf en volgens mij kan dat prima wat dichterbij huis, zoals in Amsterdam..

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Thinkfree:

Hallo en welkom .. alhoewel ik deze directe benadering over geld ongepast vindt, en mij doet denken dat je de boel aan het oplichten bent. Mocht ik fout zitten mijn exuses.

Ja, hetzelfde kan iemand ook gewoon thuis doen, blijkbaar is er weer iemand in gelukt om Sarah te misleiden. Pijnlijk, als het geld kost dan zal het wel goed zijn, en als het gratis is dan geloven we het niet. Gekke wereld is het, enkel medelijden is een gepaste houding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2018 om 19:44 zei sarahleeuwestein:

(graag delen)

Hier even een super ''doorzichtige'' post. Zoals velen weten ga ik een Discipelschap training school doen vanaf begin aprl. Zo'n DTS kost rond de 6000 euro, dat is exclusief vliegtickets. Tot nu toe staat mijn teller op 400 euro voor de DTS zelf. Ik heb dus nog erg veel nodig, dat is duidelijk.

Het lijkt misschien gek om met zo weinig geld en eigenlijk niets te spenderen naar de andere kant van de wereld te reizen.. en dat is het voor de wereld ook. Maar het is mij door bepaalde gebeurtenissen duidelijk geworden dat God mij hiertoe geroepen heeft en ik wil daaraan gehoor geven.

De eerste bevestiging kwam op reveilweek afgelopen zomer. Ik had hardop tegen God uitgesproken dat ik die avond nog een bevestiging wilde of ik een DTS moest gaan doen. Ik beloofde dat als ik die kreeg, dat ik zou gaan. Die avond was er een getuigenissenavond en op het laatste moment van de avond liep er nog een jongen naar voren. Zijn verhaal begon met de woorden ''Als je een DTS wil gaan doen moet je het echt doen''. Dit waren voor mij de woorden die ik moest horen en besloot alles op alles te zetten het waar te maken.

De tweede bevestiging was nodig om de locatie. Hawaii klinkt niet als iets waarvoor men een sponsoring nodig had, dus ik twijfelde erg of dat wel was waar God mij wilde hebben. Ik kwam op een Revive aanbiddingsavond in Nunspeet waar ik zonder zin heen was gegaan en stelde me voor omdat ik er voor het eerst was. De onbekende vrouw naast mij reageerde meteen en zei ''ben jij sarah die naar Hawaii gaat?". Ehhhh, ja? Later die avond legde ze uit dat ze door het lezen van een boek had besloten de eerste persoon te sponsoren die een DTS naar hawaii gaat doen. Door een gemeenschappelijke vriend op facebook kwam ze langs mijn post over dat ik naar Hawaii ging. Na enige twijfel stuurde ze me toch geen berichtje op facebook en hoopte me in het echt tegen te komen. De volgende avond zaten we naast elkaar en werd zo mijn eerste sponsor.

Mensen die ik niet ken hebben voor mij bevestigd dat ik de roeping die ik hoorde moet volgen. En ik heb daardoor besloten dat ik ga. Het is een enorme leap of faith om zo op pad te gaan en ik hoop dat ook jij mij wil supporten in gebed of in financiën. Stel dat je dit support of je hebt vragen of zin in een gesprek, stuur me dan een priveberichtje. 

Bedankt voor het lezen!
Veel liefs van Sarah

Hoi. Wat fantastisch dat je je door God's Woord  laat inspireren en gekozen hebt om je talenten in deze vorm aan te wenden. Het is altijd erg moeilijk om zaken van het hart concreet en als tastbaar 'bewijs' naar voren te brengen. Verwacht vooral niet dat mensen je hier een schouderklopje gaan geven. In zijn algemeenheid staan mensen erg kritisch ten opzichte van mensen die verklaren dat ze van God een teken hebben ontvangen.

Aan de andere kant raad ik je aan om toch ook vooral waakzaam te blijven. God is niet zo scheutig met tekenen. Immers wij worden geroepen om te gaan in geloof. Ik denk dat ik rustig mag stellen dat als jij je levenspad gericht en bewust in Zijn handen plaatst, Hij je ook draagt en gidst.

Nog even over de financiele kant. Ik heb net de site geraadpleegd en ik zie dat donaties op een centrale bankrekening gestort dienen te worden. Crowdfunding is tegenwoordig erg trendy en zeker effectief. Maar in jouw geval wekt het argwaan als je het via je prive-rekening laat verlopen. Check nog even via de organisatie waar je bent aangesloten of je wel de juiste weg bewandelt.

God's zegen op je pad.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog 2 dingetjes.

Op die site is de prijs van de cursus 6000 US dollar. Dat is ca. 4900 Euro. Als je dus hier in Nederland aan een tussenpersoon 6000 euro geeft, steekt die waarschijnlijk 1100 euro in zijn zak.

Daarnaast zegt  1 Timotheus 2: 12 over de praktijk: https://www.statenvertaling.net/bijbel/1tim/2.html#12  

Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.
9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.

Lijkt me een duidelijke tekst, ik hoef er geen 6000 euro tegenaan te gooien om dat te snappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei JoostG:

Nederlanders zijn altijd erg skeptisch als het om geld gaat en dat snap ik, maar ik lees in dit topic niet dat Sarah per sé wil dat je haar geld geeft maar dat je haar steunt, door geld OF gebed. 

Dat ze vervolgens bijna ongenadig verbaal wordt afgeslacht vind ik dan ook weer niet zo nodig. 

 

Toegegeven, een DTS op Hawaï lijkt me persoonlijk dan ook weer geen straf en volgens mij kan dat prima wat dichterbij huis, zoals in Amsterdam..

@sarahleeuwestein moet het ook niet als afslachting ervaren, meer als leermoment. Of teken. ;)

Waarschijnlijk is ze iewat impulsief van karakter. En kan ze heel veel leren in korte tijd hier op het forum.

En als ik het goed heb je voor de helft van dat geld in amsterdam terecht kan, voor 5 maanden.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei sjako:

Ja, zo heeft een collega van mij dat ook gedaan, alvorens ze op wereldreis ging. Ik kan je trouwens een gratis bijbelcursus bezorgen.

Dank voor het aanbod, maar ik kan al jaren zelf goed lezen en heb geen cursus nodig om te weten hoe anderen over de Bijbel denken.

19 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik wou nog even vertellen dat 6000 euro of dollar echt niet absurd veel is.

Helaas is de site absoluut onduidelijk hierover. Waar wordt de 6000 euro aan besteed ? (Behalve dat de eerste 1200 ergens in Nederland aan een strijkstok blijft hangen) .Het staat er niet.

2 uur geleden zei Lobke:

Misschien kunnen we een topic starten over korte projecten, zendingsprojecten, de voor en nadelen etc.

Zodat het niet teveel gericht is op Sarah. 

Als ze daar niet tegen kan is ze niet geschikt om als discipel door Azie te trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ervaring leert, en dat kunnen duizenden mensen bevestigen, dat als God iets van je wil, Hij ook voorziet in de financiële middelen. Je wordt dan volkomen afhankelijk van Hem en dat is een geweldige manier om Zijn trouw en leiding te ervaren. Volgens mij is het het leukste om daarbij nooit mensen om geld te vragen en het zo helemaal aan je hemelse Vader over te laten om voor je te zorgen. Dat is niet alleen spannend maar ontzettend opbouwend voor je geloof en karakter. God lijkt dat leuk te vinden, als mensen op Hem vertrouwen. Daar zijn getuigenissen van te over. ;)  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JoostG:

 Die heb je buiten het christendom ook. In dit geval hebben we het over Youth With A Mission en die organisatie is toch redelijk betrouwbaar.

Feit is dat cursus 4900 euro kost, en geen 6000.  Ik wil daarbij niet naar iemand wijzen, maar het klopt domweg niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Willempie:

De ervaring leert, en dat kunnen duizenden mensen bevestigen, dat als God iets van je wil, Hij ook voorziet in de financiële middelen. Je wordt dan volkomen afhankelijk van Hem en dat is een geweldige manier om Zijn trouw en leiding te ervaren. Volgens mij is het het leukste om daarbij nooit mensen om geld te vragen en het zo helemaal aan je hemelse Vader over te laten om voor je te zorgen. Dat is niet alleen spannend maar ontzettend opbouwend voor je geloof en karakter. God lijkt dat leuk te vinden, als mensen op Hem vertrouwen. Daar zijn getuigenissen van te over. ;)  

Ik hoop echter wel voor je dat als je te ziek wordt, je wél gewoon hulp vraagt en dus naar de dokter gaat. En dat als iemand jou om hulp vraagt, je diegene dan niet afwijst omdat diegene op God zou moeten vertrouwen.
Het vertrouwen in Hem staat het verlenen van of vragen om menselijke hulp namelijk geenszins in de weg, integendeel. God helpt ons in verreweg de meeste gevallen door andere mensen en heeft daarvoor nu juist ook zijn Kerk opgericht. Hij wil dat wij elkaar nodig hebben om Hem te beminnen en te dienen, omdat Hij in elk mens herkend wil worden.

Anders kom je straks misschien in de hemel, vraag je Hem waarom Hij je liet verzuipen, en kaatst Hij terug: "Maar Willempie toch, Ik stuurde een roeiboot, zeiljacht én een helikopter..." ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

De ervaring leert, en dat kunnen duizenden mensen bevestigen, dat als God iets van je wil, Hij ook voorziet in de financiële middelen.

Maar Hij gaat er daarbij wel vanuit dat je niet gaat zitten afwachten maar toch echt zelf de handen uit de mouwen steekt (Mattheüs 25:14-30)

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Robert Frans:

Ik hoop echter wel voor je dat als je te ziek wordt, je wél gewoon hulp vraagt en dus naar de dokter gaat. En dat als iemand jou om hulp vraagt, je diegene dan niet afwijst omdat diegene op God zou moeten vertrouwen.
Het vertrouwen in Hem staat het verlenen van of vragen om menselijke hulp namelijk geenszins in de weg, integendeel. God helpt ons in verreweg de meeste gevallen door andere mensen en heeft daarvoor nu juist ook zijn Kerk opgericht. Hij wil dat wij elkaar nodig hebben om Hem te beminnen en te dienen, omdat Hij in elk mens herkend wil worden.

Anders kom je straks misschien in de hemel, vraag je Hem waarom Hij je liet verzuipen, en kaatst Hij terug: "Maar Willempie toch, Ik stuurde een roeiboot, zeiljacht én een helikopter..." ;)

Ik beaam wat je zegt. Ik doelde specifiek op het vragen om geld voor jezelf. Het is een prachtig avontuur om dat niet te doen en dan te zien wat er gebeurt. Daarbij wijs ik het vormen van een betrouwbaar thuisfront, zoals dat bijvoorbeeld bij Mercy Ships wordt aanbevolen, geenszins af. Dat is ook prima. 

15 minuten geleden zei Mullog:

Maar Hij gaat er daarbij wel vanuit dat je niet gaat zitten afwachten maar toch echt zelf de handen uit de mouwen steekt (Mattheüs 25:14-30)

Ook dat klopt, hoewel God mensen in sommige gevallen blijkbaar wel vraagt om de boel even uit handen te geven en af te wachten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Willempie:

Ik beaam wat je zegt. Ik doelde specifiek op het vragen om geld voor jezelf. Het is een prachtig avontuur om dat niet te doen en dan te zien wat er gebeurt

Ik denk dat een jong en enthousiast persoon als Sarah daar toch anders tegenaan kijkt. Ze wil dit en dan moet het gebeuren ook. Dat snap ik. Niet om geld vragen is dan niet de manier om je doel te bereiken. Wat Sarah kennelijk niet schijnt te beseffen is dat mensen nooit 'zomaar' geld geven.
En in feite is dat wel wat ze nu vraagt. Ze doet in feite een beroep op de goedgelovigheid van totaal onbekenden door hier een kort verhaal vol met gaten neer te zetten, gevolgd door haar eigen rekeningnummer. Kom op zeg, dan ben je wel heel naïef.
Het is niet meer dan logisch dat daar vragen op komen. Vragen die niet nodig waren geweest als ze een klein beetje moeite had gedaan om haar verhaal wat beter uit te leggen. Bv: gaat ze zelf ook wat doen om aan haar eigen reis bij te dragen, Welk deel gaat ze zelf inbrengen (en dan iets duidelijker dan 'de vliegtickets ga ik proberen zelf te betalen') ? Waarom 6000 euro ipv 4900 euro, die 1100 dan toch de tickets? Wat krijgen investeerders terug, of moeten ze alleen maar geld overmaken en voor de rest 'bedankt voor de centen'? Waarom een prive rekening ipv een betrouwbare crowdfunding site? Waarom heeft ze de laatste dagen niet gereageerd op de kritiek, is dat teveel moeite ?  

Feitelijk zie ik geen verschil met de bekende Amerikaanse evangelistische sites, waar op de homepage de "Donate" button altijd de grootste is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • JoostG locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid