Spring naar bijdragen

Feedback moderatie DTS


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Mullog:

Hoe wrang, het enige bericht van deze atheist dat de slachtpartij overleefd heeft is een bericht waarin hij verwijst naar een bijbeltekst ;)

Ah, wellicht valt er nog chocolade van te brouwen, of beter nog; goede wijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Mullog:

Het topic "Waarom ik een DTS ga doen" is geschoond door de moderators met de opmerking dat er teveel off-topic berichten in stonden. Het topic was amper twee pagina's groot. De berichten die zijn verwijderd betroffen vooral vraagtekens bij het zomaar vragen om geld. Het openingstopic is daarop gericht. Platweg staat daar de vraag "Ik wil op Hawaii een DTS gaan doen willen jullie dat voor mij financieren, hier heb je mijn rekeningnummer".

Naar mijn mening is er niks verkeerd aan om vragen bij dit soort acties te stellen en dat mag ook in stevig taalgebruik. De topicstarter is er zich van bewust dat ze na de DTS de weide wereld in wordt gestuurd met een opdracht die bepaals niet makkelijk zal zijn. Dan moet je ergens tegen kunnen en ik hoop voor haar dat ze dat kan want we hebben sinds zondag niets meer van haar gehoord.

Ik ben mij ervan bewust dat de moderators nieuw zijn en nog in hun rol moeten groeien.

Ik ben echter van mening dat het DTS topic niet alleen veel te snel geschoond is maar ook nog eens ten onrechte geschoond is. De vragen over betrouwbaarheid van iemand die om geld vraagt, waarom niet een voor de gevers veiligere procedure wordt gevolgd zijn mijns inziens terechte vragen en gaan over het topic. Als we alleen bij het topic moeten blijven dan kunnen we niet meer doen dan geld storten en verder geen reactie meer geven :B En bij het te snel sluiten van een discussie sla je bij voorbaat alles dood.

Duidelijke en opbouwende feedback, dank je. (YY)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Naeva:

Duidelijke en opbouwende feedback, dank je. (YY)

Graag gedaan, doe er je voordeel mee ;)

2 minuten geleden zei Michiel:

Moderators bepalen hoe en op welke manier er ingegrepen wordt. Op basis van (interne) feedback kan de crew dan besluiten om het een en ander terug te zetten. 

Fout. Moderators bepalen dat wel maar mogen dat alleen doen als de regels van het forum niet gevolgd worden. En dan begin je met een waarschuwing, niet met een schoning! In het DTS topic was daar volgens mij ook nog eens geen sprake van en off-topic, wat als reden werd gebruikt, is pas een excuus als een heel topic aan het ontsporen is. Dat kan per definitie al niet als het topic nog geen twee pagina's groot is. Als dit het nieuwe beleid is of wordt dan is er geen discussie meer mogelijk en gaan er hier een heleboel kansen en mogelijkheden om van elkaar te leren en te ervaren bij voorbaat verloren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Michiel Tip, breng je ondertekening terug tot één regel. iedere keer dat gedicht is nu nog leuk, maar na een paar honderd posts wordt het een soort van nietszeggende beeldvervuiling ben ik bang. 

2 uur geleden zei dingo:

Voordat er al te hard op de nieuwe mods ingehakt wordt tel eerst tot tien! Modereren moet je leren en daarbij blijven mods gewoon mensen.

N.a.v. eerdere meldingen. Ik zeg niet voor niets dan ik snap dat de moderators nieuw zijn. De opening is door mij vooral opbouwend bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Michiel:

Moderators bepalen hoe en op welke manier er ingegrepen wordt. Op basis van (interne) feedback kan de crew dan besluiten om het een en ander terug te zetten. 

Dat is strikt gezien wel zo omdat moderators de technische mogelijkheden hebben, maar een ingreep moet wel het forum dienen. De vraag ‘hoe dienen we dit forum’ is daarom veel interessanter dan ‘wie beslist’. Ik denk wel dat over die vraag heel wat verschillende visies bestaan, zoals in dit topic ook weer duidelijk naar voren komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Naeva:

Dat is strikt gezien wel zo omdat moderators de technische mogelijkheden hebben, maar een ingreep moet wel het forum dienen. De vraag ‘hoe dienen we dit forum’ is daarom veel interessanter dan ‘wie beslist’. Ik denk wel dat over die vraag heel wat verschillende visies bestaan, zoals in dit topic ook weer duidelijk naar voren komt.

Uiteindelijk blijft zowel de bevoegdheid als het beleid het werk van de crew. Uiteraard kunnen users via feedback hun visie kenbaar maken en kan de crew daar op reageren maar de beslissingsbevoegdheid ligt bij de crew.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is aan de crew om de doelstelling van dit forum te faciliteren en om users die zich daar niet an houden of daaraan niet bijdragen te corrigeren. Dat kan door een topic op slot te gooien of reacties te verwijderen. Met of zonder waarschuwing. Niet alles laat zich in regeltjes persen, zeker niet moderatie waarbij de users verschillende belangen hebben.

De crew is groot genoeg zodat ze onderling wel kunnen reflecteren over hun acties mochten ze daar behoefte aan hebben. Users hebben ook maar te accepteren dat niet alles in regeltjes te vatten is en dat moderatie vaak ook op gevoel geschied. Als je vragen hebt over een mod actie dan kan je daar netjes vragen over stellen. Maar stampvoetend schreeuwen dat het stom is en dat x en y moet dient geen opbouwend doel.

Voor de crew een tip; probeer niet iedereen te pleasen, sommigen zullen nooit blij zijn. Trek je eigen lijn, ga ook af op je gevoel, maar wees daarin ook niet te stug. Het is geven en nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Naeva:

Dat is strikt gezien wel zo omdat moderators de technische mogelijkheden hebben, maar een ingreep moet wel het forum dienen. De vraag ‘hoe dienen we dit forum’ is daarom veel interessanter dan ‘wie beslist’. Ik denk wel dat over die vraag heel wat verschillende visies bestaan, zoals in dit topic ook weer duidelijk naar voren komt.

De crew handelt in de geest van het beleid en wat zij voor ogen heeft met het forum. Niet exact op basis van de regels, want het is onmogelijk elke mogelijke situatie te vatten in regels. Ik sluit me daarom ook aan bij de gedachte van @Thorgrem. De crew is bij machte bij te sturen en zij staat daarin vrij om te bepalen op welke manier daarbij het forum en het gesprek het beste gediend is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Michiel:

De crew handelt in de geest van het beleid en wat zij voor ogen heeft met het forum. Niet exact op basis van de regels, want het is onmogelijk elke mogelijke situatie te vatten in regels. Ik sluit me daarom ook aan bij de gedachte van @Thorgrem. De crew is bij machte bij te sturen en zij staat daarin vrij om te bepalen op welke manier daarbij het forum en het gesprek het beste gediend is.

Volgens mij zijn we niet niet oneens. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Naeva:

Dat is strikt gezien wel zo omdat moderators de technische mogelijkheden hebben, maar een ingreep moet wel het forum dienen. De vraag ‘hoe dienen we dit forum’ is daarom veel interessanter dan ‘wie beslist’. Ik denk wel dat over die vraag heel wat verschillende visies bestaan, zoals in dit topic ook weer duidelijk naar voren komt.

Een verfrissend bericht in de geest van Christus. Waarvoor dank *:}.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid