Spring naar bijdragen

is dat trollen?


Aanbevolen berichten

Al een zeer lange tijd loop ik tegen iets aan wat ik heel naar vind. Ik heb geen vertrouwen meer in een aantal forumleden, ik heb steeds de neiging om tegen anderen te zeggen; "reageer er niet op, want je wordt in het ootje genomen'.

Wanneer mensen al geruime tijd op een ander forum roepen dat de meeste christenen schijnheilig zijn. En hier allerlei christelijke typetjes spelen ben je dan een trol of gewoon zelf schijnheilig.

Wanneer je al zeer lange tijd je voordoet als christen en smijt met O-T teksten is dat dan een goede grap, -want we spreken over een natuurtalent- of ben je dan een trol? Ik heb die personen benaderd maar ze doen of hun neus bloed, ze ontkennen het met een grap. Ze amuseren zich toch? Het is een mooi tijdverdrijf.

Maar hoe zit het met vertrouwen, hoe zit het met mensen serieus nemen ook al hebben ze een totaal andere mening.  Ik heb de mods hier nooit over geschreven, want bewijzen?? Het enige bewijs is dat ik het zeker weet maar daar koop je niets voor.

Hoe kijken jullie er tegen aan?  Herkennen jullie dit? Kan dit, moeten we het maar gewoon accepteren? Ik kan het niet,want ik merk dat het het slechtste in mij naar boven haalt. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook wel iets waar ik tegenaan liep. Wanneer is iemand aan het trollen? Wanneer is iemand serieus en wanneer is iemand gewoon reacties aan het uitlokken?

Zo was er hier een tijdje iemand actief die de meest vrome praatjes had over bekering en daarbij gretig anderen veroordeelde. Toen ik de naam in het mailadres checkte kwam er uit dat het weliswaar een christen was, maar wel een veroordeeld door de rechter wegens uitbuiting van kwetsbare jongeren via zijn eigen stichting wat ook door wil gaan als een kerkachtig iets. Daar sta je dan op een forum met je vrome praat, terwijl je zelf verwerpelijk bezig bent geweest in de zeer recente geschiedenis en daar geen verantwoording over wil afleggen en ook geen afstand van neemt.

Een ander voorbeeld betrof een atheïst die na eindeloos getrol een ban kreeg. Die heeft vervolgens via de mail elke dag een update gestuurd van wat hij van het forum en mijn handelingen als mod vond. Dat veranderende later in wekelijks en toen sporadisch. Zo'n persoon is gewoon geestelijk niet helemaal 100 maar dara heb je wel mee te doen op fora en dus ook Credible.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Al een zeer lange tijd loop ik tegen iets aan wat ik heel naar vind. Ik heb geen vertrouwen meer in een aantal forumleden, ik heb steeds de neiging om tegen anderen te zeggen; "reageer er niet op, want je wordt in het ootje genomen'.

Wanneer mensen al geruime tijd op een ander forum roepen dat de meeste christenen schijnheilig zijn. En hier allerlei christelijke typetjes spelen ben je dan een trol of gewoon zelf schijnheilig.

Wanneer je al zeer lange tijd je voordoet als christen en smijt met O-T teksten is dat dan een goede grap, -want we spreken over een natuurtalent- of ben je dan een trol? Ik heb die personen benaderd maar ze doen of hun neus bloed, ze ontkennen het met een grap. Ze amuseren zich toch? Het is een mooi tijdverdrijf.

Maar hoe zit het met vertrouwen, hoe zit het met mensen serieus nemen ook al hebben ze een totaal andere mening.  Ik heb de mods hier nooit over geschreven, want bewijzen?? Het enige bewijs is dat ik het zeker weet maar daar koop je niets voor.

Hoe kijken jullie er tegen aan?  Herkennen jullie dit? Kan dit, moeten we het maar gewoon accepteren? Ik kan het niet,want ik merk dat het het slechtste in mij naar boven haalt. 

 

Last je niet vormen door trollen

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Lobke:

Wanneer je al zeer lange tijd je voordoet als christen en smijt met O-T teksten is dat dan een goede grap, -want we spreken over een natuurtalent- of ben je dan een trol?

Een trol heeft als bedoeling met het plaatsen van zijn provocerende berichten de gemoedstoestand van de ander te verstoren om zodoende de discussie te laten ontsporen.

2 uur geleden zei Lobke:

Kan dit, moeten we het maar gewoon accepteren? Ik kan het niet,want ik merk dat het het slechtste in mij naar boven haalt.

Aan die behoefte kan je het beste niet toegeven, want dat geeft slecht resultaat.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Hoe kijken jullie er tegen aan?  Herkennen jullie dit? Kan dit, moeten we het maar gewoon accepteren? Ik kan het niet,want ik merk dat het het slechtste in mij naar boven haalt. 

 

Als je ook eerlijk bent over je eigen overtuiging vind ik dat niet een ramp. Als je je werkelijk probeert voor te doen als wat anders, ben je een trol. Ik wind me er niet over op, maar ik vind het wel zielig en vooral onvolwassen. 

Overigens is mijn ervaring dat die mensen dikwijls wel wat bijbeltekstjes kennen, maar theologisch gezien nogal wat onderontwikkeld zijn. Als ze werkelijk zouden geloven wat ze zeggen zijn het 'christengekkies' met een manier van geloven wat zo ver van me af staat dat ik er vrij weinig mee kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een trol heeft als bedoeling met het plaatsen van zijn provocerende berichten de gemoedstoestand van de ander te verstoren om zodoende de discussie te laten ontsporen.

Aan die behoefte kan je het beste niet toegeven, want dat geeft slecht resultaat.

Het is dus beter die trollen maar te negeren. Hoe zit het met vertrouwen? Of is het beter niemand meer te vertrouwen? Misschien kunnen we een prijs uitroepen; de beste trol van het jaar en zijn partner in de LOL.

50 minuten geleden zei Olorin:

 Als je je werkelijk probeert voor te doen als wat anders, ben je een trol. Ik wind me er niet over op, maar ik vind het wel zielig en vooral onvolwassen. 

 

Olorin,

Misschien is minder forummen de beste oplossing. Laat ik het maar zielig en onvolwassen vinden, je hebt gelijk.   Dat is beter dan hen schijnheilig vinden dat is wat ik nu doe, omdat ik ze ook in de andere hoedanigheid ken..

 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Lobke:

Het is dus beter die trollen maar te negeren. Hoe zit het met vertrouwen? Of is het beter niemand meer te vertrouwen?

Dat is een keuze inderdaad. Je zou niemand meer kunnen vertrouwen en daarmee ook de trol dus niet. Echter ik vermoed dat je weinig tot geen vrienden overhoud en wint de trol alsnog. Daar waar nodig negeren en beheers u zelf, dat is de les.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Misschien is minder forummen de beste oplossing.

Voor mij wel. Ik heb intussen de knoop doorgehakt. Ik zeg het fenomeen internetforum definitief vaarwel. Bij deze mijn afsluitende bericht... En inderdaad: geen vertrouwen kunnen hebben in sommige gesprekspartners is fnuikend!

Alle goeds iedereen!!

bewerkt door Hendrik-NG
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Hendrik-NG:

Voor mij wel. Ik heb intussen de knoop doorgehakt. Ik zeg het fenomeen internetforum definitief vaarwel. Bij deze mijn afsluitende bericht... En inderdaad: geen vertrouwen kunnen hebben in sommige gesprekspartners is fnuikend!

Alle goeds iedereen!!

@Hendrik-NG

Dat is het; geen vertrouwen kunnen hebben in sommige gesprekspartners is fnuikend!

Ik wens je alle goeds toe.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hendrik-NG:

Voor mij wel. Ik heb intussen de knoop doorgehakt. Ik zeg het fenomeen internetforum definitief vaarwel. Bij deze mijn afsluitende bericht... En inderdaad: geen vertrouwen kunnen hebben in sommige gesprekspartners is fnuikend!

Alle goeds iedereen!!

Kunnen we ergens in real life dan nog eens genieten van je bijdragen?

Alle goeds!

bewerkt door Peter79
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Lobke:

Al een zeer lange tijd loop ik tegen iets aan wat ik heel naar vind. Ik heb geen vertrouwen meer in een aantal forumleden, ik heb steeds de neiging om tegen anderen te zeggen; "reageer er niet op, want je wordt in het ootje genomen'.

Wanneer mensen al geruime tijd op een ander forum roepen dat de meeste christenen schijnheilig zijn. En hier allerlei christelijke typetjes spelen ben je dan een trol of gewoon zelf schijnheilig.

Wanneer je al zeer lange tijd je voordoet als christen en smijt met O-T teksten is dat dan een goede grap, -want we spreken over een natuurtalent- of ben je dan een trol? Ik heb die personen benaderd maar ze doen of hun neus bloed, ze ontkennen het met een grap. Ze amuseren zich toch? Het is een mooi tijdverdrijf.

Maar hoe zit het met vertrouwen, hoe zit het met mensen serieus nemen ook al hebben ze een totaal andere mening.  Ik heb de mods hier nooit over geschreven, want bewijzen?? Het enige bewijs is dat ik het zeker weet maar daar koop je niets voor.

Hoe kijken jullie er tegen aan?  Herkennen jullie dit? Kan dit, moeten we het maar gewoon accepteren? Ik kan het niet,want ik merk dat het het slechtste in mij naar boven haalt. 

 


Er is ook nog de berichtenbox. Misschien kun je contact zoeken met forumleden waar je geen vertrouwen in hebt of heel veel moeite mee hebt... en kijken wat hun reactie is?

Verder acht ik mij te kort hier om een mening te hebben over trollen en dergelijke maar ik wil wel benadrukken dat ik van een christelijk discussieforum verwacht dat deze zich dient te onderscheiden van politiek Den Haag, facebook, een gemeenteraad, en de stichting Korrelatie.... christenen worden gemaand herkenbaar te zijn opdat de liefde onder hen zij. (en blijve)

Sommigen zullen dit ervaren als censuur of pampering maar dat is toch wat kort door de bocht. In de (nederlandse) maatschappij moet iedereen zijn bek een duw kunnen geven en alles eruit moeten kunnen gooien maar voor christenen, en dus de grondslag van dit forum, is er een andere lat.... en die ligt tamelijk hoog.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hendrik-NG:

Voor mij wel. Ik heb intussen de knoop doorgehakt. Ik zeg het fenomeen internetforum definitief vaarwel. Bij deze mijn afsluitende bericht... En inderdaad: geen vertrouwen kunnen hebben in sommige gesprekspartners is fnuikend!

Alle goeds iedereen!!

Heel spijtig om te horen. Ik hoop toch dat je na een tijdje weer te zien. We proberen Credible een veilig forum te laten zijn. Het gaat je goed.

31 minuten geleden zei Cybelle Hawke:

Verder acht ik mij te kort hier om een mening te hebben over trollen en dergelijke maar ik wil wel benadrukken dat ik van een christelijk discussieforum verwacht dat deze zich dient te onderscheiden van politiek Den Haag, facebook, een gemeenteraad, en de stichting Korrelatie.... christenen worden gemaand herkenbaar te zijn opdat de liefde onder hen zij. (en blijve)

We zijn er mee bezig. Je hebt helemaal gelijk. Liefde onderling zou kenmerkend moeten zijn onafhankelijk van onze verschillen. Gelukkig zie ik dat ook hier. Credible zit op internet en daar zitten mensen van allerlei pluimage en intenties, soms met de verkeerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Cybelle Hawke:


Er is ook nog de berichtenbox. Misschien kun je contact zoeken met forumleden waar je geen vertrouwen in hebt of heel veel moeite mee hebt... en kijken wat hun reactie is?

Verder acht ik mij te kort hier om een mening te hebben over trollen en dergelijke maar ik wil wel benadrukken dat ik van een christelijk discussieforum verwacht dat deze zich dient te onderscheiden van politiek Den Haag, facebook, een gemeenteraad, en de stichting Korrelatie.... christenen worden gemaand herkenbaar te zijn opdat de liefde onder hen zij. (en blijve)

Sommigen zullen dit ervaren als censuur of pampering maar dat is toch wat kort door de bocht. In de (nederlandse) maatschappij moet iedereen zijn bek een duw kunnen geven en alles eruit moeten kunnen gooien maar voor christenen, en dus de grondslag van dit forum, is er een andere lat.... en die ligt tamelijk hoog.

 

Heb ik dat niet gedaan?? Heb ik niet gevraagd of hij/zij aan het trollen is. Als er gezegd wordt; "ik weet niet waar je het over hebt'' en het gaat door. Want christenen voor de gek houden is amusument. Wat dan? Moet iedereen dan maar vertrekken?? Is dat de opzet??

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Lobke:

Heb ik dat niet gedaan?? Heb ik niet gevraagd of hij/zij aan het trollen is. Als er gezegd wordt; "ik weet niet waar je het over hebt'' en het gaat door. Want christenen voor de gek houden is amusument. Wat dan? Moet iedereen dan maar vertrekken?? Is dat de opzet??

Ik heb helaas geen kant en klare oplossing Lobke.  Het enige wat ik kon bedenken was contact zoeken via de berichtenbox maar als dat tot niets heeft geleid....dan is dat pad jammergenoeg doodgelopen.

Ik denk dat christenen voor de gek houden voor amusement een walgelijke bezigheid is en ik raad je aan het juist wel aan de mods voor te leggen. Dat is namelijk de enige manier dat zij kunnen ingrijpen.

Ik zou het heel jammer vinden als je denkt dat je niets anders rest dan te vertrekken. Ik lees dat de mods stellen dat ze er mee bezig zijn. Hopelijk kun je nog even wachten totdat zij die toezegging gestalte hebben gegeven.

Ik hoop ook dat je dit forum met al zijn lusten, lasten en perikelen tot de juiste proporties kunt terug brengen. Je hebt echt een olifantenhuid nodig om de opmerkingen van jan en alle(christen)man op een internetforum te kunnen incasseren. Maar gelukkig  kunnen we allemaal onze laptop dichtklappen en met de mensen die we wel kunnen vertrouwen volop van het leven genieten.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Lobke:

Al een zeer lange tijd loop ik tegen iets aan wat ik heel naar vind. Ik heb geen vertrouwen meer in een aantal forumleden, ik heb steeds de neiging om tegen anderen te zeggen; "reageer er niet op, want je wordt in het ootje genomen'.

Wanneer mensen al geruime tijd op een ander forum roepen dat de meeste christenen schijnheilig zijn. En hier allerlei christelijke typetjes spelen ben je dan een trol of gewoon zelf schijnheilig.

Wanneer je al zeer lange tijd je voordoet als christen en smijt met O-T teksten is dat dan een goede grap, -want we spreken over een natuurtalent- of ben je dan een trol? Ik heb die personen benaderd maar ze doen of hun neus bloed, ze ontkennen het met een grap. Ze amuseren zich toch? Het is een mooi tijdverdrijf.

Maar hoe zit het met vertrouwen, hoe zit het met mensen serieus nemen ook al hebben ze een totaal andere mening.  Ik heb de mods hier nooit over geschreven, want bewijzen?? Het enige bewijs is dat ik het zeker weet maar daar koop je niets voor.

Hoe kijken jullie er tegen aan?  Herkennen jullie dit? Kan dit, moeten we het maar gewoon accepteren? Ik kan het niet,want ik merk dat het het slechtste in mij naar boven haalt. 

 

Ik heb het idee dat je misschien in de war bent.   Misschien niet, maar ik begrijp niet wat je allemaal bedoelt. Nu is het zo dat ik zelf niet op een ander Nederlands christelijk forum ben, dus ik kan ook niet weten wat je bedoelt.  Eerder vond je van Kaasjeskruid dat die oneerlijk was, maar Kaasjeskruid is in mijn optiek een van de meest oprechte, zo  niet de meest oprechte hier.  Terwijl ik het op een aantal (vooral voor hem) belangrijke punten geheel niet met hem eens ben. Ik voel me ook helemaal nooit bedreigd of zo, in mijn gesprekken met hem.

Misschien is de aanleiding (niet de oorzaak) van je mogelijke verwarring mijn bericht dat iemand die hier nieuw zegt te zijn, naar ik meen niet nieuw is. Ik vermoed dat die mevrouw uit Urk komt en hier dus helemaal niet nieuw is en ook niet jarenlang weggeweest.   En voor zover het een vermoeden was, is dat voor mij intussen bevestigd (niet door de mods en ook niet door andere mensen).   Overigens  heb ik niemand verdacht gemaakt, maar gewoon mijn vermoeden hardop uitgesproken en vragen gesteld, die niet werden beantwoord.  Dat mag natuurlijk, het onbeantwoord laten. Die dingen doe ik echter uitsluitend voorom, en dan maakt men mij maar uit voor verdachtmaker, dat boeit mij dan maar niet, omdat ik in de regel gewoon echt geen achterommetjes aanhoud. Op het moment dat ik daartoe gedwongen word, kan men mij ook uitschrijven, want ik kan dat niet aan.  Bij zeer hoge uitzondering sta ik persoonlijke berichten op verzoek toe. En Kaasjeskruid is zo'n uitzondering geweest (we hebben in het verleden hoogst sporadisch contact gehad). Dat betekent in mijn geval dat je een voor mij exceptioneel hoge vertrouwensgraad hebt. 

Mocht mijn vermoeden hier en nu openlijk worden bevestigd, dan mag men mij per direct uitschrijven, want ik gun haar ruim baan, werkelijk alle ruimte.  No hard feelings whatsoever, ik zou mijn laatste paar schoenen en mijn boterham nog geven als ze die nodig had,  maar ik wil dan wel worden uitgeschreven hier.  

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

We werken aan zulke zaken als hier aan de orde komen. Internet geeft nou eenmaal allerlei mogelijkheden om misleidend bezig te zijn, maar wat we kunnen checken, checken we wel als er vermoedens van zaken zijn die ongewenst zijn.

Deel dus vermoedens mee aan de crew. We weten best dat niet elk vermoeden zal kloppen maar het is voor ons gewoon fijn wanneer we wel wat extra tips krijgen over iets wat misschien uitgezocht moet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Het heeft niets met jou te maken Dolce Vita. 

 

Daar ging ik ook niet vanuit hoor, ik bedoelde juist aan te geven dat jij mogelijk dus iets weet wat ik niet weet en dat ik daarom niet beoordelen kan waar jij het over hebt. 

Citaat

Ja misschien ben ik in de war.

Of niet. Ik weet het echt niet hoor Lobke. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb besloten dat ik dit niet ga afwachten en dat dus ook ik dit forum ga verlaten. De handelwijzen van de betreffende dame zijn bekend. Hierin vergis ik me gewoon niet. En het is het mij  niet waard dit af te wachten. 

Hierbij het verzoek aan de crew om mijn account op inactief te zetten.

Bedankt allen, (met name Kaasjeskruid voor zijn bijdragen, maar ook vele anderen, doch Kaas heeft voor mij het meest betekend) voor de goede, nuttige en leuke  tijden die er ook waren.   En het ga jullie allemaal ontzettend goed! 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dolce Vita,

Ik hoop dat dit niet komt door het openen van dit topic.

We hebben nieuwe mods die hun uiterste best doen, dat deed Thorgrem ook. Zelf heb ik ook besloten dat ik het forum achter me moet laten maar niet nu.  Ik hoop zo dat mensen zeggen; "Lobke je ziet ze vliegen" . Dan zal ik mijn excuses maken. Of dat de best aardige trollen aangeven; je hebt het goed gezien. En we gaan verder maar wel met wie we zijn; atheist, christen, boeddhist, maar gewoon zoals we zijn, temperamentvol of gelijkmatig. Daar heb ik persoonlijk geen moeite mee. Maar zonder vertrouwen lukt het niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Lobke:

@Dolce Vita,

Ik hoop dat dit niet komt door het openen van dit topic.

We hebben nieuwe mods die hun uiterste best doen, dat deed Thorgrem ook. Zelf heb ik ook besloten dat ik het forum achter me moet laten maar niet nu.  Ik hoop zo dat mensen zeggen; "Lobke je ziet ze vliegen" . Dan zal ik mijn excuses maken. Of dat de best aardige trollen aangeven; je hebt het goed gezien. En we gaan verder maar wel met wie we zijn; atheist, christen, boeddhist, maar gewoon zoals we zijn, temperamentvol of gelijkmatig. Daar heb ik persoonlijk geen moeite mee. Maar zonder vertrouwen lukt het niet. 

Nee. Urk.  En ik vergis me gewoon niet hierin.   Dit wacht ik niet af. Vertrouwen is hierin voor mij niet op zijn plek. Dit laat ik graag aan anderen over.

Trouwens, jij ook bedankt. We zijn het heel vaak, vrijwel altijd,  niet eens, en heel soms wel, maar je bent wel eerlijk en ook jij bent iemand van wie ik nooit streken verwacht. Je bent in mijn optiek wel uit 1 stuk. 

Maar ik wil wel z.s.m.  inactivering.  

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dolce Vita:

Nee. Urk. De enige reden komt uit Urk.  En ik vergis me gewoon niet hierin.   Dit wacht ik niet af.  Veel teveel mee meegemaakt en vertrouwen is hierin niet op zijn plek.

Trouwens, jij ook bedankt. We zijn het heel vaak, vrijwel altijd,  niet eens, en heel soms wel, maar je bent wel eerlijk en ook jij bent iemand van wie ik nooit streken verwacht. Je bent voor mij wel uit 1 stuk. 

@Dolce Vita,

Jij ook bedankt!! Hoewel we soms mijlenver in onze meningen uit een liggen, toch bedankt voor je oprechtheid. Oprecht wezen is veel belangrijker dan dezelfde mening hebben. En daar heb ik bij jou nooit aan getwijfeld.  Het gaat je goed!! God Bless you!!

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Lobke:

@Dolce Vita,

Jij ook bedankt!! Hoewel we soms mijlenver in onze meningen uit een liggen, toch bedankt voor je oprechtheid. Oprecht wezen is veel belangrijker dan dezelfde mening hebben. En daar heb ik bij jouw nooit aan getwijfeld.  Het gaat je goed!! God Bless you!!

Dankjewel Lobke voor je bericht. En ik deel je mening.   God Bless You Too!!!!!  Authentieke liefde overstijgt alle kennis en die authentieke liefde daar heb ik bij jou ook nooit aan getwijfeld.

Ik schrijf nog even ook een officieel verzoek per pb aan de crew. 

In Verbondenheid,

D.V.

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kom na maanden weer eens kijken, en ik heb het idee dat het forum aan het sterven is?

Oer trollen kan ik wel zeggen: goed trollen is iets anders dan gewoon vervelende dingen zeggen. Een goede trol is al een goed egrap: je moet er eigenlijk om lachen, omdat er ene kern van waarheid zit in wat hij zegt. Een soort goede 1 april grap.

Maar dit was even mijn losse bijdrage.

Mijn reden om hier minder te komen, mocht iemand het interesseren is tweeledig: Ik kwam hier deels om mijn bijdrage in de strijd te leveren (heldhaftig!) tegen bepaalde vormen van geloof, maar ik heb het idee dat de strijd redelijk gewonnen is. Ik ben mijn pijlen gaan richten op een bedreiging die vele male groter is, extreem links.

Maar een andere reden is dat ik nooit heb kunnen wennen aan de nieuwe forumindeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid