Spring naar bijdragen

HSV Edge Lined


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 exemplaren gekocht van de Herziene Statenvertaling, maar bij allebeide komt de brochering aan de bovenkant van de boekrug van de binding los; de onderzijde is OK.

Dientengevolge, ziet het goude boekblok aan diens slechte (lengte)zijde er bolrond uit; daarentegen is de onderkant van de binding helemaal goed uitgewerkt.

Deze waren de allerlaatste exemplaren, misschien ook show-exemplaren, weet niet.

Kan iemand, die deze editie in bezit heeft mij mededelen of zijn/haar bijbel er zodanig uitziet als deze mijne? Of zijn onvolwaardige boeken aan me verkocht?

edge2222 klein.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij twijfel kun je het beste teruggaan naar de dealer zelf en hem het probleem voorleggen. Wellicht dat je die Bijbel met andere Bijbels kunt vergelijken aldaar. Bij mijn Bijbel zit de rug ook los van de binding, waarschijnlijk bij jou ook aan beide kanten, even goed kijken en niet bang zijn om de vingers te gebruiken. Je zou ook een potlood/pen/breinaald oid kunnen pakken en deze steek je als het goed is zonder problemen tussen binding en rug over de gehele lengte.

http://bindgenoten.nl/brocheren/garenloos-gebrocheerd/

Ik vermoed dat men voor de vrije rug binding is gegaan. En die bolling aan de andere kant heeft waarschijnlijk als oorzaak de ingenaaide bladwijzers.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Bij twijfel kun je het beste teruggaan naar de dealer zelf en hem het probleem voorleggen. Wellicht dat je die Bijbel met andere Bijbels kunt vergelijken aldaar. Bij mijn Bijbel zit de rug ook los van de binding, waarschijnlijk bij jou ook aan beide kanten, even goed kijken en niet bang zijn om de vingers te gebruiken. Je zou ook een potlood/pen/breinaald oid kunnen pakken en deze steek je als het goed is zonder problemen tussen binding en rug over de gehele lengte.

http://bindgenoten.nl/brocheren/garenloos-gebrocheerd/

Ik vermoed dat men voor de vrije rug binding is gegaan. En die bolling aan de andere kant heeft waarschijnlijk als oorzaak de ingenaaide bladwijzers.

Dank je zeer voor je mening, Kaasjeskruid!
Natuurlijk: ingenaaide bladwijzers. Dat is mogelijk. Maar, kijk naar mijn andere foto: aan de andere kant ziet de binding er heel mooi uit! Volgens de verkoper is dit in orde, maar volgens de verkoopavdeling van het Jongbloed is dit niet de conditie waarin zij deze bijbels leveren/leverden. Mijn oude SV Edge Line is daarentegen helemaal gaaf, vlekkeloos. Ook mijn Cambridge NKJV Clarion Edge Line is supermooi...
Is het precies hetzelfde met deze jouwe HSV bibel?

edge1111 KLEIN.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Langemarck:

Maar, kijk naar mijn andere foto: aan de andere kant ziet de binding er heel mooi uit!

Ook als je de Bijbel open hebt? Ik heb mijn zakBijbeltje weggeven en kan het niet meer checken. De gewone Bijbel betreft een Statenvertaling van Jongbloed, deze heeft een vrije rug. Ik kan mij haast niet voorstellen dat men voor een andere bindmethode kiest, gezien de dikte van het boek.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, in de geopende toestand komt ook de andere kant een beetje los van de rug, maar niet zo veel als deze in kwestie.. Maar dit is helemaal geen probleem. Ik had  gewoon verwacht dat zo'n dure bijbel in zijn uitvoering makelloos zou zijn. De functie van het boek wordt hierdoor nochtans op generlei wijze belemmerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Langemarck:

Nee, in de geopende toestand komt ook de andere kant een beetje los van de rug, maar niet zo veel als deze in kwestie.. Maar dit is helemaal geen probleem. Ik had  gewoon verwacht dat zo'n dure bijbel in zijn uitvoering makelloos zou zijn. De functie van het boek wordt hierdoor nochtans op generlei wijze belemmerd.

Zo is dat, zolang de tekst in orde is valt het allemaal wel mee toch ;) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Langemarck:

Ja, doch ik was benieuwd of deze uitvoering precies dezelfde is bij zijn andere bezitters. Daarop heb jij me geen direct antwoord gegeven.

Hoe dan ook, mijn Statenvertaling komt ook van Jongbloed en ook die heeft hetzelfde euvel. De kant waar de bladwijzers zijn ingenaaid ziet er iets minder mooi uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Langemarck:

Heb jij SV of HSV?

Ik heb een SV, hele goedkope. Daarvoor had ik een witte (zo eentje die je op je huwelijk krijgt) Statenvertaling, gekregen van iemand wiens huwelijk op de klippen was gelopen. Deze heb ik ook weer weggeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb een SV, hele goedkope. Daarvoor had ik een witte (zo eentje die je op je huwelijk krijgt) Statenvertaling, gekregen van iemand wiens huwelijk op de klippen was gelopen. Deze heb ik ook weer weggeven.

OKé, echter hier heb ik het over een bepaalde editie: HSV Edge Line sprekers bijbel. Deze is heel duur, in luxe leer ingebonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Langemarck:

OKé, echter hier heb ik het over een bepaalde editie: HSV Edge Line sprekers bijbel. Deze is heel duur, in luxe leer ingebonden.

Wel, die trouwBijbel was ook een dure, maar alle Statenvertalingen die ik heb gehad, waren hetzelfde gebonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Langemarck:

Ja, dit is heel waarschijnlijk. Mensen moeten het Evangelie horen.

Goedzo. Naar mijn mening heb jij een in goede staat verkerende Bijbel die naar te hopen snel gebruiksbeschadigingen oploopt van al dat lezen en spreken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Langemarck:

Het liefst - hoe er jouw HSV uitziet. Zou je een foto kunnen delen van diens ingenaaide bladwijzerskant, misschien?

Ik heb slechts 2 van de NBV's hier staan (1 gewone met deuterocanonieke boeken, en 1 huwelijksbijbel met deuterocanonieke boeken) en een Willibrord '95 ook al weer met deuterocanonieke boeken. Ik kan je dus helaas geen foto's laten zien voor een vergelijking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Beste Langmarck,

 

Ik heb me speciaal even aangemeld voor dit forum om een 'brutale' vraag te stellen. Ik ben Matthijs uit Gouda en opzoek naar een sprekersbijbel hsv. Die zijn nergens meer te krijgen merk ik. 

Is jouw bijbel misschien te koop of heb jij nog een tip waar ik een hsv sprekersbijbel op de kop kan tikken?

 

Vriendelijke groet en een goede week

Matthijs

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-3-2018 om 17:41 zei Thorgrem:

Ik verbaas me eigenlijk over de versieringen op deze bijbel. Ik dacht dat de kringen waarin deze vertaling gelezen worden zo van sober hielden. Ik hou er echter wel van.

Ik las eens een recensie van een zwaargereformeerde predikant van een nieuwe editie van de SV door de GBS met goud op snee. De kwijl droop ervan af (van de recensie, bedoel ik).

Pure afgoderij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Lieb:

Beste Langmarck,

 

Ik heb me speciaal even aangemeld voor dit forum om een 'brutale' vraag te stellen. Ik ben Matthijs uit Gouda en opzoek naar een sprekersbijbel hsv. Die zijn nergens meer te krijgen merk ik. 

Is jouw bijbel misschien te koop of heb jij nog een tip waar ik een hsv sprekersbijbel op de kop kan tikken?

 

Vriendelijke groet en een goede week

Matthijs

Ik ben niet Langmarck en heb ook geen sprekersbijbel HSV in de aanbieding voor je, maar heb wel een tip: hou boekwinkeltjes.nl in de gaten. Ik heb daar al vele boeken gevonden die nergens anders meer te verkrijgen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid