Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo,

mag ik hier een aankondiging zetten voor een boekje dat ik heb uitgegeven? Het zit in eigen beheer en je kan het bestellen aan drukkostprijs, dus reclame kan je het nauwelijk noemen :) Bovendien kan je het meeste materiaal ook downloaden van de website.

Het betreft een verzameling van verhalen uit het Evangelie, die zijn omgezet in toneelvorm, zonder echter de originele teksten te her-schrijven. De teksten vertrekken van een synopsis, dus de vier Evangelies lopen wat dooreen, zodat er een rijkere dialoog ontstaat. 

Ik nodig jullie graag uit om het eens te bekijken en eventueel door te sturen naar mensen die graag eens met een andere 'lezing' van de bijbel aan de slag willen gaan. 

De Toneelbijbel (hier kan je het boek bestellen):
http://toneelbijbel.gelovenleren.net/

Bijbeltoneel (hier kan je de meeste teksten ook downloaden):
http://gelovenleren.net/bijbeltoneel/

Eigenlijk was het niet zo moeilijk om dit boekje te maken, want de teksten uit het Evangelie bevatten reeds veel dialogen. Vaak was het gewoon een kwestie de verhaallijnen uit de vier Evangelies op mekaar af te lijnen en te beginnen knippen-en-plakken. Toch heb ik het gevoel dat het een meerwaarde geeft, zeker als je met kinderen een verhaal wil lezen. Je hoeft het niet op te vatten als een echt toneel, maar het is wel een manier om samen het verhaal te lezen die de inleving versterkt.

Straks is het weer Goede Week en Pasen, en met De Toneelbijbel kan je thuis De Passie nog eens dunnetjes overdoen :) 

Groeten,
Vic

cover-3d.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • JoostG locked en unlocked this discussie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid