Spring naar bijdragen

Zoenende mannen op poster? Hoe denken jullie hierover.


Aanbevolen berichten

De meesten hier zullen de commotie over de posters waarop zoenende mannen staan. Maar misschien nog meer de pagina in het RD waarin er een rood kruis staat door de "zoenende mannen''

 Stichting Civitas Christiana ageert tegen een ‘onsmakelijke reclame’ van SuitSupply, waarin twee zoenende mannen te zien zijn. In reactie daarop startte ds Jasper Klapwijk een crowdfundingsactie waarmee hij meer dan 5000 euro heeft vergaard om een paginagrote advertentie met zoenende mannen in die christelijke krant te kunnen plaatsen.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/rd-en-activist-klapwijk-in-gesprek-1.1477170

 

Wat vinden wij hiervan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je me toestaat hier een kleine nuancering te plaatsen: het is inderdaad mogelijk dat je een ongeordendheid in de schepping niet meteen als kwaad of ongewenst ziet. We geloven dat de schepping niet

We leven in een vrij land. Suitsupply mag hun poster ophangen. Iemand mag daar aanstoot aannemen. Ik moet zeggen dat ik zelf niet echt zit te wachten op een foto van een dominatrix en haar slaaf,

Ik vraag me af, hoelang het nog gepikt wordt dat vrouwen als sekssymbool staan voor de meest uiteenlopende product reclames. In de loop van de tijd veranderd van mooie plaatjes tbv. kleding, van gewoo

Dit zie ik als één van de vele symptomen van een uit elkaar vallende en ontaarde maatschappij. Symptoombestrijding is m.i. echter zinloos, alhoewel ik het persoonlijk weerzinwekkend vind en schadelijk voor kinderen. Homoseksualiteit is tegennatuurlijk en dient niet geadverteerd te worden als zijnde "normaal". Het is een afwijking. Verschillende van mijn beste vrienden zijn (praktiserend) homoseksueel maar hierover verschillen wij niet van mening. Ik heb niet het recht wie dan ook te veroordelen en ik weet dat homoseksuelen het zwaar hebben. Het zelfmoordpercentage onder die mensen is ook hoger dan gemiddeld. Dit alleen al zou een reden moeten zijn om homoseksualiteit niet te willen bevorderen (onder mensen die mogelijk nog wel een keuze hebben). We dienen elkaar te respecteren zoals we zijn maar dat betekent nog niet dat we tegennatuurlijke zaken als natuurlijk moeten gaan voorstellen. Dat is leugen en bedrog. En daar heb ik een afkeer tegen. Een beetje een verward verhaal mijnerzijds. Ik weet het maar hoop dat ik toch een beetje begrepen word. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Willempie,

Het bedrijf SuitSupply, heeft al eerder posters opgehangen met zoenende mannen-vrouwen hetero's dus,  heb je daar ook problemen mee?

Ik zie dit liever dan vechtende mensen. Waarom er tegen in opstand komen? Oké dit bedrijft prikkelt graag, dat is reclame. Tegen leed, armoede, dierenleed, wellicht abortus in opstand komen begrijp ik. Maar het is toch een feit dat er homoseksualiteit is en dat men dan ook zoent? Ik begrijp wel dat de achterban van RD  net als de rooms-katholieke groep Civitas Christiana niet achter deze posters staan, maar je hoeft ze niet in je eigen kerk te hangen of op de scholen van de kinderen. Homoseksualiteit is in de maatschappij (gelukkig) geaccepteerd. Al zijn er nog geloofsgroepen die dat niet accepteren en het voor de homoseksuele broeder of zuster zo extra moeilijk maken. Maar goed als ze christen zijn zullen ze dan een andere kerkelijke gemeenschap zoeken, tenminste als ze daar nog zin in hebben.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me af, hoelang het nog gepikt wordt dat vrouwen als sekssymbool staan voor de meest uiteenlopende product reclames. In de loop van de tijd veranderd van mooie plaatjes tbv. kleding, van gewoon tonen van lingerie tot regelrechte erotiek, van gewoon naakt in de zon, naar erotisch-performing naakt onder de douche.

Iedereen die zich niet hierover opwindt, maar wel over deze poster met 2 mannen schande spreekt, moet zich schamen. Hypocrisie ten top.

Ps. Wat niet wegneemt dat het voor mij ook niet hoeft, net zo min als grote posters van een hetero stel dat staat te mond/tongzoenen. Voor mij is dat voor privé en voor pubers.

Maar laat dat aub. beoordeeld worden als mijn eigen persoonlijke smaak. Wat mij verder betreft: Ieder zijn meug

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Homoseksualiteit is tegennatuurlijk en dient niet geadverteerd te worden als zijnde "normaal". Het is een afwijking. ....

Ik heb niet het recht wie dan ook te veroordelen en ik weet dat homoseksuelen het zwaar hebben.

......

Dit alleen al zou een reden moeten zijn om homoseksualiteit niet te willen bevorderen (onder mensen die mogelijk nog wel een keuze hebben).

...

We dienen elkaar te respecteren zoals we zijn maar dat betekent nog niet dat we tegennatuurlijke zaken als natuurlijk moeten gaan voorstellen. Dat is leugen en bedrog.

Een beetje een verward verhaal mijnerzijds. Ik weet het maar hoop dat ik toch een beetje begrepen word. 

Inderdaad wat verwarrend, daar je mi. wat zaken door elkaar haalt. Je hebt het over iets wat jij als tegennatuurlijk beschouwd en ook tegelijkertijd als afwijkend. Daarbij ga je ervan uit dat mensen keuze hebben, want je spreekt ook over veroordelen.

Om dit te becommentariëren zou je eerst wat duidelijker moeten zijn met wat je nou eigenlijk bedoelt te zeggen, daarom een paar vragen

- Wat is voor jou normaal en afwijkend van het normale?

- Wat is voor jou natuurlijk en tegennatuurlijk?

- Is het vlg. jou mogelijk voor iemand om tijdens het leven iets wat in hen afwijkt in de aanleg te bevorderen?

- Zo ja....waarom zou je dat willen?

- Wie is er hier, die liegt door iets tegennatuurlijks als iets natuurlijks te presenteren?

Je hoeft niet alles apart te beantwoorden, maar ik zou wel graag zien, dat je je bewust bent van de discrepanties die zitten in en volgen uit hetgeen wat je schreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Het bedrijf SuitSupply, heeft al eerder posters opgehangen met zoenende mannen-vrouwen hetero's dus,  heb je daar ook problemen mee?

Nee, minder in ieder geval. Waar ik problemen mee heb is het doelbewust shockeren van mensen, kinderen inbegrepen (al zal daar wel niet bij stilgestaan worden) en dus ook met foto's van elkaar op de mond zoenende mannen, met of zonder rood kruis.

 

1 uur geleden zei Lobke:

Ik zie dit liever dan vechtende mensen. Waarom er tegen in opstand komen?

Ik ook en het heeft m.i. weinig zin om aan symptoombestrijding te doen. Dat werkt averechts.

 

1 uur geleden zei Lobke:

Homoseksualiteit is in de maatschappij (gelukkig) geaccepteerd. Al zijn er nog geloofsgroepen die dat niet accepteren en het voor de homoseksuele broeder of zuster zo extra moeilijk maken.

Ik meen dat homoseksualiteit helemaal niet door de maatschappij is geaccepteerd en dat homoseksuelen binnen de kerk veiliger zijn dan daarbuiten. Ik heb ook niet het idee dat het homoseksuelen binnen de kerken zo moeilijk wordt gemaakt. Uitzonderingen daargelaten. Reclame maken voor homoseksualiteit werkt volgens mij averechts. De weerstand tegen homoseksuelen binnen de maatschappij wordt daardoor alleen maar groter. Dat is mijn waarneming althans. Bovendien, zoals ik al noemde, hebben mijn homoseksuele vrienden ook moeite met het adverteren en bevorderen van homoseksualiteit. Omdat ook zij maar al te goed weten dat het geen pretje is om homoseksueel te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

Ik heb ook niet het idee dat het homoseksuelen binnen de kerken zo moeilijk wordt gemaakt. Uitzonderingen daargelaten

Dan ben ik benieuwd in welke kerk je zit. De enige kerk waarvan ik weet dat je als homoseksueel in je waarde wordt gelaten is in de meeste PKN gemeentes. 

Goed, de meeste kerken zullen je niet mishandelen maar je wordt op z'n minst 'anders' behandeld. In mijn gemeente (evangelisch) mag je bijvoorbeeld geen lid worden als je praktiserend homo bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Maria K.:

Inderdaad wat verwarrend, daar je mi. wat zaken door elkaar haalt. Je hebt het over iets wat jij als tegennatuurlijk beschouwd en ook tegelijkertijd als afwijkend. Daarbij ga je ervan uit dat mensen keuze hebben, want je spreekt ook over veroordelen.

Om dit te becommentariëren zou je eerst wat duidelijker moeten zijn met wat je nou eigenlijk bedoelt te zeggen, daarom een paar vragen

- Wat is voor jou normaal en afwijkend van het normale?

- Wat is voor jou natuurlijk en tegennatuurlijk?

- Is het vlg. jou mogelijk voor iemand om tijdens het leven iets wat in hen afwijkt in de aanleg te bevorderen?

- Zo ja....waarom zou je dat willen?

- Wie is er hier, die liegt door iets tegennatuurlijks als iets natuurlijks te presenteren?

Je hoeft niet alles apart te beantwoorden, maar ik zou wel graag zien, dat je je bewust bent van de discrepanties die zitten in en volgen uit hetgeen wat je schreef.

Voor zover ik kan zien zijn er homoseksuelen die zo zijn geboren. Je pikt ze er zo uit. Ze praten en bewegen zich anders (althans bij mannen is dat zo, bij vrouwen voor mij minder duidelijk), zijn lief, aardig, gevoelig, sociaal, humoristisch, niet veroordelend naar anderen en vaak zeer talentvol als kunstenaar. Ondanks al die positieve aspecten blijft het gewoon een afwijking en dus tegennatuurlijk. Ze hebben het er zelf ook moeilijk mee afwijkend te zijn.

Los daarvan bestaat er seksuele perversiteit die zich op vele manieren kan uiten, ook in seks met seksegenoten. Ik zie dat ongeveer op dezelfde manier als bestialiteit, necrofilie, sadomasochisme, orgiën, wurgseks en ga zo maar door.

Tegenwoordig wordt vanuit zekere hoek transgenderisme bevorderd. Vanuit diezelfde hoek mag men niet langer over vrouw en man spreken. Er is volgens hen geen verschil tussen vrouwelijk en mannelijk. Indien mogelijk wil men dit met dwangmiddelen bewerkstelligen.

Alles wordt tegenwoordig op z'n kop gezet. Wat goed is wordt verkeerd genoemd en andersom. De duivel probeert een aanfluiting te maken van God's schepping. Dat is zoals ik het zie en ik hoop hiermee mijn standpunt wat duidelijker te hebben gemaakt.

4 minuten geleden zei JoostG:

Dan ben ik benieuwd in welke kerk je zit. De enige kerk waarvan ik weet dat je als homoseksueel in je waarde wordt gelaten is in de meeste PKN gemeentes. 

Goed, de meeste kerken zullen je niet mishandelen maar je wordt op z'n minst 'anders' behandeld. In mijn gemeente (evangelisch) mag je bijvoorbeeld geen lid worden als je praktiserend homo bent.

Ik ga naar de dichtstbijzijnde gemeente en dat is momenteel een Baptistengemeente. Daar wordt echt niet gevraagd naar je seksuele geaardheid of voorkeuren. De PKN gemeentes noem je zelf al. In alle andere gemeentes waar ik heb vertoefd heb ik nog nooit zoiets als homohaat ervaren. Daarbuiten wel en nu nog steeds. Ik heb de indruk dat die eerder toeneemt dan afneemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Dit zie ik als één van de vele symptomen van een uit elkaar vallende en ontaarde maatschappij. Symptoombestrijding is m.i. echter zinloos, alhoewel ik het persoonlijk weerzinwekkend vind en schadelijk voor kinderen. Homoseksualiteit is tegennatuurlijk en dient niet geadverteerd te worden als zijnde "normaal". Het is een afwijking. Verschillende van mijn beste vrienden zijn (praktiserend) homoseksueel maar hierover verschillen wij niet van mening. Ik heb niet het recht wie dan ook te veroordelen en ik weet dat homoseksuelen het zwaar hebben. Het zelfmoordpercentage onder die mensen is ook hoger dan gemiddeld. Dit alleen al zou een reden moeten zijn om homoseksualiteit niet te willen bevorderen (onder mensen die mogelijk nog wel een keuze hebben). We dienen elkaar te respecteren zoals we zijn maar dat betekent nog niet dat we tegennatuurlijke zaken als natuurlijk moeten gaan voorstellen. Dat is leugen en bedrog. En daar heb ik een afkeer tegen. Een beetje een verward verhaal mijnerzijds. Ik weet het maar hoop dat ik toch een beetje begrepen word. 

Rood haar is een afwijking, ziekte is een afwijking, overgewicht is een afwijking etc.. Daarnaast is homoseksualiteit geen keuze, je bent het of je bent het niet. Ook als je met een vrouw trouwt om de schijn op te houden en net te doen alsof, homo blijf je. Je tegen natuurlijk gedragen door net te doen alsof je geen homo bent, is in de bijna alle gevallen een recept voor een ongelukkig leven. Ik zie genoeg mannen op grindr en andere dating apps voorbij komen die er een dubbel leven op na houden.

Daarnaast bestaat een relatie uit twee mensen als je als homo besluit tegennatuurlijk gedrag te vertonen door toch een relatie met een vrouw aan te gaan, dan ben je niet alleen jezelf voor de gek aan het houden, maar ook je vrouw en eventuele kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Voor zover ik kan zien zijn er homoseksuelen die zo zijn geboren. Je pikt ze er zo uit. Ze praten en bewegen zich anders (althans bij mannen is dat zo, bij vrouwen voor mij minder duidelijk), zijn lief, aardig, gevoelig, sociaal, humoristisch, niet veroordelend naar anderen en vaak zeer talentvol als kunstenaar. Ondanks al die positieve aspecten blijft het gewoon een afwijking en dus tegennatuurlijk. Ze hebben het er zelf ook moeilijk mee afwijkend te zijn.

En wat met al diegenen, waar jij het niet direct aan kon zien? Die zich zo kleden, als een echte macho, zodat ze maar niet herkend zouden worden? Geloof je die op hun woord, als die het van zichzelf zeggen? Of niet?

Bovendien: Je blijft erbij afwijkend en tegennatuurlijk als synoniem te zien?

Citaat

Los daarvan bestaat er seksuele perversiteit die zich op vele manieren kan uiten, ook in seks met seksegenoten. Ik zie dat ongeveer op dezelfde manier als bestialiteit, necrofilie, sadomasochisme, orgiën, wurgseks en ga zo maar door.

Hebben we het nog over hetzelfde????

Citaat

Alles wordt tegenwoordig op z'n kop gezet. Wat goed is wordt verkeerd genoemd en andersom. De duivel probeert een aanfluiting te maken van God's schepping.

Lastig hè!!! 

 

Citaat

Dat is zoals ik het zie en ik hoop hiermee mijn standpunt wat duidelijker te hebben gemaakt.

Wel je standpunt, maar dat was al overduidelijk.

Maar niet wat mijn vragen betreft en wat je er nu verder allemaal bijhaalt en schrijft.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Willempie:

Ik meen dat homoseksualiteit helemaal niet door de maatschappij is geaccepteerd en dat homoseksuelen binnen de kerk veiliger zijn dan daarbuiten. Ik heb ook niet het idee dat het homoseksuelen binnen de kerken zo moeilijk wordt gemaakt. Uitzonderingen daargelaten. Reclame maken voor homoseksualiteit werkt volgens mij averechts. De weerstand tegen homoseksuelen binnen de maatschappij wordt daardoor alleen maar groter. Dat is mijn waarneming althans. Bovendien, zoals ik al noemde, hebben mijn homoseksuele vrienden ook moeite met het adverteren en bevorderen van homoseksualiteit. Omdat ook zij maar al te goed weten dat het geen pretje is om homoseksueel te zijn.

Ik ben het met je eens dat het ook nog niet altijd door de maatschappij wordt geaccepteerd. Misschien heeft dit bedrijf daarom zowel homo en hetero stellen in beeld gebracht. Er wordt geen reclame gemaakt voor homoseksualiteit, dat zou zo zijn als er alleen posters waren van zoenende mannen. Door dit beeld weg te houden; -ook mannen zoenen als ze een stel zijn- zet je homoseksuelen in het verdom hoekje. Ik hoor wel eens van homoseksuelen dat ze elkaar geen zoen durven geven op straat; bang voor de reacties. Zowel mijn broer als zus hebben homoseksuele kinderen. En dat jij aangeeft dat het veilig is voor hen in de kerk betwijfel ik. Inderdaad het meest in de PKN en vrijzinnige kerken, één neef werd gewoon geaccepteerd met zijn partner, zonder ergens de nadruk op te leggen.

Maar spelen in de Praise band was niet meer mogelijk. Oh ja wanneer hij zijn relatie zou verbreken dan wel......maar dat is m.i schijnacceptatie. Het vreemde is dat lesbische nicht meer/makkelijker geaccepteerd wordt.

@Willempie,

Ik begrijp jou weerstand wel, vanuit jouw geloofsovertuiging. Hebben jouw vrienden hun homoseksuele geaardheid niet geaccepteerd? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei JoostG:

Dan ben ik benieuwd in welke kerk je zit. De enige kerk waarvan ik weet dat je als homoseksueel in je waarde wordt gelaten is in de meeste PKN gemeentes. 

Goed, de meeste kerken zullen je niet mishandelen maar je wordt op z'n minst 'anders' behandeld. In mijn gemeente (evangelisch) mag je bijvoorbeeld geen lid worden als je praktiserend homo bent.

En hoe controleren ze dat? Mag je niet vrouwelijk overkomen, moet je de telefoon overhandigen zodat iemand je browser geschiedenis en je apps kan doorbladeren?

Daarnaast snap ik werkelijk niet dat je bij een kerk zit die mensen uitsluit. Ik ben het ook niet overal mee eens in deze wereld maar ik zal me nooit ergens bij aansluiten waarbij mensen uitgesloten worden, ik zou me een minderwaardig mens voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Quest:

Je tegen natuurlijk gedragen door net te doen alsof je geen homo bent, ...............

Daarnaast bestaat een relatie uit twee mensen als je als homo besluit tegennatuurlijk gedrag te vertonen door toch een relatie met een vrouw aan te gaan, ...............

@Willempie 

Als je tegen je eigen natuur handelt is dus het tegennatuurlijke. Dus als je jezelf ontkent.

bewerkt door Maria K.
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Lobke:

De meesten hier zullen de commotie over de posters waarop zoenende mannen staan. Maar misschien nog meer de pagina in het RD waarin er een rood kruis staat door de "zoenende mannen''

 Stichting Civitas Christiana ageert tegen een ‘onsmakelijke reclame’ van SuitSupply, waarin twee zoenende mannen te zien zijn. In reactie daarop startte ds Jasper Klapwijk een crowdfundingsactie waarmee hij meer dan 5000 euro heeft vergaard om een paginagrote advertentie met zoenende mannen in die christelijke krant te kunnen plaatsen.

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/rd-en-activist-klapwijk-in-gesprek-1.1477170

 

Wat vinden wij hiervan?

Als god je standaard is: man en vrouw schiep hij hen. Daartegen horen zulke mensen ten volle gesteund (geholpen) te worden.

Ik ben voor gods standaard ik geloof dat die het beste is.

Jammer dat de wereld god vergeten heeft, zelfmoorden oorlogen haat ontucht familie... alles gaat kapot

Nog niet zo heel lang geleden kon jij je achterdeur gewoon open laten staan.

Kleine kinderen worden van jongs af aan al gehersenpoeld door tv, enz..

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Quest:

Rood haar is een afwijking, ziekte is een afwijking, overgewicht is een afwijking etc.. Daarnaast is homoseksualiteit geen keuze, je bent het of je bent het niet. Ook als je met een vrouw trouwt om de schijn op te houden en net te doen alsof, homo blijf je. Je tegen natuurlijk gedragen door net te doen alsof je geen homo bent, is in de bijna alle gevallen een recept voor een ongelukkig leven. Ik zie genoeg mannen op grindr en andere dating apps voorbij komen die er een dubbel leven op na houden.

Daarnaast bestaat een relatie uit twee mensen als je als homo besluit tegennatuurlijk gedrag te vertonen door toch een relatie met een vrouw aan te gaan, dan ben je niet alleen jezelf voor de gek aan het houden, maar ook je vrouw en eventuele kinderen.

Met jouw bovenstaande reactie kan ik het alleen maar eens zijn. Behalve dan dat er ook homoseksualiteit wordt bedreven door mensen die die afwijking niet echt hebben en dat dat m.i. niet bevorderd dient te worden.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Jammer dat de wereld god vergeten heeft, zelfmoorden oorlogen haat ontucht familie... alles gaat kapot

Nog niet zo heel lang geleden kon jij je achterdeur gewoon open laten staan.

Wat heeft zelfmoord, haat, ontucht met homoseksualiteit te maken? Ook homoseksuele mensen hebben relaties voor het leven. Ik heb een facebook vriend die predikant is in Friesland, en getrouwd met een man, hij is ook een man. Zijn man was erg ziek en had een nier donor nodig, hij heeft een nier afgestaan aan zijn partner. Waarom wordt er toch zo vaak gedacht dat een homoseksuele relatie niet om liefde gaat maar alleen maar om seks?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Maria K.:

En wat met al diegenen, waar jij het niet direct aan kon zien? Die zich zo kleden, als een echte macho, zodat ze maar niet herkend zouden worden? Geloof je die op hun woord, als die het van zichzelf zeggen? Of niet?

Ja hoor.

 

27 minuten geleden zei Maria K.:

Bovendien: Je blijft erbij afwijkend en tegennatuurlijk als synoniem te zien?

Met afwijkend bedoel ik dat wat tegen de (normale) natuur ingaat. De penis past in de vagina, niet in de anus. Het brengt ook geen vrucht voort, zoals dat in de schepping uiteraard wel wordt bedoeld. De anus is niet bedoeld om de penis te ontvangen maar om onverteerde vezels uit te scheiden. Met afwijkend of tegennatuurlijk bedoel ik niet minderwaardig. Een mens met een bochel is ook deel van de schepping maar die bochel is wel afwijkend en onnatuurlijk (heeft geen praktisch nut voor de bultenaar) en de "normalen" hebben die mens maar te accepteren zoals die is.    

37 minuten geleden zei Maria K.:

Hebben we het nog over hetzelfde????

Het zijn twee verschillende zaken die helaas, onder het mom van menselijke "vrijheid", maar al te vaak door elkaar worden gehaald

38 minuten geleden zei Maria K.:

Lastig hè!!! 

Lastig niet maar het doel erachter is me maar al te duidelijk, namelijk om God's schepping zo belachelijk mogelijk te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Ja hoor.

 

Met afwijkend bedoel ik dat wat tegen de (normale) natuur ingaat. De penis past in de vagina, niet in de anus. Het brengt ook geen vrucht voort, zoals dat in de schepping uiteraard wel wordt bedoeld. De anus is niet bedoeld om de penis te ontvangen maar om onverteerde vezels uit te scheiden. Met afwijkend of tegennatuurlijk bedoel ik niet minderwaardig.

Past prima hoor. En volgens mij urineer je ook met je piemel en toch gebruik je die ook voor andere dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Lobke:

Ik begrijp jou weerstand wel, vanuit jouw geloofsovertuiging. Hebben jouw vrienden hun homoseksuele geaardheid niet geaccepteerd?

Voor zover ik het kan beoordelen hebben ze geen keuze. Ze zijn gewoon zo en hopen dat anderen hen accepteren zoals ze zijn. Ik heb echter ook te maken gehad met een man die bekend stond als homoseksueel maar aan mij toegaf dat het voor hem niets anders was dan een seksuele perversie. Ik probeerde hem te verdedigen maar hij veroordeelde zichzelf. Hij had de moed opgegeven ooit nog een lief meisje te ontmoeten en had zich daarom maar op mannen uitgeleefd. Dat waren zijn eigen woorden, niet de mijne.    

42 minuten geleden zei Maria K.:

@Willempie 

Als je tegen je eigen natuur handelt is dus het tegennatuurlijke. Dus als je jezelf ontkent.

Ja, je kunt het gevecht tegen je eigen natuur nooit winnen. Ik bedoel tegennatuurlijk in een breder verband.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Een mens met een bochel is ook deel van de schepping maar die bochel is wel afwijkend en onnatuurlijk (heeft geen praktisch nut voor de bultenaar) en de "normalen" hebben die mens maar te accepteren zoals die is.

Waarom is het ene afwijkende dan geen probleem en het andere wel? Tegen Quasimodo gaan roepen dat ie zijn bochel moet veranderen want zo heeft God dat niet bedoeld, doe je immers niet. Waarom bij homoseksualiteit dan wel?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Lobke:

Wat heeft zelfmoord, haat, ontucht met homoseksualiteit te maken? Ook homoseksuele mensen hebben relaties voor het leven. Ik heb een facebook vriend die predikant is in Friesland, en getrouwd met een man, hij is ook een man. Zijn man was erg ziek en had een nier donor nodig, hij heeft een nier afgestaan aan zijn partner. Waarom wordt er toch zo vaak gedacht dat een homoseksuele relatie niet om liefde gaat maar alleen maar om seks?  

Volgens mij dienen we onderscheid te maken tussen liefde en het uitleven van driften. Bij een relatie zal er eerder sprake zijn van het eerste. Bij homo-ontmoetingsplekken in het bos het tweede. 

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waarom is het ene afwijkende dan geen probleem en het andere wel? Tegen Quasimodo gaan roepen dat ie zijn bochel moet veranderen want zo heeft God dat niet bedoeld, doe je immers niet. Waarom bij homoseksualiteit dan wel?

Ik heb dat niet beweerd en doe dat ook niet. Ik accepteer homoseksuele mensen net zoals alle andere schepselen van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Volgens mij dienen we onderscheid te maken tussen liefde en het uitleven van driften. Bij een relatie zal er eerder sprake zijn van het eerste. Bij homo-ontmoetingsplekken in het bos het tweede. 

En laten nou net die homo-ontmoetingsplekken bevolkt worden door voornamelijk mensen met een achtergrond waar homoseksualiteit niet geaccepteerd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Quest:

Past prima hoor. En volgens mij urineer je ook met je piemel en toch gebruik je die ook voor andere dingen.

Ik heb het nooit geprobeerd maar volgens mij begrijp je wel wat ik bedoel. Tijdens de zaadlozing word trouwens de urineweg afgesloten. Daar is dus een natuurlijk mechanisme voor.

1 minuut geleden zei Quest:

En laten nou net die homo-ontmoetingsplekken bevolkt worden door voornamelijk mensen met een achtergrond waar homoseksualiteit niet geaccepteerd is.

En heteroseks in het openbaar ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid