Spring naar bijdragen
Chris_2018

Christelijke informatiedag seksueel misbruik

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei dingo:

Daarom is het juist belangrijk dat er ook aangifte gedaan kan worden door iemand anders dan het slachtoffer. Dan hoeft het slachtoffer niet gepushed te worden.

Ik vind dat je altijd aangifte moet doen, ook als er geen directe bewijzen zijn. Als er meer aangiften tegen die persoon binnenkomen gaat er wel een lichtje branden bij de politie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Ik vind dat je altijd aangifte moet doen, ook als er geen directe bewijzen zijn. Als er meer aangiften tegen die persoon binnenkomen gaat er wel een lichtje branden bij de politie. 

Dat lijkt simpel, maar dat is het niet. Als jij niet kunt bewijzen dat iemand een strafbaar feit heeft gepleegd en je doet toch aangifte, dan kun je zelf aangeklaagd worden wegens smaad en/of laster. En dat kan dan wel bewezen worden...

bewerkt door Kaasjeskruid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat lijkt simpel, maar dat is het niet. Als jij niet kunt bewijzen dat iemand een strafbaar feit heeft gepleegd en je doet toch aangifte, dan kun je zelf aangeklaagd worden wegens smaad en/of laster. En dat kan dan wel bewezen worden...

De jurist, spygoloog, kenner van zaken, expert onder ons spreekt. Laten we vooral vergeving in Jezus zoeken, het slachtoffer in zijn eigen ellende gaar koken, en de daders liefdevol omarmen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Mullog:

De jurist, spygoloog, kenner van zaken, expert onder ons spreekt. Laten we vooral vergeving in Jezus zoeken, het slachtoffer in zijn eigen ellende gaar koken, en de daders liefdevol omarmen. 

Ow, doet je verstand het weer? Volgens mij hapert ie wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Hier probeert iemand zijn eigen straatje schoon te vegen door de zaak te bagatelliseren. Waarom niet een onafhankelijk onderzoek tot die conclusie laten komen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Grote Quote in  het midden:

Citaat

Zou u  voorstellen om met uw ex-werkgever te gaan praten over hun beleid, terwijl u daar jaren geleden ontslag hebt genomen, of bent ontslagen? 

Wat een onzin!! het gaat niet over werkgevers, het gaat ook niet over beleid van werkgevers.

Ik zou daar het volgende tegenover willen stellen:

Als U bestuurslid bent van een een club/vereniging, en een ex-lid meldt zich bij het bestuur met het voorstel om te praten over het feit dat dit ex-lid binnen die club-vereniging is misbruikt, zou U dat gesprek dan weigeren, ook als een minister er bij U op aandringt om dat gesprek te houden? ……….

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onderstaande werd in een ander topic gezegd

Op 22-6-2018 om 08:56 zei sjako:
Op 22-6-2018 om 08:15 zei Mullog:

En zegt Jezus zelf niet ook dingen als "Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard." en "Wie niet voor mij is, is tegen mij" en dat soort spul? Wat zich makkelijk laat vertalen naar "" timmer er maar op los". 

Ik denk dat deze aantijging niet hoort op een Christelijk forum. Schandalig.

Maar ik vraag mij af wat dan iemand van een sekte hier mag doen als deze sekte kindermisbruik onder de mat probeert te vegen. Verder vraag ik mij dan af of iemand wel oprecht is als hij zegt dat hij altijd aangifte zal doen als deze zelfde sekte er geen been in ziet een kind dood te laten gaan omdat een levensreddende bloedtransfusie niet is toegestaan. 

Dat het maar gezegd is.

modbreak Trajecto: Een soort veldtocht beginnen richting een andere forummer is niet toegestaan en overal een bepaalde geloofsrichting aanvallen geeft spammen in topics.  Voor dit geheel wordt een waarschuwingspunt gegeven.

Aangezien er nu 3 waarschuwingspunten staan die binnen korte tijd werden gegeven volgt er een maatregel: een ban van een week.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-6-2018 om 15:08 zei sjako:

De blogis is mij bekend. De auteur van deze blog verwijst naar het document 'Het Bijbelse standpunt van Jehovah’s Getuigen over de bescherming van kinderen'. Stichting Reclaimed Voices heeft een commentaar geschreven op dit document.

Het valt me op dat de auteur van de blog de woorden herhaalt die door het bestuur van de Jehovah's Getuigen in de media zijn gedaan: omdat men zich niet herkent in het aantal meldingen dat bij Reclaimed Voices bekend is, en dat er intern slecht incidenten bekend zijn, zou een onderzoek buitenproportioneel zijn. In mijn optiek een vreemde redenatie. Zich niet herkennen in het beeld dat door ReclaimedVoices benoemd wordt zou juist een extra reden moeten zijn om wel medewerking te verlenen aan een onderzoek. Een dergelijk onderzoek zou namelijk ook kunnen aantonen dat de Jehovah's Getuigen de zaken goed op orde hebben.

Graag wil ik er ook nog op wijzen dat een onderzoek in 2015 uitgevoerd door een overheidscommissie in Australië er op wijst dat over door de Jehovahś Getuigen 1006 plegers van misbruik nooit bij de autoriteiten zijn gemeld en dat deze meer dan 1800 slachtoffers hebben gemaakt. Verder wijst dit onderzoek op een aantal tekortkomingen in de manier waarop jehovah's Getuigen met dit probleem omgaan. De Jehovahś Getuigen zijn een wereldwijde organisatie die  overal dezelfde beleidsregels volgen die vanuit het hoofdkantoor in Walkill, NY in de VS worden aangestuurd.

Verder wil ik nog een tweetal zaken benoemen: het onderzoek uitgevoerd door de commissie Deetman wees op meerdere duizenden slachtoffers van seksueel misbruik in de RK kerk, toch zijn er relatief weinig aangiftes gedaan. Het aantal aangiftes zegt niets over de omvang van het probleem. Het kan wel wijzen op mogelijke drempels om aangifte te doen.

De uitnodiging om met individuele slachtoffers in gesprek te gaan, zou er op moeten wijzen dat gesprek mogelijk is. Maar op de uitnodiging aan slachtoffer om individueel een gesprek aan te gaan waarbij "pastorale zorg"verleent wordt, valt veel af te dingen. Eén van de belangrijkste zaken is dat een pastorale zorg een afhankelijkheidsrelatie suggereert en niet een gelijkwaardig gesprek. De ongelijkwaardigheid wordt nog vergroot doordat een pastoraal gesprek in de regel een gesprek is tussen twee ouderlingen (mannen) en het slachtoffer. Deze ouderlingen zijn GEEN opgeleide professionals, maar op zijn best goed bedoelende vrijwilligers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid