Spring naar bijdragen

Voorstelling van een 'wereld' reiziger


Aanbevolen berichten

Hartelijke groeten aan iedereen hier. Om mij iets voortestellen wil ik jullie zeggen dat ik van een ongelovige Rooms Katholiek tot een overtuigde volgeling van Jezus Christus gegroeid ben en dat ik na mijn bekering en zoektocht naar wat werkelijk daadkrachtige navolging van Christus betekend door veel 'werelden' gereisd ben. Als voormalige Rooms Katholiek had ik bijvoorbeeld geen iedee wat de evangalikale wereld inhoud; ook was mij de wereld van geloof aan iets of iemand die je niet kunt zien maar wel beleven ook helemaal vreemd maar mijn ervaring is dat God heel wel in deze Zijn wereld bezig is in veel verschillende manieren. Zo zou ik noch heel lang veel bezig kunnen blijven en ik hoop dat veel positiefs met jullie mogelijk zal zijn.


Groet met mijn pet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Welkom Piet.

Gooi er niet met de pet naar in het leven en wie de pet past zette hem op. Althans dat doe ik wel regelmatig.

Daarom ook een groet met de Pet en geen weg met die Pet! Ik heb heel graag petten. Dank voor je begroeting.

11 minuten geleden zei JoostG:

Welkom, Piet!

Zou je kunnen vertellen hoe je nu staat in je geloof? Bezoek je bijvoorbeeld een gemeente?

Zeker, ik geloof helemaal dat de Bijbel een liefdesbrief van God aan ons mensen is en dat hierdoor het hele leven heel anders kan en zal lopen. Ik ben lid van een leefgemeenschap die over de hele wereld actief is en die je door mijn oppeppers voor een levend en daadkrachtig geloof wat helemaal en voor alle mensen is zult leren kennen. Hier is dan de eerste:

Søren Kierkegaard

Although the scribes could explain where the Messiah should be born, they remained quite unperturbed in Jerusalem. They did not accompany the Wise Men to seek him. Similarly we may be able to explain every article of our faith, yet remain spiritually motionless. The power that moved heaven and earth leaves us completely unmoved.
What a contrast! The three kings had only a rumor to go by. But it spurred them to set out on a long, hard journey. The scribes, meanwhile, were much better informed, much better versed. They had sat and studied the scriptures for years, like so many dons. But it didn’t make any difference. Who had the more truth? Those who followed a rumor, or those who remained sitting, satisfied with all their knowledge?

Hoewel de Schriftgeleerden konden uitleggen waar de Messias geboren moest worden, bleven ze in Jeruzalem tamelijk onbewogen. Zij vergezelden de wijzen niet om hem te zoeken. Evenzo kunnen we elk artikel van ons geloof uitleggen, maar toch geestelijk onbeweeglijk blijven. De kracht die hemel en aarde bewoog laat ons volkomen onberoerd.
Wat een contrast! De drie koningen hadden slechts een gerucht gehoord. Maar het spoorde hen aan om op een lange, harde reis te gaan. De Schriftgeleerden waren ondertussen veel beter geïnformeerd, veel beter bedreven. Ze zaten en bestudeerden de Schriften jarenlang, zoals zoveel dons. Maar het maakte geen verschil. Wie had meer waarheid? Degenen die een gerucht volgden, of degenen die bleven zitten, tevreden met al hun kennis?

Bron: Watch for the Light

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Piet met de Pet:

Hartelijke groeten aan iedereen hier. Om mij iets voortestellen wil ik jullie zeggen dat ik van een ongelovige Rooms Katholiek tot een overtuigde volgeling van Jezus Christus gegroeid ben en dat ik na mijn bekering en zoektocht naar wat werkelijk daadkrachtige navolging van Christus betekend door veel 'werelden' gereisd ben. Als voormalige Rooms Katholiek had ik bijvoorbeeld geen iedee wat de evangalikale wereld inhoud; ook was mij de wereld van geloof aan iets of iemand die je niet kunt zien maar wel beleven ook helemaal vreemd maar mijn ervaring is dat God heel wel in deze Zijn wereld bezig is in veel verschillende manieren. Zo zou ik noch heel lang veel bezig kunnen blijven en ik hoop dat veel positiefs met jullie mogelijk zal zijn.


Groet met mijn pet.

Welkom piet met de pet 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Piet met de Pet:

Daarom ook een groet met de Pet en geen weg met die Pet! Ik heb heel graag petten. Dank voor je begroeting.

Geen probleem. Maar laten we zaken niet onder de pet houden en daarom val ik gelijk met de deur in huis:

Zou jij een definitie van God kunnen geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Geen probleem. Maar laten we zaken niet onder de pet houden en daarom val ik gelijk met de deur in huis:

Zou jij een definitie van God kunnen geven?

Voor mij is Hij het centrum van alles wat ik doe, denk en wil. Het is ongelofelijk wat alles veranderd wanneer je het Hele Leven aan Hem geeft.

14 uur geleden zei Olorin:

Welkom Piet!

Hé, grappig, beetje omgekeerde van mij (of ja, een stukje dan). Van gelovige evangelikale naar geloven katholiek.

Zeker, voor onze God is alles mogelijk en wie weet wat jij alles beleefd hebt dat dit zo is. Mooi van je te horen. Ik zou heel graag meer willen horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een heel andere wereld, wel in het Engels maar dat is hopelijk geen probleem voor jullie?

https://www.bruderhof.com/en/voices-blog/justice/mlk50-conference-memphis

modbreak Trajecto: 1) Het is de bedoeling om zaken hier te stellen/tonen en te gaan bespreken, niet slechts een link te geven naar elders en te vragen "wat vinden jullie ervan?"

2) We zijn een Nederlands forum; de zaken worden hier dus in het Nederlands voorgesteld en besproken. Hele lappen Engelse tekst zonder vertaling zijn niet de bedoeling, evenmin als het verwijzen naar hele lappen Engelse tekst via link. Zo'n verwijzing naar een Engelse tekst zou hooguit kunnen als bijkomende zaak in een gesprek als hint voor wie er meer over wil lezen; niet als hoofdzaak van het geheel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Piet met de Pet:

Hier een heel andere wereld, wel in het Engels maar dat is hopelijk geen probleem voor jullie?

https://www.bruderhof.com/en/voices-blog/justice/mlk50-conference-memphis

modbreak Trajecto: 1) Het is de bedoeling om zaken hier te stellen/tonen en te gaan bespreken, niet slechts een link te geven naar elders en te vragen "wat vinden jullie ervan?"

2) We zijn een Nederlands forum; de zaken worden hier dus in het Nederlands voorgesteld en besproken. Hele lappen Engelse tekst zonder vertaling zijn niet de bedoeling, evenmin als het verwijzen naar hele lappen Engelse tekst via link. Zo'n verwijzing naar een Engelse tekst zou hooguit kunnen als bijkomende zaak in een gesprek als hint voor wie er meer over wil lezen; niet als hoofdzaak van het geheel.

Hartelijk dank voor deze waarschuwing; ik zal mij er helemaal aan houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎13‎/‎04‎/‎2018 om 08:38 zei Piet met de Pet:

Voor mij is Hij het centrum van alles wat ik doe, denk en wil. Het is ongelofelijk wat alles veranderd wanneer je het Hele Leven aan Hem geeft.

Zeker, voor onze God is alles mogelijk en wie weet wat jij alles beleefd hebt dat dit zo is. Mooi van je te horen. Ik zou heel graag meer willen horen.

Heb je vragen? Ik antwoord graag.

Dat iemand de Liturgie mooi kan vinden kan ik mij heel goed voorstellen maar dat niemand ook maar iets tegen roddelen doet was mij altijd een heel groot probleem. Bij de Bruderhof is het ons heel belangrijk dat niemand over wie dan ook roddelt en dat lukt ons, maar alleen wanneer wij allemaal Jezus heel strak in het centrum houden. Wat denk jij hierover en wat heb jij beleefd?

Hier noch eens onze "Gouden Regel" die iemand weggemaakt heeft:

Er is geen andere wet dan die van de liefde (2. Joh. 5,6). De Liefde is de vreugde over de ander. Wat is dan de ergernis over hun? Het verder geven van vreugde, die het aanwezig zijn van anderen brengt, betekent: woorden van liefde.

Daarom zijn woorden van ergernis en bezorgdheid over an-dere leden van de gemeenschap uitgesloten. Er mag nooit o-pen of verborgen tegen een broeder of zuster – tegen hun karakter eigenschappen – gepraat worden, en onder geen omstandigheden achter hun rug. Ook het praten in de eigen familie vormt hier geen uitzondering op.

Zonder het gebod van zwijgen is er geen trouw, en ook geen gemeenschap. De enigste mogelijkheid is het direct aan-spreken van, de directe liefdesdienst aan diegene, tegen wiens zwakheden iets in ons opstijgt.

Het open woord van iemand direct aanspreken brengt ver-dieping van vriendschap en wordt iemand nooit kwalijk ge-nomen. Het gemeenschappelijke gesprek van de twee met een derde die zij kunnen vertrouwen, in de hoop dat het tot een oplossing en enigheid in het hoogste en diepste voert, is alleen dan noodzakelijk, wanneer men elkaar op de directe weg niet kan vinden (Mt. 18, 15-16).

Dit is voor ons het centrum van ons gemeenschaps leven zoals jullie allemaal op de Bruderhof Website kunnen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid