Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik heb er niet zoveel belangstelling voor persoonlijk, maar ik zie wel dat er wel sprekers tussen zitten die denk ik wel wat af weten van wetenschap en van de evolutie theorie. Ik denk dat het best interessant kan zijn voor mensen die erg spelen met dat onderwerp in hun leven. 

bewerkt door Olorin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik zelf zoiets zou organiseren zou ik trouwens graag een hoogleraar op gebied van evolutie biologie willen hebben die het met hand en tand wil verdedigen en een evolutie bioloog (iets met phd. / universitair docent / prof.) die vertelt vanuit zijn christelijke geloofsleven. En ik wil een Dawkins achtig figuur(apologetische atheïst en erkend evolutie bioloog). En dan wil ik een historicus omdat die eigenlijk alles het beste weten voor een betoog over hoe dt onderwerp in de christelijke geschiedenis gespeeld heeft en ik wil een paar theologen. met verschillende zienswijzen. En een creationist met veel ervaring.  En ik wil een lekker radicale postmoderne wetenschapsfilosoof die aan het einde iedereen huilend naar huis laat gaan (of vergetelheid laat zoeken tijdens de borrel) omdat alle muren van de realiteit zijn afgebrokkeld en helemaal niets meer zeker is. Evolutie een bedenksel? Ja, en jij bent dat zelf ook!

Misschien maar goed dat ik dat soort dingen niet organiseer (nog los van de realiseerbaarheid natuurlijk). :# 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou zoiets wel interessant vinden, omdat je een ander geluid hoort. Het is interessanter om een zwarte zwaan te vinden dan de zoveelste witte zwaan, zoals Popper (op een andere manier) verwoorde. Je leert weinig van mensen die de bekende stof napraten, maar je leert meer van mensen die tegen de stroom durven in te gaan. Helaas ben ik verhinderd, anders was het vanwege de locatie (Zwolle) voor mij wel goed te doen geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Peter79:

Ik zou zoiets wel interessant vinden, omdat je een ander geluid hoort. Het is interessanter om een zwarte zwaan te vinden dan de zoveelste witte zwaan, zoals Popper (op een andere manier) verwoorde. Je leert weinig van mensen die de bekende stof napraten, maar je leert meer van mensen die tegen de stroom durven in te gaan. Helaas ben ik verhinderd, anders was het vanwege de locatie (Zwolle) voor mij wel goed te doen geweest.

Jammer Peter, leek me inderdaad wel wat voor jou.  Ik las het op Freethinker maar het past meer hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, lijkt me idd wel interessant om te bezoeken. Wat Peter79 ook zegt, een ander geluid horen is nooit verkeerd. Ben benieuwd hoe deze wetenschappers en theologen de ET verenigen met hun geloof. En qua locatie ook nog goed te doen. Ik ga nog geen kaartje kopen, maar zet em wel in mijn agenda.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14/4/2018 om 12:08 zei Lobke:

@ZENODotus,

Ga jij daar ook naar toe? Is het later ook te beluisteren? 

Ik ben vorige week naar de eerste Vlaamse conferentie van Logos geweest, maar beide hier genoemde congressen liggen zo'n vier uur van mijn deur, dat zie ik mezelf niet rijden... Verder heeft de ugent (een rijksuniversiteit notabene ;)) een paar jaar terug een interessante lezing georganiseerd omtrent de geschiedenis van het creationisme (er is trouwens een boek over de geschiedenis van het creationisme in Europa, die ik graag zou willen lezen). Natuurlijk boeien, gezien mijn voorgeschiedenis, de schriftuurlijke verbanden mij meer dan de geologische en biologische...

Verder heb ik geen auditief geheugen, dus een boek doet meer bij mij dan een lezing, vrees ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Op 15-4-2018 om 15:13 zei Appie B:

Hmm, lijkt me idd wel interessant om te bezoeken. Wat Peter79 ook zegt, een ander geluid horen is nooit verkeerd. Ben benieuwd hoe deze wetenschappers en theologen de ET verenigen met hun geloof. En qua locatie ook nog goed te doen. Ik ga nog geen kaartje kopen, maar zet em wel in mijn agenda.

Update: Ik ga er niet bij zijn helaasch. Die dag vlieg ik naar Portugal voor een welverdiende vakantie ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Appie B:

Update: Ik ga er niet bij zijn helaasch. Die dag vlieg ik naar Portugal voor een welverdiende vakantie ?

Daar kan je heerlijk eten en drinken (en nog redelijk betaalbaar ook). En de mensen zijn er ook erg aangenaam. Waar ga je precies naar toe?

Dit mag verder in een persoonlijke bericht besproken worden, ? nu weer verder ontopic.

10 minuten geleden zei Willempie:

Daar kan je heerlijk eten en drinken (en nog redelijk betaalbaar ook). En de mensen zijn er ook erg aangenaam. Waar ga je precies naar toe?

Dit mag verder in een persoonlijke bericht besproken worden, ? nu weer verder ontopic.

Dat hoort allemaal bij de schepping! Nee, ik houd er mee op nu. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid