Spring naar bijdragen

Gifgas Douma te Syrië begin van Derde Wereldoorlog?


Aanbevolen berichten

45 minuten geleden zei sjako:

Dus een land dat een land steunt en actief verdedigd dat z’n eigen bevolking bestookt met gifgas vind jij wel ok?

Hoe geraak je aan deze gedachte? Een land dat een ander land steunt.........

Wanneer je het over Rusland hebt, denk ik dat een groot gedeelte van de mensen die ophouden zich in het gebied Rusland (voor mij naam van een locatie, specifieke plaatsaanduiding zonder verdere betekenis) zich totaal niet bezighouden met het verdedigen of steunen van Syrie, maar gewoon bezig zijn met hun eigen zaken.

Uitspraken als "een land dat een land steunt en actief verdedigd dat z’n eigen bevolking bestookt met gifgas" maakt echter dat mensen, die dus verbonden zijn met dat gebied, omdat ze er verblijven, het tot hun eigen iets maken. Ze worden ten slotte persoonlijk aangesproken, niet om wat ze doen, maar om dat wat ze bij toeval en geloof zijn, niet als mens maar als dat wat het hebben van een nationaliteit met zich meebrengt.

Een hand vol politici gaat het over. een hand vol politici, die slechts denkbeeldig een gebied vertegenwoordigen. Waarbij vertegenwoordigen gericht is op de verwezenlijking van een aanname dat er landen en nationaliteiten zijn.

Van de 50+ politici, die het'Nederlands gebied vertegenwoordigen, hoeveel hebben een 100% match met de eigen ideeën zoals die in onszelf leven? 

En dan heb ik het niet over het ene idee bij die en het andere idee bij die. Een 100% match van iemand die precies tot in de kleinste details matcht.

Vertegenwoordiging is een illusie, wanneer je er van uit probeert te gaan dat zij die een "land" vertegenwoordigen dat vertegenwoordigen wat in het land leeft.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mwa, loopt wel los denk ik. We moeten het ook niet groter maken dan het is. Je hebt een paar ego's die tegen elkaar botsen en een dictator die mogelijk gifgas gebruikt heeft en lig iemand is die tot z

Eerst maar eens afwachten of er gas gebruikt is en vervolgens door wie. Het eerste slachtoffer in een oorlog is de waarheid.

Inderdaad, Jacobus. De massavernietigingswapens in Irak zijn ook nooit ontdekt. Sorry Willempie, Trump is m.i een oproerkraaier een sloophamer misschien ook, maar om daar God aan te verbinden.

Geopolitiek gaat altijd over de hoofden van onschuldigen en natuurlijk speelt Rusland een vuil spelletje, en dat doen ze goed. Want op dit moment negeren Trump en consorten de internationale mores en speelt Rusland de vermoorde onschuld. Het zal de russen worst wezen wat er in Syrie gebeurt. Hun enige belang is dat ze daar een regering of dictator aan de macht willen hebben die ze in de buurt van de middelandse zee een basis gunt. Wie dat is interesseert ze geen ene moer, laat staan wat deze met de eigen bevolking doet.

Vanmorgen een analyse gehoord die er volgens mij niet ver naast zit. Rusland houdt Assad in het zadel en die zorgt voor een bepaalde stabiliteit. Als ze dat niet gedaan hadden waren er nu, vergelijkbaar met Lybie, milities, krijgsheren en IS met elkaar aan het bakkeleien geweest en was het allemaal nog een tandje erger geweest, maar misschien zonder deze gif aanval.

Met verdrukking, duivels die aan toutjes trekke, eindtijd en andere excuses om de schuld maar vooral niet bij het menselijk handelen te leggen heeft het allemaal niets te maken. Mense doen het, de een omdat hij zijn buurman een hak wil zetten, een groepje omdat ze heerschappij over de straat willen hebben, een coalitie omdat ze een wijk willen beeersen en zo helemaal naar bove, naar regeerders die willen laten zienndat ze de langste hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik denk dat die beelden voor zich spraken. Betekent niet dat ik een politiek standpunt inneem. Het is verschrikkelijk dat geopolitiek over de hoofden van onschuldige mensen uitgespeeld wordt al ware het schaakspel.

https://www.ninefornews.nl/volstrekt-onlogisch-president-assad/ b.v.

Het is dus allemaal zo zwart wit niet, en de media bespeelt al jaren de publieke opinie, is het nu omtrent Syrië of gewoon omtrent het binnenland (weet je hoeveel er in het Belgisch nieuws b.v. over de Paasmoorden wordt verteld?)...

Ik herinner me trouwens van een syrische christelijke vluchtelinge, het ex-lief van een vriend van me, die nu in Duitsland leeft, dat christenen vaak zo terug willen naar het regime van Assad. Neen, ze hadden ook niet de vrijheid zoals we dat in het Westen kennen, en ja, Assad is een dictator, maar ze konden wel relatief hun religie beoefenen zonder dat ze daarvoor afgeslacht werden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Mullog:

Met verdrukking, duivels die aan toutjes trekke, eindtijd en andere excuses om de schuld maar vooral niet bij het menselijk handelen te leggen heeft het allemaal niets te maken

Jou analyse klopt. Alleen met dit ben ik het niet met je eens. Voor Satan zijn het allemaal poppetjes. 2Kor 4:4 noemt satan de god van dit samenstel van dingen

4 onder wie de god van dit samenstel van dingen de geest van de ongelovigen heeft verblind opdat het verlichtende licht van het glorierijke goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is, niet zou doorschijnen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mullog:

Geopolitiek gaat altijd over de hoofden van onschuldigen en natuurlijk speelt Rusland een vuil spelletje, en dat doen ze goed. Want op dit moment negeren Trump en consorten de internationale mores en speelt Rusland de vermoorde onschuld. Het zal de russen worst wezen wat er in Syrie gebeurt. Hun enige belang is dat ze daar een regering of dictator aan de macht willen hebben die ze in de buurt van de middelandse zee een basis gunt. Wie dat is interesseert ze geen ene moer, laat staan wat deze met de eigen bevolking doet.

Mee eens. Evengoed interesseert het de VS ook werkelijk niets. Het enige wat de VS wil is dat Rusland geen voet aan de bodem krijgt in de regio en al helemaal geen marinebasis aan de Middellandse Zee. Tevens wil de VS niet dat Iran haar invloed uitbreid in de regio.

15 minuten geleden zei Mullog:

Vanmorgen een analyse gehoord die er volgens mij niet ver naast zit. Rusland houdt Assad in het zadel en die zorgt voor een bepaalde stabiliteit. Als ze dat niet gedaan hadden waren er nu, vergelijkbaar met Lybie, milities, krijgsheren en IS met elkaar aan het bakkeleien geweest en was het allemaal nog een tandje erger geweest, maar misschien zonder deze gif aanval.

 

15 minuten geleden zei Mullog:

Met verdrukking, duivels die aan toutjes trekke, eindtijd en andere excuses om de schuld maar vooral niet bij het menselijk handelen te leggen heeft het allemaal niets te maken. Mense doen het, de een omdat hij zijn buurman een hak wil zetten, een groepje omdat ze heerschappij over de straat willen hebben, een coalitie omdat ze een wijk willen beeersen en zo helemaal naar bove, naar regeerders die willen laten zienndat ze de langste hebben.

Het zijn hoge heren die de wereld zien als hun schaakbord. Het gewone volk heeft er niets mee van doen en wordt slechts als pion ingezet. Het is vervelend genoeg ook het gewone volk wat er straks voor moet bloeden als het uit de hand loopt.

"I don't need your civil war
It feeds the rich while it buries the poor"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Amerika is arrogant en denk onoverwinbaar te zijn, echter zou ik als amerika oppassen voor ruslands EMP.

(Elektro magnetic pulse)

Rusland kan maar op 1 manier winnen en geloof me daag ze nog meer uit en ze zullen hun ongeloofelijke wapens intzetten.

De grote zwakte van de us

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Amerika is arrogant en denk onoverwinbaar te zijn, echter zou ik als amerika oppassen voor ruslands EMP.

Rusland kan maar op 1 manier winnen en geloof me daag ze nog meer uit en ze zullen hun ongeloofelijke wapens ontzettend.

Rusland hoeft echter niet te winnen. Rusland wil slechts haar invloed vergoten. Elk verlies van de VS is een winst voor Rusland. Dat Rusland nu een basis in Syrie heeft is al grote winst.

Het is de VS die meer en meer te verliezen heeft en ook verliest. We zitten in een periode waarin de machten verschuiven. Waar de VS sinds de 2e wereld oorlog domineerde moet het nu meer en meer aan macht afstaan en daar verzet ze zich hevig tegen. Momenteel vooral economisch en diplomatiek verlies maar met een opkomend land als China ook militair. De VS verliest grip op de wereld met haar verdeel en heers politiek.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Thorgrem:

Rusland hoeft echter niet te winnen. Rusland wil slechts haar invloed vergoten. Elk verlies van de VS is een winst voor Rusland. Dat Rusland nu een basis in Syrie heeft is al grote winst.

Het is de VS die meer en meer te verliezen heeft en ook verliest. We zitten in een periode waarin de machten verschuiven. Waar de VS sinds de 2e wereld oorlog domineerde moet het nu meer en meer aan macht afstaan en daar verzet ze zich hevig tegen. Momenteel vooral economisch en diplomatiek verlies maar met een opkomend land als China ook militair. De VS verliest grip op de wereld met haar verdeel en heers politiek.

Ben ik met je eens in ieder geval verliezen ze hun grip op syria door rusland daardoor hekelen ze rusland en proberen onder valse vlaggen de controle weer terug te pakken.

Ik zie hier de potentie voor een ww3 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Jou analyse klopt. Alleen met dit ben ik het niet met je eens. Voor Satan zijn het allemaal poppetjes. 2Kor 4:4 noemt satan de god van dit samenstel van dingen

4 onder wie de god van dit samenstel van dingen de geest van de ongelovigen heeft verblind opdat het verlichtende licht van het glorierijke goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is, niet zou doorschijnen.

Laten we het er dan maar over eens zijn dat we het niet eens zijn;) Ik kan onmogelijk geloven dat er een duivel bestaat die zich aan de ene kant druk maakt om een kind een koekje uit een koektrommel te laten jatten en aan de andere kant de wereldpolitiek met ingewikkelde manipulaties een bepaalde richting op duwt (  en dat er dan eenalmachtige is die dat allemaal laat gebeuren ).

1 uur geleden zei Thinkfree:

Ben ik met je eens in ieder geval verliezen ze hun grip op syria door rusland daardoor hekelen ze rusland en proberen onder valse vlaggen de controle weer terug te pakken.

Ik zie hier de potentie voor een ww3 

Welke grip op Syrie, hadden ze die dan?

De enige potentie voor WW3 is dat die gek van Trump door Muelker dusdanig in het nauw wordt gebracht dat hij een grootse afleiding nodig heeft, b.v. WW3. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

En ondertussen blijft de spanning alsmaar toenemen. Terwijl Tsarfati zijn analyse staat te verkondigen stijgen Israëlische gevechtsvliegtuigen inderdaad al weer op om een Iraans raketarsenaal te vernietigen. Dat lezen we vanmorgen. Gelukkig (nog) geen onschuldige burgerslachtoffers.

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Iran heeft gisteravond inderdaad nog een twintigtal raketten afgevuurd op Israël, waarna, zo wordt nu door de IDF bekend gemaakt, vannacht zo'n beetje de hele Iraanse militaire infrastructuur in Syrië vernietigd is. Het was de grootste militaire operatie sinds jaren en er schijnen, bijzonder genoeg, geen burgerslachtoffers te zijn gevallen. Hopelijk kunnen de kinderen in het noorden van Israël nu weer gewoon naar school en rustig slapen 's-nachts.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En je slikt Israëlische propaganda voor zoete koek? Ik zou wat voorzichtiger zijn met informatie aannemen van een strijdende partij over zijn eigen successen. De aanval van Iran was overigens een vergelding voor een eerdere Israëlische aanval. In deze is Israël de agressor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

En je slikt Israëlische propaganda voor zoete koek? Ik zou wat voorzichtiger zijn met informatie aannemen van een strijdende partij over zijn eigen successen. De aanval van Iran was overigens een vergelding voor een eerdere Israëlische aanval. In deze is Israël de agressor. 

Nee, de meest gedetailleerde informatie komt van Russische nieuwszenders. En het is wel heel vreemd dat de Nederlandse nieuwsmedia hier nauwelijks informatie over weet te vertellen. De schade zal in de loop van deze dag worden geïnventariseerd en later vernemen we misschien wat meer. Israël heeft niet de gewoonte details aan de media te verstrekken over militaire operaties. Als daar nu een uitzondering op die regel wordt gemaakt zal dat hoogstwaarschijnlijk bedoeld zijn als geruststelling voor de burgers van Israël zodat we niet voortdurend in angst hoeven te leven voor Iraanse vergeldingsacties. En ik beschouw Israël niet als een agressor maar als een land dat zich verdedigt tegen satanische machten die openlijk erkennen dat het hun doel is om Israël en de Joden te vernietigen. Ongeveer hetzelfde dus als in de tijd van Hitler.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

En ik beschouw Israël niet als een agressor maar als een land dat zich verdedigt tegen satanische machten die openlijk erkennen dat het hun doel is om Israël en de Joden te vernietigen.

Een land met een regering en het grootste deel van de inwoners die van God niks wil weten is in mijn optiek zelf een satanische macht, in de ban van satan zijn ze. Wat er gaat gebeuren met Israël voordat het goed komt, daar valt de toestand zoals bij Hitler in het niet. Het zal mij niet verbazen als de antichrist een jood is.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een land met een regering en het grootste deel van de inwoners die van God niks wil weten is in mijn optiek zelf een satanische macht, in de ban van satan zijn ze.

Die opvatting is al heel lang bekend. We hebben er zelfs een naam voor: Jodenhaat. Martin Luther King had het al door, dat anti-zionisme precies hetzelfde is als antisemitisme, maar dan in een ander jasje. Lees je het zogenaamde oude testament wel eens? Daar staat precies beschreven hoe God over zijn volk denkt en wat zijn plannen voor dat volk zijn. Paulus beschrijft het trouwens ook bijzonder duidelijk, in zijn brief aan de Romeinen. Ik ben een "Jodenvriendje". Ken je dat woord? Ik heb God's volk lief en zie vol verwachting uit naar de vervulling van de profetieën. God's doel is blijkbaar een hereniging tussen Israël en de Gezalfde, tot heil van alle andere volkeren. Wat jouw doel is weet ik niet maar God's doel, zoals dat uiterst duidelijk staat beschreven in de Bijbel, vind ik belangrijker. En ik vind het nogal logisch dat de satan God's plan op alle mogelijke manieren probeert te dwarsbomen, gelukkig zonder succes. Wel is het heel erg jammer dat veel mensen, waaronder zelfs christenen, blijkbaar graag willen dat de vijand zijn zin krijgt en het Joodse volk wordt uitgeroeid.  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Die opvatting is al heel lang bekend. We hebben er zelfs een naam voor: Jodenhaat.

Wat een flauwekul om mij te betichten van Jodenhaat. Dat Paulus bereid was zichzelf op te offeren voor de joden vind ik mooi. Ik geloof ook dat God Zijn plan met Israël zal voltrekken. Zacharia 12-14 beschrijft echter duidelijk dat God Zijn volk eerst flink zal tuchtigen, vanwege hun hardnekkig ongeloof.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat een flauwekul om mij te betichten van Jodenhaat. Dat Paulus bereid was zichzelf op te offeren voor de joden vind ik mooi. Ik geloof ook dat God Zijn plan met Israël zal voltrekken. Zacharia 12-14 beschrijft echter duidelijk dat God Zijn volk eerst flink zal tuchtigen, vanwege hun hardnekkig ongeloof.

Flauwekul antwoord. Je zou je eens moet afvragen waar jouw antipathie tegen Israël vandaan komt. En dan zou je jezelf rot moet schrikken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Je zou je eens moet afvragen waar jouw antipathie tegen Israël vandaan komt. En dan zou je jezelf rot moet schrikken.

Ik blijf het liefst bij de feiten en schrikken doe ik niet snel, ook niet van mijn uitspraken in deze. Ze zijn geenzins op antipathie gestoeld.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik blijf het liefst bij de feiten en schrikken doe ik niet snel, ook niet van mijn uitspraak in deze. Ze zijn geenzins op antipathie gestoeld.

Fijn om te horen dat je geen antipathie hebt tegen Israël, alhoewel je reacties heel iets anders zeggen. Blijft de vraag op welke "feiten" jouw opvattingen zijn gestoeld. Op anti-Joodse propaganda, vermoed ik.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Op wat de Bijbel hierover te melden heeft.

En jij vindt dat het Joodse volk nog niet genoeg gestraft is? En voor wat de Bijbel betreft raad ik je ten zeerste aan om zorgvuldig te herlezen wat die daarover vermeldt en daarbij te bedenken dat God zijn beloften houdt. De beloften gedaan aan Abraham, Izaäk en Jacob. Wij mensen verbreken beloften en verbonden maar God doet dat niet.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

En jij vindt dat het Joodse volk nog niet genoeg gestraft is?

Gezien de nog immer hardnekkige weigering om Jezus als Messias te zien ben ik inderdaad geneigd om te zeggen dat er veel drastischere maatregelen getroffen zullen worden.

1 minuut geleden zei Willempie:

En voor wat de Bijbel betreft raad ik je ten zeerste aan om zorgvuldig te herlezen wat die daarover vermeldt en daarbij te bedenken dat God zijn beloften houdt. De beloften gedaan aan Abraham, Izaäk en Jacob. |Wij mensen verbreken beloften en verbonden maar God doet dat niet.

En daar doe ik ook niks aan af. Het zal echter anders lopen dan jij denkt op dat roze wolkje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gezien de nog immer hardnekkige weigering om Jezus als Messias te zien ben ik inderdaad geneigd om te zeggen dat er veel drastischere maatregelen getroffen zullen worden.

Geen drastischer maatregelen maar wel zodanige hulp dat Israël uiteindelijk niet anders kan dan erkennen dat God God is en Jezus de Gezalfde.

 

20 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

 En daar doe ik ook niks aan af. Het zal echter anders lopen dan jij denkt op dat roze wolkje.

Hoe het gaat lopen staat vrij nauwkeurig in de Bijbel beschreven. Daarvoor hoef je niet op een roze wolkje te zitten maar gewoon te lezen wat er staat geschreven en wordt beloofd.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Nee, de meest gedetailleerde informatie komt van Russische nieuwszenders. En het is wel heel vreemd dat de Nederlandse nieuwsmedia hier nauwelijks informatie over weet te vertellen. De schade zal in de loop van deze dag worden geïnventariseerd en later vernemen we misschien wat meer. Israël heeft niet de gewoonte details aan de media te verstrekken over militaire operaties. Als daar nu een uitzondering op die regel wordt gemaakt zal dat hoogstwaarschijnlijk bedoeld zijn als geruststelling voor de burgers van Israël zodat we niet voortdurend in angst hoeven te leven voor Iraanse vergeldingsacties. En ik beschouw Israël niet als een agressor maar als een land dat zich verdedigt tegen satanische machten die openlijk erkennen dat het hun doel is om Israël en de Joden te vernietigen. Ongeveer hetzelfde dus als in de tijd van Hitler.

Trouw schrijft hier gewoon over en haalt zijn info uit Israëlische bron. Maar ik weet niet wat de Russen melden, ik vertrouw Russische media minder dan Israelische.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Willempie:

Hopelijk kunnen de kinderen in het noorden van Israël nu weer gewoon naar school en rustig slapen 's-nachts.

Dat hoop ik ook. Hetzelfde hoop ik voor de kinderen in Syrië en in de Palestijnse gebieden. Geen onderscheid tussen de verschillende mensen.

35 minuten geleden zei Willempie:

En jij vindt dat het Joodse volk nog niet genoeg gestraft is?

Wel even een vraagje:

vind jij dat het volk in het verleden door God gestraft is, bijv de Babylonische ballingschap ? Als het antwoord "ja" is, dan vraag ik me altijd af waarom in het verre verleden het wel als straf werd gezien en in het recente verleden niet. Dus waarom zou de Babylonische ballingschap WEL een straf van God zijn en de Holocaust niet. Wat is het verschil ?

Voor mij persoonlijk is het trouwens in beide gevallen geen straf. Het was allebei verschrikkelijk en allebei mensenwerk. Geen hand van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid