Spring naar bijdragen

Gifgas Douma te Syrië begin van Derde Wereldoorlog?


Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei Willempie:

Hoe het gaat lopen staat vrij nauwkeurig in de Bijbel beschreven. Daarvoor hoef je niet op een roze wolkje te zitten maar gewoon te lezen wat er staat geschreven en wordt beloofd.

Maar natuurlijk...

Als het dan zo vrij nauwkeurig in je bijbel is beschreven doe me dan even een overzicht per maand van de gebeurtenissen de komende 12 maand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mwa, loopt wel los denk ik. We moeten het ook niet groter maken dan het is. Je hebt een paar ego's die tegen elkaar botsen en een dictator die mogelijk gifgas gebruikt heeft en lig iemand is die tot z

Eerst maar eens afwachten of er gas gebruikt is en vervolgens door wie. Het eerste slachtoffer in een oorlog is de waarheid.

Inderdaad, Jacobus. De massavernietigingswapens in Irak zijn ook nooit ontdekt. Sorry Willempie, Trump is m.i een oproerkraaier een sloophamer misschien ook, maar om daar God aan te verbinden.

2 uur geleden zei HJW:

Dat hoop ik ook. Hetzelfde hoop ik voor de kinderen in Syrië en in de Palestijnse gebieden. Geen onderscheid tussen de verschillende mensen.

Uiteraard! Wat er in Syrië gebeurt is te erg voor woorden. Daarom ben ik ook zo blij dat er bij de aanval geen burgerslachtoffers zijn gevallen. Natuurlijk maken we geen onderscheid tussen mensen. Wel bestaan er misdadige regiems die het blijkbaar niet zoveel uitmaakt wat er met hun burgers gebeurt.

 

2 uur geleden zei HJW:

Wel even een vraagje:

vind jij dat het volk in het verleden door God gestraft is, bijv de Babylonische ballingschap ? Als het antwoord "ja" is, dan vraag ik me altijd af waarom in het verre verleden het wel als straf werd gezien en in het recente verleden niet. Dus waarom zou de Babylonische ballingschap WEL een straf van God zijn en de Holocaust niet. Wat is het verschil ?

Voor mij persoonlijk is het trouwens in beide gevallen geen straf. Het was allebei verschrikkelijk en allebei mensenwerk. Geen hand van God.

Als we van de Bijbel uitgaan is er wel sprake van straf, als consequentie van grove ongehoorzaamheid, het aanbidden van afgoden en zeer ernstige misdaden. Maar tegelijkertijd vertelt de Bijbel ons dat God erg boos is op de volkeren die Hem een handje wilde helpen. "Ik was slechts een weinig vertoornd maar jullie hebben je verlustigd over hun onheil en geen enkel medelijden getoond." Over de holocaust durf ik eigenlijk bijna niets te zeggen, behalve dan dat ik het als een ultieme satanische poging zie om het volk uit te roeien. Er zijn nu blijkbaar nog steeds krachten die dat willen en daar zal ik me met alles in me tegen blijven verzetten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Over de holocaust durf ik eigenlijk bijna niets te zeggen, behalve dan dat ik het als een ultieme satanische poging zie om het volk uit te roeien. Er zijn nu blijkbaar nog steeds krachten die dat willen en daar zal ik me met alles in me tegen blijven verzetten. 

Maar waarom is de babylonische ballingschap dan Gods werk en de holocaust satanisch ? Was die ook niet het gevolg van grove ongehoorzaamheid of zeer ernstige misdaden ? Waarom is de verschrikkelijke zondvloed wel Gods werk en de holocaust niet ? Zien we in dat de holocaust niet Gods werk is en zouden we met terugwerkende kracht ook niet de zondvloed niet Gods werk moeten vinden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thorgrem:

Maar natuurlijk...

Als het dan zo vrij nauwkeurig in je bijbel is beschreven doe me dan even een overzicht per maand van de gebeurtenissen de komende 12 maand.

Lees zelf je Bijbel maar. Ik ga hier niet over bekvechten.

3 minuten geleden zei HJW:

Maar waarom is de babylonische ballingschap dan Gods werk en de holocaust satanisch ?

De ballingschap was tijdelijk, had tot doel het volk tot inkeer te brengen en niet het uit te roeien. De holocaust is daarmee niet te vergelijken. Over de reden voor de zondvloed hebben we slechts summiere informatie. We weten weinig over de toestand van de mensheid ervoor, behalve dan dat de aarde vol was van geweld en iets wat doet denken aan ernstige genetische manipulatie van de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

De ballingschap was tijdelijk, had tot doel het volk tot inkeer te brengen en niet het uit te roeien. De holocaust is daarmee niet te vergelijken. Over de reden voor de zondvloed hebben we slechts summiere informatie. We weten weinig over de toestand van de mensheid ervoor, behalve dan dat de aarde vol was van geweld en iets wat doet denken aan ernstige genetische manipulatie van de mens.

Voor mij was de zondvloed het verhaal van een grote overstroming en daarmee gewoon een natuurverschijnsel, vergelijkbaar met de tsunami van een poosje geleden. De ballingschap was gewoon het gevolg van een verloren oorlog, met de nodige consequenties. En de holocaust was ook afschuwelijk menselijk handelen. 

Ik zie in de zondvloed en de ballingschap niet de hand van God. Dat is op een gegeven moment zo opgeschreven omdat men toen dacht dat God op zulke manieren ingreep. Tegenwoordig zie je dat gelukkig veel minder. Jij durft het nu ook niet meer aan om de holocaust aan God tot te schrijven.

Voor mij zijn die oude bijbelverhalen verhalen geschreven door zeer gelovige mensen. Als je de geschiedenis van Nederland laat schrijven door de SGP krijg je een heel ander verhaal dan wanneer je dat door de SP laat doen.

De bijbel is zeg maar de geschiedenis van de joden geschreven door de destijdse joodse SGP.

Geen goddelijke ingrijpen, maar gezochte verklaringen. Viel het tegen: dan zal het wel een vertoornde God zijn, zat het mee, dan zal het wel Gods beloning zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Willempie:

Iran heeft gisteravond inderdaad nog een twintigtal raketten afgevuurd op Israël, waarna, zo wordt nu door de IDF bekend gemaakt, vannacht zo'n beetje de hele Iraanse militaire infrastructuur in Syrië vernietigd is. Het was de grootste militaire operatie sinds jaren en er schijnen, bijzonder genoeg, geen burgerslachtoffers te zijn gevallen. Hopelijk kunnen de kinderen in het noorden van Israël nu weer gewoon naar school en rustig slapen 's-nachts.

Was het maar zo dat alle kinderen dat konden, en niet alleen die in Israel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei HJW:

Voor mij was de zondvloed het verhaal van een grote overstroming en daarmee gewoon een natuurverschijnsel, vergelijkbaar met de tsunami van een poosje geleden. De ballingschap was gewoon het gevolg van een verloren oorlog, met de nodige consequenties. En de holocaust was ook afschuwelijk menselijk handelen. 

Ik zie in de zondvloed en de ballingschap niet de hand van God. Dat is op een gegeven moment zo opgeschreven omdat men toen dacht dat God op zulke manieren ingreep. Tegenwoordig zie je dat gelukkig veel minder. Jij durft het nu ook niet meer aan om de holocaust aan God tot te schrijven.

Voor mij zijn die oude bijbelverhalen verhalen geschreven door zeer gelovige mensen. Als je de geschiedenis van Nederland laat schrijven door de SGP krijg je een heel ander verhaal dan wanneer je dat door de SP laat doen.

De bijbel is zeg maar de geschiedenis van de joden geschreven door de destijdse joodse SGP.

Geen goddelijke ingrijpen, maar gezochte verklaringen. Viel het tegen: dan zal het wel een vertoornde God zijn, zat het mee, dan zal het wel Gods beloning zijn.

Een verschil dat ik zie is dat, als God van plan is een volk te tuchtigen, Hij eerst profeten stuurt om te waarschuwen en tijd en gelegenheid te geven voor bekering. 

12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Was het maar zo dat alle kinderen dat konden, en niet alleen die in Israel.

Amen. Helaas zien niet alle machthebbers het als hun taak het welzijn en de veiligheid van hun onderdanen te verzekeren.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Toch zou het mooi zijn om Israël  te waarschuwen voor het naderend onheil dat geheid gaat komen als men zo hardnekkig God blijft ontkennen.

Dat wordt ook al gedaan. En het mooie is dat God hier vooral Joden voor gebruikt. Het gaat in stappen. Eerst moet het volk weer in God gaan geloven die hen helpt en beschermt. Daarnaast zijn er steeds meer Joden die ontdekken dat Jezus wel degelijk de beloofde Gezalfde is. En tenslotte, als het volk zeer in het nauw wordt gedreven, op het moment dat ze echt niet meer weten hoe ze nog kunnen blijven overleven, komt Jezus terug om ze naar een veilige plaats te leiden en ze te beschermen en te verzorgen. En dan zal heel Israël worden gered, zoals o.a. Paulus dat aangeeft. Hen wacht dus een heerlijke toekomst. Overigens heeft de Bijbel ook heerlijke beloften voor Syrië en Egypte. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Willempie:

Eerst moet het volk weer in God gaan geloven die hen helpt en beschermt. 

Denk jij dat de joden niet meer in hun God geloven ? Waar baseer je dat op ?

11 minuten geleden zei Willempie:

Daarnaast zijn er steeds meer Joden die ontdekken dat Jezus wel degelijk de beloofde Gezalfde is.

Heb je hier een onderbouwing voor ? Hoeveel zijn het er en hoe ziet de groei eruit ?

11 minuten geleden zei Willempie:

En tenslotte, als het volk zeer in het nauw wordt gedreven, op het moment dat ze echt niet meer weten hoe ze nog kunnen blijven overleven, komt Jezus terug om ze naar een veilige plaats te leiden en ze te beschermen en te verzorgen.

De holocaust lijkt mij een fantastisch moment te zijn geweest om ze naar een veilige plaats te leiden. Maar Jezus liet zich niet zien......

Wat je hier nu suggereert is dat er iets nog ergers dan de holocaust gaat plaatsvinden. Want die holocaust was blijkbaar niet erg genoeg om in te grijpen.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei HJW:

Denk jij dat de joden niet meer in hun God geloven ? Waar baseer je dat op ?

Op dit moment is, volgens de laatste statistieken, de meerderheid van het Joodse volk atheïstisch.

 

13 minuten geleden zei HJW:

Heb je hier een onderbouwing voor ? Hoeveel zijn het er en hoe ziet de groei eruit ?

De groei is enorm. De laatste schatting is dat er nu zo'n twee miljoen van zijn. In Israël zelf ongeveer achthonderdduizend.

 

13 minuten geleden zei HJW:

De holocaust lijkt mij een fantastisch moment te zijn geweest om ze naar een veilige plaats te leiden. Maar Jezus liet zich niet zien......

Wat je hier nu suggereert is dat er iets nog ergers dan de holocaust gaat plaatsvinden. Want die holocaust was blijkbaar niet erg genoeg om in te grijpen.

De holocaust was het absolute dieptepunt. Sommigen willen dit graag voltooien maar dit gaat volgens wat ik lees in de Bijbel dus niet gebeuren. Vanaf nu beschermt God zijn volk en dat kunnen we de afgelopen decennia al duidelijk waarnemen. Er is een nieuwe periode aangebroken in God's heilsplan voor de wereld en Zijn volk gaat daar een hoofdrol in spelen. Dat is althans wat ik in de Bijbel lees. Maar eigenlijk ook wel wat ik voor mijn ogen zie gebeuren.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

De groei is enorm. De laatste schatting is dat er nu zo'n twee miljoen van zijn. In Israël zelf ongeveer achthonderdduizend.

Heb je daar een onafhankelijke bron voor ?

 

9 minuten geleden zei Willempie:

De holocaust was het absolute dieptepunt. Sommigen willen dit graag voltooien maar dit gaat volgens wat ik lees in de Bijbel dus niet gebeuren. Vanaf nu beschermt God zijn volk en dat kunnen we de afgelopen decennia al duidelijk waarnemen. Er is een nieuwe periode aangebroken in God's heilsplan voor de wereld en Zijn volk gaat daar een hoofdrol in spelen. Dat is althans wat ik in de Bijbel lees. Maar eigenlijk ook wel wat ik voor mijn ogen zie gebeuren.

Dit is geheel in tegenspraak met wat je net stelde, namelijk:

31 minuten geleden zei Willempie:

als het volk zeer in het nauw wordt gedreven, op het moment dat ze echt niet meer weten hoe ze nog kunnen blijven overleven, komt Jezus terug om ze naar een veilige plaats te leiden en ze te beschermen en te verzorgen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-5-2018 om 17:46 zei HJW:

Heb je daar een onafhankelijke bron voor ?

Hierbij een onafhankelijke bron (Pew Research Center).

http://www.nycreligion.info/national-survey-shows-jews-leaving-judaism-assimilating-christians-nones/

"Jews who are Christian now are one of the major components of the U.S. Jewish population. 1.7 million adult Jews identify themselves as Christians."

Dit is hoger dan de schatting die ik eerder had gelezen (1,1 miljoen).

Over het aantal in Israël lopen de schattingen blijkbaar zeer uiteen. Waar ik het aantal van 800.000 heb gelezen moet ik nog terugzoeken. Ik hoop dat het een redelijk onafhankelijke bron was. :)

Wordt vervolgd...

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Willempie:

Hierbij een onafhankelijke bron (Pew Research Center).

http://www.nycreligion.info/national-survey-shows-jews-leaving-judaism-assimilating-christians-nones/

"Jews who are Christian now are one of the major components of the U.S. Jewish population. 1.7 million adult Jews identify themselves as Christians."

Dit is hoger dan de schatting die ik eerder had gelezen (1,1 miljoen).

Over het aantal in Israël lopen de schattingen blijkbaar zeer uiteen. Waar ik het aantal van 800.000 heb gelezen moet ik nog terugzoeken. Ik hoop dat het een redelijk onafhankelijke bron was. :)

Wordt vervolgd...

We gaan het eens checken.

Wikipedia wijsheid.....altijd mee uitkijken, maar vooruit.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Messiaanse_Beweging

Volgens een heel hoge schatting zouden er aan het begin van de 21e eeuw wereldwijd 300.000[4] Joden zijn die zich Messiasbelijdende Joden noemen. Zijzelf schatten het aantal overigens meestal veel lager (50.000-150.000)

Opvallend toch altijd hoe schattingen enorm kunnen verschillen.

https://messiasbelijdendejoden.nl/artikelen-overzicht/waardering-voor-messiaanse-joden-groeit-onder-israelis/

Op de site van de messiasbelijdende joden komen ze tot 10.000 a 15.000 messiasbelijdende joden in Israel

https://cip.nl/214-snelle-groei-messiasbelijdende-joden-in-israel

Het CIP komt met hetzelfde aantal maar noemt een snelle groei

 

De 800.000 lijkt wat erg positief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HJW:

We gaan het eens checken.

Wikipedia wijsheid.....altijd mee uitkijken, maar vooruit.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Messiaanse_Beweging

Volgens een heel hoge schatting zouden er aan het begin van de 21e eeuw wereldwijd 300.000[4] Joden zijn die zich Messiasbelijdende Joden noemen. Zijzelf schatten het aantal overigens meestal veel lager (50.000-150.000)

Opvallend toch altijd hoe schattingen enorm kunnen verschillen.

https://messiasbelijdendejoden.nl/artikelen-overzicht/waardering-voor-messiaanse-joden-groeit-onder-israelis/

Op de site van de messiasbelijdende joden komen ze tot 10.000 a 15.000 messiasbelijdende joden in Israel

https://cip.nl/214-snelle-groei-messiasbelijdende-joden-in-israel

Het CIP komt met hetzelfde aantal maar noemt een snelle groei

 

De 800.000 lijkt wat erg positief.

We zitten natuurlijk ook nog met het probleem dat de schattingen gedateerd zijn. Het CIP artikel is inmiddels al weer tien jaar oud. De juiste dateringen van de schattingen in de andere links mag Joost weten. Het Pew onderzoek is van 2013, redelijk recent dus. Ik vermoed inmiddels dat het aantal van 800.000 dat ik noemde niet Israël betreft maar de Oekraïne. V.w.b. betreft Israël kom ik momenteel niet hoger dan 70.000. Excuus daarvoor. Afgezien van de precieze aantallen lijkt het me wel duidelijk dat het aantal snel groeit en dat is eigenlijk waar het om ging. Het zijn er inmiddels in totaal dus ruim twee miljoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

We zitten natuurlijk ook nog met het probleem dat de schattingen gedateerd zijn. Het CIP artikel is inmiddels al weer tien jaar oud. De juiste dateringen van de schattingen in de andere links mag Joost weten. Het Pew onderzoek is van 2013, redelijk recent dus. Ik vermoed inmiddels dat het aantal van 800.000 dat ik noemde niet Israël betreft maar de Oekraïne. V.w.b. betreft Israël kom ik momenteel niet hoger dan 70.000. Excuus daarvoor. Afgezien van de precieze aantallen lijkt het me wel duidelijk dat het aantal snel groeit en dat is eigenlijk waar het om ging. Het zijn er inmiddels in totaal dus ruim twee miljoen.

Geen probleem dat je 800.000 wat positief was. De 2 miljoen klopt uiteraard alleen als de door jouw aangegeven site het goed heeft. De schattingen lopen nogal uiteen. Snelle groei is me nog niet geheel duidelijk, maar dat er groei is geloof ik wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid