Spring naar bijdragen

Gifgas Douma te Syrië begin van Derde Wereldoorlog?


Aanbevolen berichten

Zojuist zei nikie90:

Waar ik me dus aan erger is de christelijke arrogantie om te projecteren dat G-d van plan is joden Jesus en Romeinse religie te laten accepteren 

Ik zie het andersom. 

Dat begrijp ik en ik erger me er zelf ook aan. De heidenen mogen deelhebben aan het Joodse erfgoed en niet andersom. Het is aan God om zichzelf aan zijn volk te openbaren en dat gebeurt volgens zijn wil en plan. Christenen mogen niet neerzien op Joden. Paulus is daar ook heel duidelijk in. En in de Romeinse religie hebben ze de Joodse Jezus van Nazareth vervangen door "Christus", de nieuwe god van het Romeinse rijk. Misschien heeft dit wel iets te maken met de Bijbels antichrist. Ik ga nu waarschijnlijk weer veel commentaar krijgen maar zo zie ik het wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mwa, loopt wel los denk ik. We moeten het ook niet groter maken dan het is. Je hebt een paar ego's die tegen elkaar botsen en een dictator die mogelijk gifgas gebruikt heeft en lig iemand is die tot z

Eerst maar eens afwachten of er gas gebruikt is en vervolgens door wie. Het eerste slachtoffer in een oorlog is de waarheid.

Inderdaad, Jacobus. De massavernietigingswapens in Irak zijn ook nooit ontdekt. Sorry Willempie, Trump is m.i een oproerkraaier een sloophamer misschien ook, maar om daar God aan te verbinden.

12 minuten geleden zei Willempie:

Dat begrijp ik en ik erger me er zelf ook aan. De heidenen mogen deelhebben aan het Joodse erfgoed en niet andersom. Het is aan God om zichzelf aan zijn volk te openbaren en dat gebeurt volgens zijn wil en plan. Christenen mogen niet neerzien op Joden. Paulus is daar ook heel duidelijk in. En in de Romeinse religie hebben ze de Joodse Jezus van Nazareth vervangen door "Christus", de nieuwe god van het Romeinse rijk. Misschien heeft dit wel iets te maken met de Bijbels antichrist. Ik ga nu waarschijnlijk weer veel commentaar krijgen maar zo zie ik het wel. 

Je krijgt van mij geen commentaar, wel een vraag om meer info.

Ik ben je namelijk nu even helemaal kwijt.

Als God zich aan Zijn volk openbaart op Zijn manier, waarom zouden ze dan Jezus als messias moeten aanvaarden ? Want wat als dat niet Gods manier is ?

Romeinse religie heeft Jezus door Christus vervangen ? Was dat niet het christendom ?

Volgens mij probeer je het jodendom, messiaans belijdend jodendom en christendom aan elkaar te koppelen en dat lijkt mij vrij lastig. Maar ik ben benieuwd hoe jij dat ziet ?

6 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik 'erger' me meer aan de joodse arrogantie dat ze denken Jezus niet nodig te hebben voor verlossing. 

Dan zou je de tenach nog eens goed kunnen lezen.......ik denk dat de joodse gemeenschap goede papieren heeft om Jezus niet als de verwachte messias te zien. Na de dood van Jezus heeft het overgrote merendeel hem niet als messias en verlosser gezien. Heb je je erin verdiept WAAROM ze hem niet als messias zagen ?

 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Willempie:

Ik heb alles gelezen en laat niets liggen. Het is een interessante beschouwing die mijn kennis grotendeels bevestigt. Bovendien gaat het helemaal niet om mijn gelijk.

Wat betekenen de teksten dan die ik hier nog citeer ?

Alleen maar stellen dat het je kennis grotendeels bevestigt is als argument wat mager, zonder onderbouwing.

Gesteld wordt dat een minderheid Jesaja 53 op die manier las. Dat is ook jouw kennis ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei HJW:

Dan zou je de tenach nog eens goed kunnen lezen.......

Dat is de oplossing van elk meningsverschil? De ander aanraden toch nog eens heel goed te lezen. En als daarmee het geschil niet opgelost is, nog beter lezen. Zo werkt het niet.  

Citaat

ik denk dat de joodse gemeenschap goede papieren heeft om Jezus niet als de verwachte messias te zien.

Net zoals de moslims met hun boek goede papieren hebben om Jezus ook niet aan te nemen. Of zoals de de hindoes die in hun heilige geschriften ook goede papieren hebben om Jezus niet aan te nemen. En natuurlijk de Grieken, Romeinen, Germanen en Nooren die met hun mythologie goede papieren hadden om Jezus niet aan te nemen. 

Citaat

 

Na de dood van Jezus heeft het overgrote merendeel hem niet als messias en verlosser gezien. Heb je je erin verdiept WAAROM ze hem niet als messias zagen ?

 

Ik heb me daar wel eens over laten voorlichten ja. Onder de streep maakt het echter volstrekt niets uit. Ook joden hebben Jezus aan te nemen als messias en verlosser net zoals alle andere volkeren. De uitzonderingspositie is niet meer, het is pure arrogantie om je daar nog op te beroepen en bovendien vrij racistisch.

 

Hier laat ik het overigens maar vwb de joden in dit topic. Ik reageerde slechts kort op Nikie. Dit topic gaat over Syrië en een mogelijke 3e wereldoorlog.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei HJW:

Als God zich aan Zijn volk openbaart op Zijn manier, waarom zouden ze dan Jezus als messias moeten aanvaarden ? Want wat als dat niet Gods manier is ?

Ik volg hier Paulus die schrijft dat er een tijdelijke bedekking over een deel van het Joodse volk ligt, terwille van de heidenen, en dat als de volheid van de heidenen is ingegaan, God die bedekking zal wegnemen. "En zo zal heel Israël gered worden."

48 minuten geleden zei HJW:

Romeinse religie heeft Jezus door Christus vervangen ? Was dat niet het christendom ?

In plaats van Jezus van Nazareth heeft de Romeinse overheid een karikatuur neergezet, die ze Christus noemden, in wiens naam duizenden mensen zijn verketterd, vernederd, verbannen, gemarteld en vermoord, wat Jezus van Nazareth nooit geboden had. Die antichrist was ook een vijand van het Joodse volk. Die afgod aanbid ik dus niet. Ik volg Jezus van Nazareth. 

48 minuten geleden zei HJW:

Volgens mij probeer je het jodendom, messiaans belijdend jodendom en christendom aan elkaar te koppelen en dat lijkt mij vrij lastig. Maar ik ben benieuwd hoe jij dat ziet ?

Zoals ik het zie is het ware christendom een tak van het jodendom. Doordat het christendom zich van de Joden heeft afgekeerd heeft ze zich van het rijke Joodse erfgoed en van Jezus van Nazareth afgekeerd. Ik zie daar nu gelukkig een kentering in.

44 minuten geleden zei HJW:

Wat betekenen de teksten dan die ik hier nog citeer ?

Alleen maar stellen dat het je kennis grotendeels bevestigt is als argument wat mager, zonder onderbouwing.

Gesteld wordt dat een minderheid Jesaja 53 op die manier las. Dat is ook jouw kennis ?

Mijn kennis is dat Jesaja 53 duidelijk verwijst naar de lijdende Gezalfde en dat, in reactie op vermeend misbruik door christenen, dit hoofdstuk hoofdzakelijk is genegeerd en nu gedeeltelijk toegepast wordt op het Joodse volk. In mijn ogen zijn beide opvattingen mogelijk.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Thorgrem:

Dat is de oplossing van elk meningsverschil? De ander aanraden toch nog eens heel goed te lezen. En als daarmee het geschil niet opgelost is, nog beter lezen. Zo werkt het niet.  

Nee, de oplossing is: als iemand mij arrogant noemt, ga ik die ander arrogant noemen.

Daarmee is het geschil al helemaal niet opgelost.

21 minuten geleden zei Thorgrem:

Net zoals de moslims met hun boek goede papieren hebben om Jezus ook niet aan te nemen. Of zoals de de hindoes die in hun heilige geschriften ook goede papieren hebben om Jezus niet aan te nemen. En natuurlijk de Grieken, Romeinen, Germanen en Nooren die met hun mythologie goede papieren hadden om Jezus niet aan te nemen. 

Als je dat met elkaar vergelijkt mis je toch werkelijk de essentie. 

21 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik heb me daar wel eens over laten voorlichten ja. Onder de streep maakt het echter volstrekt niets uit. Ook joden hebben Jezus aan te nemen als messias en verlosser net zoals alle andere volkeren. De uitzonderingspositie is niet meer, het is pure arrogantie om je daar nog op te beroepen en bovendien vrij racistisch.

Volgens jouw visie wel ja. Maar dat is dan ook wat het is: jouw visie. Volgens de joodse visie ligt het heel anders.

Uitdaging: kun je kijken wat jou met het jodendom verbindt en kun je dan 3 positieve dingen noemen ?

15 minuten geleden zei Willempie:

Ik volg hier Paulus die schrijft dat er een tijdelijke bedekking over een deel van het Joodse volk ligt, terwille van de heidenen, en dat als de volheid van de heidenen is ingegaan, God die bedekking zal wegnemen. "En zo zal heel Israël gered worden."

Klopt. Maar Paulus is nou juist de stichter van een nieuwe theologie. Een theologie die verreweg het overgrote merendeel van de joden niet aanvaardde. Reden ? Zagen zij in dat de woorden van Paulus en de evangelisten niet overeenkwamen met de woorden uit de tenach ?

 

16 minuten geleden zei Willempie:

In plaats van Jezus van Nazareth heeft de Romeinse overheid een karikatuur neergezet, die ze Christus noemden, in wiens naam duizenden mensen zijn verketterd, vernederd, verbannen, gemarteld en vermoord, wat Jezus van Nazareth nooit geboden had. Die antichrist was ook een vijand van het Joodse volk. Die afgod aanbid ik dus niet. Ik volg Jezus van Nazareth. 

Ik zie je op punten toch ook de Christus volgen die de Romeinse overheid heeft neergezet.

17 minuten geleden zei Willempie:

Zoals ik het zie is het ware christendom een tak van het jodendom. Doordat het christendom zich van de Joden heeft afgekeerd heeft ze zich van het rijke Joodse erfgoed en Jezus van Nazareth afgekeerd.

En wat is dan de inhoud van het ware christendom ? Jezus' dood aan het kruis voor onzen zonden ?

Waar heeft het christendom zich van Jezus afgekeerd ? Oprecht benieuwd naar jouw invulling hiervan.

18 minuten geleden zei Willempie:

Mijn kennis is dat Jesaja 53 duidelijk verwijst naar de lijdende Gezalfde en dat, in reactie op vermeend misbruik door christenen, dit hoofdstuk hoofdzakelijk is genegeerd en later gedeeltelijk toegepast wordt op het Joodse volk. In mijn ogen zijn beide opvattingen mogelijk.

Er zijn vele opvattingen mogelijk. Geldt in het jodendom niet: elke tekst heeft 70 betekenissen ?

Het jodendom is rijk aan tradities en uitleggen. Inderdaad kun je daar eeeerg lang mee bezig zijn.

Maar naast de lijdende gezalfde is er ook nog een andere gezalfde. Zijn er 2 messiassen ? Waar wordt overigens voorspeld dat de messias twee keer zal komen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei HJW:

Klopt. Maar Paulus is nou juist de stichter van een nieuwe theologie. Een theologie die verreweg het overgrote merendeel van de joden niet aanvaardde. Reden ? Zagen zij in dat de woorden van Paulus en de evangelisten niet overeenkwamen met de woorden uit de tenach ?

Paulus is niet de stichter van een nieuwe theologie. Zijn woorden komen exact overeen met de woorden van Jezus en zijn leerlingen en trouwens ook met de TeNaCH, die hij als geen ander kende. Paulus onderwierp zich ook aan de leiding van de "Jezus beweging" te Jeruzalem. Ik ken de opvatting dat Paulus een andere boodschap verkondigde maar dat is een sprookje.

9 minuten geleden zei HJW:

Ik zie je op punten toch ook de Christus volgen die de Romeinse overheid heeft neergezet.

Nee. Ik noem me met enige tegenzin een christen, omdat daar allerlei associaties aan verbonden zijn waarmee ik het absoluut oneens ben. Ik ben een volgeling van Jezus van Nazareth, niet van die Romeinse karikatuur van Hem. Die karikatuur beschouw ik als de antichrist waar Johannes het over heeft.

12 minuten geleden zei HJW:

En wat is dan de inhoud van het ware christendom ? Jezus' dood aan het kruis voor onzen zonden ?

En zijn opstanding uit de dood.

12 minuten geleden zei HJW:

Waar heeft het christendom zich van Jezus afgekeerd ? Oprecht benieuwd naar jouw invulling hiervan.

In de vierde eeuw, onder leiding van keizer Constantijn, heeft het officiële christendom, dat toen de officiële Romeinse godsdienst was geworden, zich afgekeerd van het Jodendom en zelfs van de Joodse christenen en eveneens van de leer van de Joodse Jezus van Nazareth. De gevolgen zie je nu nog. Het komt voor dat christenen boos worden als ik zeg dat Jezus een Jood is. Krankjorum is het.

17 minuten geleden zei HJW:

Maar naast de lijdende gezalfde is er ook nog een andere gezalfde. Zijn er 2 messiassen ? Waar wordt overigens voorspeld dat de messias twee keer zal komen ?

In de Joodse traditie is er inderdaad sprake van twee Messiassen, die wel tegengestelden van elkaar lijken. De Messias ben David en de Messias ben Jozef. Maar ik kom er nog op terug. Ik moet hier nu stoppen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

De Joodse literatuur is teveel om in een mensenleven te leren kennen. Daarvoor hebben we de eeuwigheid nodig. :)

Inderdaad, de rabbijnse literatuur met misjna, tosefta, talmoed, halacha, midrasj, kabbala is indrukwekkend. Ik heb me enige tijd in de Joodse mystiek verdiept maar uiteindelijk vond ik het te overweldigend (en vond ik ook ergens anders antwoorden). Ik had/heb er wel wat aan om met andere ogen naar het OT te kijken maar voor een echt goed begrip en een echt doorgronden van zowel het OT als de literatuur er omheen moet je Hebreeuws kennen. In vertalingen mis je toch te veel ben ik van mening. Ik kijk nog wel eens met een schuin oog naar de Pritzker editie van de Zohar (12 delen) maar heb me tot nu toe kunnen inhouden om tot aanschaf over te gaan. Een website die ik wel lees/volg is: https://bethhamidrash.org

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Willempie:

Paulus is niet de stichter van een nieuwe theologie. Zijn woorden komen exact overeen met de woorden van Jezus en zijn leerlingen en trouwens ook met de TeNaCH, die hij als geen ander kende. Paulus onderwierp zich ook aan de leiding van de "Jezus beweging" te Jeruzalem. Ik ken de opvatting dat Paulus een andere boodschap verkondigde maar dat is een sprookje.

Wel opvallend dan dat meer dan 90% van de joden in die tijd het niet overnam en het niet eens was met hem.

49 minuten geleden zei Willempie:

Ik noem me met enige tegenzin een christen, omdat daar allerlei associaties aan verbonden zijn waarmee ik het absoluut oneens ben. Ik ben een volgeling van Jezus van Nazareth, niet van die Romeinse karikatuur van Hem. Die karikatuur beschouw ik als de antichrist waar Johannes het over heeft.

Welke associaties heb je het dan over ?

49 minuten geleden zei Willempie:

En zijn opstanding uit de dood.

Dus eigenlijk gewoon het christendom.

49 minuten geleden zei Willempie:

In de vierde eeuw, onder leiding van keizer Constantijn, heeft het officiële christendom, dat toen de officiële Romeinse godsdienst was geworden, zich afgekeerd van het Jodendom en zelfs van de Joodse christenen en eveneens van de leer van de Joodse Jezus van Nazareth. De gevolgen zie je nu nog. Het komt voor dat christenen boos worden als ik zeg dat Jezus een Jood is. Krankjorum is het.

Maar waar wijkt dat officiele christendom dan af van de leer van de joodse Jezus ?

49 minuten geleden zei Willempie:

In de Joodse traditie is er inderdaad sprake van twee Messiassen, die wel tegengestelden van elkaar lijken. De Messias ben David en de Messias ben Jozef. Maar ik kom er nog op terug. Ik moet hier nu stoppen. 

Oke. Ik wacht even af.

4 minuten geleden zei Hobble-Frank:

Inderdaad, de rabbijnse literatuur met misjna, tosefta, talmoed, halacha, midrasj, kabbala is indrukwekkend. Ik heb me enige tijd in de Joodse mystiek verdiept maar uiteindelijk vond ik het te overweldigend (en vond ik ook ergens anders antwoorden). Ik had/heb er wel wat aan om met andere ogen naar het OT te kijken maar voor een echt goed begrip en een echt doorgronden van zowel het OT als de literatuur er omheen moet je Hebreeuws kennen. In vertalingen mis je toch te veel ben ik van mening. Ik kijk nog wel eens met een schuin oog naar de Pritzker editie van de Zohar (12 delen) maar heb me tot nu toe kunnen inhouden om tot aanschaf over te gaan. Een website die ik wel lees/volg is: https://bethhamidrash.org

Inderdaad heel veel. Van die site mag je trouwens wel gauw kopieren als je het wilt bewaren. Er staat dat die tot december 2018 nog open blijft.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-5-2018 om 17:59 zei Willempie:

Hoe het gaat lopen staat vrij nauwkeurig in de Bijbel beschreven. Daarvoor hoef je niet op een roze wolkje te zitten maar gewoon te lezen wat er staat geschreven en wordt beloofd.

Nu we hier toch weer actief zijn in dit topic; bovenstaande behoeft nog nadere invulling. Aangezien het allemaal schijnbaar nauwkeurig beschreven staat in de bijbel kan je vast wel een wat minder nauwkeurige samenvatting geven wat er de komende maanden staat te gebeuren. Graag van maand tot maand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei HJW:

Inderdaad heel veel. Van die site mag je trouwens wel gauw kopieren als je het wilt bewaren. Er staat dat die tot december 2018 nog open blijft.

Ik weet het. Erg jammer en treurig voor de betrokkenen natuurlijk. Als je iets op de site wilt lezen raad ik de publicaties onder het kopje "studies" aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎15‎-‎4‎-‎2018 om 14:54 zei sjako:

Het waren krantenkoppen die me deze vraag liet stellen. Ik heb niet gezegd dat het zo zou zijn. Het is overigens nog zo instabiel als wat. We moeten waakzaam zijn, daar is niks onchristelijke aan.

Ik denk dat ieder weldenkend persoon dit heel erg vind voor de bevolking daar. Ik denk dat ik dat niet speciaal moet benoemen. 

 

Laat je niet direct misleiden door de schreeuwende krantekoppen van o.a. de Telegraaf. Informeer jezelf van beide kanten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Willempie:

De christenen zijn het niet later anders gaan opvatten maar de joden wel.

Mee eens, vooral Jesaja 53 was een groot probleem voor de Joden. Er is zelfs overwogen dit hoofdstuk te verbieden.

18 uur geleden zei HJW:

Dan zou je de tenach nog eens goed kunnen lezen.......ik denk dat de joodse gemeenschap goede papieren heeft om Jezus niet als de verwachte messias te zien.

Absoluut niet. Er staan honderden toespelingen, profetieën en feesten in de Hebreeuwse geschriften die allemaal wijzen naar Jezus. De kans dat dit allemaal in één Persoon verwezenlijkt wordt is één op miljoen geloof ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei sjako:

Absoluut niet. Er staan honderden toespelingen, profetieën en feesten in de Hebreeuwse geschriften die allemaal wijzen naar Jezus. De kans dat dit allemaal in één Persoon verwezenlijkt wordt is één op miljoen geloof ik.

Opvallend dat hij dan niet voldeed aan de messiasverwachtingen.

Je kunt achteraf met een hoop inlegkunde teksten alsnog toepasbaar verklaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Opvallend dat hij dan niet voldeed aan de messiasverwachtingen.

Je kunt achteraf met een hoop inlegkunde teksten alsnog toepasbaar verklaren.

Dat is inderdaad opvallend. Door God zo gepland, zoals Paulus ons leert, of allemaal toeval? Waarom bad Jezus, voordat Hij werd gearresteerd, of God die beker van Hem weg wilde nemen? Was Hij werkelijk zo bang voor zijn eigen lijden of voor iets anders?

19 uur geleden zei Hobble-Frank:

Inderdaad, de rabbijnse literatuur met misjna, tosefta, talmoed, halacha, midrasj, kabbala is indrukwekkend. Ik heb me enige tijd in de Joodse mystiek verdiept maar uiteindelijk vond ik het te overweldigend (en vond ik ook ergens anders antwoorden). Ik had/heb er wel wat aan om met andere ogen naar het OT te kijken maar voor een echt goed begrip en een echt doorgronden van zowel het OT als de literatuur er omheen moet je Hebreeuws kennen. In vertalingen mis je toch te veel ben ik van mening. Ik kijk nog wel eens met een schuin oog naar de Pritzker editie van de Zohar (12 delen) maar heb me tot nu toe kunnen inhouden om tot aanschaf over te gaan. Een website die ik wel lees/volg is: https://bethhamidrash.org

Voor mij werd het eerste tipje van de sluier opgelicht door "De Bijbel als Schepping" van Friedrich Weinreb. Het boek "Joodse mystiek" van Sjef Laenen is een goed leesbare studie, historisch en wetenschappelijk benaderd. Als je dat allemaal niet al kent natuurlijk. Kennis van het Hebreeuws opent inderdaad vele deuren naar ongekende schatten in de Bijbel. Een interessante site, voor zolang die nog in de lucht blijft:

 http://www.hebreeuwseacademie.nl/?location=biografie

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei guardianofretro:

Helemaal mee eens hoor.

Maar ik kan je de tip geven niet alleen maar naar het Oosten te kijken, maar vooral naar het westen. 

Ja, dat zou goed kunnen. Daniël heeft over de koning van Noorden en van het Zuiden. Zuiden zou de VS kunnen zijn. En aangezien het daar nogal raar gaat zou dat idd nogal eens vreemd gaan ontwikkelen. Zo heeft Trump Jeruzalem als hoofdstad van Israël aangewezen. Is het ook wel in mijn ogen, maar met de huidige politieke situatie is het niet verstandig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Willempie:

Voor mij werd het eerste tipje van de sluier opgelicht door "De Bijbel als Schepping" van Friedrich Weinreb. Het boek "Joodse mystiek" van Sjef Laenen is een goed leesbare studie, historisch en wetenschappelijk benaderd. Als je dat allemaal niet al kent natuurlijk. Kennis van het Hebreeuws opent inderdaad vele deuren naar ongekende schatten in de Bijbel. Een interessante site, voor zolang die nog in de lucht blijft:

 http://www.hebreeuwseacademie.nl/?location=biografie

Van Weinreb heb ik aardig wat gelezen inclusief zijn meesterwerk De Bijbel als Schepping. Het is hét boek dat me eigenlijk met andere ogen naar het OT deed kijken. Weinreb maakt oude mystieke bronnen toegankelijk voor de hedendaagse, niet-Joodse mens maar heeft natuurlijk wel zijn eigen draai aan e.e.a. gegeven en heel veel van zijn werk is herhaling op herhaling van zijn moralistische boodschap. Joodse Mystiek van Sjef Laenen heb ik ook in de kast staan en is een uitstekende introductie. De site van de Hebreeuwse academie blijft nog wel even denk ik. Kreeg onlangs nog een mail van ze over een congres ergens in België dus ze zijn nog aardig actief. Meer van Laenen (en ook Weinreb) is trouwens hier te vinden: http://www.quintessentia.org

Deze site is ook nog interessant voor de geïnteresseerden (in vooral Weinreb): https://www.lodebar.net/doku.php

 

bewerkt door Hobble-Frank
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ja, dat zou goed kunnen. Daniël heeft over de koning van Noorden en van het Zuiden. Zuiden zou de VS kunnen zijn. En aangezien het daar nogal raar gaat zou dat idd nogal eens vreemd gaan ontwikkelen. Zo heeft Trump Jeruzalem als hoofdstad van Israël aangewezen. Is het ook wel in mijn ogen, maar met de huidige politieke situatie is het niet verstandig.

Inderdaad. Zou kunnen. Het begon hier over Syrie, maar Syrie heeft van alle Arabische landen de grootste christelijke gemeenschap en Assad heeft ze altijd beschermd. Als het aan de Amerikanen lag en zijn Saoedi Arabische bondgenoot was daar verandering in gekomen. Velen zijn reeds ook vermoord door jihadisten inmiddels. En daarom ben ik pro Assad. 

Maar dat het niet goed gaat in de VS Sjako op christelijk gebied blijkt wel dat daar inmiddels het volgende gewoon mogelijk is...

https://www.trouw.nl/home/omstreden-duivelsbeeld-onthuld-in-detroit~a92abde1/

In Syrie zou zoiets nooit kunnen gebeuren maar in ons "christelijke" westen dus wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei guardianofretro:

Inderdaad. Zou kunnen. Het begon hier over Syrie, maar Syrie heeft van alle Arabische landen de grootste christelijke gemeenschap en Assad heeft ze altijd beschermd. Als het aan de Amerikanen lag en zijn Saoedi Arabische bondgenoot was daar verandering in gekomen. Velen zijn reeds ook vermoord door jihadisten inmiddels. En daarom ben ik pro Assad. 

Maar dat het niet goed gaat in de VS Sjako op christelijk gebied blijkt wel dat daar inmiddels het volgende gewoon mogelijk is...

https://www.trouw.nl/home/omstreden-duivelsbeeld-onthuld-in-detroit~a92abde1/

In Syrie zou zoiets nooit kunnen gebeuren maar in ons "christelijke" westen dus wel.

Assad is een christen inderdaad net als Putin. Assad is een (zelf uitgesproken) vijand van Israel. Dat mensen de 'duivel' aanbidden is een christelijke inventie en als een/ haat reactie tegen het christendom; vaak kinderen uit christelijke gezinnen die dan toevallig homoseksueel zijn of misbruikt zijn (misbruik, pedofilie etc zie je veel in christelijke klimaten, zoals brazillie of de filipijnen en bible-belt USA) , het is een soort van rebellie, en de duivel speelt zo'n fundamentele rol in het christendom, het is dus een reactie van hunzelf(christen) tegen hunzelf(christen)

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid