Spring naar bijdragen

Ik wil graag enkele Oppeppers met jullie delen


Aanbevolen berichten

Oscar Romero

Ik ben blij, broeders en zusters, dat onze kerk juist vanwege haar voorkeursoptie voor de armen wordt vervolgd en dat zij probeert geïncarneerd te worden in het belang van de armen en dat zij tegen alle mensen, tegen de heersers, tegen de rijken en machtigen zegt: tenzij u arm wordt, tenzij u zich zorgen maakt over de armoede van onze mensen alsof zij uw eigen familie zijn, zult u de samenleving niet kunnen redden.

Bron: The Violence of Love

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Piet met de Pet:

Oscar Romero

Ik ben blij, broeders en zusters, dat onze kerk juist vanwege haar voorkeursoptie voor de armen wordt vervolgd en dat zij probeert geïncarneerd te worden in het belang van de armen en dat zij tegen alle mensen, tegen de heersers, tegen de rijken en machtigen zegt: tenzij u arm wordt, tenzij u zich zorgen maakt over de armoede van onze mensen alsof zij uw eigen familie zijn, zult u de samenleving niet kunnen redden.

Bron: The Violence of Love

Hoi Piet.

Heb je een specifiek land op het oog?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Cybelle Hawke:

Hoi Piet.

Heb je een specifiek land op het oog?

 

Eigenlijk alle landen ter wereld waar ongerechtigheid door gier/geldzucht belangrijker gevonden word dan het heil/gezondheid/zielsrust van de bewoners.

Oscar Romero was natuurlijk in Zuid-Amerika actief en heeft daar veel ongerechtigheid aan de aandacht gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Piet met de Pet:

Eigenlijk alle landen ter wereld waar ongerechtigheid door gier/geldzucht belangrijker gevonden word dan het heil/gezondheid/zielsrust van de bewoners.

Oscar Romero was natuurlijk in Zuid-Amerika actief en heeft daar veel ongerechtigheid aan de aandacht gebracht.

Dat zijn een heeeeeeeeeeleboel landen.

Het inspirerende van Romero was niet zozeer het onder de aandacht brengen maar de kant kiezen van de armen (baanbrekend!) en het midden tussenin wonen, leven, werken, steunen, bemoedigen, helpen enz etc. Deze stap van privilege naar misere opdat er een begin met 'to actually make a difference' wordt gezet, is er een, die, ondanks alles wat Jezus leerde en waarin Hij ons voorging, door weinigen gezet wordt.

bewerkt door Cybelle Hawke
Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Cybelle Hawke:

Dat zijn een heeeeeeeeeeleboel landen.

Het inspirerende van Romero was niet zozeer het onder de aandacht brengen maar de kant kiezen van de armen (baanbrekend!) en het midden tussenin wonen, leven, werken, steunen, bemoedigen, helpen enz etc. Deze stap van privilege naar misere opdat er een begin met 'to actually make a difference' wordt gezet, is er een, die, ondanks alles wat Jezus leerde en waarin Hij ons voorging, door weinigen gezet wordt.

Je hebt het begrepen!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

C. S. Lewis

Je moet je eens voorstellen hoe ik in mijn eentje in die kamer in Magdalen zat, avond na avond, terwijl ik - steeds als mijn gedachten een moment van mijn werk afdwaalden - voelde hoe gestaag en volhardend Hij me naderde, ook al had ik altijd zo oprecht verlangd Hem niet te ontmoeten. Datgene wat ik altijd zo gevreesd had was me eindelijk overkomen. In het laatste trimester in 1929 gaf ik op en gaf ik toe dat God, God was, en ik knielde en bad. Die avond was ik misschien wel de meest bedrukte en onvrijwillige bekeerling in heel Engeland. Ik zag toen niet wat nu het meest stralende en voor de hand liggende is: de goddelijke nederigheid die zelfs onder zulke omstandigheden een bekeerling accepteert. De verloren zoon liep minstens op eigen benen naar huis. Maar wie kan die Liefde, die de hoge poorten opent voor een verloren kind dat met schoppen wordt gebracht, worstelt, verbitterd is en zijn ogen in alle richtingen dartelt voor een kans om te ontsnappen, naar behoren aanbidden? De woorden compelle intrare, dwing hen binnen te komen, zijn zo misbruikt door goddelozen, dat wij naar hen huiveren; maar, goed begrepen, doorgronden zij de diepte van de goddelijke barmhartigheid door. De hardheid van God is vriendelijker dan de zachtheid van de mensen, en Zijn dwang is onze bevrijding.

Bron: Surprised by Joy: The Shape of My Early Life

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid