Spring naar bijdragen

De Naam van God is onweerlegbaar Jehovah


Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei Fritsie:

Nu staat er in Joh.1:14a                          'En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd'.           Gods Woord is God Zelf en werd vlees in Jezus Christus.

Beste Fritsie, leuk dat je mee discussieert, welkom. Over Johannes 1:1 is al veel gediscussieerd hier. Diverse vertalingen waaronder de Nieuwe Wereldvertaling vertaalt het zo

In het begin was het Woord. Het Woord was bij God en het Woord was een god.(of was goddelijk). Waarom? Letterlijk staat er dit: Het Woord was bij de God en het was    god (zonder een lidwoord dus wat het woord god dus kwalitatief maakt). Er is veel over gediscussieerd en allebei de vertalingen zijn in principe juist. Mijn opinie is dat je dus deze verzen niet kunt gebruiken als bewijs voor de drieëenheid. Jezus noemt Zijn Vader de enige ware God. Let op dit schrijft Johannes ook!

Dit betekent eeuwig leven, dat ze u leren kennen, de enige ware God, en ook degene die u hebt gestuurd, Jezus Christus.  17:3

De enige ware God heeft Jezus Christus gestuurt volgens dit vers en die moet je ook leren kennen. Voor ons Christenen net zo belangrijk als het leren kennen van de Vader. Jezus en Zijn Vader lijken in alles op elkaar. Daarom kon Jezus zeggen, heb je de Zoon gezien dan heb je ook de Vader gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 516
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zeg het niet om je te kleineren maar misschien wel om je een beetje nederiger te maken. Je geeft van jezelf aan dat je wetenschapper bent. Aan de hand van je reacties schat ik dat je niet eens op H

Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden. (Rom.10:13) Wat is toch die naam van de Heer die wij zouden moeten aanroepen om zalig te worden? Zo zij u allen ke

Maar misschien was het wel helemaal niet de bedoeling van onder meer Paulus om zo scherp onderscheid te maken tussen Heer en Jehovah. Misschien was het voor hem wel heel natuurlijk om zowel Jezus als

24 minuten geleden zei sjako:

Doelstelling is niet het promoten van de drieëenheid, maar praten over zijn of haar beweegredenen waarom men iets geloofd. Als er geen discussie mogelijk is, dan gaat het forum zijn hele doelstelling inderdaad voorbij. Het geen kerk, maar een discussie platform.

Ik meen dat er onlangs iemand voorbij kwam die ook in iets geloofde. Namelijk in Wodan. Die werd zonder pardon verwijderd als zijnde een trol. Waarom loop jij met twee gezichten rond?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik meen dat er onlangs iemand voorbij kwam die ook in iets geloofde. Namelijk in Wodan. Die werd zonder pardon verwijderd als zijnde een trol. Waarom loop jij met twee gezichten rond?

Ik zou niet weten waarom ik met twee gezichten rondloop. Het was een trol en wel iemand die we allemaal kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Ik zou niet weten waarom ik met twee gezichten rondloop. Het was een trol en wel iemand die we allemaal kennen.

Jij probeert ons wijs te maken in dezelfde Jezus te geloven als dat christenen doen. Echter jou Jezus staat in mijn optiek gelijk aan Wodan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Wat vind je van de rest van Joh. 17?

Johannes 17 laat zien hoeveel Jezus om Zijn volgelingen geeft. Het hogepriesterlijk gebed wordt het dan ook genoemd. Het is ook een verzoek om eenheid. God en Jezus denken en handelen hetzelfde. Dat maakt het onderscheid ook zo moeilijk te zien. Wij als Christenen moeten ook in diezelfde gedachtengang meegaan. Dat begint met het leren kennen van God én Jezus Christus. We moeten als het ware allemaal één worden net zoals de Vader en Jezus één zijn. Beetje te vergelijken met een huwelijk. De man en de vrouw worden als het ware één vlees. Maar dat is ook niet letterlijk.

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee Sjako, ik laster niet. Je mag graag de zaken omdraaien.

Je roeptoeterd maar wat. Christen zijn is niet hetzelfde als de drieëenheid erkennen. Als je een waterdichte redenering hebt hoor ik die graag. Ik wil God met waarheid dienen. Maar kom niet aan met woordspelletjes. Zonde van mijn en jou tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei sjako:

Doelstelling is niet het promoten van de drieëenheid, maar praten over zijn of haar beweegredenen waarom men iets geloofd. Als er geen discussie mogelijk is, dan gaat het forum zijn hele doelstelling inderdaad voorbij. Het geen kerk, maar een discussie platform.

Goed aangezien je het zelf niet doet doe ik het wel even voor je;

 

https://www.credible.nl/faq/

 

Credible heeft als doel: het met elkaar in contact brengen van christelijke jongeren. Het forum biedt hen een plaats om samen met anderen over het geloof te praten en te discussiëren. Op deze manier kunnen deze jongeren groeien in hun persoonlijk geloof en een ander daarbij ondersteunen. Credible heeft als basis het christelijk geloof, zoals dat kernachtig wordt beschreven in de Apostolische Geloofsbelijdenis

Het past dus niet om onchristelijke leer, of vanuit christelijk perspectief godslasterlijke leer (zoals Antoon hier gedaan heeft) te verkondigen. Op een gegeven moment is daar oa voor de WTG'ers, moslims, Wodan aanhang en atheïsten een levensbeschouwing gedeelte bijgekomen. Maar dit forumonderdeel 'Geloof' dient vrij te blijven van heidense invloeden. Anders bied je christelijke jongeren niet de veilige plaats om te groeien in hun persoonlijke geloof. En heb je dat er bij het elkaar ondersteunen in hun persoonlijke geloof elke keer stoorzenders komen verkondigen dat Jezus niet God is, Wodan toch echt de oppergod is en Hercules een toffe peer en tevens halfgod is.

Gaat Credible haar eigen doelstelling ondersteunen of ondergraven? Graag antwoord vanuit de crew niet op persoonlijke titel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alles bij elkaar genomen blijkt dus dat volgelingen van Jezus van Nazareth, die Hem als de Zoon van God beschouwen, en als het levend geworden Woord van God, en als de Gezalfde God's, en als de Verlosser, en als het Lam van God, en als de Middelaar tussen God en de mens, en als de komende Koning, geen christenen zijn. Hmmm.....

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Alles bij elkaar genomen blijkt dus dat volgelingen van Jezus van Nazareth, die Hem als de Zoon van God beschouwen, en als het levend geworden Woord van God, en als de Gezalfde God's, en als de Verlosser, en als het Lam van God, en als de Middelaar tussen God en de mens, en als de komende Koning, geen christenen zijn. Hmmm.....

Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is. Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt! (Mat.7:21-23)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Alles bij elkaar genomen blijkt dus dat volgelingen van Jezus van Nazareth, die Hem als de Zoon van God beschouwen, en als het levend geworden Woord van God, en als de Gezalfde God's, en als de Verlosser, en als het Lam van God, en als de Middelaar tussen God en de mens, en als de komende Koning, geen christenen zijn. Hmmm.....

Je kan er titels bijplakken zoveel je wilt. Zolang je Jezus Christus niet erkend als God de Zoon en de heilige drie-eenheid verwerpt dan val je buiten de definitie van christen zoals vrijwel alle christenen die hanteren. Dat is hier al vele malen besproken en daar is al die tijd ook op gemodereerd.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Alles bij elkaar genomen blijkt dus dat volgelingen van Jezus van Nazareth, die Hem als de Zoon van God beschouwen, en als het levend geworden Woord van God, en als de Gezalfde God's, en als de Verlosser, en als het Lam van God, en als de Middelaar tussen God en de mens, en als de komende Koning, geen christenen zijn. Hmmm.....

Het is dan natuurlijk ook niet zo dat de goddelijkheid van Jezus slechts een detail is, slechts één van zijn titels. Het maakt nogal verschil of je God zelf bent of een mens of engel. Of je moet natuurlijk van mening zijn dat dat niet zoveel uitmaakt, dat mens en God weinig van elkaar verschillen, maar in het christendom blijft dat verschil toch echt heel groot, hoe nabij God ook is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thorgrem:

Je kan er titels bijplakken zoveel je wilt. Zolang je Jezus Christus niet erkend als God de Zoon dan val je buiten de definitie van christen. Dat is hier al vele malen besproken en daar is al die tijd ook op gemodereerd.

"God de Zoon" is geen Bijbelse uitdrukking. Het staat ook niet in de geloofsbelijdenis. "De Zoon van God" wel.  

2 minuten geleden zei Robert Frans:

Het is dan natuurlijk ook niet zo dat de goddelijkheid van Jezus slechts een detail is, slechts één van zijn titels. Het maakt nogal verschil of je God zelf bent of een mens of engel. Of je moet natuurlijk van mening zijn dat dat niet zoveel uitmaakt, dat mens en God weinig van elkaar verschillen, maar in het christendom blijft dat verschil toch echt heel groot, hoe nabij God ook is.

Ik geloof absoluut dat Jezus goddelijk is. Net zoals zijn Woord goddelijk is. En zijn Geest goddelijk is. En absoluut niet dat mens en God weinig van elkaar verschillen. En ook niet dat Jezus een engel is. Ik ben het dus volkomen eens met wat je schrijft. Blijkbaar zijn we toch een beetje langs elkaar aan het heen praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Jij probeert ons wijs te maken in dezelfde Jezus te geloven als dat christenen doen. Echter jou Jezus staat in mijn optiek gelijk aan Wodan.

Inderdaad, de "jezus" waar Jehovah's getuigen in geloven is een nep-jezus. Jezus is God, en nee, het is geen mantra, het is de Waarheid! Iemand die NIET aanvaardt dat Jezus God is, gelooft in een nep-jezus, inderdaad, gelijk aan wodan, boeddha, of welke afgod dan ook. Je hebt 100% gelijk, Kaasjeskruid!

14 minuten geleden zei Thorgrem:

Je kan er titels bijplakken zoveel je wilt. Zolang je Jezus Christus niet erkend als God de Zoon en de heilige drie-eenheid verwerpt dan val je buiten de definitie van christen zoals vrijwel alle christenen die hanteren. Dat is hier al vele malen besproken en daar is al die tijd ook op gemodereerd.

En, ook dit klopt. Het is geen mantra, het is de waarheid. Jezus is God. Dat ontkennen is afgoderij.

11 minuten geleden zei Willempie:

"God de Zoon" is geen Bijbelse uitdrukking. Het staat ook niet in de geloofsbelijdenis. "De Zoon van God" wel.  

Interesseert me niet. De Waarheid is dat Jezus eeuwig is. Jezus is niet geschapen, zoals de Jehovah's getuigen beweren en verkondigen. Het is pure lastering te verkondigen dat Jezus geschapen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Robert Frans:

Het is dan natuurlijk ook niet zo dat de goddelijkheid van Jezus slechts een detail is, slechts één van zijn titels. Het maakt nogal verschil of je God zelf bent of een mens of engel. Of je moet natuurlijk van mening zijn dat dat niet zoveel uitmaakt, dat mens en God weinig van elkaar verschillen, maar in het christendom blijft dat verschil toch echt heel groot, hoe nabij God ook is.

Natuurlijk is het belangrijk. Jezus heeft een heel unieke positie. Hij is voortgebracht als enige direct door God. Dat erkennen wij ook. Engelen etc zijn  door Jezus voortgebracht, gebruikmakend van de Geest van Zijn Vader.  Spreuken 8:22 vertelt profetisch dat de Zoon is voortgebracht om als Meesterwerker naast de Vader te staan.

Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg,het eerste van zijn werken van lang geleden.

Het is een gewoon een gevoelig thema en we moeten er gewoon met respect mee omgaan en niet gaan schreeuwen om gelijk te krijgen. Jezus is geen engel, geen mens, maar ook niet de Almachtige God naar mijn mening. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nee Sjako, ik laster niet. Je mag graag de zaken omdraaien.

Inderdaad!

1 minuut geleden zei sjako:

Jezus is geen engel, geen mens, maar ook niet de Almachtige God naar mijn mening. 

Dus Jezus was geen engel? Jouw mening doet nu even niet ter zake. Je lastert door te ontkennen dat Jezus niet God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

WDG.  Het zou mooi zijn als je dat ook bijbels onderbouwd, tot nu toe zie ik niets, ik kan je natuurlijk de tientallen mogelijk honderden teksten geven uit uw bijbel die uw standpunt onderuithalen, maar ik doe het niet nog niet, liever hoor ik iets van uwer kant waar we op door kunnen  gaan, want als je werkelijk gelijk hebt is het van het grootste belang dat alle Bijbelgelovigen en ook ik  hiervan doordrongen zijn , dus wat let je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Verder niet interessant? Hmm.. En die andere vraag die ik je stelde? Ook niet interessant? Of bevestigt het antwoord daarop jouw "zekerheid" niet?

Inderdaad niet interessant. Ik herhaal het gewoon weer: Jezus is God! Jezus was GEEN engel, Jezus is eeuwig. Jezus is NIET geschapen. Denken dat Jezus een geschapen wezen is, is een zeer ernstige dwaling! Jezus is God. Jezus is eeuwig. Zo eenvoudig is het, Willempie. Het verbaast me dat je deze discussie wil voeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Natuurlijk is het belangrijk. Jezus heeft een heel unieke positie. Hij is voortgebracht als enige direct door God. Dat erkennen wij ook. Engelen etc zijn  door Jezus voortgebracht, gebruikmakend van de Geest van Zijn Vader.  Spreuken 8:22 vertelt profetisch dat de Zoon is voortgebracht om als Meesterwerker naast de Vader te staan.

Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg,het eerste van zijn werken van lang geleden.

Een hele aparte vertaling wat jij daar hanteert. In mijn Bijbel staat het volgende (let op vers 23):

De HEERE bezat Mij in het beginsel Zijns wegs, voor Zijn werken, van toen aan. Ik ben van eeuwigheid af gezalfd geweest; van den aanvang, van de oudheden der aarde aan. (Spr.8:22-23)

5 minuten geleden zei sjako:

Het is een gewoon een gevoelig thema en we moeten er gewoon met respect mee omgaan en niet gaan schreeuwen om gelijk te krijgen. Jezus is geen engel, geen mens, maar ook niet de Almachtige God naar mijn mening. 

Ik ervaar het als erg vervelend als iemand mij beticht van zaken die ik niet doe. Volgens mij houdt ik mijn fatsoen en ben ik verre van aan het schreeuwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei antoon:

WDG.  Het zou mooi zijn als je dat ook bijbels onderbouwd, tot nu toe zie ik niets, ik kan je natuurlijk de tientallen mogelijk honderden teksten geven uit uw bijbel die uw standpunt onderuithalen, maar ik doe het niet nog niet, liever hoor ik iets van uwer kant waar we op door kunnen  gaan, want als je werkelijk gelijk hebt is het van het grootste belang dat alle Bijbelgelovigen en ook ik  hiervan doordrongen zijn , dus wat let je.

Ik heb geen eigen Bijbel, antoon. Ook jij lastert door Jezus als geschapen wezen weg te zetten. Ook voor jou de herhaling: Jezus is God. Jezus is eeuwig. Het is meer dan genoeg onderbouwd, door Kaasjeskruid, door Robert Frans, door Thorgem, door Fritsie, en dan vergeet ik nog diverse personen.

Zojuist zei Willempie:

Zolang jij weigert mijn vraag te beantwoorden, waarop je het antwoord heel goed weet, weiger ik om me nog langer te interesseren voor wat jij hier allemaal loopt te brullen.

Welke vraag? Of Maria de moeder van God is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Zolang jij weigert mijn vraag te beantwoorden, waarop je het antwoord heel goed weet, weiger ik om me nog langer te interesseren voor wat jij hier allemaal loopt te brullen.

Je spreekt over "vraag" Ik lees twee vragen van jouw kant:

Citaat

En waarom wordt Jezus dan de Zoon van God genoemd? Geloof jij ook dat Maria de moeder is van God?

En die twee vragen zijn beantwoord. Lees alles nog maar eens rustig door.

Zojuist zei antoon:

WDG. De  vraag is dan ook aan alle gelovigen in een drie eenheid

Je gaat gewoon door met laster en propaganda. De vraag kan jij ook beantwoorden. Het antwoord doet niet ter zake. Moslims geloven dat Maria de moeder van een profeet was. Jij gelooft dat Jezus geschapen is, dus, is Maria volgens jouw gedachtengang de vrouw van God? Lijkt me niet. Ik heb de vraag beantwoord. Ik heb er geen moeite mee als mensen Maria "de moeder van God" noemen.

5 minuten geleden zei Willempie:

Zolang jij weigert mijn vraag te beantwoorden, waarop je het antwoord heel goed weet, weiger ik om me nog langer te interesseren voor wat jij hier allemaal loopt te brullen.

Dat komt omdat je op twee gedachten hinkt. Je kunt niet aanvaarden dat Jezus God is? Overigens is jouw vraag meerdere malen beantwoord.

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een hele aparte vertaling wat jij daar hanteert. In mijn Bijbel staat het volgende (let op vers 23):

De HEERE bezat Mij in het beginsel Zijns wegs, voor Zijn werken, van toen aan. Ik ben van eeuwigheid af gezalfd geweest; van den aanvang, van de oudheden der aarde aan. (Spr.8:22-23)

Ik ervaar het als erg vervelend als iemand mij beticht van zaken die ik niet doe. Volgens mij houdt ik mijn fatsoen en ben ik verre van aan het schreeuwen.

Precies. Weer een bewijs (heb ik niet nodig, het is me duidelijk genoeg). Inderdaad een aparte vertaling. Daarover is trouwens al genoeg gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei WdG:

Welke vraag?

De Here Jezus vroeg aan zijn discipelen: Wie zeggen de mensen dat ik ben? Daarna vroeg Hij: En wie denken jullie dat ik ben?

Mijn vraag aan jou was: Wat was het antwoord van Petrus op die vraag? En hoe reageerde Jezus op dat antwoord?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

De Here Jezus vroeg aan zijn discipelen: Wie zeggen de mensen dat ik ben?. Daarna vroeg Hij: En wie denken jullie dat ik ben?

Mijn vraag aan jou was: Wat was het antwoord van Petrus op die vraag? En hoe reageerde Jezus op dat antwoord?

Ik pak de tekst uit Markus:

En Jezus vertrok met Zijn discipelen naar de dorpen van Caesarea Filippi. En onderweg stelde Hij Zijn discipelen een vraag; Hij zei tegen hen: Wie zeggen de mensen dat Ik ben?

Er kwamen allerlei antwoorden. Petrus antwoordde: U bent de Christus.

Waarom vraag je naar de bekende weg? Ik neem aan dat je de Bijbel kent?

Jezus reageerde: En Hij gebood hun streng dat zij met niemand over Hem zouden spreken.

Het lijkt me duidelijk waarom Jezus dit antwoord gaf. Na de opstanding vertoonde Jezus Zich aan diverse mensen, o.a. aan Thomas. De reactie van Thomas:

En Thomas antwoordde en zei tegen Hem: Mijn Heere en mijn God!

Waarom Jezus het trouwens verbood is natuurlijk omdat Hij de reacties van de mensen kende. Je zou het een "Messiasgeheim" kunnen noemen, maar nu dwalen we teveel af.

Nu graag reactie op mijn vragen, Willempie. Er staan nog tal van vragen aan jou open!

Na de opstanding mochten de volgelingen van Jezus uiteraard verkondigen dat Hij de Verlosser en God is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid