Spring naar bijdragen
sjako

De Naam van God is onweerlegbaar Jehovah

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Willempie:

Dat verketteren gebeurt nu nog steeds, ook op dit forum, o.a. door jou. Derek Prince deed dat niet. 

Je mag van geloven en denken wat je wilt, maar let op dat je niet "willekeurig" gaat spreken over mensen. Voor de duidelijkheid: Derek Prince waarschuwt tegen homosexualiteit (hij noemt het zelfs een demon). Hij waarschuwt tegen toverij, tegen occultisme, tegen yoga, boeddhisme, tegen horoscopen. Volgens velen is dit demoniseren van allerlei normale zaken. Je hebt wel gelijk: Derek Prince heeft niemand op dit forum verketterd. Derek Prince heeft een zeer duidelijke boodschap, of je het met hem eens bent of niet! Fijn dat je dit geen verketteren noemt, dan kunnen we zijn onderwijs als basis gaan hanteren?

). 

Een tweede punt, en zeker leerzaam: de bediening van de Heilige Geest. Ik denk dat Derek Prince uitstekend uitlegt waarom de Heilige Geest een Persoon is en waarom de Heilige Geest God is!

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De kerk als instituut boeit mij geen ene moer.

En de kerk als lichaam van Christus? Je zou het Lichaam een instituut kunnen noemen. Kwestie van definitie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Misschien eens nadenken over alle kerkscheuringen?

Dat heb je vast gedaan. Heb je er iets van geleerd? Misschien accepteren dat de een Jezus als God ziet, en de ander als een profeet of geschapen wezen? Het zou een grote puinhoop worden, beste Willempie! De Bijbel heeft trouwens voorspeld dat er scheuringen zouden komen. Wist je dat?

Zojuist zei thom:

pfff..

Je mag ook gewoon meedoen, thom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:
Zojuist zei thom:

pfff..

Je mag ook gewoon meedoen, thom.

Hoe krijg je zo'n zin uit je vingers; ''Fijn dat je dit geen verketteren noemt, dan kunnen we zijn onderwijs als basis gaan hanteren?  ''

Waarschuwen tegen homosexualiteit? Tegen Boeddisme?

Onwetendheid heeft vele vervolgingen tot stand gebracht, in plaats van inzicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Waarschuwen tegen homosexualiteit? Tegen Boeddisme?

Derek Prince waarschuwt tegen homosexualiteit, boeddhisme en andere zaken. Is dat naar jouw mening hetzelfde als verketteren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei WdG:

Derek Prince waarschuwt tegen homosexualiteit, boeddhisme en andere zaken. Is dat naar jouw mening hetzelfde als verketteren?

Nee, ik schrijf dat onwetendheid tot vervolgen kan leiden in plaats van inzicht brengen.

Is dat naar jouw mening hetzelfde als verketteren?

Heb je al nagedacht over Joh.1 vers 4?

bewerkt door thom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:

Of geloof je in een eenheid tussen boeddhisten, moslims, Christenen, en allerlei spirituele groeperingen met allerlei visies op Jezus?

Ik begrijp niet dat je dit zelf niet als een drogredenering ziet. Leren moslims en boeddhisten dat Jezus de Zoon van God is?

3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De kerk als instituut boeit mij geen ene moer.

Maar de dogma's van dit instituut klaarblijkelijk wel.

bewerkt door Willempie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Willempie:

Ik begrijp niet dat je dit zelf niet als een drogredenering ziet. Leren moslims en boeddhisten dat Jezus de Zoon van God is?

Maar de dogma's van dit instituut klaarblijkelijk wel.

En mormonen? Die zien Jezus wel als Zoon van God, maar niet als God. Ook goed?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei WdG:

Ik zeg het niet om je te kleineren maar misschien wel om je een beetje nederiger te maken. Je geeft van jezelf aan dat je wetenschapper bent. Aan de hand van je reacties schat ik dat je niet eens op HBO niveau zit. Niets mis mee maar als je een beetje gejokt of overdreven hebt kunt je dat beter toegeven dan je geloofwaardigheid helemaal te verliezen. Ik zal je een geheimpje vertellen. Er is een verband tussen dogmatisch denken en ervaring. Dogma's willen we graag ten toon stellen om daarmee aan te tonen hoe goed we het allemaal wel weten en onszelf daarmee af te zetten tegen mensen die het minder goed weten en onszelf daarmee te rechtvaardigen.

Met onze ervaring lopen we niet zo te koop omdat die onze zwakheid aantoont.

Hoe dogmatischer we denken hoe meer we onze zwakheden proberen te verbergen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei WdG:

Als je Genesis verder lees (hoe staat het met jouw Hebreeuws?), tref je de Heilige Geest (de Geest Gods) en Jezus, ofwel God de Zoon (het Woord) aan. Je moet voor jezelf de keuze maken, Willempie: als Jezus eeuwig is, dan is Hij God. Hetzelfde geldt voor de Heilige Geest. De Heilige Geest is een Persoon zonder lichaam. Misschien denk jij bij "personen" aan lichamen?

Elohim betekent idd meervoud goden, maar zegt niks over een drieëenheid, net zo min als Alexander een drieëenheid is. Wij, Alexander, koning der Nederlanden. Ben even de uitdrukking kwijt, maar het geeft de majesteit van God aan.

De heilige Geest is absoluut geen persoon. Als dat zo zou zijn dan zouden de Joden op zn minst in een tweevoudige God geloven en dat doen ze niet. Het is Gods kracht in actie, dus ook gelijk God zelf. Het wordt regelmatig ook  onzijdig uitgedrukt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Ik zeg het niet om je te kleineren maar misschien wel om je een beetje nederiger te maken. Je geeft van jezelf aan dat je wetenschapper bent. Aan de hand van je reacties schat ik dat je niet eens op HBO niveau zit. Niets mis mee maar als je een beetje gejokt of overdreven hebt kunt je dat beter toegeven dan je geloofwaardigheid helemaal te verliezen. Ik zal je een geheimpje vertellen. Er is een verband tussen dogmatisch denken en ervaring. Dogma's willen we graag ten toon stellen om daarmee aan te tonen hoe goed we het allemaal wel weten en onszelf daarmee af te zetten tegen mensen die het minder goed weten en onszelf daarmee te rechtvaardigen.

Met onze ervaring lopen we niet zo te koop omdat die onze zwakheid aantoont.

Hoe dogmatischer we denken hoe meer we onze zwakheden proberen te verbergen.

Het gaat me niet om "mijn" geloofwaardigheid, dus maak je maar geen zorgen. Toch bedankt voor je goedbedoelde advies. Dan blijft de vraag wel openstaan, ik zie je reactie als een zwaktebod, Willempie. Wie heeft moeite om de Drie-eenheid te begrijpen? Je bent inderdaad vlees noch vis. Geloven dat Jezus de Zoon van God is, is niet voldoende. De duivelen doen dat ook, net zoals de mormonen dat doen. Je blijft om de hete brij heen draaien.

Zojuist zei sjako:

Elohim betekent idd meervoud goden, maar zegt niks over een drieëenheid, net zo min als Alexander een drieëenheid is. Wij, Alexander, koning der Nederlanden. Ben even de uitdrukking kwijt, maar het geeft de majesteit van God aan.

De heilige Geest is absoluut geen persoon. Als dat zo zou zijn dan zouden de Joden op zn minst in een tweevoudige God geloven en dat doen ze niet. Het is Gods kracht in actie, dus ook gelijk God zelf. Het wordt regelmatig ook  onzijdig uitgedrukt.

Je mag dit geloven, beste sjako, maar, is het dan ook de waarheid? Tja, wat de Joden geloven, lijkt me niet zo relevant. Ik geloof overigens wel dat het Joodse volk nog altijd Gods Volk is, en dat Hij een plan met de joden heeft, maar dat terzijde. Als je niet gelooft dat de Heilige Geest een Persoon is, kan je ook niet door de Persoon de Heilige Geest geleid worden, en dus geloof je niet in dezelfde God waar ik in geloof. Met alle respect voor de persoon sjako, maar je zit er echt naast.

3 minuten geleden zei sjako:

Hoe denk jij eigenlijk over de mormonen, sjako? Ze geloven ook niet dat Jezus God is. Zie jij de mormonen als jouw broeders en zusters?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

Het gaat me niet om "mijn" geloofwaardigheid, dus maak je maar geen zorgen. Toch bedankt voor je goedbedoelde advies. Dan blijft de vraag wel openstaan, ik zie je reactie als een zwaktebod, Willempie. Wie heeft moeite om de Drie-eenheid te begrijpen? Je bent inderdaad vlees noch vis. Geloven dat Jezus de Zoon van God is, is niet voldoende. De duivelen doen dat ook, net zoals de mormonen dat doen. Je blijft om de hete brij heen draaien.

Er staat geen vraag van je open. In grote tegenstelling tot anderen die op jouw vragen inhoudelijk in gaan, of ze nu gelijk hebben of niet, val jij op door het stelselmatig negeren van Bijbelteksten en vragen die jouw overtuiging niet ondersteunen. En dat is pas echt een zwaktebod.

bewerkt door Willempie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Er staat geen vraag van je open. In grote tegenstelling tot anderen die op jouw vragen inhoudelijk in gaan, of ze nu gelijk hebben of niet, val jij op door het negeren van Bijbelteksten en vragen die jouw overtuiging niet ondersteunen. En dat is pas echt een zwaktebod.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei WdG:

Nee, dat is helemaal niet goed. Ook de Mormonen vormen een sekte die onbijbelse denkbeelden verkondigt, net zoals het WTG. Enkele kenmerken van onbijbelse sekten zijn dat ze verkondigen het nieuwe Israël te zijn en dat hun bestuur van God de absolute waarheid in pacht heeft gekregen. Een ander kenmerk is dat ze niet samenwerken met andere christenen omdat ze zich daar ver boven verheven achten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Willempie:

Nee, dat is helemaal niet goed. Ook de Mormonen vormen een sekte die onbijbelse denkbeelden verkondigt, net zoals het WTG. Enkele kenmerken van onbijbelse sekten zijn dat ze verkondigen het nieuwe Israël te zijn en dat hun bestuur van God de absolute waarheid in pacht heeft gekregen. Een ander kenmerk is dat ze niet samenwerken met andere christenen omdat ze zich daar ver boven verheven achten.

Ik ben het met je eens dat het WTG en de mormonen onbijbelse denkbeelden verkondigen. Maar, laten we nu eens naar onszelf kijken, daar hou je toch zoveel van, Willempie? Jij gelooft niet dat de Heilige Geest een Persoon is, ik geloof het wel, net zoals Derek Prince, maar ook vele anderen, ook in dit forum. Ik geloof dat Jezus God is, net zoals Kaasjeskruid dat gelooft, en vele anderen. Jij en ik kunnen niet beide gelijk hebben. Dat betekent dat of jij een onbijbels denkbeeld verkondigt, of ik. Heb je zelf een idee? En, door het zo te formuleren, verketter je toch het WTG en de mormonen. Overigens ben ik het NIET met je eens dat Jehovah's getuigen niet samenwerken of zich verheven achten. Integendeel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei WdG:

Je mag dit geloven, beste sjako, maar, is het dan ook de waarheid? Tja, wat de Joden geloven, lijkt me niet zo relevant. Ik geloof overigens wel dat het Joodse volk nog altijd Gods Volk is, en dat Hij een plan met de joden heeft, maar dat terzijde. Als je niet gelooft dat de Heilige Geest een Persoon is, kan je ook niet door de Persoon de Heilige Geest geleid worden, en dus geloof je niet in dezelfde God waar ik in geloof. Met alle respect voor de persoon sjako, maar je zit er echt naast.

Nee, ik zit er niet naast. Het Joodse volk heeft de basis gelegd. Het beeld van de Godheid hadden ze precies zoals Jezus dat ook had. 1kor 8:5en 6 is extreem duidelijk. 

Want ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde — en er zijn veel ‘goden’ en veel ‘heren’ —  6 in werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn ontstaan en voor wie wij bestaan. En er is één Heer, Jezus Christus, via wie alle dingen zijn ontstaan en via wie wij bestaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Nee, ik zit er niet naast. Het Joodse volk heeft de basis gelegd. Het beeld van de Godheid hadden ze precies zoals Jezus dat ook had. 1kor 8:5en 6 is extreem duidelijk. 

Want ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde — en er zijn veel ‘goden’ en veel ‘heren’ —  6 in werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn ontstaan en voor wie wij bestaan. En er is één Heer, Jezus Christus, via wie alle dingen zijn ontstaan en via wie wij bestaan

We kunnen een eindeloos welles nietes spelletje spelen, maar, dat lost niks op. Mee eens?

Jij ziet Jezus dus als een geschapen wezen. Klopt dat? Betekent dit dan ook dat Hij een soort engel was? Of een aartsengel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei WdG:

Ik ben het met je eens dat het WTG en de mormonen onbijbelse denkbeelden verkondigen. Maar, laten we nu eens naar onszelf kijken, daar hou je toch zoveel van, Willempie? Jij gelooft niet dat de Heilige Geest een Persoon is, ik geloof het wel, net zoals Derek Prince, maar ook vele anderen, ook in dit forum. Ik geloof dat Jezus God is, net zoals Kaasjeskruid dat gelooft, en vele anderen. Jij en ik kunnen niet beide gelijk hebben. Dat betekent dat of jij een onbijbels denkbeeld verkondigt, of ik. Heb je zelf een idee? En, door het zo te formuleren, verketter je toch het WTG en de mormonen. Overigens ben ik het NIET met je eens dat Jehovah's getuigen niet samenwerken of zich verheven achten. Integendeel!

Geloof(van Jezus Christus) en je gelijk willen hebben.

Werkt het zo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei antoon:

Thom het lijkt op een spelletje dat gespeeld wordt of gespeeld moet worden, ik laat ze begaan

Ja, ik ben daar ook een beetje bang voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei WdG:

En wat van jouw mededeling dat jij een wetenschapper bent?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid