Spring naar bijdragen
sjako

De Naam van God is onweerlegbaar Jehovah

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Desid:

Maar dat is niet het geval. Dat beweer je steeds, maar dat moet je eerst aantonen. Ik heb uitgelegd dat dit een grammaticale onmogelijkheid zou opleveren.

Heb je die YouTube reportage dan al gezien? Daar wordt het getoond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Je moet me maar op m’n woord geloven. Google maar eens. Anders heb ik een Statenvertaling in m’n boekenkast waarin het staat. 

Absurd!

Ik concludeer

dat je de titel niet kunt waarmaken (onweerlegbaar)

dat je de tegenargumenten niet kunt weerleggen

en

mijn tot 2x toe gestelde vraag negeert

Over and out!

bewerkt door Cybelle Hawke
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎13‎-‎4‎-‎2018 om 18:44 zei sjako:

De juiste uitspraak is Yehovah of Jehovah!

Op ‎14‎-‎4‎-‎2018 om 12:15 zei TTC:

Waarom zouden we zoveel belang hechten aan de naam van het onbenoembare? 

Ik dacht hetzelfde TTC nu ik alles zo teruglees.

Onenigheid(...) over iets wat niet te benoemen is. 

Toch is de Naam innerlijk te horen, maar dan met het hart. En dan moet de Onzienbare ook nog gezien worden volgens Open. 3:16  :)

''Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop..''

bewerkt door thom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cybelle Hawke:

Absurd!

4 uur geleden zei Desid:

En zou je dat tonen dan voor mij even uit willen spellen? Of kun je dat niet?

Mensen, houd het hier wat vriendelijk. Mogelijk blijkt de titel van het topic toch wat te vroeg juichend te zijn, maar dat kan gebeuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:

Jehovah’s Getuigen geloven net als de Joden dat er maar één God bestaat, JHWH. Jezus wordt Zijn Zoon genoemd omdat Jezus de eerste directe schepping door God is, hij wordt de eerstgeborene genoemd. Jezus is dus niet de Almachtige God. Alle andere schepselen zijn door bemiddeling door Jezus gemaakt. Spreuken 8:22 spreekt daarover. Wijsheid wordt hier gepersonifieerd en is gelijk aan Jezus geloven wij.

22 Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg,het eerste van zijn werken van lang geleden.

in vers 30 wordt Jezus de meesterwerker van God genoemd

30 toen was ik naast hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie hij bijzonder gesteld was, elke dag weer.Ik was altijd vrolijk bij hem.

Wij geloven dus niet in een drieëenheid. Wij geloven ook dat de Heilige Geest Gods werkzame kracht is die vanuit God gaat. Ik dacht dat de Joden dit ook zo geloven?

Jezus gaat wel namens God regeren over Gods Koninkrijk. Wij geloven dat de aarde weer een Paradijs wordt.

Maar jullie geloven ook dat de messias naar de wachttoren komt en jullie zullen regeren? 

bewerkt door nikie90

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei nikie90:

Ja het (getuigen) is naar mijn mening een andere joodse rip-off en afhankelijk van de romeinse Jezus en katholieke kanonnen. Maar jullie geloven ook dat de messias naar de wachttoren komt en jullie zullen regeren? Kijk daar vergaat alle logica alweer

Nee hoor, wij zijn Christelijk. We geloven dat Jezus de Messias is, die niet enkel voor de Joden naar deze wereld kwam, maar voor de hele wereld. We geloven in een tweede komst en dat dan het Messiaanse Koninkrijk van God zal aanbreken wat alle regeringen zal wegdoen (Daniël 2:44). Dan zal er overal op aarde vrede heersen. De Wachttoren heeft daar niks mee te maken, dat is een tijdschrift van ons.

Wij gaan niet regeren. Vanaf het moment dat Jezus Zijn leven heeft gegeven zijn er volgens Openbaring 144.000 uitverkorenen die mee gaan regeren samen met Jezus over het Koninkrijk. Zeg maar een soort ministers. Sommige Jehovah's Getuigen, maar ook andere gelovigen tijdens de hele geschiedenis zijn gezalfd. Het merendeel zullen dus geen Jehovah's Getuige zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

Ik dacht hetzelfde TTC nu ik alles zo teruglees. Onenigheid(...) over iets wat niet te benoemen is. Toch is de Naam innerlijk te horen, maar dan met het hart. En dan moet de Onzienbare ook nog gezien worden volgens Open. 3:16  :)''Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop..''

Misschien dat we straks ook een naam moeten verzinnen om vrede te beschrijven, over de inhoud gaat het hier al lang niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei sjako:

Nee hoor, wij zijn Christelijk. We geloven dat Jezus de Messias is, die niet enkel voor de Joden naar deze wereld kwam, maar voor de hele wereld. We geloven in een tweede komst en dat dan het Messiaanse Koninkrijk van God zal aanbreken wat alle regeringen zal wegdoen (Daniël 2:44). Dan zal er overal op aarde vrede heersen. De Wachttoren heeft daar niks mee te maken, dat is een tijdschrift van ons.

Wij gaan niet regeren. Vanaf het moment dat Jezus Zijn leven heeft gegeven zijn er volgens Openbaring 144.000 uitverkorenen die mee gaan regeren samen met Jezus over het Koninkrijk. Zeg maar een soort ministers. Sommige Jehovah's Getuigen, maar ook andere gelovigen tijdens de hele geschiedenis zijn gezalfd. Het merendeel zullen dus geen Jehovah's Getuige zijn. 

Ik moest even zoeken omdat ik een jaar of twee geleden een amerikaanse getuigen heb aangehoord. Maar dit komt natuurlijk omdat jullie vaak veranderen van mening. Maar een aantal jaar geleden geloofden jullie dus nog dat jullie religie de 144000 zijn in het NT of de religie van dit leiderschap. Dus ja zo kan je ook niet echt je religie discussieren omdat jullie nog draaiende zijn. Maar het maakt verder niet uit

bewerkt door nikie90

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden