Spring naar bijdragen
Mullog

Duiveluitdrijving in de 21e eeuw

Aanbevolen berichten

Wat jij er van vindt maak mij niet uit. Ik heb gezegd wat ik geloof en zo kinds eenvoudig is het. De realiteit is de realiteit. Ik ga er verder ook niks aan toevoegen. Accepteer dat.

Daarbij gaf ik het antwoord: "Het is zijn tijd geweest." Dat houdt in dat iemands levensopdracht er op zit en nu de volgende tijd begint. Hier op aarde oefenen we voor later. 

Waarom God dingen wel of niet doet, kunnen wij als simpele mensen nooit helemaal weten. Want wij zijn God niet. Jij weet toch ook niet altijd waarom jouw broer doet wat hij doet? Zo ben ik dus niet verantwoordelijk voor wat God doet. AIs je het weten wilt, moet je bidden. Dan kan God jou antwoorden, als Hij dat wil. Als Hij zwijgt, dan weet je dus hoe moeilijk het is om jouw vraag beantwoord te krijgen. Misschien antwoord Hij jou ook wel via de bijbel. Wie zal het zeggen.. Doe er moeite voor zou ik zeggen. Het komt je niet allemaal aanwaaien.

En ik heb een bloed hekel aan grammatica. Heb er nooit kaas van gegeten. Het verbeteren van mijn spelling vind ik intimiderend. Ik vind jou hoe dan ook intimiderend. Ik vertrouw jou dan ook niet.

bewerkt door Gaitema

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Gaitema:

Daarbij gaf ik het antwoord: "Het is zijn tijd geweest." Dat houdt in dat iemands levensopdracht er op zit en nu de volgende tijd begint. Hier op aarde oefenen we voor later

Fantastisch, maar het is geen antwoord op de vraag die ik stelde: "Het is ook een mooi wonder van Hem, hoe Hij mijn lichaam zo gemaakt heeft, dat het zal genezen via de natuurlijke weg".
Hoe rijm je dat met 45.000 doden aan kanker per jaar, alleen in Nederland?

35 minuten geleden zei Gaitema:

Jij weet toch ook niet altijd waarom jouw broer doet wat hij doet? Zo ben ik dus niet verantwoordelijk voor wat God doet

Toen ik dit las, schoot ineens het regeltje "ben ik mijn broeders hoeder?"  door het hoofd.

38 minuten geleden zei Gaitema:

En ik heb een bloed hekel aan grammatica. Heb er nooit kaas van gegeten. Het verbeteren van mijn spelling vind ik intimiderend. Ik vind jou hoe dan ook intimiderend. Ik vertrouw jou dan ook niet.

Als iets niet snapt, is dat nog geen reden om er bang voor te zijn. Zet je angst opzij en probeer het gewoon te begrijpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga het niet eens proberen. Het gaat prima zo.

Als je vindt dat ik jouw vraag niet beantwoord heb, dan moet ik je teleurstellen. Een ander antwoord heb ik niet. 

Bovendien weet ik uit ervaring dat discussies met een atheïst alleen maar gezeur oplevert. Ik begin er niet meer aan.

Maar denk ook eens na over wat je eigenlijk vraagt. Je vraagt mij feitelijk om mijn geloof dat God mijn lichaam geschapen heeft met al zijn genezende werkingen op te geven. Dat is onmogelijk.

Ik las het net in het boek "Zegen of Vloek" van Derek Prince:

Psalm 118:17

"Ik zal niet sterven, maar leven, en ik zal de daden des Heren vertellen". 

De uitleg: "Natuurlijk betekend dit niet 'Ik zal nooit sterven', maar alleen 'Ik zal niet sterven vóór de door God vastgestelde tijd". 

Met andere woorden: in ons geloof hebben we de overtuiging dat niemand zal sterven, voor de tijdstip dat God heeft vastgesteld. Daarom zei ik ook: "Het is zijn tijd geweest". En voor wie wel geneest van kanker, het zij door jouw lichaam (want dat kan wel degelijk- met de juiste voeding), het zij door gebedsgenezing of door een medische behandeling, diens tijd is het nog niet geweest.

God stelt vast wat het lichaam wel of niet geneest. Dat is voor ons een geloofsgegeven. Waarom Hij dat dan doet is jouw vraag, maar daarop geeft God nergens een helder en concreet antwoord. 

En volgens mij heb ik het al gezegd dat ik het niet wist. 

bewerkt door Gaitema

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn net tot de conclusie gekomen dat de duivel er de pest aan heeft, als we gaan lachen om het geen hij doet, om ons bang te maken. Hij druipt dan dus af. Dat is een mooie exorcisme in deze tijd 😃

Nog iets om te delen:

Een katholieke kameraad van me zag zo wel eens een demoon in zijn kamer. Hij vroeg dan aan die demoon of hij soms kwam voor de koffie, maar die zei dan niks. Een priester zei hem dat hij als hij hem zag de rozenkrans moest bidden. Dat deed hij in het vervolg, waarop de demoon niet terug kwam. 

Wat ik met de rozenkrans moet weet ik niet en ik kan me voorstellen dat sommigen denken dat mijn kameraad de weg kwijt is, maar ik vond het wel toepasselijk om hier te delen.

bewerkt door Gaitema

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Gaitema:

Nog iets om te delen:

Een katholieke kameraad van me zag zo wel eens een demoon in zijn kamer. Hij vroeg dan aan die demoon of hij soms kwam voor de koffie, maar die zei dan niks. 

Geweldig!! _:)_

bewerkt door Lobke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

We zijn net tot de conclusie gekomen dat de duivel er de pest aan heeft, als we gaan lachen om het geen hij doet, om ons bang te maken. Hij druipt dan dus af. Dat is een mooie exorcisme in deze tijd.

Ik kom tot een geheel tegenovergestelde conclusie, namelijk dat de duivel in zijn knuisten lacht om jullie reacties. Een dergelijke brutale en uitdagende houding speelt hem alleen maar in de kaart. Zelfs Michaël haalde het niet in zijn hoofd om zo brutaal uit de hoek te komen.

Maar Michaël, de archangel, toen hij met den duivel twistte, en handelde van het lichaam van Mozes, durfde geen oordeel van lastering tegen hem voortbrengen, maar zeide: De Heere bestraffe u! (Judas:9)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Van het ene uiterste naar het andere schieten getuigt van onbalans.

We hebben niet over demonen geoordeeld. Dus jouw tekst is niet op ons van toepassing. Ik ben voor de duvel niet bang.

bewerkt door Gaitema

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar wel beginnen te piepen als @Dat beloof ik je het vuur aan de schenen legt en uiteindelijk met de staart tussen de benen afdruipen en je verbergen achter hulpverlening...

Waar slaat dit op? 

Mijn hulpverlening raadt mij inderdaad af om met negatieve mensen als jou en hem om te gaan. Ze raden me aan alleen contact te zoeken met mensen die me positieve energie geven en mij niet leeg zuigen. 

Daarbij: ik heb hem 2 antwoorden op zijn vraag gegeven. Terwijl hij 1 antwoord vroeg.

1. Het is zijn tijd geweest

2. Ik weet het niet.

Ik ben geheel vrij te reageren zoals ik wil. Bovendien is het hier off topic.

Van jou weet ik niet anders dan dat jij altijd jouw oordeel klaar hebt over christenen. En dan vroom beginnen over dat we over de duivel niet mogen oordelen. Terwijl wij dat ook niet doen. 

Jij weet het altijd beter, dan wie dan ook en bespot vaak mensen die delen wat God in hun levens gedaan heeft. Juist "dat" is gevaarlijk.

Demonen lachen daar weer om.

Jij raakt dan heel erg gekwetst, als ik zeg dat dergelijke gedrag ook van die demonen zou kunnen komen. Maar jij mag natuurlijk wel over ons oordelen en lastertaal uitslaan. Je mag ons gerust intimideren. Je slaat en brult van je af, maar bent zelf niet kritiekbestendig. 

Ik zeg je, zo'n warm mens vind ik jou niet.

bewerkt door Gaitema

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid