Spring naar bijdragen

Duiveluitdrijving in de 21e eeuw


Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei Mullog:
2 uur geleden zei Gaitema:

De kranten koppen wel eens wat, maar het christelijke geloof is niet meer populair. Daar heeft de verlichting veel aan bijgedragen.

Dit klinkt als een soort van verwijt. Waarom is het christendom niet in staat geweest hier een weerwoord op te formuleren?

32 minuten geleden zei Gaitema:

Ik denk vanwege de onderlinge verdeeldheid. 

Moet het christendom dan niet hand in eigen boezem steken? Nu klinkt het een beetje als "we hebben de wedstrijd verloren omdat onze tegenstander het lef had om te scoren!".

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 328
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zal mijn best doen, maar volstrekt is een utopie. Vooruit met de Gait maar weer!

Ik heb er een bloed hekel aan als mensen gaan doen alsof ze het alleenrecht hebben om te spreken, omdat ze bijvoorbeeld het beste zijn in grammatica. Daarbij ben ik jouw moeilijke gedoe hoe dan ook za

Wat jij doet moet je zelf weten. Zolang je andere mensen maar niet afraadt naar de dokter te gaan bij klachten, iets wat je inderdaad gelukkig aangeeft niet te doen. Mijn bezwaar lag dan ook niet da

Posted Images

34 minuten geleden zei Mullog:

Moet het christendom dan niet hand in eigen boezem steken? Nu klinkt het een beetje als "we hebben de wedstrijd verloren omdat onze tegenstander het lef had om te scoren!".

 

Alles ligt bij de christenen zelf. Ze hebben de verdeeldheid uitgevonden en de verlichting. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei HJW:

Ik zou je dringend adviseren naar de fysiotherapeut te gaan.

Daar loop ik al. Het duurt volgens haar hooguit 6 weken. Dan ben ik genezen ?

24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Geduld is een schone zaak.

?

God heeft ook veel geduld. Het is ook een mooi wonder van Hem, hoe Hij mijn lichaam zo gemaakt heeft, dat het zal genezen via de natuurlijke weg, én ook in de natuurlijke weg is Hij aan het werk. Hobble Frank heeft daarin wel gelijk, ons bestaan is al een wonder op zich. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Gaitema:

 Het is ook een mooi wonder van Hem, hoe Hij mijn lichaam zo gemaakt heeft, dat het zal genezen via de natuurlijke weg, én ook in de natuurlijke weg is Hij aan het werk. Hobble Frank heeft daarin wel gelijk, ons bestaan is al een wonder op zich. ?

Tijd om weer eens  iemand met 2 benen op de grond te zetten.

Jaarlijks sterven in ons land 45.000 mensen aan kanker. Om de 11 a 12 minuten eentje. Het is een enorme klap in het gezicht van die mensen (en hun familie/ vrienden), en getuigt van een onbegrensd egoisme, om  dan te zeggen "een mooi wonder hoe hij mijn lichaam zo heeft gemaakt dat het zal genezen via natuurlijke weg".

Ik wens je sterkte met je rug en hoop dat je fysiotherapeut het helemaal goed kan maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Gaitema:

God heeft ook veel geduld. Het is ook een mooi wonder van Hem, hoe Hij mijn lichaam zo gemaakt heeft, dat het zal genezen via de natuurlijke weg, én ook in de natuurlijke weg is Hij aan het werk. Hobble Frank heeft daarin wel gelijk, ons bestaan is al een wonder op zich. ?

Mijn rug heeft zijn beste tijd gehad en is gauw overbelast. Ik weet wat het is om het bed niet uit te kunnen anders dan rollend en fysio te krijgen voor dergelijke problematiek. Ondanks dat deze aandoening nooit meer geheel zal verdwijnen, ben ik niet minder enthousiast over God geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Tijd om weer eens  iemand met 2 benen op de grond te zetten.

Jaarlijks sterven in ons land 45.000 mensen aan kanker. Om de 11 a 12 minuten eentje. Het is een enorme klap in het gezicht van die mensen (en hun familie/ vrienden), en getuigt van een onbegrensd egoisme, om  dan te zeggen "een mooi wonder hoe hij mijn lichaam zo heeft gemaakt dat het zal genezen via natuurlijke weg".

Ik wens je sterkte met je rug en hoop dat je fysiotherapeut het helemaal goed kan maken.

Als de kankerpatiënt gelovig is, zoals een tante van me, dan ziet ze uit naar de Heer en de hemel. De Schepper zal ze danken voor al het goede. Het geloof haalt veel angst voor het sterven weg. Tenzij je geloof angst aan jaagt voor de hel en verdoemenis vanuit de leer der uitverkiezing. In dat geval moet wel een religieuze demoon het zwijgen opgelegd worden. 

55 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn rug heeft zijn beste tijd gehad en is gauw overbelast. Ik weet wat het is om het bed niet uit te kunnen anders dan rollend en fysio te krijgen voor dergelijke problematiek. Ondanks dat deze aandoening nooit meer geheel zal verdwijnen, ben ik niet minder enthousiast over God geworden.

Mooi ☺️. Sterkte!

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

Als de kankerpatiënt gelovig is, zoals een tante van me, dan ziet ze uit naar de Heer en de hemel. De Schepper zal ze danken voor al het goede. Het geloof haalt veel angst voor het sterven weg. Tenzij je geloof angst aan jaagt voor de hel en verdoemenis vanuit de leer der uitverkiezing. In dat geval moet wel een religieuze demoon het zwijgen opgelegd worden. 

Hartstikke mooi als mensen hoop putten uit hun geloof, helaas is dat wel een ontwijkende opmerking.
Het heeft niets te maken met mijn commentaar op jouw opmerking
"Het is ook een mooi wonder van Hem, hoe Hij mijn lichaam zo gemaakt heeft, dat het zal genezen via de natuurlijke weg".
Hoe rijm je dat met 45.000 doden per jaar, alleen in Nederland?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hartstikke mooi als mensen hoop putten uit hun geloof, helaas is dat wel een ontwijkende opmerking.
Het heeft niets te maken met mijn commentaar op jouw opmerking
"Het is ook een mooi wonder van Hem, hoe Hij mijn lichaam zo gemaakt heeft, dat het zal genezen via de natuurlijke weg".
Hoe rijm je dat met 45.000 doden per jaar, alleen in Nederland?

 

 

Als je gelooft in God, dan is dat een onontkoombare vraag. Als je gelooft dat God je gemaakt heeft, dan geloof je ook dat door Hem jouw lichaam zichzelf van veel door Zijn Kracht kan herstellen. Wat is daar dan het antwoord op? Een goede vraag. Er zijn zo veel antwoorden mogelijk. Een vraag is ook waarom iemand kanker kreeg. Is het door te leven in een grote stad met veel luchtvervuiling? Is het door het roken? Is het je aanleg? Komt het door jouw eetpatroon? Is het doordat groenten bespoten worden? Is het om psychisch lijden? Is het vanwege een kerncentrale? En dan de vraag of God daar iets aan kan doen. Hoe machtig is God om er iets aan te kunnen doen? 

Daarbij, waarom is kanker nu doodsoorzaak nummer 1 onder mannen, terwijl het in de middeleeuwen amper bestond?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Een goede vraag. Er zijn zo veel antwoorden mogelijk.

Wel, dan zou ik graag 1 goed antwoord daarop hebben, in plaats van 15 willekeurige andere vragen die je over kanker zou kunnen stellen.

5 minuten geleden zei WdG:

Tweede wet van de thermodynamica

En dan wel graag een zinnig antwoord, in plaats van een losse, nietszeggende kreet die geen enkele relatie heeft met de gestelde vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema in de middeleeuwen stierven mensen vaak al vrij jong aan allerlei ziektes. Er waren nog geen vaccinaties, geen antibiotica. De vrouwen stierven zelfs aan kraamvrouwenkoorts of op de brandstapel als ze anders was dan anderen. 

Dus geen kanker -geen idee- ziektes kunnen te maken hebben met slechte eet/leefgewoontes of genetisch bepaald zijn. Soms weten we het niet en wanneer je dan ziek wordt is het erge pech. Gelovigen, anders gelovigen niet gelovigen er is geen onderscheid. Inderdaad gelovigen kunnen troost en kracht halen uit geloof/gebed, ik ken ook genoeg mensen die dat ervoeren. 

Net als Paulus een "doorn in het vlees'' had maar toch zei; Uw genade is mij genoeg. Het stond op de rouwkaart van mijn vader, die in één dag stekeblind werd. Hij heeft veel en intens gebeden, maar acceptatie en overgave werd zijn grootste troost. Uw genade is mij genoeg. ik meen dat Kaasjeskruid dit ook ergens schreef.

Christen of atheïst een ziekte kan ons allemaal overkomen. Ik zie wel een onderscheid in waar we wonen; wij hebben het geluk in het rijke westen te wonen. We worden eerder ziek door onze overdaad dan door ondervoeding. Ook niet door bombardementen.

 

 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Lobke:

@Gaitema in de middeleeuwen stierven mensen vaak al vrij jong aan allerlei ziektes. Er waren nog geen vaccinaties, geen antibiotica. De vrouwen stierven zelfs aan kraamvrouwenkoorts of op de brandstapel als ze anders was dan anderen. 

Dus geen kanker -geen idee- ziektes kunnen te maken hebben met slechte eet/leefgewoontes of genetisch bepaald zijn. Soms weten we het niet en wanneer je dan ziek wordt is het erge pech. Gelovigen, anders gelovigen niet gelovigen er is geen onderscheid. Inderdaad gelovigen kunnen troost en kracht halen uit geloof/gebed, ik ken ook genoeg mensen die dat ervoeren. 

Net als Paulus een "doorn in het vlees'' had maar toch zei; Uw genade is mij genoeg. Het stond op de rouwkaart van mijn vader, die in één dag stekeblind werd. Hij heeft veel en intens gebeden, maar acceptatie en overgave werd zijn grootste troost. Uw genade is mij genoeg. ik meen dat Kaasjeskruid dit ook ergens schreef.

Christen of atheïst een ziekte kan ons allemaal overkomen. Ik zie wel een onderscheid in waar we wonen; wij hebben het geluk in het rijke westen te wonen. We worden eerder ziek door onze overdaad dan door ondervoeding.

 

Ik wil er ook geen concreet antwoord op geven. Hier in Veenendaal worden merkwaardig veel mensen ziek die rondom een zeer vervuilende fabriek wonen, die zich niet aan de regels houdt en tot op een zekere hoogte gedoogd wordt door de gemeente. Daar in die buurt worden we door vrienden die er zelf gewoond hebben sterk afgeraden er te gaan wonen. 

12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wel, dan zou ik graag 1 goed antwoord daarop hebben, in plaats van 15 willekeurige andere vragen die je over kanker zou kunnen stellen.

Het is zijn tijd geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het antwoord is iig nooit omdat God het niet kan verhelpen.

3 uur geleden zei Gaitema:

In zekere zin is dat zo.

uiteraard, want mijn opmerking was:

De stelling "Het is ook een mooi wonder van Hem, hoe Hij mijn lichaam zo gemaakt heeft, dat het zal genezen via de natuurlijke weg", hoe rijm je dat met 45.000 kanker doden per jaar, alleen in Nederland?

Dan gaqt @Gaitema er dus van uit dat God het wel kan genezen. Dan zou je jezelf toch moeten afvragen waarom hij dat bij kanker, de belangrijkste doodsoorzaak in Nederland, niet doet. Maar goed, als ik dat vraag dan is het antwoord

4 uur geleden zei Gaitema:

Het is zijn tijd geweest.

Nietszeggend dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid