Spring naar bijdragen

Duiveluitdrijving in de 21e eeuw


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 328
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zal mijn best doen, maar volstrekt is een utopie. Vooruit met de Gait maar weer!

Ik heb er een bloed hekel aan als mensen gaan doen alsof ze het alleenrecht hebben om te spreken, omdat ze bijvoorbeeld het beste zijn in grammatica. Daarbij ben ik jouw moeilijke gedoe hoe dan ook za

Wat jij doet moet je zelf weten. Zolang je andere mensen maar niet afraadt naar de dokter te gaan bij klachten, iets wat je inderdaad gelukkig aangeeft niet te doen. Mijn bezwaar lag dan ook niet da

Posted Images

14 minuten geleden zei Gaitema:

Eén zekerheid hebben we allemaal hier op aarde. Op een dag zullen we allemaal sterven. 

Dat is waar. George Washington is overleden in 1799. Hij is nu nog steeds dood en Willem van Oranje is in 1584 overleden. Ook hij is nog steeds dood. We leven maar kort, misschien 130 jaar, sommigen misschien ruim 900 jaar, maar, hoe je het ook wendt of keert, ieder mens is de meeste tijd dood, en juist daarom is het best interessant en belangrijk te ontdekken waar we de dood door zullen brengen. Ik weet het al. Jij ook!

9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

In welk opzicht?

Niets en veel.

10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

In welk opzicht?

Correctie: ik koppelde twee citaten aan elkaar. "Dat beloof ik" zei niets, jij veel, groot verschil.

Goed, we hebben het natuurlijk over duiveluitdrijving, ofwel uitdrijving van demonen. Belangrijk is om te zien dat we te maken hebben met personen. Derek Prince ontdekte dat hij werd lastig gevallen door een demon. Zijn depressie was een demon, niet een gewone depressie. Hoe hij bevrijd werd legt hij uit. Demonen kunnen ons gedachtenleven beinvloeden, ook als het om genezing gaat. De video duurt slechts een kwartier, maar zeker de moeite waard!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooit had ik een hele heldere droom. Ik droomde over mijn kleine teen die ik toen gekneusd had. Ik had hem immers tegen een deur gestoten en al een tijdje last van. Ik droomde dat hij groot, dik en zwart was geworden. Ik schrok daarop wakker en gooide de deken van mijn bed af en keek snel naar mijn teen! Ik zag dat er niks aan de hand was, dat het volledig genezen was. Ik dacht: "hoera! Een wonder! God wilde me laten zien dat Hij mijn teen genezen heeft!" Waarop ik dacht: "nee, wacht eens. Het is heel normaal dat in de loop der dagen een kneuzing over gaat. Dat geneest altijd vanzelf!" Waarop ik weer dacht: "nee, het is wel een wonder, want God heeft mijn teen zo gemaakt dat het kan herstellen van een kneuzing. Het is net zo goed Gods werk dat mijn kleine teen genezen is!"

Demonen. Ze hebben de grootste invloed, als ze je er van weten te overtuigen, dat God helemaal niks doet. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei WdG:

Dat is waar. George Washington is overleden in 1799. Hij is nu nog steeds dood en Willem van Oranje is in 1584 overleden. Ook hij is nog steeds dood. We leven maar kort, misschien 130 jaar, sommigen misschien ruim 900 jaar, maar, hoe je het ook wendt of keert, ieder mens is de meeste tijd dood, en juist daarom is het best interessant en belangrijk te ontdekken waar we de dood door zullen brengen. Ik weet het al. Jij ook!

 

 

Ik weet het ook!

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Gaitema:

Eén zekerheid hebben we allemaal hier op aarde. Op een dag zullen we allemaal sterven. 

De grote vraag is, wat dan.. blijven we in de dood hangen of leven we verder?

Voordat je aan vragen gaat beginnen waarvan je denkt dat ze groot zijn, eerst eens de kleine afmaken. 45000 doden per jaar in Nederland aan kanker, terwijl ze een lichaam hebben gekregen dat zichzelf kan beter maken. Hoe rijm je dat met elkaar ?

Als je daar geen antwoord op weet, hoef je ook niet de vraag te beginnen waarvan jij denk dat hij groot is.

12 uur geleden zei Gaitema:

Ooit had ik een hele heldere droom. Ik droomde over mijn kleine teen die ik toen gekneusd had. Ik had hem immers tegen een deur gestoten en al een tijdje last van. Ik droomde dat hij groot, dik en zwart was geworden. Ik schrok daarop wakker en gooide de deken van mijn bed af en keek snel naar mijn teen! Ik zag dat er niks aan de hand was, dat het volledig genezen was. Ik dacht: "hoera! Een wonder! God wilde me laten zien dat Hij mijn teen genezen heeft!" Waarop ik dacht: "nee, wacht eens. Het is heel normaal dat in de loop der dagen een kneuzing over gaat. Dat geneest altijd vanzelf!" Waarop ik weer dacht: "nee, het is wel een wonder, want God heeft mijn teen zo gemaakt dat het kan herstellen van een kneuzing. Het is net zo goed Gods werk dat mijn kleine teen genezen is!"

Welaan, waarom werkt dat wel met een kneuzing en niet met kanker ?

Citaat

How demons can cause negative thinking

Weer een filmpje. Al na 10 seconden zie ik dat het onzin is.
“MIJN beschrijving van duivels is: personen zonder lichaam. Het is erg belangrijk om te realiseren dat het bij demonen gaat om personen zonder lichaam”.
Ik heb toch altijd gedacht dat christenen er van uitgaan dat duivels gevallen engelen zijn.
Dus geen 'personen zonder lichaam'.
Daarnaast houdt deze persoonlijke visie van deze man in, dat iedere gestorvene verandert in een duivel, want het is een persoon zonder lichaam.
Zijn uitleg die daarna komt is op de keper beschouwd, onzin.
Hij heeft ergens last van, roept om God, maar niets gebeurde.
Vervolgens leest hij een tekst waarbij de conclusie trekt dat zijn probleem niet in zichzelf zit, maar dat het een ander persoon is die in hem zit. (volgens de normale geneeskunde is de man op dit moment schizofreen).
Vervolgens leest hij een tekst, waarin staat, als je ergens last van hebt, roep om god en hij zal je verlossen.
Dat deed hij, en als een hemelse stofzuiger werd het ding uit hem gezogen.

Einde? Nee, het verhaal klopt niet, want als de tekst op grond waarvan de stofzuiger in werking trad, écht klopt, dan had die stofzuiger in het begin al gewerkt, maar dat deed hij  niet.

"In the early years of my ministry I suffered from intense depression. That would come over me, rest upon me like a dark cloud and shut me in. I did everuting: I prayed, I knew the scriptures, but the more I prayed and vasted, the worse it got."
M.a.w: wat de man ook deed, het werd alleen maar erger. En 20 seconden later vertelt hij ijskoud dat toen hij om God riep, die hem verloste. Intern tegenstrijdiger kan een speech niet zijn. Onzin dus. 

Maar ja, de ervaring leert helaas dat veel mensen hier youtube filmpjes kritiekloos slikken.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat beloof ik: ik heb jou 1 antwoord gegeven. Dat was mijn antwoord. Wat jij geloofd moet je helemaal zelf weten. Mijn geloof wordt er niet anders van. Voor mij is jouw vraag ook niet relevant. 

Gebedsgenezing is trouwens ook dat God het lichaam laat genezen en juist kankergenezingen komen bij Gebedsgenezingen geregeld voor. Ook trouwens door verse onbespoten groenten van het land te gaan eten "in sommige gevallen". Eten van zonnebloempitten wil ook wel eens helpen. Zo genas mijn schoonmoeder van een tumor. 

Veel kanker komt van ongezond eten (en roken) en gezond eten gaat de strijd tegen kanker juist aan. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hobble-Frank:

't Is een inkoppertje maar ik denk dat het wegpitten waren. Daar vallen demonen namelijk van in slaap.

Het is opzich een goede vraag om je af te vragen of demonen ook achter ziektes actief kunnen zijn. Daar heb ik geen verstand van. Maar wat ik wel meermalen heb gelezen en dus ook uit de familie mee kreeg, dat groentemixen drinken en gezonde groenten eten veel kanker voorkomt en zelfs afbreekt. 

artsen raden naast een chemocuur ook altijd aan om er bij heel goed en gezond te eten. 

Het is trouwens ook een goede vraag welke geesten er achter veel humor zit. Zou de Heilige Geest iemand belachelijk maken? ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Het is opzich een goede vraag om je af te vragen of demonen ook achter ziektes actief kunnen zijn.

Reken daar maar op. Afgezien van de doorn in het vlees van Paulus, blijkt dit bv ook uit:

En ziet, er was een vrouw, die een geest der krankheid achttien jaren lang gehad had, en zij was samengebogen, en kon zich ganselijk niet oprichten. (Luk.13:11)

7 minuten geleden zei Gaitema:

Het is trouwens ook een goede vraag welke geesten er achter veel humor zit. Zou de Heilige Geest iemand belachelijk maken? ? 

Bijtende spot, ofwel sarcasme, kent vele gedaanten. Waarvan er zich een aantal op subtiele wijze laten gelden op dit forum!

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Dat beloof ik: ik heb jou 1 antwoord gegeven. Dat was mijn antwoord. Wat jij geloofd moet je helemaal zelf weten. Mijn geloof wordt er niet anders van. Voor mij is jouw vraag ook niet relevant. 

Gebedsgenezing is trouwens ook dat God het lichaam laat genezen en juist kankergenezingen komen bij Gebedsgenezingen geregeld voor. Ook trouwens door verse onbespoten groenten van het land te gaan eten "in sommige gevallen". Eten van zonnebloempitten wil ook wel eens helpen. Zo genas mijn schoonmoeder van een tumor. 

Veel kanker komt van ongezond eten (en roken) en gezond eten gaat de strijd tegen kanker juist aan. 

Kennelijk vind je mijn vraag toch wel relevant, want je probeert toch er iets over te zeggen nadat je stelt dat je de vraag niet relevant vind.

De paar gevallen van 'gebedsgenezing van kanker' zijn discutabel. Dat is de dood van 45.000 mensen per jaar aan kanker niet. En ik vroeg je hoe je dat rijmt met je bewering dat het menselijk lichaam zodanig is gemaakt dat het zichzelf kan genezen.  Het antwoord dat je daarop gaf was "Het is zijn tijd geweest". Inhoudelijk is dat natuurlijk geen antwoord. Wat het er toe doet wat ik geloof, ontgaat mij eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Gaitema:

Het is trouwens ook een goede vraag welke geesten er achter veel humor zit. Zou de Heilige Geest iemand belachelijk maken? ? 

Seneca zei ooit: "Wie met zichzelf kan lachen is nooit belachelijk". Een beetje zelfspot kan geen kwaad. Maar ik geef toe, het was een flauw grapje van mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hobble-Frank:

Seneca zei ooit: "Wie met zichzelf kan lachen is nooit belachelijk". Een beetje zelfspot kan geen kwaad. Maar ik geef toe, het was een flauw grapje van mij.

Okido ?

56 minuten geleden zei Lobke:

Van mij ook, maar niet om je belachelijk te maken Gaitema. 

Prima ?

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Kennelijk vind je mijn vraag toch wel relevant, want je probeert toch er iets over te zeggen nadat je stelt dat je de vraag niet relevant vind.

De paar gevallen van 'gebedsgenezing van kanker' zijn discutabel. Dat is de dood van 45.000 mensen per jaar aan kanker niet. En ik vroeg je hoe je dat rijmt met je bewering dat het menselijk lichaam zodanig is gemaakt dat het zichzelf kan genezen.  Het antwoord dat je daarop gaf was "Het is zijn tijd geweest". Inhoudelijk is dat natuurlijk geen antwoord. Wat het er toe doet wat ik geloof, ontgaat mij eigenlijk.

Dat is waarschijnlijk jouw probleem

 Jij snapt God niet. 

Nou, ik ben ook niet bij machte uit te leggen waarom Hij handeld, zoals Hij handeld. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-5-2018 om 18:35 zei WdG:

Dat is waar. George Washington is overleden in 1799. Hij is nu nog steeds dood en Willem van Oranje is in 1584 overleden. Ook hij is nog steeds dood. We leven maar kort, misschien 130 jaar, sommigen misschien ruim 900 jaar, maar, hoe je het ook wendt of keert, ieder mens is de meeste tijd dood, en juist daarom is het best interessant en belangrijk te ontdekken waar we de dood door zullen brengen. Ik weet het al. Jij ook!

Niets en veel.

Correctie: ik koppelde twee citaten aan elkaar. "Dat beloof ik" zei niets, jij veel, groot verschil.

Goed, we hebben het natuurlijk over duiveluitdrijving, ofwel uitdrijving van demonen. Belangrijk is om te zien dat we te maken hebben met personen. Derek Prince ontdekte dat hij werd lastig gevallen door een demon. Zijn depressie was een demon, niet een gewone depressie. Hoe hij bevrijd werd legt hij uit. Demonen kunnen ons gedachtenleven beinvloeden, ook als het om genezing gaat. De video duurt slechts een kwartier, maar zeker de moeite waard!

 

Voordat er weer mensen zijn die zich geroepen voelen kritiek te leveren vermeld ik maar dat geen mens hier volmaakt is en op iedereen kritiek valt te leveren. Dat is het gemakkelijkste en tegelijkertijd het meeste destructieve wat je kunt doen. Niet doen dus! Ik ken Derek Prince als een integere, nederige en trouwe Bijbelleraar. Ik heb hem nog mogen meemaken in Afrika. Hij was een man met ontzettend veel kennis, ervaring en toewijding. Het bovenstaande filmpje had ik al eerder gezien en het was voor mij een openbaring. Het heeft mij persoonlijk geholpen en bevrijd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Ik ken Derek Prince als een integere, nederige en trouwe Bijbelleraar. Ik heb hem nog mogen meemaken in Afrika. Hij was een man met ontzettend veel kennis, ervaring en toewijding.

Ik ken Derek Prince als iemand die anderen bind door angst. Constante angst voor vloeken en bedreigingen van kwade geestelijke oorzaken en effecten. Een man met een paganistisch wereldbeeld dat getuigt van een weinig tot geen vertrouwen in het verlossende werk van Jezus aan het kruis. De sjamaan is helaas weer terug in de kerk. Er moet blijkbaar meer gedaan worden dan Jezus heeft gedaan en dat maakt zijn doctrine een vals systeem waardoor iedereen denkt op de een of andere manier onder een vloek te staan en er door te lijden. Wij hoeven niet meer te doen dan vertrouwen op het werk van Jezus en er niets aan toe te voegen.

http://cicministry.org/commentary/issue109.htm

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ken Derek Prince als iemand die anderen bind door angst. Constante angst voor vloeken en bedreigingen van kwade geestelijke oorzaken en effecten. Een man met een paganistisch wereldbeeld dat getuigt van een weinig tot geen vertrouwen in het verlossende werk van Jezus aan het kruis. De sjamaan is helaas weer terug in de kerk. Er moet blijkbaar meer gedaan worden dan Jezus heeft gedaan en dat maakt zijn doctrine een vals systeem waardoor iedereen denkt op de een of andere manier onder een vloek te staan en er door te lijden. Wij hoeven niet meer te doen dan vertrouwen op het werk van Jezus en er niets aan toe te voegen.

http://cicministry.org/commentary/issue109.htm

We hebben niet te strijden tegen vlees en bloed. Het (her)kennen van de vijand en zijn listen kan enorm helpen in onze strijd hier in deze wereld.

Zojuist zei Willempie:

Wij hoeven niet meer te doen dan vertrouwen op het werk van Jezus en er niets aan toe te voegen.

Niettemin zitten we volop in een oorlog en dienen we in ieder geval wel staande te blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

We hebben niet te strijden tegen vlees en bloed. Het (her)kennen van de vijand en zijn listen kan enorm helpen in onze strijd hier in deze wereld.

Niettemin zitten we volop in een oorlog en dienen we in ieder geval wel staande te blijven.

Kijk.......en dat vind ik dan weer een loodzware last. Herkennen van de vijand, zijn listen, zitten volop in een oorlog.

Dat klinkt erg loodzwaar.

Volgens mij is er helemaal geen vijand, zijn er geen listen en is er geen oorlog.

Het zou voor jou een bevrijding zijn als je daar uit zou kunnen stappen.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei HJW:

Kijk.......en dat vind ik dan weer een loodzware last. Herkennen van de vijand, zijn listen, zitten volop in een oorlog.

Dat klinkt erg loodzwaar.

Volgens mij is er helemaal geen vijand, zijn er geen listen en is er geen oorlog.

Het zou voor jou een bevrijding zijn als je daar uit zou kunnen stappen.

De gemakkelijkste weg kiezen? Nee, ik voer de strijd vol hoop en blijdschap omdat ik er van ben overtuigd aan de winnende kant te staan. Bovendien kan ik niet anders meer. Er is voor mij geen alternatief. Het is niet gemakkelijk maar wel bevredigend en het is ronduit geweldig steeds weer God's hulp en troost te ervaren. Zelfs als Hij mij tuchtigt ben ik blij omdat dit aan mij bevestigt dat ik Zijn kind ben. :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

De gemakkelijkste weg kiezen? Nee, ik voer de strijd vol hoop en blijdschap omdat ik er van ben overtuigd aan de winnende kant te staan.

Ik voer een strijd vanuit de overwinning, niet voor de overwinning, omdat we al meer dan overwinnaars zijn. Er is dus wel degelijk een strijd gaande, dat ben ik met je eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Ik allebei.

 

Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem

We hebben dus al gewonnen, en vanuit die overwinning mogen we strijden, ofwel opeisen waar Jezus voor gestreden heeft! De duivel heeft geen enkel recht meer!

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Willempie:

De gemakkelijkste weg kiezen? Nee, ik voer de strijd vol hoop en blijdschap 

De boeddhist zou ook tegen jou kunnen zeggen als jij aangeeft dat jij ze wilt bevrijden van het zelf moeten doen: de gemakkelijkste weg kiezen ? Nee, ik voer de strijd vol hoop en blijdschap.

Dat wat jij loodzwaar vindt, hoeft een ander niet loodzwaar te vinden en andersom.

Jij hoeft de boeddhisten dus niet te bevrijden, net zoals jijzelf niet bevrijd wilt worden van jouw strijd. Daar is dus geen verschil tussen.

15 minuten geleden zei Willempie:

Ik allebei.

Ik voer helemaal geen strijd, ik vecht niet tegen windmolens.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid