Spring naar bijdragen

Liefde en rechtvaardigheid, wat hebben ze met elkaar te maken?


Aanbevolen berichten

Tijdens een gesprek met @nikie90 in het topic van Thoms overwegingen kwamen we op het onderwerp liefde en rechtvaardigheid. @nikie90 heeft het Joodse geloof en gaf aan dat de rechtvaardigheid van God een belangrijk thema is in Gods woord. Hier ben ik het helemaal mee eens. Jezus en Paulus geven echter aan dat liefde het belangrijkste is. Wat is de link tussen deze twee belangrijke onderwerpen. Hoe beleeft een Joodse gelovige dit en welke rol speelt de Messias in de rechtvaardiging van Gods naam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er bestaat ook zoiets als liefde voor rechtvaardigheid. En haat tegen onrecht. Misschien wordt er in een aantal christelijke kringen wel eens teveel de nadruk gelegd op liefde zonder rechtvaardigheid.

Wegkijken ben ik het ook niet mee eens, echter wat je nu ventileert is OT denken. We hebben nu als voorbeeld de barmhartige Samaritaan, deze werd niet boos maar ontfermde zich. Oog om oog kan hard uit

Nee hoor, de mens is nog steeds naar Gods beeld gemaakt. Kijk maar naar 1 Kor 11:7 Een man moet zijn hoofd niet bedekt hebben, omdat hij Gods beeld en heerlijkheid is..... Met de laatste Adam wor

Rechtvaardigheid en liefde lijken soms in tegenspraak met elkaar. Duidelijk is dat God rechtvaardig is omdat Hij heilig is. Duidelijk is dan ook dat God de maatstaf is voor rechtvaardigheid. Wanneer is een mens rechtvaardig? Dat zijn mensen die onberispelijk wandelen met God en Zijn geboden en wettelijke vereisten zoals je dat kan zien in Lukas 1:6. Maar mensen kunnen nooit volmaakt rechtvaardig zijn. Daarvoor was een zoenoffer nodig dat alleen een volmaakt mens kon brengen. Gods Zoon is zelf naar de aarde gekomen om dit zoenoffer te brengen. Hoe mooi!

Gods rechtvaardigheid veranderd ook niet. Daarom wordt God ook wel de Rots genoemd. In Deuteronomium 32:4 wordt Hij de Rots genoemd en dat al Zijn wegen rechtvaardigheid zijn. Een God van trouw (liefde), onder onrecht (liefde) rechtvaardig en oprecht is Hij.

Job verklaart in Job 34:10 het is ondenkbaar dat de ware God slechte dingen doet, dat de Almachtige onrecht doet. Kan ook niet want God IS liefde.

Als Israël het verkeerde pad opging bracht Zijn liefde Hem ertoe profeten te sturen om te waarschuwen. 

Hij is benaderbaar en Hij luistert. Hij wilde Nineve vernietigen, maar door verandering van de mensen daar na een waarschuwing bedacht Hij zich en deed het niet. 

Toen Hij Kaïn wegstuurde nadat hij zijn broer Abel had gedood zorgde Hij er wel voor dat hem niks overkwam. Hij bleef dus onder bescherming van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er bestaat ook zoiets als liefde voor rechtvaardigheid. En haat tegen onrecht. Misschien wordt er in een aantal christelijke kringen wel eens teveel de nadruk gelegd op liefde zonder rechtvaardigheid. Indien dat zo zou zijn kan ik me goed voorstellen dat joodse gelovigen daar wat vreemd tegenaan kijken. En dan ben ik het me ze eens. Dan mogen christenen best wel eens wat bozer worden over onrecht i.p.v. er weg van te kijken. Ik vul nu een hoop in maar mogelijk is dit wat er door @nikie90 wordt bedoeld. De Bijbelse profeten konden ontzettend boos worden. Ze waren niet altijd zo lief. En God kan zo vertoornd raken dat hij hele gebieden en massa's mensen vernietigt, uit liefde voor rechtvaardigheid en haat tegen onrecht, zou je kunnen zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Er bestaat ook zoiets als liefde voor rechtvaardigheid. En haat tegen onrecht. Misschien wordt er in een aantal christelijke kringen wel eens teveel de nadruk gelegd op liefde zonder rechtvaardigheid. Indien dat zo zou zijn kan ik me goed voorstellen dat joodse gelovigen daar wat vreemd tegenaan kijken. En dan ben ik het me ze eens. Dan mogen christenen best wel eens wat bozer worden over onrecht i.p.v. er weg van te kijken. Ik vul nu een hoop in maar mogelijk is dit wat er door @nikie90 wordt bedoeld. De Bijbelse profeten konden ontzettend boos worden. Ze waren niet altijd zo lief. En God kan zo vertoornd raken dat hij hele gebieden en massa's mensen vernietigt, uit liefde voor rechtvaardigheid en haat tegen onrecht, zou je kunnen zeggen.

Daarom vind ik het ook zo leuk en leerzaam om van een Joodse gelovige te horen hoe hij hier over denkt. Joden leggen veel meer de nadruk op rechtvaardigheid. Christenen leggen de nadruk weer op liefde. Maar het één kan niet zonder het ander. Het is niet zo dat alles zomaar onder de mantel der liefde gedaan wordt. God veranderd niet, dus vind Hij rechtvaardigheid in mijn ogen net zo belangrijk. Het is denk ik een onderwerp waar een heleboel mensen mee zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:

Indien dat zo zou zijn kan ik me goed voorstellen dat joodse gelovigen daar wat vreemd tegenaan kijken. En dan ben ik het me ze eens. Dan mogen christenen best wel eens wat bozer worden over onrecht i.p.v. er weg van te kijken.

Wegkijken ben ik het ook niet mee eens, echter wat je nu ventileert is OT denken. We hebben nu als voorbeeld de barmhartige Samaritaan, deze werd niet boos maar ontfermde zich. Oog om oog kan hard uitpakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wegkijken ben ik het ook niet mee eens, echter wat je nu ventileert is OT denken. We hebben nu als voorbeeld de barmhartige Samaritaan, deze werd niet boos maar ontfermde zich. Oog om oog kan hard uitpakken.

We leven nog steeds in een oog om oog samenleving, zo werkt het rechtssysteem eenmaal - doe je iets verkeerd krijg je een straf opgelegd. In Matthijs 5:38 wordt ook niet daartegenin gegaan maar alleen hoe ermee om te gaan (je andere wang aanbieden). Andermaal Thora zegt bijvoorbeeld dat als jij in je boosheid iemand zijn tand eruit slaat dat je hem voor de rest niks anders qua straf opzegt of najaagt op te zeggen, maar de actie van je boosheid is de, zijn, rechtvaardiging; maar in deze vorm hebben we het eerder over losse wet(ten) en het gerecht in het algemeen niet gerechtigheid als karaktereigenschap van. Ontfermen en liefde is altijd goed, kan moeilijk fout zijn, en vergeven ook, maar het hoeft niet rechtvaardig te zijn; als iemand - iemand vermoord, en jij als rechter vergeeft het hem, of legt een hele lage straf op, de familie van het slachtoffer zal het als onrecht zien. Recht is sowieso al los van het topic een andere discussie als rechtvaardigheid. Recht is ook één van de allereerste geboden die de mensheid gegeven is; dat men het recht zoekt. 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei nikie90:

We leven nog steeds in een oog om oog samenleving, zo werkt het rechtssysteem eenmaal - doe je iets verkeerd krijg je een straf opgelegd. In Matthijs 5:38 wordt ook niet daartegenin gegaan maar alleen hoe ermee om te gaan (je andere wang aanbieden). Andermaal Thora zegt bijvoorbeeld dat als jij in je boosheid iemand zijn tand eruit slaat dat je hem voor de rest niks anders qua straf opzegt of najaagt op te zeggen, maar de actie van je boosheid is de, zijn, rechtvaardiging; maar in deze vorm hebben we het eerder over losse wet(ten) en het gerecht in het algemeen niet gerechtigheid als karaktereigenschap van. Ontfermen en liefde is altijd goed, kan moeilijk fout zijn, en vergeven ook, maar het hoeft niet rechtvaardig te zijn; als iemand - iemand vermoord, en jij als rechter vergeeft het hem, of legt een hele lage straf op, de familie van het slachtoffer zal het als onrecht zien. Recht is sowieso al los van het topic een andere discussie als rechtvaardigheid. Recht is overigens één van de allereerste geboden die de mensheid gegeven is; dat de mensheid het gerecht zoekt. 

Wat jammer dat je het NT niet erkent en Jezus niet als Verlosser aanvaart. In het OT was Israël afhankelijk van eerst verplichtingen inlossen, dan pas volgde het ontvangen van de zegen van God. De wet stond voorop m.a.g. wettisch handelen. In contrast met deze gang van zaken staat de genade van het NT, waar eerst zegen wordt gegeven door God en de mens uit dankbaarheid zijn plicht doet. We zijn van doe en leef naar leef en doe gegaan!

Dat de overheid het recht heeft om het zwaard te hanteren geeft ons nog niet het recht om dit in eigen handen te nemen. God heeft expliciet dit zwaard aan de overheid alleen toebedeeld.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Wat jammer dat je het NT niet erkent en Jezus niet als Verlosser aanvaart. In het OT was Israël afhankelijk van eerst verplichtingen inlossen, dan pas volgde het ontvangen van zegen. De wet stond voorop m.a.g. wettisch handelen. In contrast met deze gang van zaken staat de genade van het NT, waar eerst zegen wordt gegeven door God en de mens uit dankbaarheid zijn plicht doet. We zijn van doe en leef naar leef en doe gegaan!

Dat de overheid het recht heeft om het zwaard te hanteren geeft ons nog niet het recht om dit in eigen handen te nemen. God heeft expliciet dit zwaard aan de overheid alleen toebedeeld.

Ja Jesaja 43. Maar goed, ik zei niet dat men het recht hoort te hebben als individuen elkaar af te slachten als men onrecht ervaart. Het hele topic juist is de eerlijkheid en rechtvaardigheid. Zonder dat je het doorhebt, door mijn lenzen dan - ben je juist onrecht  aan  het verdedigen

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei nikie90:

Zonder dat je het doorhebt, door mijn lenzen dan - ben je juist onrecht  aan  het verdedigen

Door mijn bril geef ik het onrecht juist uit handen en maak ik mij niet meer druk om straffen. Scheelt overigens ook een heleboel schade en blauwe knokkels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Door mijn bril geef ik het onrecht juist uit handen en maak ik mij niet meer druk om straffen. Scheelt overigens ook een heleboel schade en blauwe knokkels.

Ik denk dat het topic je allemaal een beetje ontgaat kaasjes maar dat geeft voor de rest niets. Het originele standpunt dat ik maakte was dat G-d handelt uit/voor de rechtvaardigheid over liefde. Wetten en rechtsbepaling is een heel andere discussie maar is het niet als je het uit handen geeft en je terug trekt is een inkoppertje voor een onderdrukker of tiran, of wurgbeleid. G-d haat dat juist, ook de medeplichtigheid of goedkeuring - Jesaja 30(-12) bijvoorbeeld

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik ook probeer is om te laten zien waar Gods liefde in bestaat. Je ziet Gods liefde bijv in de schepping. 

Nog een mooi voorbeeld is dat wij mensen naar naar Gods beeld en gelijkenis zijn gemaakt. Wij zijn in staat lief te hebben. We kunnen geestelijke zaken begrijpen.

Mooiste voorbeeld is natuurlijk dat Hij zijn eigen Zoon heeft gegeven.

Zijn rechtvaardigheid blijkt dan weer dat Hij alleen onderdanen wilt hebben die Zijn souvereiniteit erkennen en liefhebben. Gods liefde en souvereiniteit staat ver boven welke mens dan ook. Als wij van God houden en leren kennen gaan we ook steeds meer op Hem lijken, in die zin dat we het goede liefhebben en ook niet tegen onrechtvaardigheid kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Quest:

Vertel dan maar eens hoe jij die liefde in Gods schepping ziet, het alleen maar roepen is geen voorbeeld.

Het feit dat Jehovah alles mooi heeft gemaakt. Dat we lekker eten hebben, dat onze planeet precies op de goede afstand van onze ster staat zodat we comfortabel klimaat hebben, dat we mogen genieten van de seizoenen, de schoonheid van de natuur en zo kan ik nog wel even door gaan. Nu is het allemaal niet in evenwicht, maar als Gods Koninkrijk op deze aarde wordt gevestigd zal alles weer in evenwicht komen

 

1 uur geleden zei Quest:

Ook je tweede voorbeeld is geen voorbeeld als je er niet bij verteld wat die ' geestelijke zaken ' zijn.

Wij mensen hebben zelfbewustzijn. Iets dat geen enkel dier heeft. Wij kunnen heel gedetailleerd met elkaar communiceren en ook met engelen en de Heilige Geest. Wij kunnen begrijpen wat God van ons verlangt, waarom Jezus naar deze wereld gekomen is, het bewustzijn dat we zondig zijn en dat we daarom bij God in het krijt staan. Dat Jezus voor ons is gestorven voor die zonden zodat wij straks eeuwig mogen leven zoals God het bedoelt heeft. En dit zijn maar een paar voorbeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei thom:

Als wij naar Gods beeld en gelijkenis zijn gemaakt

Adam was toch naar Gods beeltenis en gelijkenis gemaakt? Hij had eeuwig leven, had een geweten, kon geestelijke zaken begrijpen en had zelfs een functie in de schepping door er voor te zorgen. Hij kon zelfs direct met God praten. Alleen een heleboel goddelijke eigenschappen heeft hij verspeelt door ongehoorzaam te zijn.

Wij zijn nakomelingen van Adam en zijn nog steeds gemaakt naar Gods beeltenis. Door God aan te nemen komen we weer dichter bij Hem en kunnen weer eeuwig leven krijgen.

27 minuten geleden zei thom:

En Abba, Vader, is de uitdrukking voor hen, die de Geest hebben.

Dat geldt alleen voor de gezalfden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei thom:

Dat beeltenis van God is als de laatste Adam; een Leven makende Geest, schrijft Paulus. 

Nee hoor, de mens is nog steeds naar Gods beeld gemaakt. Kijk maar naar 1 Kor 11:7 Een man moet zijn hoofd niet bedekt hebben, omdat hij Gods beeld en heerlijkheid is.....

Met de laatste Adam wordt Jezus bedoeld. Door in Hem te geloven kunnen wij eeuwig leven krijgen. Adam was stoffelijk, en wij komen uit Adam voort, dus ook stoffelijk en eindig. Jezus kreeg een geestelijk opstandingslichaam, net zoals wij dat straks krijgen als we in Hem geloven. Maar 'de vorm' of 'substantie' zal anders zijn als je een aardse bestemming krijgt of een hemelse. Hoe dat precies zal zijn weten we niet, maar allebei de soorten zijn onsterfelijk. vers 51 zegt ook dat 'we allemaal veranderd worden' tijdens de laatste trompet, dwz tijdens de oordeelsdag. We krijgen een niet vergankelijk lichaam, of dat nu op de aarde is of in de hemel. Mensen die gezalfd zijn tijdens de laatste trompet zullen direct hemels leven krijgen. 

De ziel is de totale mens. Ziel=lichaam + geest (of levensadem, de levensvonk in het Hebreeus Ruach)

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei thom:

Ik Ben..schreef ik al in het openingstopic.

Je zit dan in verkeerde topic ;)

1kor 15 zegt toch wat ik zeg?

42 Gezaaid in verderfelijkheid (Adam) opgewekt in onverderfelijkheid (uit Christus), 43 zegt iets dergelijks

44 We worden uit Adam geboren (sterfelijk en stoffelijk), bij de opstanding krijg je een geestelijk (onsterfelijk) opstandingslichaam, uit Christus. 

45 Adam werd een stoffelijke ziel, met een stoffelijk lichaam, de laatste Adam (Jezus) kreeg als eersteling een geestelijk lichaam. 

46 Eerst krijgen we een stoffelijk lichaam van Adam, daarna krijgen we een lichaam uit de hemel, door God door geloof in Jezus, de eersteling als mens die een geestelijk (opstandings)lichaam kreeg.

47 De eerste mens kreeg dus een vergankelijk stoffelijk lichaam; de twee Mens (Jezus=de laatste Adam) kreeg geestelijk lichaam.

48 Een aards lichaam is een ander soort lichaam als een hemels lichaam (de hemel is een andere omgeving die een ander soort van lichaam vereist)

49 Wij krijgen ook een (geestelijk) lichaam vanuit de hemel

50 Gezalfde Christenen krijgen een geestelijk lichaam dat past in een hemelse omgeving. Gezalfde Christenen beërven Gods Koninkrijk. Wij mensen met een aardse hoop krijgen een lichaam dat past bij de aarde.

Let op, we KRIJGEN een geestelijk lichaam, we BEZITTEN nog geen geestelijk lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei thom:

Dat is het hele eieren eten. Niet later maar in dit leven sterven, vóór het sterven.

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat je bedoelt dat we als het ware moeten sterven en het nieuwe leven in Christus moeten oppakken wat we symboliseren met de doop? Dat is ook waar. Maar daar gaat het in 1Kor 15 niet over. Hier gaat het over de opstanding. Lees de context maar. bijv in vers 42 Zo is het ook met de opstanding van de doden... of vers 52.. de doden zullen onvergankelijk worden opgewekt

Volgens mij vergeestelijk je deze woorden helemaal, terwijl de context laat zien dat het over de opstanding van de doden bij de laatste trompet, gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Ik bedoel dit;

Begrijp het, maar dit betekend iets anders dan 1Kor 15. Romeinen is gericht op de gezalfde Christenen, maar geldt ook ten dele voor Christenen met aardse hoop. Bij leven moet je naar de geest leven. Als je naar het vlees leeft (vers 8) kan de heilige Geest niet in je wonen en zal geen opstanding tot leven kunnen krijgen. Vers 13 zegt dat je vleselijke verlangens moet doden als het ware.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei thom:

Christenen met een aardse hoop?

Jazeker. Gods voornemen was toch een aards Paradijs? Dat voornemen wordt verwezenlijkt door Jezus zoenoffer. Hij maakt de werken van de Satan ongedaan. zie bijv ook Mat 5:5, de bergrede. Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden. Dat stemt overeen met psalm 37:11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten in overvloed en vers 29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en zullen er eeuwig leven. Zie ook Jesaja 45:18 en Openbaring 21:3

27 minuten geleden zei thom:

Christen..is voor mij hetzelfde als Ik, de Bewuste. Het is zo een algemeen woord geworden, dat ik het niet gebruik

Dat kan. Christenen met een hemelse hoop en een aardse hoop vormen 1 kudde onder de herder Jezus

27 minuten geleden zei thom:

Als dat de Gezalfde is, die geven kan omdat hij heeft, is het een streven, een hoop, een verlangen wat eens zich vanzelf zal openbaren naarmate het Pad vordert.

Een gezalfde is iemand die tot Koning of tot hogepriester werd gezalfd. Christenen met een hemelse hoop gaan als koningen regeren samen met Christus over Gods Koninkrijk, ook op deze aarde. Openbaring 5:10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk  en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren. 

Maar als er geen aarde mensen zijn op aarde dan valt er natuurlijk weinig te regeren. Dus dat laat ook zien dat de aarde bewoond zal zijn tijdens Jezus regering na Zijn wederkomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei sjako:

Het feit dat Jehovah alles mooi heeft gemaakt. Dat we lekker eten hebben, dat onze planeet precies op de goede afstand van onze ster staat zodat we comfortabel klimaat hebben, dat we mogen genieten van de seizoenen, de schoonheid van de natuur en zo kan ik nog wel even door gaan. Nu is het allemaal niet in evenwicht, maar als Gods Koninkrijk op deze aarde wordt gevestigd zal alles weer in evenwicht komen

God heeft alles mooi gemaakt: tsunami's en aardbevingen die honderduizenden mensen hebben gedood; malaria en kanker, om maar een paar ziekten te noemen, waar miljoenen mensen aan ten onder zijn gegaan; zwarte gaten die hele sterren, planeten en meer opslokken, etc. 

Een gebrek aan realiteitszin ontbreekt geheel. En dat is dan bewijs van de liefde en mooiheid van een evt. schepping.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor positivisme. Maar de manier waarop jij praat over de schepper en zijn schepping is wel héél naïef en ondoordacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Appie B:

tsunami's en aardbevingen die honderduizenden mensen hebben gedood; malaria en kanker, om maar een paar ziekten te noemen, waar miljoenen mensen aan ten onder zijn gegaan;

Maar dat zat van oorsprong niet in de schepping. Die ellende is na de zondeval ontstaan. In het Paradijs heb je dit soort ellende niet meer.

Als je je weerbarstig opstelt naar de Schepper zal je ook niet die liefde ervaren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei thom:

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

 

Dit is wat ik geloof. Hier gaat het over Jezus, maar het heeft er idd wel mee te maken. Gods fysieke Koninkrijk zal een eind maken aan de vijanden van Jezus en van God. De hele schepping komt in harmonie. Liefde en rechtvaardigheid ten top zou ik zeggen.

31 minuten geleden zei thom:

een nieuwen hemel en een nieuwe aarde

Dat is het fysieke Koninkrijk op aarde met een nieuwe hemel wat een nieuwe regering betekent. De regering is in de hemel en gaat over de vernieuwde aarde.

31 minuten geleden zei thom:

het nieuwe Jeruzalem

Het oude Israël werd ook bestuurd vanuit Jeruzalem. Hier wordt gesproken over het nieuwe Jeruzalem wat gelijk staat aan de bruid van Christus en die bestaat uit alle gezalfden. Openbaring spreekt over 144.000 gezalfden. Dat is dus de symbolische plaats waaruit de regering gaat regeren. 

31 minuten geleden zei thom:

Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen

Een tabernakel is een tent die beschermt. Gods tent zal naar de mensen toe komen, dwz op deze aarde.

31 minuten geleden zei thom:

en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.

God zal bij de geredde mensheid zijn, die vrijgekocht zijn door Jezus offer. God zal net als ten tijde van de tuin van Eden weer heel dicht bij Zijn volk zijn.

31 minuten geleden zei thom:

En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.

In deze regering zal geen dood meer zijn, geen ziekte, geen aardbevingen, geen orkanen. Die dingen zijn voorbij gegaan, bestaan niet meer. Net zoals de bedoeling was ten tijde van Adam. Jezus heeft immers het werk van de Duivel teniet gedaan.

31 minuten geleden zei thom:

Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw.

Voor veel mensen is het bijna niet voor te stellen dat alles weer goed komt. Het klinkt als een sprookje, maar dat is het niet. Dit hele voornemen loopt als een rode lijn door de hele Bijbel. God beseft dat wel, maar hier zegt Hij dat je erop kan vertrouwen dat alles waar zal worden.

31 minuten geleden zei thom:

En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw.

Alles wordt nieuw gemaakt, de natuur, de mensen...alles. Het oorspronkelijke paradijs is weer hersteld. Gods Koninkrijk zegeviert.

31 minuten geleden zei thom:

Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde

Hij is de Schepper en de Volmaker. Hij zal alles goed maken. Het Begin en het Eind. Hij zal iedereen die wilt het Water des Levens geven. Voor altijd bij Hem op aarde of in de hemel.

31 minuten geleden zei thom:

Die overwint, zal alles beërven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn

Uiteindelijk wordt iedereen als zonen (of dochters) aangenomen. De gezalfden direct en de mensen met een aardse bestemming als een soort van adoptiezonen na de duizend jarige regering van Christus en de gezalfden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei thom:

Ik zie het als de beschrijving van de uiteindelijke overwinning op deze wereld doorheen de Zoon; de Levendmakende Geest die is opgestaan.

Ja, helemaal met je eens. Nu al, maar met name na Jezus wederkomst over heel Gods schepping. Deze aarde wordt dus niet vernietigd zoals veel mensen beweren. Het komt allemaal goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid