Spring naar bijdragen

Kan een atheïst in de hemel komen?


Aanbevolen berichten

Zojuist zei sjako:

Je begrijpt mijn punt niet. Petrus en Paulus waren het op bepaalde punten niet eens, maar daarom waren het wel broeders van elkaar. Ik bedoel te zeggen, verschil van inzicht wil niet zeggen dat je broeders van elkaar bent.

Echter zie ik Petrus noch Paulus als jou broeders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 483
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het probleem "maar wat als mijn familie niet gelooft, kan ik dan nog wel gelukkig zijn in de hemel" werd door de schrijver van Lucas ook al voorzien. Hij schreef dan ook : (Lucas 14:26) Ui

1. Ja, die is er. De mensen lijden daar door God afwezigheid. Er is dus geen sprake van martelende demonen met vuurpoelen of zo; dat is slechts beeldspraak om de bitterheid van een bestaan zonder en

En dit is nu precies de tragiek van een atheist: dat er een God is die tegen sommigen zal zeggen: jouw wil geschiede- voor jou is er niets meer.  

Trouwens wat zou een atheïst in de hemel moeten doen? Lukas 22:29 zegt wat je in de hemel moet doen

29 ik sluit een verbond met jullie voor een koninkrijk, net zoals mijn Vader een verbond met mij heeft gesloten,  30 zodat jullie in mijn Koninkrijk aan mijn tafel kunnen eten en drinken, en op tronen kunnen zitten om de 12 stammen van Israël te oordelen. (En de rest van de wereld).

De vraag moet dus eigenlijk zijn: ‘Kan een atheïst in Gods Koninkrijk komen’

 

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Voor jou niet, maar daar gaat het mij dan ook niet om.

Mij dus ook niet, dus laat het oordelen maar aan God over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Trouwens wat zou een atheïst in de hemel moeten doen? Lukas 22:29 zegt wat je in de hemel moet doen

29 ik sluit een verbond met jullie voor een koninkrijk, net zoals mijn Vader een verbond met mij heeft gesloten,  30 zodat jullie in mijn Koninkrijk aan mijn tafel kunnen eten en drinken, en op tronen kunnen zitten om de 12 stammen van Israël te oordelen. (En de rest van de wereld).

De vraag moet dus eigenlijk zijn: ‘Kan een atheïst in Gods Koninkrijk komen’

Dit staat nu werkelijk waar in schril contrast met je volgende opmerking:

2 minuten geleden zei sjako:

Mij dus ook niet, dus laat het oordelen maar aan God over.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, dat heet onderscheiden en is je positieve plicht als Christen.

En wie zijn dat dan? De broeders en de zusters? 97 procent van Urk, 3 procent van Amsterdam, en 0,0001 procent van Mekka?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dit staat nu werkelijk waar in schril contrast met je volgende opmerking:

Hoezo? Je moet over bepaalde kwaliteiten beschikken om ‘op tronen’ te kunnen en mogen zitten. Alleen van de 144.000 wordt gezegd dat ze als koningen gaan regeren over de aarde. Een atheïst kan op de Nieuwe Aarde komen, een andere bestemming maar niet minder. Het is gewoon een andere bestemming. Aarde en Hemel worden één.

6 minuten geleden zei Gaitema:

En wie zijn dat dan? De broeders en de zusters? 97 procent van Urk, 3 procent van Amsterdam, en 0,0001 procent van Mekka?

In het begin maakte ik ook die fout. Ik bezag niet JG als een beetje triest, maar ik werd door een rijpere broeder hierin gecorrigeerd. Je moet iedereen bejegenen als je broeder en als je naaste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

En wie zijn dat dan? De broeders en de zusters? 97 procent van Urk, 3 procent van Amsterdam, en 0,0001 procent van Mekka?

Daar mag jij je zorgen over gaan maken. Wat ik je wel kan aanreiken is dat niet iedereen de wil van God doet en dus niet iedereen je broeder is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Daar mag jij je zorgen over gaan maken. Wat ik je wel kan aanreiken is dat niet iedereen de wil van God doet en dus niet iedereen je broeder is.

Dan zijn er dus ook moslims die ik mijn broeders en zusters kan noemen. Echter dan nog, kan ik niet aan iemand zien of hij de wil van God doet. Sterker nog, niemand doet werkelijk echt de wil van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Dan zijn er dus ook moslims die ik mijn broeders en zusters kan noemen. Echter dan nog, kan ik niet aan iemand zien of hij de wil van God doet. Sterker nog, niemand doet werkelijk echt de wil van God.

Dus of niemand is je broeder of iedereen is je broeder. Dat is de makkelijkste weg uit en een pertinente leugen wat mij betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dus of niemand is je broeder of iedereen is je broeder. Dat is de makkelijkste weg uit en een pertinente leugen wat mij betreft.

Je zegt zelf dat iemand de broeder is, die de wil van God doet. Ik zie wel eens een moslim de wil van God doen. Is hij dan mijn broeder of gaat hij voor eeuwig naar de hel?

En als je het over de Goddelijke onvoorwaardelijke liefde hebt, wie heeft dat? En hoe kan ik dat aan iemand zien?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Je zegt zelf dat iemand de broeder Is, die de wil van God doet. Ik zie wel eens een moslim de wil van God doen. Is hij dan mijn broeder of gaat hij voor eeuwig naar de hel?

Iedereen lijkt wel eens de wil van God te doen. Maar doen ze dat tot eer van God? Tot de hel veroordelen doe ik overigens niemand, maar bij de meesten hou ik mijn hart vast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is iemand dan toch uit eigen werken mijn broeder?

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Iedereen lijkt wel eens de wil van God te doen. Maar doen ze dat tot eer van God? Tot de hel veroordelen doe ik overigens niemand, maar bij de meesten hou ik mijn hart vast.

Dan weet je dus zelf ook niet wie allemaal bij God horen of niet.

Laten we dan niet langer geloofsbelijdenissen opdreunen in de kerk, maar Gods wil doen door de week ?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Tot de hel veroordelen doe ik overigens niemand, maar bij de meesten hou ik mijn hart vast.

Als het aan jou ligt wordt het heel eenzaam in de hemel en aarde. Niemand voldoet aan jou standaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Dan weet je dus zelf ook niet wie allemaal bij God horen of niet.

Onzin, ik ben er niet bij in de laatste ogenblikken van iemands leven. Maar als iemand Jezus niet aanneemt als Verlosser, dan is diegenen verdoemt. Waarom zou ik anders nog gaan evangeliseren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Zo ver ga ik niet. Sterker nog, ik weet werkelijk niet wie mijn broeders zijn. Ik geloof dat we overal op de wereld broeders en zusters hebben, al kennen ze Jezus nog niet. Iemand is al mijn broeder of zuster, nog voor hij Jezus leerde kennen. 

Het Boek heb ik het trouwens in gevonden:

Waarom laten we het oordeel niet aan God over? Vanwaar de behoefte zelf voor Gods rechter te spelen? Is dat geen hoogmoed? 

Zie citaat 2 Tim. 2:19 Het Boek

We lezen in het betreffende vers:

Toch blijft het vaste fundament van God staan, met dit zegel:  De Heere kent wie van Hem zijn, en: Ieder die de Naam van Christus noemt, moet zich ver houden van de ongerechtigheid.

Daar staat iets totaal anders! Er is dus sprake van een vast fundament (dit fundament houdt o.a. de erkenning van Jezus als God en Verlosser in!). Wat afwijkt van dit fundament is ongerechtigheid.

We gaan verder kijken wat er in het hoofdstuk staat, zo leren we meer over ongerechtigheid:

vers 18: door te beweren dat de opstanding reeds heeft plaatsgevonden

vers 16: onheilige, inhoudsloze praat

We zien in deze tijd (de eindtijd waarin we leven) dat er mensen zijn die de opstanding ontkennen, of beweren dat deze al heeft plaatsgevonden. Ik denk dat je er zelf ook wel eens mee geconfronteerd bent! Dan zijn er mensen die ontkennen dat Jezus God is. Dit wordt onheilig genoemd. Weet je wat met deze woorden gebeurt? We lezen het in hetzelfde hoofdstuk:

En hun woord zal zich uitzaaien als kanker

Het zijn dus niet mijn woorden, het is de Bijbel, 2 Timotheüs 2! Lees het hele hoofdstuk maar!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Iedereen lijkt wel eens de wil van God te doen. Maar doen ze dat tot eer van God? Tot de hel veroordelen doe ik overigens niemand, maar bij de meesten hou ik mijn hart vast.

Humanisten komen ook een end. Het gaat niet om wat wij doen, maar om wat HIJ (Jezus=God) heeft gedaan en doet. Heb je de uitleg m.b.t. 2 Timotheüs 2 gelezen? e maakte terecht een opmerking m.b.t. een corrupte vertaling (Het Boek).

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Heb je de uitleg m.b.t. 2 Timotheüs 2 gelezen? e maakte terecht een opmerking m.b.t. een corrupte vertaling (Het Boek).

Die heb ik gelezen in mijn Bijbel. Daar staat:

Evenwel het vaste fondament Gods staat, hebbende dit zegel: De Heere kent degenen, die de Zijnen zijn; en: Een iegelijk, die den Naam van Christus noemt, sta af van ongerechtigheid. (SV)

Dat is niet hetzelfde als niet zondigen. Echter wel dat de wens en het trachten is om niet te zondigen. Doet men dit wel, dan mag men dit belijden voor God en zich vergeven weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Onzin, ik ben er niet bij in de laatste ogenblikken van iemands leven. Maar als iemand Jezus niet aanneemt als Verlosser, dan is diegenen verdoemt. Waarom zou ik anders nog gaan evangeliseren?

Je spreekt jezelf in meerdere zinnen tegen. Nu gaat dus toch weer 97 procent van Urk naar de hemel en misschien wel helemaal niemand in Mekka.

Ik kwam net nog een moslim in een witte jurk tegen die van de moskee terug kwam. Ik heb hem een vriendelijke goede avond gezegd en hij mij ook :)

 

ps: ik geloof dat het belijden dat Jezus Heer, God, Redder is die voor ons aan het kruis gegaan is, de voorwaarde is om het eeuwige leven te ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die heb ik gelezen in mijn Bijbel. Daar staat:

Evenwel het vaste fondament Gods staat, hebbende dit zegel: De Heere kent degenen, die de Zijnen zijn; en: Een iegelijk, die den Naam van Christus noemt, sta af van ongerechtigheid. (SV)

Dat is niet hetzelfde als niet zondigen. Echter wel dat de wens en het trachten is om niet te zondigen. Doet men dit wel, dan mag men dit belijden voor God en zich vergeven weten.

Correct. Het is dan ook iets totaal anders dan hetgeen we lezen in "Het Boek". Lees in de SV ook eens de teksten 16-19, ik hou van lezen in context....

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei WdG:

We lezen in het betreffende vers:

Toch blijft het vaste fundament van God staan, met dit zegel:  De Heere kent wie van Hem zijn, en: Ieder die de Naam van Christus noemt, moet zich ver houden van de ongerechtigheid.

Daar staat iets totaal anders! Er is dus sprake van een vast fundament (dit fundament houdt o.a. de erkenning van Jezus als God en Verlosser in!). Wat afwijkt van dit fundament is ongerechtigheid.

We gaan verder kijken wat er in het hoofdstuk staat, zo leren we meer over ongerechtigheid:

vers 18: door te beweren dat de opstanding reeds heeft plaatsgevonden

vers 16: onheilige, inhoudsloze praat

We zien in deze tijd (de eindtijd waarin we leven) dat er mensen zijn die de opstanding ontkennen, of beweren dat deze al heeft plaatsgevonden. Ik denk dat je er zelf ook wel eens mee geconfronteerd bent! Dan zijn er mensen die ontkennen dat Jezus God is. Dit wordt onheilig genoemd. Weet je wat met deze woorden gebeurt? We lezen het in hetzelfde hoofdstuk:

En hun woord zal zich uitzaaien als kanker

Het zijn dus niet mijn woorden, het is de Bijbel, 2 Timotheüs 2! Lees het hele hoofdstuk maar!

Dat weet ik broeder. De dwaling is sterk, maar weet jij wie zich bekeren op hun sterfbed? Het is Genade, de grootste kracht die er is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Geen idee. Ik ben God niet. 

Verkondig het evangelie van Christus! Verkondig het evangelie van Genade! Ik zou zulke woorden niet zo snel uitspreken, Gaitema. Je maakt iemand misschien blij met een dooie mus.... of nog erger....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid