Spring naar bijdragen

Atlantis in de Bijbel


Aanbevolen berichten

merkwaardig is het dat we al zolang naar Atlantis zoeken terwijl Voltaire het eiland al geïdentificeerd had. En zwijgt de Bijbel over Atlantis? Of lezen we verkeerd? Andere vragen: wat is Atlantislam en wie is Allah? Wat is Nibiru? Wat zijn Tarsis, Ofir en Sheba?

https://roodgoudvanparvaim.nl/tzafon-atlantis/

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik had zo snel niet gezien dat dit een forum voor jongeren is. Het genoemde boek is nogal controversieel en hard. Misschien is het niet geschikt voor dit forum. Het gaat tegen het traditionele christendom in zoals de leer van de 3-eenheid en het hiernamaals.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei wipwap:

ik had zo snel niet gezien dat dit een forum voor jongeren is.

Nou, dat was ooit eens zo. Maar als je leest wat voor lastertaal er wordt geventileerd door sommigen, daar valt dat boekje met dat new age gemompel  van jou bij in het niet.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei wipwap:

wie is Allah? Wat is Nibiru? Wat zijn Tarsis, Ofir en Sheba?

Allah is satan, de misleider. De qoran is een duivels boek. De andere zaken zijn misschien interessant voor een occult forum of een forum over hekserij? De Bijbel is duidelijk over dit soort rommel.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei wipwap:

meer specifieker: Allah is de zuidelijke dimensie van Tzafon en hiermee de sfinx, Baal-Tzafon. We lezen hierover in Exodus 14:1-2. Maar vergis je niet: de kerkJezus is ook de antichrist.

Enige nuancering is op zijn plaats. De kerk die hoereert met afgoden is een antichrist en daar is Jezus niet te bekennen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-5-2018 om 11:31 zei wipwap:

de drie-eenheid en geloof in hiernamaals is ook afgoderij. Overigens het bijgevoegde boek over Atlantis in de Bijbel is voor gravers die dieper in de materie willen duiken.

Wat bedoel je met het hiernamaals is afgoderij. Geloof je niet dat er leven na de dood is of geloof je niet dat er een onsterfelijke ziel of iets dergelijks naar de hemel gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

er is geen hiernamaals, wel een fysieke opstanding uit de dood.

er is inderdaad een geografische en fysieke hemel van God boven het heelal en dus niet in een gnostisch hiernamaals. De ecclesia (kerk) gaat hier na de wegrukking aan het werk. De heiligen van Israël gaan op de aarde verder. Heeft met de aionen te maken. En ja, ik ben alverzoener. Eindtijd: rond 2030.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei wipwap:

er is geen hiernamaals, wel een fysieke opstanding uit de dood.

Ik geloof dit ook, maar ik geloof ook dat er 144.000 wel een hemelse opstanding krijgen om met Jezus te regeren over Gods Koninkrijk op aarde. Welke geloofsrichting heb jij als ik vragen mag?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik beledig niemand, ik zeg alleen dat mijn boek niets met godsdienst te maken heeft.

strikt genomen beledigen jullie God door op een Bijbelforum over Godsdienst en spiritualiteit te beginnen. Het hele boek Kolossenzen is anti godsdienst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Oké, je bent dus de schrijver van het boek waarnaar de link voert?

Zou je je even willen voorstellen in het het subforum Het Portaal?

Je had je topic geplaatst in het subforum Bijbelstudie in het gedeelte Geloof. Daar paste het in ieder geval niet.

Nu is de vraag wat je bedoelingen zijn bij het komen forummen. Credible is van oorsprong een geloofsforum voor jongen -- om elkaar te steunen en op te bouwen in het geloof. Inmiddels ligt de leeftijd van de deelnemers niet meer echt in de categorie jongeren. Het forum is ook wel voor mensen die niet geloven, maar een positieve belangstelling voor het geloof wordt toch wel verondersteld.

Het subforum Godsdienst en spiritualiteit valt onder het gedeelte Levensbeschouwing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wil me best voorstellen maar ik vind het niet zo belangrijk wie ik ben en onderhand weten jullie wel waar ik sta. Mijn boek hoort nogmaals niet thuis in deze rubriek en deze rubriek an sich hoort ook niet thuis op een Forum dat Bijbels getint is. Maar ik snap het probleem wel; jullie richtlijn is Nicea, die van mij is de apostel Paulus. Geen wonder dat we elkaar niet liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

al jullie gediscussieer leidt er niet toe dat Nicea zelf op de pijnbank terechtkomt. Ik zie hier topics als "komen atheïsten in de hemel?" Dit betekent dat jullie niet discussiëren maar in cirkels ronddraaien. Natuurlijk komen atheïsten niet in de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei wipwap:

jullie richtlijn is Nicea, die van mij is de apostel Paulus. Geen wonder dat we elkaar niet liggen.

Iedereen is hier welkom. Ik sta ook niet helemaal achter Nicea. Ik geloof ook niet in een drieëenheid, maar ik geloof wel in de Vader, de Zoon Jezus en Gods heilige Geest waarvan ik geloof dat het Gods werkzame kracht is die ons leidt.

Dit botst hier wel eens, maar iedereen gaat goed met elkaar om, zeker als je elkaar een beetje leert kennen. Respect voor elkaar en elkaars standpunt is belangrijk en alleen op die manier krijg je een conversatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei dingo:

Je bedoeld het zo te zien als humor maar ik zou God danken als ze wel in de hemel komen.

Misschien willen we wel niet. Er zijn veel vragen waar nooit een antwoord op komt:

  • Hoe ga ik naar de hemel, als puber, in de kracht van mijn leven, zoals ik ben op het moment dat ik sterf of in een of andere geestelijke entiteit?
  • Wat is mijn intellectuele bagage, weet ik wat ik nu weet, weet ik opeens alles of iets tussen die twee?
  • Hoe breng ik mijn tijd door in de hemel, pap etend van gouden bordjes met gouden lepeltjes tussen heiligen (een van mijn all-time-favourites), kletsend met lotgenoten (waarover dan als ik alles weet), iets in Zijn glorie (ik heb daar geen voorstelling bij)
  • Bijpraten met familie lijkt mij geen echte optie. Mijn grootouders ken ik nog, alle andere zijn volstrekte vreemden voor mij. Voor mijn grootouders geldt dat ook wel een beetje. Die kennen deze wereld niet meer en ze komen uit een tijd waar ik ook al minder een voorstelling bij kan maken. Internet en mobieltjes zijn al een soort van magie voor hen
  • Hoelang duurt een eeuwigheid, 1.000 jaar, 100.000 jaar, 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar of dat in het kwadraat (en dat ziet er dan zo uit 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000) of nog een hogere exponent?
  • Is er na zoveel tijd nog wel iets om over te kletsen of wat je voldoende interesseert om iets mee te doen (als God tot aan de schepping een eeuwigheid alleen bestaan heeft moet hij een eenzaam persoon zijn geweest wat veel van zijn kronkels zou kunnen verklaren)

Dat alles overwegende is de rust van een kist misschien nog niet zo'n gek idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei wipwap:

al jullie gediscussieer leidt er niet toe dat Nicea zelf op de pijnbank terechtkomt. Ik zie hier topics als "komen atheïsten in de hemel?" Dit betekent dat jullie niet discussiëren maar in cirkels ronddraaien. Natuurlijk komen atheïsten niet in de hemel.

Je hebt het over 'jullie' terwijl je jezelf ook op het forum hebt aangemeld. Heb je dat gedaan omdat je mee wilt discussiëren of om je boek te promoten en anderen te beledigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Mullog:

Dat alles overwegende is de rust van een kist misschien nog niet zo'n gek idee.

Ik herken al je vragen. Vorig jaar JG aan de deur gehad en gepraat over eeuwig leven. En dan ook nog op deze aarde.

Ik gaf hem als antwoord: u denkt dat ik er naar uitkijk om eeuwig elk weekend naar de Appie te gaan voor boodschappen ? Dan liever de “vernietiging”.

Maar misschien heb je een te werelds beeld van het hemelse.

Ik wil eerst het hemelse wel eens ervaren en kan ik dan alsnog beslissen.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • JoostG locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid