Spring naar bijdragen

Atlantis in de Bijbel


Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Mullog:

Ik vraag me af dat je het lidmaatschap kunt opzeggen als je er eenmaal voor gekozen hebt. Dat kan als vraag aan het rijtje worden toegevoegd :)

Ik heb nog wel iets over het begin: heb ik er toen voor gekozen of ben ik hier maar neergezet en heb ik het maar over me heen te laten komen....

De meeste lidmaatschappen zijn trouwens opzegbaar, dus wie weet.

14 minuten geleden zei thom:

Haha..hij is leuk.

Het is juist de kern van het evangelie..:-)

Dat zou zomaar kunnen. Maar ik zoek de directe ervaring. Heb wel eens wat meegemaakt maar of dat het was.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn boek bevat een schat aan Bijbelse informatie. Het feit dat mijn boek in deze rubriek staat geeft aan dat de algemene interesse in de Bijbel hier nul komma nul is. Het is discussiëren om te discussiëren, zonder ooit tot een kern van waarheid te komen. Daar laat ik me niet voor lenen.

Wat respect en anderen in hun waarde laten betreft: Jezus deed dit ook niet. De Bergrede is zeer intolerant jegens mensen die van Zijn boodschap afweken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Mullog:

Klopt. Bij de Cosa Nostra gaat dat volgens een duidelijke procedure. Iets met een betonnen blok aan je been ver uit de kust, geloof ik. :lol: 

Maar dan ben je er ook vanaf !!

Persoonlijk dacht ik meer aan abonnement van de sportschool: kijken en in dat geval toch maar niet.

10 minuten geleden zei wipwap:

Het is discussiëren om te discussiëren, zonder ooit tot een kern van waarheid te komen. Daar laat ik me niet voor lenen.

En dus ?

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei wipwap:

Mijn boek bevat een schat aan Bijbelse informatie. Het feit dat mijn boek in deze rubriek staat geeft aan dat de algemene interesse in de Bijbel hier nul komma nul is. Het is discussiëren om te discussiëren, zonder ooit tot een kern van waarheid te komen. Daar laat ik me niet voor lenen.

Wat respect en anderen in hun waarde laten betreft: Jezus deed dit ook niet. De Bergrede is zeer intolerant jegens mensen die van Zijn boodschap afweken.


Dus als ik het goed begrijp heeft niemand op dit forum echt interesse in de Bijbel, is het forum niet christelijk, begrijp alleen jij de werkelijke boodschap van de Bijbel en geeft je dit het recht om anderen te schofferen?
De vraag 'wat doe je eigenlijk op dit forum?' blijft dan nog open staan en is wmb ook nog wat relevanter geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei JoostG:

Dus als ik het goed begrijp is het forum niet christelijk

Ik beschouw dit forum als een stal gevuld met overwegend morele koeien, plompe gemakzucht is wat ze drijft.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Ik wil eerst het hemelse wel eens ervaren en kan ik dan alsnog beslissen.....

Luister naar Bach. Dat schijnt nog weleens te helpen. ;)

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik beschouw dit forum als een stal gevuld met overwegend morele koeien, plompe gemakzucht is wat ze drijft.

Niets mis met koeien, het zijn prachtige, vreedzame beesten. Die vooral in het westen onvrijwillig heel wat offers brengen, zodat wij gemakzuchtig hun vlees en melk kunnen eten en drinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Hoe breng ik mijn tijd door in de hemel, pap etend van gouden bordjes met gouden lepeltjes tussen heiligen (een van mijn all-time-favourites), kletsend met lotgenoten (waarover dan als ik alles weet), iets in Zijn glorie (ik heb daar geen voorstelling bij)

Daar kunnen we duidelijk over zijn. De Bijbel is duidelijk. Als je in de hemel komt ga je meeregeren met Jezus over Gods Koninkrijk. Ik denk dat een atheist daar niet de toegewezen persoon daarvoor is, laat staan dat deze persoon uitverkoren is. Op de Nieuwe aarde is een ander verhaal, de bestemming voor de meeste mensen. Dan zijn de mogelijkheden oneindig. Je zal je er niet gaan vervelen.

52 minuten geleden zei wipwap:

Wat respect en anderen in hun waarde laten betreft: Jezus deed dit ook niet. De Bergrede is zeer intolerant jegens mensen die van Zijn boodschap afweken.

Waar ging Jezus vooral naar toe? Naar de tollenaars, de zieken etc. Deze mensen hadden Zijn hulp nodig. Jezus redeneerde met mensen. Goed voorbeeld is bijv Nicodemus, wat een Farizeeër was. Hij gaf hem alle aandacht en redeneerde met hem. 

1 uur geleden zei HJW:

Ik wil eerst het hemelse wel eens ervaren en kan ik dan alsnog beslissen.....

Moet je Openbaring lezen, daar wordt de hemel beschreven. In Jesaja wordt de Nieuwe wereld beschreven. Is ook echt wat voor jou ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

 

Moet je Openbaring lezen, daar wordt de hemel beschreven. In Jesaja wordt de Nieuwe wereld beschreven. Is ook echt wat voor jou ?

Openbaring is geen feitelijk boek. Beetje vergelijkbaar met Nostradamus.

Jesaja: leeuw naast het lam. Vreedzaam en prima. Maar voor eeuwig ? Mwah.....ik denk toch aan iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎4‎-‎5‎-‎2018 om 15:36 zei wipwap:

ik had zo snel niet gezien dat dit een forum voor jongeren is. Het genoemde boek is nogal controversieel en hard. Misschien is het niet geschikt voor dit forum. Het gaat tegen het traditionele christendom in zoals de leer van de 3-eenheid en het hiernamaals.

Waar is het genoemde boek hard? Ik heb delen gelezen maar ben dat niet tegengekomen.

Waarom is het boek controversieel? Ik heb niet de indruk dat er veel mensen zijn die enige aandacht aan het boek schenken. Controversieel is dat het tot discussie moet leiden omdat er meningsverschillen zijn over de inhoud. Bij weinig tot geen lezers zal het niet controversieel worden.

Verder wil ik je alvast waarschuwen voor komende teleurstellingen. Niemand gaat dit boek helemaal lezen, velen zullen na korte tijd afhaken. Je hebt er volgens mij een soort van levenswerk van gemaakt maar een boek van bijna 600 pagina's dat probeert (pagina 22),

  • Atlantis te ontsluieren
  • De bijbel heeft de waarheid in pacht boven de populaire wetenschap (gelukkig de echte wetenschap niet :B)
  • De met beide benen op de grond sekte mag een toontje lager zingen
  • Oplossingen aandragen voor de polarisatie in Nederland. Speciaal voor de SP
  • Veranderingen komen van bovenaf (hemels) en niet van onderop (gnostisch)
  • Een aanklacht tegen zowel religie als humanisme
  • De eindtijd staat voor de deur en de SP krijgt met een nieuw paradigma te maken

en nog een paar, ik ga ze niet allemaal over typen, bevat een dusdanige ratjetoe aan verhaallijnen, onderzoeksvragen, literatuurverwijzingen, stellingen en redeneringen over een dusdanige hoeveelheid onderwerpen dat er geen touw aan vast te knopen zal zijn. Dat had ik al met je proloog over Loïs.

Je begint je site met

Citaat

Een mysterieuze stad slingert door de krochten van de geschiedenis. Voor de Zondvloed was dit de stad Henoch die gebouwd was door Kaïn. Na de Zondvloed kwamen we Babylon aan de Eufraat en Ninivé (Mosoel) aan de Tigris tegen. Later komen we Sodom en Gomorra tegen. In de mythe kwamen we Atlantis, Troje, Asgard, Avalon en de Tuin van de Hesperiden tegen. In de moderne kunst doken de steden Metropolis en Gotham City op. In de Bijbel is deze stad Babylon aan de Eufraat, waar thans Al-Hillah ligt. Atlantis heeft van alles te maken met Tzafon dat in Psalm 48:2 met "noorden" is vertaald. Een andere betekenis is die van "middernacht" of het 25ste uur. 

Een vreemde verzameling steden, deels historisch, deels mythisch, deels verzonnen met een onderlinge band die alleen in jouw fantasie bestaat.

Er wacht je een veel monumentalere taak dan het schrijven van dit boek. Namelijk, het brengen van orde in dit boek. Fantasie van realiteit scheiden, leesbaarheid vergroten, duidelijke onderwerpen afbakenen. Het echte werk begint pas, veel succes.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei wipwap:

ik schoffeer niemand maar dit forum is een blamage voor God. Ik steek hier geen tijd meer in, discussiëren om te discussiëren, bah. Veel succes verder.

Mooie teleurstelling dan voor God. Heeft hij eindelijk zijn kruisridder hier, maar die geeft bij het minste of geringste al de moed op. En blaast luidruchtig de aftocht om vervolgens met de staart tussen de benen af te druipen. God verwacht en eist beter van je. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Misschien willen we wel niet. Er zijn veel vragen waar nooit een antwoord op komt:

  • Hoe ga ik naar de hemel, als puber, in de kracht van mijn leven, zoals ik ben op het moment dat ik sterf of in een of andere geestelijke entiteit?
  • Wat is mijn intellectuele bagage, weet ik wat ik nu weet, weet ik opeens alles of iets tussen die twee?
  • Hoe breng ik mijn tijd door in de hemel, pap etend van gouden bordjes met gouden lepeltjes tussen heiligen (een van mijn all-time-favourites), kletsend met lotgenoten (waarover dan als ik alles weet), iets in Zijn glorie (ik heb daar geen voorstelling bij)
  • Bijpraten met familie lijkt mij geen echte optie. Mijn grootouders ken ik nog, alle andere zijn volstrekte vreemden voor mij. Voor mijn grootouders geldt dat ook wel een beetje. Die kennen deze wereld niet meer en ze komen uit een tijd waar ik ook al minder een voorstelling bij kan maken. Internet en mobieltjes zijn al een soort van magie voor hen
  • Hoelang duurt een eeuwigheid, 1.000 jaar, 100.000 jaar, 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar of dat in het kwadraat (en dat ziet er dan zo uit 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000) of nog een hogere exponent?
  • Is er na zoveel tijd nog wel iets om over te kletsen of wat je voldoende interesseert om iets mee te doen (als God tot aan de schepping een eeuwigheid alleen bestaan heeft moet hij een eenzaam persoon zijn geweest wat veel van zijn kronkels zou kunnen verklaren)

Dat alles overwegende is de rust van een kist misschien nog niet zo'n gek idee.

Ik heb enige malen met mijn ogen moeten knipperen om te geloven dat iemand als jij zich door gebrek aan antwoorden op deze vragen laat hinderen....

....Hoe ga je naar de hemel? als puber of..  Na jouw dood  is het woord aan God. Een kenmerkend aspect van God is uiteraard Zijn scheppende kracht maar dat niet alleen, Hij spreekt en het is (er) terstond. Genesis 1. En God sprak: er zij licht, en er was licht. Dus terug naar jouw vraag. Ergens na jouw sterven, zal God jouw naam spreken, en op dat moment zul je terstond zijn.

Of je ook in de hemel komt, moest die er zijn....daar gaat God over (zowel of er een hemel is als of jij daar komt). Als mens, gelovig of niet, hebben wij niets van doen op dit terrein. Het behoort exclusief God (dus wat na het leven is).

Het enige wat ik zeker weet is dat de dood, in termen van sterven en dood zijn, NIET het einde is. En daarmee bedoel ik simpelweg dat God er ook nog is. En zoals gezegd is het woord (dan) aan Hem.

 

Kort over je vragen:

Wat is mijn intellectuele bagage?  Je brein maakt deel uit van je lichaam en dat is afgestorven.  Alleen je naam is over.

Hoe breng ik mijn tijd door ? Er is geen tijd (bewustzijn, beleving, besteding, invulling).

Bijpraten met familie  Tja... je gaat opnieuw uit van jij, zoals je nu bent, in de hemel. Deze jij is zometeen afgestorven.

Hoelang duurt een eeuwigheid? Een eeuwigheid bestaat niet, slechts eeuwig bestaat. En eeuwig kent geen grens, duur of tijd.

Is er nog wel iets om over te kletsen? Weer dat idee dat een mens, type homo sapiens, in de hemel zit en dan zijn tijd moet zien door te komen.....

 

De rust van de kist.... maak je geen zorgen, daar belandt je sowieso in. Blijft de kwestie van je naam.....

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Cybelle Hawke:

Hoe breng ik mijn tijd door ? Er is geen tijd (bewustzijn, beleving, besteding, invulling).

Feitelijk is dit het enige antwoord wat er toe doet en alle andere antwoorden die je geeft overbodig maakt. Als er geen tijd is dan is dan is er niets. Dat staat gelijk aan de rust die ik zoek in de kist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei wipwap:

ik schoffeer niemand maar dit forum is een blamage voor God. Ik steek hier geen tijd meer in, discussiëren om te discussiëren, bah. Veel succes verder.

Jammer, net nu ik een paar uur in je boek gestoken heb ;(

1 uur geleden zei sjako:

Daar kunnen we duidelijk over zijn. De Bijbel is duidelijk. Als je in de hemel komt ga je meeregeren met Jezus over Gods Koninkrijk. Ik denk dat een atheist daar niet de toegewezen persoon daarvoor is, laat staan dat deze persoon uitverkoren is. Op de Nieuwe aarde is een ander verhaal, de bestemming voor de meeste mensen. Dan zijn de mogelijkheden oneindig. Je zal je er niet gaan vervelen.

Ik vind dit dan weer een typisch voorbeeld van een christen die weet wat God wil en denkt en daarom plaatsvervangend zomaar even het personeelsbeleid van na de eindtijd bepaalt. Wie weet zijn er wel atheïsten die, zonder in God te geloven, een bijzonder christelijk, misschien wel christelijker dan menig christen, leven leiden en ook nog eens over uitmuntende bestuurlijke capaciteiten beschikken. En dan zou God voor een bijzonder vrome christen kiezen die gespeend van enig bestuurlijk vermogen er bij die 144.000 een rommeltje van maakt?

Met alle respect naar jou toe @sjako maar als die 144.000 uit de JG's gerekruteerd moeten worden die niet eens in staat zijn misbruik in de eigen organisatie fatsoenlijk te managen, wat kan God dan verwachten als die met z'n allen Jezus moeten gaan helpen in het besturen van de nieuwe aarde?

Voor wat betreft de nieuwe aarde refereer ik aan de eerder door mij opgeschreven jaartallen. Ik zou niet zolang daar willen vertoeven.

Verder verwijs ik naar de reactie van @Cybelle Hawke die weer een heel ander christelijk beeld van de toekomst schetst. Verwarrend allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • JoostG locked this discussie

Vanwege de nogal gebrekkige uitleg van de TS, plus het feit dat deze heeft aangegeven niet meer te willen meedoen op het forum én gezien dit topic niet echt een onderwerp heeft en daardoor nogal onsamenhangend is, een slot.

Indien de TS het hier niet mee eens is en dit op een normale manier wil beargumenteren dan vernemen we dat graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid