Spring naar bijdragen

Vervolgtopic; waarheid / hemel / atheïsme / ... etc.


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Appie B:

Misschien is dat wel de verklaring waarom je de fout maakt absolute waarheid te claimen. Je weet niet precies wat dat inhoudt. 

Blijkbaar ben jij de enige die wel absolute uitspraken mag doen, maar owee als een ander dat doet...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 334
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat het wetenschappelijk niet aangetoond is, is een vrij groot drogargument, en niet terzake doend, wdG haalt al aan dat van de wonderen uit de eerste eeuw (zelfs niet van de opstanding) "wetenschappe

Doordat Hij de losprijs heeft betaald voor wat Adam heeft gedaan en als je in Hem gelooft dan heeft Hij idd de zonde van jou en de dood van jou overgenomen en die dood overwonnen. Daarom is het ook mo

De eerste "openstaande" vraag.... hopelijk slaag ik voor het examen.... De mens is inderdaad tot niets goeds in staat. Er is een fundamenteel verschil tussen jouw en mijn visie. Ik ga uit van een perf

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Blijkbaar ben jij de enige die wel absolute uitspraken mag doen, maar owee als een ander dat doet...

Wederom toon je aan dat je niet begrijpt wat absolute waarheid is. En om een voorbeeld te geven: dat was geen absolute uitspraak. (En dit was ook geen absolute uitspraak). En dat tussen haakjes ook niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Appie B:

Wederom toon je aan dat je niet begrijpt wat absolute waarheid is. En om een voorbeeld te geven: dat was geen absolute uitspraak. (En dit was ook geen absolute uitspraak). En dat tussen haakjes ook niet. 

Je gelooft je eigen uitspraken met absolute zekerheid? Ik ga er maar vanuit van niet, want ze bestaat niet immers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Appie B:

Ik zou zeggen: open een eigen topic en toon aan dat het een feit is dat je de Waarheid kent. 

Je draait, Appie B. Weet je Wie de Waarheid is?

Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. Het is dus een FEIT dat ik de Waarheid KEN. Ik verkeer me nl. in de omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat. Het is dus een FEIT dat ik de Waarheid KEN. Ik verkeer me nl. in de omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat.

Misschien dan maar eerst een topic openen over wat kennis, feiten en waarheden zijn. Want zonder overeenstemming is een discussie verder zinloos. 

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Vanwaar ineens deze voorzichtigheid?

Sommige dingen weet ik zekerder of onzekerder dan andere dingen. Zonder absolute waarhedi te claimen, en ook dit is geen absolute waarheid (en dit ook niet etc. etc.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Appie B:

Sommige dingen weet ik zekerder of onzekerder dan andere dingen. Zonder absolute waarhedi te claimen, en ook dit is geen absolute waarheid (en dit ook niet etc. etc.)

Dat is geen punt wat mij betreft, maar ik vind het jammer dat je zo een onzeker bestaan leid. Je lijkt wat dat betreft op een calvinist met hun "het zou kunnen" geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je doet alsof er maar twee mogelijk heden zijn: absolute zekerheid of onzeker. Dat is niet het geval. Er zijn heel veel dingen waar ik heel zeker van ben. Of iets minder zeker. En het kan af en toe ook zeer bevrijdend zijn om te ondekken dat je iets verkeerd hebt gelooft (en dus het goede kunt geloven). Absolute zekerheid lijkt mij ook saai, dan is er verder niks meer te ontdekken. Ik denk dat absolute zekerheid een farce is, een illusie om je eigen wereldbeeld in stand te houden zonder het te betwijfelen. Misschien om je veilig te voelen. Filosofisch gezien niet echt sterk en niet integer naar jezelf toe. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Appie B:

Haha, ik had geen beter antwoord kunnen bedenken van jou. 

He he, ken je de serie "Mindhunter"? Geeft goed weer waar men beland als men binair denken opgeeft. De waarheid vertroebeld en men eindigt de zoektocht met: I dont know...

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Appie B:

Misschien is dat wel de verklaring waarom je de fout maakt absolute waarheid te claimen. Je weet niet precies wat dat inhoudt. 

Kansloze discussie. Je verwacht teveel.

39 minuten geleden zei Appie B:

Ik zou zeggen: open een eigen topic en toon aan dat het een feit is dat je de Waarheid kent. 

Kansloze discussie. Je verwacht teveel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Appie B:

Ik zou zeggen: open een eigen topic en toon aan dat het een feit is dat je de Waarheid kent. 

Ik hoef niet aan te tonen dat ik de Waarheid ken. Het is een feit dat ik de Waarheid ken, het is een 100% zeker weten. Maar, Appie B, je draait weer. Weet je Wie de Waarheid is? Wist je dat ook jij de Waarheid heel eenvoudig kan kennen? Die behoefte lijk je niet te hebben. Sterker nog, je blijft maar draaien in de hoop dat diegenen die de Waarheid kennen jou enigszins tegemoet gaan komen. De Absolute Waarheid IS te kennen. Het FEIT dat jij de Absolute Waarheid niet kent, wil niet zeggen dat je die mogelijkheid niet hebt. Ik weet dat je heimwee hebt naar de Absolute Waarheid. Iets in jou wil de Absolute Waarheid kennen. Ga je de uitdaging aan de Waarheid te kennen, of blijf je draaien, Appie B?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

He he, ken je de serie "Mindhunter"? Geeft goed weer waar men beland als men binair denken opgeeft. De waarheid vertroebeld en men eindigt de zoektocht met: I dont know...

Nee, staat wel op Netflix volgens mij. Heb alleen nog andere series hoger op mijn lijstje staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Ik hoef niet aan te tonen dat ik de Waarheid ken. Het is een feit dat ik de Waarheid ken, het is een 100% zeker weten. Maar, Appie B, je draait weer. Weet je Wie de Waarheid is? Wist je dat ook jij de Waarheid heel eenvoudig kan kennen? Die behoefte lijk je niet te hebben. Sterker nog, je blijft maar draaien in de hoop dat diegenen die de Waarheid kennen jou enigszins tegemoet gaan komen. De Absolute Waarheid IS te kennen. Het FEIT dat jij de Absolute Waarheid niet kent, wil niet zeggen dat je die mogelijkheid niet hebt. Ik weet dat je heimwee hebt naar de Absolute Waarheid. Iets in jou wil de Absolute Waarheid kennen. Ga je de uitdaging aan de Waarheid te kennen, of blijf je draaien, Appie B?

Het is goed met je. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei thom:

Ja, een windmolen die kan stoppen met draaien.

Dus als een dame gedwongen in de prostitutie werkt dan moet ze haar perceptie veranderen en dan is het probleem opgelost ?

4 minuten geleden zei Appie B:

Het is goed met je. 

Wat zei ik nou ? Kanslooooos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Je draait, zendeling. Nogmaals: weet jij Wie de Waarheid is? Je mag best toegeven dat je het niet weet.

Bij blind (en doof) religieus dogmatisch fundamentalisme hoort maar 1 gepaste reactie en dat is boycotten en bestrijden. Geen IS-toestanden in Nederland!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid