Spring naar bijdragen

De belofte die alles mogelijk maakt (Hebreeën 8)


Aanbevolen berichten

24 minuten geleden zei WdG:

Ook ik ben een slecht mens, Mullog. Er zijn inderdaad (veel) Christenen die het ene deel van de ruil wel, en het andere deel niet geloven. Boosheid is een veel voorkomende reactie, bespotting evenzo.

Dat jij een slecht mens bent geeft je niet het recht om de rest van de wereld ook tot slecht mens te verklaren. Hou dat lekker bij jezelf en laat de rest van de wereld genieten van het mooie weer of rouwen om wat ze overkomt zonder te proberen jouw schuldgevoelens als extra last bij hen in hun maag te splitsen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als jij een wezen neerzet als mislukking die jouw vrije wil respecteert en vervolgens een dictator neerzet als kwaad, zegt heel veel over jouw hart. Kortom wat God ook doet je wilt niet, lekker l

1 uur geleden zei Mullog:

Dat jij een slecht mens bent geeft je niet het recht om de rest van de wereld ook tot slecht mens te verklaren. 

Ik denk dat hij bedoelt dat een mens geneigd is naar het doen van het kwade. Genesis 8:21 Jehovah vond de geur van het offer aangenaam. Daarom zei Jehovah bij zichzelf: ‘Nooit weer zal ik de grond vervloeken vanwege de mens, want het hart van de mens is van jongs af aan geneigd tot het slechte

Maar we zijn schoongewassen door het bloed van Jezus Christus. Door geloof in het loskoopoffer zijn we weer rein in Gods ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Maar we zijn schoongewassen door het bloed van Jezus Christus. Door geloof in het loskoopoffer zijn we weer rein in Gods ogen.

Inderdaad. De mens IS slecht vanuit zichzelf. De mens kan niks goeds doen. Door Christus zijn we volledig schoon gewassen. God ziet ons door Christus. Gelukkig maar, anders was ik kansloos. Enige voorwaarde is het offer van Jezus Christus aanvaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Inderdaad. De mens IS slecht vanuit zichzelf. De mens kan niks goeds doen. Door Christus zijn we volledig schoon gewassen. God ziet ons door Christus. Gelukkig maar, anders was ik kansloos. Enige voorwaarde is het offer van Jezus Christus aanvaarden.

Ben je nu op zoek naar een compromis? Jezus is God, iemand die iets anders beweert kent Jezus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

25 minuten geleden zei WdG:

Inderdaad. De mens IS slecht vanuit zichzelf. De mens kan niks goeds doen. Door Christus zijn we volledig schoon gewassen. God ziet ons door Christus. Gelukkig maar, anders was ik kansloos. Enige voorwaarde is het offer van Jezus Christus aanvaarden.

Je zegt hier volgens mij dat de mens slecht is en dat Jezus ons schoongewassen heeft maar dat dat niet geholpen heeft in zoverre dat Jezus God nu een rad voor de ogen draait omdat God denkt, doordat hij ons door Christus ziet, dat we goed zijn terwijl we eigenlijk nog slecht zijn.

Zit er enige zin in dit soort redeneringen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Mullog:

 

Je zegt hier volgens mij dat de mens slecht is en dat Jezus ons schoongewassen heeft maar dat dat niet geholpen heeft in zoverre dat Jezus God nu een rad voor de ogen draait omdat God denkt, doordat hij ons door Christus ziet, dat we goed zijn terwijl we eigenlijk nog slecht zijn.

Zit er enige zin in dit soort redeneringen?

Dat is tot geloof komen, de mens wordt herboren in de geest naar de wil van God te leven. In christus wordt de geest van God in zijn volk geboren, strijdende tegen alle kwaad. In de hemel zullen alleen mensen met die vernieuwde geest God aanbidden. 

Niet dat zij op deez aard al zonder zonde zijn, absoluut niet. En moeten zij met Paulus beamen het kwade dat ik niet wil dat doe ik, en het goede dat ik wil dat doe ik niet.

Die zichzelf vernederd zal verhoogd worden, die zichzelf verhoogd zal vernederd worden.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Thinkfree:

 In de hemel zullen alleen mensen met die vernieuwde geest God aanbidden. 

Zou dat Gods doel zijn, dat iedereen hem aanbidt ?

Aan de ene kant klinkt me dat erg eenzaam in de oren, aan de andere kant klinkt me dat een beetje als Erdogan en Pol Pot. 

Daarmee wordt het voor mij uiterst onwaarschijnlijk dat dat het doel van het goddelijke is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Alles komt uit God het is ook niet meer dan rechtvaardig dat alles uit hem, hem daar dank en eer voor geeft.

Zoals ik al zei: het klinkt mij nogal megalomaan. Ik denk dat het goddelijke veel liefdevoller is en niet uit is op dank of eer. Voor mij is dat een achterhaalde gedachte.

16 minuten geleden zei Thinkfree:

En moeten zij met Paulus beamen het kwade dat ik niet wil dat doe ik, en het goede dat ik wil dat doe ik niet.

Paulus was ook niet bepaald een positivo. En zijn persoonlijke mening is wat het is: een persoonlijke mening. Geïnspireerd door zijn geloof, maar desalniettemin persoonlijke gedachten. Ik weet dat er de neiging is om er iets goddelijks van te maken. Maar dat zie je in meer godsdiensten: de neiging om aan teksten heel veel, liefst bovennatuurlijke, autoriteit toe te kennen. Blijkbaar hebben mensen tekstuele handvatten nodig.

Voor mij geldt dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei HJW:
11 minuten geleden zei Thinkfree:

Alles komt uit God het is ook niet meer dan rechtvaardig dat alles uit hem, hem daar dank en eer voor geeft.

Zoals ik al zei: het klinkt mij nogal megalomaan. Ik denk dat het goddelijke veel liefdevoller is en niet uit is op dank of eer. Voor mij is dat een achterhaalde gedachte.

Dat mag jij vinden.

9 minuten geleden zei HJW:

de neiging om aan teksten heel veel, liefst bovennatuurlijke, autoriteit toe te kennen.

Tsja christenen geloven dan ook in een bovennatuurlijk geïnspireerd boek. 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ben je nu op zoek naar een compromis? Jezus is God, iemand die iets anders beweert kent Jezus niet.

Nee, ik zoek geen compromis. Jezus is God, inderdaad. Waarom denk je dat ik een compromis zoek?

12 minuten geleden zei Thinkfree:

Alles komt uit God het is ook niet meer dan rechtvaardig dat alles uit hem, hem daar dank en eer voor geeft.

Exact! Meer kunnen we niet. Ik BEN de gerechtigheid Gods in Christus! Alle eer komt HEM toe! God is rechtvaardig, daarom ontvang ik het eeuwige leven. Ik hoef niet nogmaals te betalen voor iets waar door Christus als voor betaald is!

46 minuten geleden zei Mullog:

 

Je zegt hier volgens mij dat de mens slecht is en dat Jezus ons schoongewassen heeft maar dat dat niet geholpen heeft in zoverre dat Jezus God nu een rad voor de ogen draait omdat God denkt, doordat hij ons door Christus ziet, dat we goed zijn terwijl we eigenlijk nog slecht zijn.

Je brengt het spottend, maar kort door de bocht: het klopt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat mag jij vinden.

Tsja christenen geloven dan ook in een bovennatuurlijk geïnspireerd boek. 

Hetzelfde zeg ik over Paulus: dat mag hij vinden.

Het is mij geheel duidelijk dat de christenen dat geloven. Ik constateer slechts dat meerdere godsdiensten dat doen en dat dat dus blijkbaar voorziet in een behoefte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Nee, ik zoek geen compromis. Jezus is God, inderdaad. Waarom denk je dat ik een compromis zoek?

Omdat het lijkt alsof jij en Sjako het over dezelfde Jezus hebben. Je beaamt zijn opmerking over het loskoopoffer met:

1 uur geleden zei WdG:

Inderdaad.

Zonder duidelijk te maken dat je het over twee totaal verschillende personen hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat het lijkt alsof jij en Sjako het over dezelfde Jezus hebben. Je beaamt zijn opmerking over het loskoopoffer met:

Zonder duidelijk te maken dat je het over twee totaal verschillende personen hebt.

Ik antwoord iets meer:

Citaat

Inderdaad. De mens IS slecht vanuit zichzelf. De mens kan niks goeds doen. Door Christus zijn we volledig schoon gewassen. God ziet ons door Christus. Gelukkig maar, anders was ik kansloos. Enige voorwaarde is het offer van Jezus Christus aanvaarden.

Ben je het hier dan mee oneens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei WdG:

Ik antwoord iets meer:

Ben je het hier dan mee oneens?

Blijkt daaruit dat jij een andere Jezus bedoeld? Net zoals de like die je Sjako geeft in het topic https://www.credible.nl/topic/28569-vervolgtopic-waarheid-hemel-athe%C3%AFsme-etc/?do=findComment&comment=1172796, het lijkt alsof je aan het dansen bent om hetzelfde object.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Blijkt daaruit dat jij een andere Jezus bedoeld?

Hoeveel "Jezussen" zijn er? Volgens mij maar EEN: Jezus = de Zoon van God = God de Zoon = Onze Verlosser = Onze Schepper = Onze Geneesheer = Onze Beste Vriend. Heb je meer duidelijkheid nodig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ben je nu op zoek naar een compromis? Jezus is God, iemand die iets anders beweert kent Jezus niet.

Dit zullen we maar niet serieus nemen. Dit noemen ze in goed Nederlands stoken. Niet bepaald een vrucht van de Geest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW:

Zoals ik al zei: het klinkt mij nogal megalomaan. Ik denk dat het goddelijke veel liefdevoller is en niet uit is op dank of eer. Voor mij is dat een achterhaalde gedachte.

Ik hoop alleen niet dat jij je oneervolle en ondankbare overtuiging, in het dagelijks leven toepast. Liefdeloze bedoening zou dat worden niet ?

Ik bedoel ik heb mijn vrouw lief en houdt haar dan ook in ere, en ben haar dankbaar.

En jij zegt dat het niets met liefde te maken heeft

Als jij God niet in ere houdt, en niet dankbaar bent heb je hem niet lief.

Ik geef mijn vrouw, vrouwelijke eer en dankbaarheid.

Ik geef God, Goddeijke eer en dankbaarheid.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

Je brengt het spottend, maar kort door de bocht: het klopt!

De reden dat ik het enigszins sarcastisch breng is omdat de hele redenering bepaald niet uitblinkt in logica en, misschien nog wel belangrijker, God neerzet als een mislukkeling. God stuurt zijn zoon met de opdracht naar ons om ons schoon te wassen. In jou redenering is Jezus dat niet gelukt en draait hij Zijn Vader een rad voor de ogen waardoor God niet ziet dat het niet gelukt is. En God trapt daar in......?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

De reden dat ik het enigszins sarcastisch breng is omdat de hele redenering bepaald niet uitblinkt in logica en, misschien nog wel belangrijker, God neerzet als een mislukkeling. God stuurt zijn zoon met de opdracht naar ons om ons schoon te wassen. In jou redenering is Jezus dat niet gelukt en draait hij Zijn Vader een rad voor de ogen waardoor God niet ziet dat het niet gelukt is. En God trapt daar in......?

Wederom spottend. Waarom denk je dat het, volgens mij redenering, Jezus niet gelukt is? Omdat er mensen zijn die HEM afwijzen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik hoop alleen niet dat jij je oneervolle en ondankbare overtuiging, in het dagelijks leven toepast. Liefdeloze bedoening zou dat worden niet ?

Ik bedoel ik heb mijn vrouw lief en houdt haar dan ook in ere, en ben haar dankbaar.

En jij zegt dat het niets met liefde te maken heeft

Als jij God niet in ere houdt, en niet dankbaar bent heb je hem niet lief.

Jij hebt een heel ander beeld van liefde dan ik. Mijn vrouw houdt van mij maar ik moet er niet aan denken dat ze mij dankbaar zou zijn. Dan is er geen evenwicht meer.

Ik ben dol op haar maar dat is heel wat anders dan dankbaarheid.

Ik ernaar liefde gewoon compleet anders dan dat jij dat doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Mullog:

De reden dat ik het enigszins sarcastisch breng is omdat de hele redenering bepaald niet uitblinkt in logica en, misschien nog wel belangrijker, God neerzet als een mislukkeling. God stuurt zijn zoon met de opdracht naar ons om ons schoon te wassen. In jou redenering is Jezus dat niet gelukt en draait hij Zijn Vader een rad voor de ogen waardoor God niet ziet dat het niet gelukt is. En God trapt daar in......?

Als jij een wezen neerzet als mislukking die jouw vrije wil respecteert en vervolgens een dictator neerzet als kwaad, zegt heel veel over jouw hart.

Kortom wat God ook doet je wilt niet, lekker logisch mullog!

4 minuten geleden zei HJW:

Jij hebt een heel ander beeld van liefde dan ik. Mijn vrouw houdt van mij maar ik moet er niet aan denken dat ze mij dankbaar zou zijn. Dan is er geen evenwicht meer.

Ik ben dol op haar maar dat is heel wat anders dan dankbaarheid.

Ik ernaar liefde gewoon compleet anders dan dat jij dat doet.

Ik hoop alleen wel dat je inziet dat het buitensluiten van eer en dankbaarheid vruchten zijn van de liefdeloosheid ?

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik hoop alleen wel dat je inziet dat het buitensluiten van eer en dankbaarheid vruchten zijn van de liefdeloosheid ?

Wat een onzin. Het enige wat je vast kan stellen dat het niet overeenkomt met jouw gedachten.

Eerlijk gezegd: ga je schamen. Je hebt geen idee waar je het over hebt waar het mij aangaat.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Mullog:

Ik hou je een spiegel voor van wat je redenering betekent. Daar zeg je dat namelijk. Begrijp je gewoon zelf niet wat je schrijft?

Ik begrijp je prima. Helaas beantwoord je mijn vragen niet. Waarom denk je dat het, volgens mij redenering, Jezus niet gelukt is? Jouw antwoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid