Spring naar bijdragen

Je bent perfect in Gods ogen!


Aanbevolen berichten

God ziet jou zonder fout, smetje of onvolmaaktheid. Prijs Zijn Woord en het volbrachte werk van Zijn Zoon Jezus Christus. Twijfel niet aan jouw volmaaktheid in Christus! 

Jezelf te zien als verre van perfect is geen bescheidenheid, maar een gebrek aan begrip en vertrouwen in het volmaakte offer van Jezus voor jou! In de Bijbel lezen we: "Want met één offer heeft Hij hen die geheiligd worden, tot in eeuwigheid volmaakt". In de Engelse KJV lezen we: 

“For by one offering He hath perfected forever them that are sanctified”

Besef je dat? Je bent niet alleen heilig gemaakt, maar door hetzelfde offer van Zijn lichaam, ben je al geperfectioneerd. Je bent zowel heilig als perfect in Gods ogen!

Jouw zonden zijn perfect en totaal vergeven. Dus in plaats van bewust te zijn van je zonden (om een slecht geweten te hebben [Hebreeën 10:22]), kun je een perfect geweten hebben, een geweten vrij van schuld en veroordeling van zonden. Als je "zonde-bewust" leeft, zeg dan simpel: "Dank U, Jezus, voor Uw wonderbaarlijk werk aan het kruis. Het is een perfect offer dat al mijn zonden volledig verwijderd heeft. 

"Heilige Geest, dank U voor het overtuigen van mijn gerechtigheid, niet mijn eigen, maar Gods gerechtigheid, gegeven aan mij als een geschenk. Blijf me overtuigen, ook als ik faal, dat ik nog steeds de gerechtigheid van God in Christus ben!" 

God ziet jou perfect zonder enige smetje van zonde. Hij behandelt je als een rechtschapen man of vrouw, want zo heeft Hij jou gemaakt. Dus verwacht de goede dingen: 

Spreuken 10: 6
Zegeningen rusten er op het hoofd van de rechtvaardige, maar geweld overdekt de mond van de goddelozen.

Jezelf te zien als verre van perfect is geen bescheidenheid, maar een gebrek aan begrip en vertrouwen in het volmaakte offer van Jezus voor jou! God ziet jou door Jezus Christus, volmaakt, zonder zonden, zonder smet! Neem Jezus aan als persoonlijke Verlosser. Je bent dan de rechtvaardigheid van God in Christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei WdG:

Jouw zonden zijn perfect en totaal vergeven. Dus in plaats van bewust te zijn van je zonden (om een slecht geweten te hebben [Hebreeën 10:22]), kun je een perfect geweten hebben, een geweten vrij van schuld en veroordeling van zonden. Als je "zonde-bewust" leeft, zeg dan simpel: "Dank U, Jezus, voor Uw wonderbaarlijk werk aan het kruis. Het is een perfect offer dat al mijn zonden volledig verwijderd heeft.

Zondig jij nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak me toch wel zorgen om @WdG. Het lijkt er om dat hij in zijn geloof behoorlijk aan het 'doordraaien' is.
De ene na de andere standaard uitspraak wordt geplaatst, waarbij nooit blijkt dat er sprake is van enig eigen denkwerk of samenhang in de uitspraken.
Ook wordt er binnen korte tijd geswitched van het ene extreem naar een 180 graden andere mening.

Ze kwam hij een tijdje terug tot de uitspraak dat iedereen onvoorwaardelijk de doodstraf verdient, en nu is ineens iedereen in God's ogen perfect en zijn de zonden totaal en volledig vergeven.
Het maakt op mij allerminst de indruk van een goed opgebouwde, evenwichtige en doordachte visie.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei thom:

Dat is het geloof aanvaarden, het geloof van Jezus Christus. Daarin ligt de volmaking, maar tegelijkertijd begint de arbeid hierop bij inzien dat de volmaaktheid door Hem bereikt wordt, en niet door de mens zelf.

Het is de hoopfase wat na geloof komt, wat de arbeid vertegenwoordigd om de Liefde aan te kunnen.

En voor de mensen die nooit van Jezus gehoord hebben ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Het is het Licht wat schijnt in de duisternis, maar wordt niet begrepen, schrijft Johannes.

Tot het moment van geraakt worden door het Licht, wat Christus vertegenwoordigt, blijft er onbegrip over wie wij in wezen zijn.

De mens blijft gewoon leven in het ongewisse.

 

Dus Christus is onafhankelijk van de persoon Jezus. Dat kan ik volgen.

En wat als het ongewisse er nog is bij de dood ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Jezus is de persoon die de Christus belichaamd. Zo kan je het ook zien.

Als het ongewisse er nog is bij het overgaan, zal het karma bepalen in welk ongewisse de levenslessen weer beginnen bij het overgaan van de ziel weer in een lichaam.

Oké. Jezus is een uitingsvorm. Maar er zijn dus meer uitingsvormen.

Reincarnatie zou voor anderen best kunnen gelden. Ik ben hier echter voor het eerst en het laatst.

Daarnaast geloof ik niet in karma.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Ik heb de vorige reactie nog wat aangevuld met teksten.

Gelezen. Voor mij is de bijbel niet automatisch waar. Het zijn gedachtengangen van feilbare mensen.

Het heeft voor mij niet de ultieme autoriteit.

Bij mij werkt het volgende dus niet: het staat in de bijbel en dus is het zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid