Spring naar bijdragen

Hypocrieten in de kerk.


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan kunnen we de woorden van Jezus omtrent eerst de balk uit eigen ogen verwijderen wel schrappen uit de Bijbel, als het toch wel mag.

Nee, want daarvoor heb ik nu juist de laatste alinea van de betreffende post geschreven. Die zelfs helemaal over jou gaat. ;)

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daarbij komt dat ik van mening ben dat we nooit alleen maar naar de negatieve zaken mogen kijken en daarbij de positieve zaken uit het oog verliezen. Zodoende sta ik al meer open voor correctie van een hypocriet als deze toegeeft er eentje te zijn en er graag mee aan het werk wil. Dan help ik mee.

En dat is ook prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is goed om je niet teveel bezig te houden met hoe andere mensen binnen of buiten de kerk zouden zijn. Net zoals het in een ziekenhuis ook dwaas zou zijn om als patiënt je af te vragen of de andere

@Jacco, Ja, ik ken ze ook mensen die gelovig zijn maar zo'n angst voor de dood hebben/hadden. Jouw oma, jij hebt haar gekend en waarschijnlijk heeft ze intens gebeden, maar ze kende alleen de lee

Christus wel. En Paulus ook. Want niet iedereen kan alle gaven bezitten. Hij verdeeld zijn gaven over alle broeders en zusters, zodat de ene geroepen is tot verkondiging, de andere tot het stichten va

12 minuten geleden zei Robert Frans:

Nee, want daarvoor heb ik nu juist de laatste alinea van de betreffende post geschreven. Die zelfs helemaal over jou gaat.

Dus ik moet eerst de balk uit mijn ogen verwijderen en mag daarop aangesproken worden door een andere balkdragende figuur. Echter ik mag dat niet bij een ander doen zolang ik een balk in de ogen heb? Dit lijkt verdacht veel op discriminatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat om "verbeter de wereld, begin bij jezelf". Ik zou daar nog een wijsheid van Thomas a Kempis aan willen toevoegen:

Citaat

Kijk naar jezelf en pas er voor op om over de daden van anderen te oordelen. Het is vergeefse moeite over anderen te oordelen, want je vergist je voortdurend en je gaat gemakkelijk in de fout. (Bron: Thomas a Kempis, De navolging van Christus (Kok, 2016)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Hobble-Frank:

Het gaat om "verbeter de wereld, begin bij jezelf".

Alweer een opmerking van iemand die de geloofsbelijdenis niet serieus neemt. Wij zijn niet in staat om onszelf te verbeteren maar weten ons afhankelijk van Jezus die aan het kruis het werk voor ons verricht heeft. Alleen door acceptatie van dit werk kunnen wij beter worden.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei thom:

Ik ben wel eens wat kort door de bocht.

Kaasjeskruid is af en toe kort door de bocht, maar hij zegt wel zinnige dingen (dat betekent niet dat ik het overal mee eens ben). Wat jij verkondigt is complete onzin. "We" kunnen de wereld niet "zelf" verbeteren. Slechts door het aanvaarden van God (Jezus) als Redder worden we een nieuwe schepping. Dan gaat God (De Heilige Geest) in ons werken, en, als we dat toelaten, worden we mogelijk een klein beetje beter....

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Alweer een opmerking van iemand die de geloofsbelijdenis niet serieus neemt. Wij zijn niet in staat om onszelf te verbeteren maar weten ons afhankelijk van Jezus die aan het kruis het werk voor ons verricht heeft. Alleen door acceptatie van dit werk kunnen wij beter worden.

Als jij tevreden en gelukkig bent in je leven met die houding dan is dat prima. Ik heb er verder geen last van en verkies een andere weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid