Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Moderator sjako heeft aangegeven het forum te gebruiken om te prediken en getuigen. Van mij mag hij. Hij declareert zelfs zijn verplichte uurtjes! Nu word ik door dezelfde moderator erop aangesproken dit niet te doen. Hierbij krijg ik het gevoel dat sjako met dubbele pet werkt. M.i. is het of het een of het ander. Is het forum bedoeld om te prediken? Zo ja, sjako: niet mopperen. Zo nee, graag duidelijkheid. In dat geval kan sjako zijn uurtjes ook niet meer tellen (verplicht bij de Jehovah's getuigen). Graag duidelijkheid en bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beste WdG hoe zit het met discriminatie??  Is dit een forum waar alleen mensen die zich op de borst kloppen dat ze wedergeboren christenen zijn, welkom zijn? Dan is er de laatste tijd heel wat verande

Ik zie liever jou vertrekken dan sjako. Van zijn goede bedoelingen ben ik overtuigd in tegenstelling tot die van jou.

Wat een drama weer. Iemand wordt aangesproken door een mod op zijn knip en dump gedrag en vervolgens wordt er een hele campagne opgezet om te proberen de mod onderuit te halen. Misselijkmakend en beho

Ik denk dat Sjako het prima doet. Hij weet, voor zover ik gezien heb, ook goed onderscheid te maken tussen het zijn van mod en het zijn van user. 

Over jouw topics heb ik echter wel een klacht en dat is dat je vele van je artikelen die je op gelooft.com hebt staan hier neer gooit. Indien je daarmee doorgaat (liever niet eigenlijk) heb ik graag dat je advertentiekosten aan Credible afdraagt. 

Voor zover ik weet dumpt Sjako hier geen WTG teksten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:

Hier erkent sjako dat dit forum prediking voor hem is:

 

Niet echt. Hier geeft hij aan dat de (of een aantal) uren die hij spendeert op dit forum voor het WTG meetellen onder het kopje prediking. Dat kunnen evengoed de moderatie uurtjes zijn waarbij geen prediking te pas komt maar meer de christelijke waarden toegepast worden om dit forum te laten lopen. Om maar een voorbeeld te noemen. In ieder geval een geheel andere insteek dan wat jij doet met het dumpen van lappen tekst van een andere site in een nieuw topic. 

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard heeft sjako een dubbele pet op: hij is en user en moderator. En die twee rollen van elkaar scheiden doet hij vrij goed. Daarnaast is hij vrij duidelijk in wat bij zijn geloofsovertuiging hoort en plempt hij geen grote lappen WTG teksten neer. Kortom ook al heb ik mijn bedenkingen bij een JG in het moderatieteam, vanuit de oorspronkelijke doelstelling van het forum, sjako doet het best goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap @WdG wel, en al ben ik het bijna nooit met hem eens, nu ben ik dat wel.

Voor iemand van de WTG is contact met mensen daarbuiten alleen toegestaan als het om prediking gaat. Binnen de WTG wordt zijn aanwezigheid hier daarom gezien als prediking.
Hij hoeft dat dus niet zozeer te bevestigen, uit de eigen regels van de WTG blijkt al dat dit zo is. 

Waar je het dus over kunt hebben, is de manier van prediken, en op grond daarvan de gewenstheid daarvan.
Dan ga je dus mensen terechtwijzen op grond van de manier van prediken, het lijkt mij een hellend vlak.
Enfin, ik moet me er eigenlijk niet mee bemoeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is duidelijk dat het forum niet voor "prediking" bedoeld is. Ik kan het hier mee eens of oneens zijn, maar, het zijn nu eenmaal de regels. Ik erken dat ik de grenzen heb opgezocht, en ook heb overschreden. Het heeft me een terechte waarschuwing opgeleverd. Ik zal er dus meer op letten! Prediking is niet de bedoeling. Echter, ik was wel enigszins verward door de opmerkingen van moderator sjako, die het forum dus wel degelijk als platforum voor prediking ziet, en daarmee overtreedt hij de regels. M.i. zijn er een aantal mogelijkheden:

1. sjako trekt zich terug als moderator.

2. sjako schrijft zijn uurtjes niet meer, en respecteert de forum-doelstelling.

3. ???

Hier de citaten waaruit zonder enige twijfel blijkt dat sjako, net als ik, predikt. Ik erken het, en, ik zal er op letten.

 

Citaat

Elke vorm van getuigenis geven telt mee, dus ook een forum.

sjako gaf trouwens aan dat getuigenis geven en prediken hetzelfde is, voor hem. Een forum is een platforum voor getuigenis/prediking.

Citaat

Wat is een forum? Volgens de Vandale  groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: forumdiscussie dus een prima plaats om over bepaalde dingen te praten. In het openbaar eigenlijk.

Zijn wij het publiek? Is sjako de deskundige? Gezien het feit dat hij uurtjes schrijft, die bij de Jehovah's getuigen min of meer "verplicht" zijn, kan niet anders dan geconcludeerd worden dat sjako dat inderdaad zo ziet. Prediking dus.

Citaat

Je kiest er zelf voor om JG te worden. Je wordt pas als volwassene gedoopt, of in ieder geval als je je realiseert wat voor keuze je maakt. De een zal bijv een forum beter liggen, of in het openbaar, of informeel, anderen weer van huis tot huis. Het gaat erom dat de boodschap van Jezus Christus wordt verkondigd, niet van een of ander genootschap. Het is in feite levensreddend werk.

Los van de verschillen in visie, deel ik de mening dat de verkondiging van dit werk levensreddend is. Echter, ik heb begrepen dat de verkondiging van deze boodschap niet op het forum hoort plaats te vinden. Hier bevestigt sjako wederom dat hij predikt. Hij heeft (o.a.) voor dit forum gekozen, waar anderen voor openbaar (deur aan deur) kiezen. Het komt steeds vaker voor dat Jehovah's getuigen op fora prediken. Dat mag, mits de doelstelling van het forum dat toelaat. De doelstelling van dit forum laat het niet toe.

Jehovah's getuigen gebruiken fora dus voor prediking, zoals ze ook deur aan deur prediken. Ik heb daar geen moeite mee. Echter, wanneer op een deur een mededeling staat "hier geen prediking van Jehovah's getuigen en andere groeperingen", dan loopt de betreffende prediker, als het goed is, door. Op dit forum staat een dergelijke mededeling. Het zou sjako sieren door te lopen, of zich aan te passen aan de doelstellingen. Ik erken dat ik de grenzen overschreden heb, wat de forumregels betreft. Mijn mening doet niet ter zake, ik moet me aan de regels houden, of vertrekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei dingo:

Uiteraard heeft sjako een dubbele pet op: hij is en user en moderator. En die twee rollen van elkaar scheiden doet hij vrij goed. Daarnaast is hij vrij duidelijk in wat bij zijn geloofsovertuiging hoort en plempt hij geen grote lappen WTG teksten neer. Kortom ook al heb ik mijn bedenkingen bij een JG in het moderatieteam, vanuit de oorspronkelijke doelstelling van het forum, sjako doet het best goed.

Dankjewel @dingo Het is best pijnlijk dat wanneer je je nek uitsteekt om een forum in de lucht te houden dat je zo wordt bejegend. We zitten in een team van meerdere moderators. Wanneer ik in de fout zou gaan, dan zouden de andere moderators mij daarop terecht aanspreken. 

Elke vorm van gesprek over geloof wordt gezien als 'tijd'. Dit is puur voor de statistieken. Het heeft niks met dubbele petten oid te maken. Als ik antwoord geef of een vraag stel, dan is het logisch dat ik dat doe met mijn eigen geloof in gedachten. Is denk ik niets op tegen. 

4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Voor iemand van de WTG is contact met mensen daarbuiten alleen toegestaan als het om prediking gaat.

Schei eens even uit. We zitten niet in een cocon of zo. Weer een vooroordeel ontkracht.

2 uur geleden zei WdG:

Het is duidelijk dat het forum niet voor "prediking" bedoeld is.

Nou, dat mag jij wel eens goed op gaan passen, want je doet niet anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Nou, dat mag jij wel eens goed op gaan passen, want je doet niet anders.

Je citeert mij half, sjako! Ik ERKEN dat ik de regels heb overtreden, door te prediken. Erken jij dat ook. Voor de duidelijkheid mijn HELE uitspraak, om misverstanden te voorkomen. De wijze waarop je mijn woorden misbruikt, staat me niet aan, sjako!

Citaat

Het is duidelijk dat het forum niet voor "prediking" bedoeld is. Ik kan het hier mee eens of oneens zijn, maar, het zijn nu eenmaal de regels. Ik erken dat ik de grenzen heb opgezocht, en ook heb overschreden.

Nogmaals: IK ERKEN DAT IK DE REGELS OVERTREDEN HEB! Doe jij dat ook, sjako?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Nogmaals: IK ERKEN DAT IK DE REGELS OVERTREDEN HEB! Doe jij dat ook, sjako?

Jij bent bezig met een hetze tegen mij. Je moet daar echt mee ophouden. Ik overtreed geen regels. Jij probeert ieder anders denkende de mond te snoeren. Dat doe je niet enkel bij mij. Ik heb het aangekaart bij mijn collega moderators.

8 minuten geleden zei WdG:

De wijze waarop je mijn woorden misbruikt, staat me niet aan, sjako!

Ik citeer je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Jij bent bezig met een hetze tegen mij. Je moet daar echt mee ophouden. Ik overtreed geen regels. Jij probeert ieder anders denkende de mond te snoeren. Dat doe je niet enkel bij mij. Ik heb het aangekaart bij mijn collega moderators.

Ik citeer je.

Nee, sjako! Besef dat je mij aanspreekt op het feit dat er niet gepredikt mag worden, terwijl je zelf erkent dit forum te gebruiken voor prediken! Er is geen sprake van een hetze. Ik heb niks tegen je, helemaal niks. Waar ik je op wijs is je inconsequente houding! Gebruik het forum niet om te prediken (ZOALS JE ZELF ERKEND HEBT!!) OF sta anderen toe hetzelfde te doen (EN DAT DOE JE NIET!). Dus, werk je met dubbele pet: een als moderator (anderen verbieden te prediken) en een als gebruiker (door te prediken!).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat Dingo het al prima verwoord heeft:

Sjako weet, wat mij betreft, zijn rollen als user en als moderator prima te scheiden. Sterker nog: hij is als user flink betrokken bij het forum en ik heb hem zelf niet kunnen betrappen op het 'misbruiken' van zijn moderator rol. 

Met betrekking tot het hebben van een lid van het WTG als moderator; hier had ik aanvankelijk ook mijn twijfels bij  (vanwege de doelstellingen van het forum) maar Sjako heeft wel bewezen dat hij zijn rol als moderator niet misbruikt. Het heeft me zelfs even gekost voordat ik überhaupt doorhad dat hij JG is. Ook 'achter de schermen' wordt er gewoon overlegd en legt Sjako bepaalde zaken neer, die we vervolgens gezamenlijk bespreken.

Voor mijn beeldvorming: Wat is precies het probleem met betrekking tot 'prediking' en 'uurtjes opschrijven'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei JoostG:

Ik denk dat Dingo het al prima verwoord heeft:

Sjako weet, wat mij betreft, zijn rollen als user en als moderator prima te scheiden. Sterker nog: hij is als user flink betrokken bij het forum en ik heb hem zelf niet kunnen betrappen op het 'misbruiken' van zijn moderator rol. 

Met betrekking tot het hebben van een lid van het WTG als moderator; hier had ik aanvankelijk ook mijn twijfels bij  (vanwege de doelstellingen van het forum) maar Sjako heeft wel bewezen dat hij zijn rol als moderator niet misbruikt. Het heeft me zelfs even gekost voordat ik überhaupt doorhad dat hij JG is. Ook 'achter de schermen' wordt er gewoon overlegd en legt Sjako bepaalde zaken neer, die we vervolgens gezamenlijk bespreken.

Voor mijn beeldvorming: Wat is precies het probleem met betrekking tot 'prediking' en 'uurtjes opschrijven'?

Dan heb je niet goed gelezen de laatste tijd. Als je lappen tekst op het forum zet en vervolgens niet op vragen antwoord dan ben je bezig met dit forum te misbruiken.

Daarnaast vind ik het storend dat iemand hogerop probeert te komen in de hiërarchie van een dubieuze organisatie doormiddel van dit forum en daarbij ook nog als moderator fungeert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Quest:

Dan heb je niet goed gelezen de laatste tijd. Als je lappen tekst op het forum zet en vervolgens niet op vragen antwoord dan ben je bezig met dit forum te misbruiken.

Daarnaast vind ik het storend dat iemand hogerop probeert te komen in de hiërarchie van een dubieuze organisatie doormiddel van dit forum en daarbij ook nog als moderator fungeert.

Ik ben het met Quest eens EN NOGMAAL ik heb me zelf hier ook schuldig aan gemaakt! Ik ben erop gewezen, en zal proberen mij aan de regels te houden. Ik zal proberen meer het gesprek aan te gaan. Aan degenen die zich storen aan het feit dat ik dat eerder mogelijk (te) weinig deed, mijn oprechte excuses!

Daarentegen erkent sjako WEL dat hij het forum gebruikt (misbruikt (!!)) voor prediking, terwijl hij anderzijds mensen erop aanspreekt niet te prediken. Hij werkt dus met een dubbele pet op, hij misbruikt het forum EN hij misbruikt zijn positie als moderator.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Quest:

Dan heb je niet goed gelezen de laatste tijd. Als je lappen tekst op het forum zet en vervolgens niet op vragen antwoord dan ben je bezig met dit forum te misbruiken.

Daarnaast vind ik het storend dat iemand hogerop probeert te komen in de hiërarchie van een dubieuze organisatie doormiddel van dit forum en daarbij ook nog als moderator fungeert.

'Lappen tekst' die van mijn hand zijn. Ik ben gewoon erg betrokken. Ik zit er niet constant achter, dus ik zou wel eens een vraag kunnen vergeten. Wat ik niet doe is op strikvragen ingaan, maar dan nog geef ik dat aan.

Ik ben gewoon verkondiger (zo heet dat nu eenmaal) en hoef niet zo nodig hoger in de 'hiërarchie' te komen. Het is geen dubieuze organisatie. Dat is jou mening en ik zou je dan ook willen vragen ophouden mij te beledigen wat nergens voor nodig is.

22 minuten geleden zei WdG:

hij misbruikt het forum EN hij misbruikt zijn positie als moderator.

Ik ben me van geen kwaad bewust en ik heb nergens misbruik gemaakt als moderator. Er was een oproep of iemand zijn nek uit wilde steken om als moderator op te treden omdat @Thorgrem ermee ophield. Zonder moderators zou dit forum ten gronde gaan. Dat is zonde, dus ben ik moderator geworden. Ik scheid mijn rol als gebruiker en moderator naar mijn weten volkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

dus ik zou wel eens een vraag kunnen vergeten. Wat ik niet doe is op strikvragen ingaan, maar dan nog geef ik dat aan.

Dat is jou mening en ik zou je dan ook willen vragen ophouden mij te beledigen wat nergens voor nodig is.

Je geeft niet de waarheid weer. Je laat lastige vragen liggen en je diskwalificeert die als “strikvraag”.

Met geen ander doel dan lastige vragen te ontwijken.

 

En waarom moeten mensen stoppen met beledigen als jij wel anderen mag beledigen ?

De drieeenheid als een leugen wegzetten is ook beledigen. Waarom die dubbele moraal ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei JoostG:

Voor mijn beeldvorming: Wat is precies het probleem met betrekking tot 'prediking' en 'uurtjes opschrijven'?

Geen. Het is geen prediking. Je zou het hoogstens als getuigenis geven van mijn geloof kunnen noemen, maar dat geldt voor iedereen hier bij mijn weten. En dat is enkel maar goed. Dat uurtjes schrijven is een eigenaardigheid van JG. Er worden geen namen, waar en hoe opgeschreven. Het is puur en enkel statistiek. Ook een praatje in de bus geldt als tijd bijv. 

4 minuten geleden zei HJW:

als jij wel anderen mag beledigen

Waar beledig ik mensen? Als dit zo zou zijn, dan zouden mijn collega moderators mij daarop moeten wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Waar beledig ik mensen? Als dit zo zou zijn, dan zouden mijn collega moderators mij daarop moeten wijzen.

Ik noem er nog een voorbeeld bij: je noemt de drieeenheid een leugen bedoeld om de joden buiten het christendom te houden.

Dat is beledigend voor de mensen die in de drieeenheid geloven.

12 minuten geleden zei sjako:

Geen. Het is geen prediking.

De waarheid volgens @Sjako.

Op 10 mei vraagt Quest om 20.35 aan jou in het Vervolgtopic waarheid:

En dit forum geldt als prediking voor je ?

Om 22.04 meldt jij heel helder en duidelijk:

Ja.

 

En nu is het geen eens geen prediking meer.

De waarheid is flexibel en past zich aan zoals het jou uitkomt.
Is het nou wel of geen prediking ? Oftewel: vertelde je donderdag de waarheid niet of vertel je nu de waarheid niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei HJW:

En dit forum geldt als prediking voor je ?

Prediking is een zeer ruim begrip bij JG. Getuigenis geven wat iedereen hier doet valt hier ook onder, dus lijkt me geen probleem. En wat probeer je hiermee te bereiken eigenlijk? De sfeer op dit forum bereikt zo'n beetje een dieptepunt.

25 minuten geleden zei HJW:

Ik noem er nog een voorbeeld bij: je noemt de drieeenheid een leugen bedoeld om de joden buiten het christendom te houden.

Dat is beledigend voor de mensen die in de drieeenheid geloven.

Ja, dus bijv zeggen dat de hel niet bestaat is ook een belediging. Dus alles wat ik zeg is dus een belediging omdat het niet in je straatje past? Ik weet niet of je de reacties van @nikie90 leest. Hij is jood en hij beziet het zelfs als afgoderij. Mag dat niet gezegd worden? Kom op zeg. 

41 minuten geleden zei HJW:

En waarom moeten mensen stoppen met beledigen als jij wel anderen mag beledigen ?

Dus je geeft wel aan te beledigen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Prediking is een zeer ruim begrip bij JG. Getuigenis geven wat iedereen hier doet valt hier ook onder, dus lijkt me geen probleem. En wat probeer je hiermee te bereiken eigenlijk? De sfeer op dit forum bereikt zo'n beetje een dieptepunt.

Het maakt niet uit of de prediking al dan geen breed begrip is. De vraag is twee keer hetzelfde: is het prediking.

Antwoord 10 mei: ja

Antwoord 15 mei: nee

Een van beide klopt dus niet. Je zwalkt constant.

De vraag over belediging laat je maar liggen.

Ik probeer te bereiken dat je eens eerlijk gaat worden, ophoudt te zwalken, ophoudt mensen te diskwalificeren, niet meer op de man speelt, ophoudt gewone vragen als strikvragen weg te zetten en ophoudt te beledigen. Kortom: je hebt best een behoorlijke rol bij het bereiken van het dieptepunt op dit forum.

Dus wat zelfreflectie graag van jouw kant want die is vrijwel volledig afwezig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei sjako:

Ja, dus bijv zeggen dat de hel niet bestaat is ook een belediging. Dus alles wat ik zeg is dus een belediging omdat het niet in je straatje past?

Dit is nou precies de mentaliteit en houding die jij hier steeds meer aanneemt: alles wat  niet in je straatje past vat je op als een belediging.

Maar je mist heel bewust het punt: JIJ mag wel beledigen an anderen jou niet. En dat is de dubbele moraal die maar niet bij je door wil dringen.

Als iemand jouw leer een valse leer noemt voel jij je beledigt. Maar als jij de leer van anderen als leugens wegzet, dan moet dat allemaal maar kunnen.

Als WdG je achterdochtig noemt en stelt dat jij vragen als strikvragen benoemt.....zelfs dan ben je al beledigd.

Waarom mag jij alles roepen en dienen anderen zich keurig netjes op te stellen.

Anderen mogen het niet op de man spelen en jij ramt er lustig op los.

40 minuten geleden zei sjako:

Ik weet niet of je de reacties van @nikie90 leest. Hij is jood en hij beziet het zelfs als afgoderij.

Ja, die heb ik gelezen. Zul jij zeker als beledigend opvatten. Maar jij mag rustig andere leren als vals wegzetten en dat moet allemaal maar kunnen.

41 minuten geleden zei sjako:

Dus je geeft wel aan te beledigen!

O....ik zeg genoeg dingen die jij als beledigend zult opvatten. Maar het problem zit in jouw dubbele moraal. Jij zegt ook genoeg zaken die anderen als beledigend opvatten en je geeft er GEEN ENKELE blijk van dat je daar iets mee wilt gaan doen.

Het ligt wat jou betreft altijd aan die verrekte anderen.

Het wordt tijd dat je je eigen rol in het bereiken van het dieptepunt op dit forum gaat inzien.

 

Vraag: wat zie jij als verbeterpunten bij jezelf om uit het dieptepunt van dit forum weg te komen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met HJW eens. Overigens maak ik me zelf ook schuldig aan dergelijke zaken. Ik ben zeker te betrappen op inconsequentheden, prediken, en noem maar op. Verschil tussen mij en sjako is dat in de eerste plaats ik geen moderator ben (zou ik op dit forum absoluut ongeschikt voor zijn, omdat ik absoluut niet onbevooroordeeld ben en een stellige mening heb), in de tweede plaats ik vragen niet wegzet als strikvragen (ik zie dat als een zwaktebod), in de derde plaats erken dat ik de fout in gegaan ben m.b.t. de forumregels, waar ik overigens mijn excuses voor aangeboden heb. Het forum moet ruimte bieden voor discussie. Wil je het niet, verdwijn! Dat geldt ook voor mijzelf. Het forum is geen platform voor prediking, is gebleken, en in de vierde plaats is het nu juist sjako die ingegrepen heeft, omdat er volgens hem gepredikt wordt (terwijl hijzelf, zoals hij geleerd heeft, predikt). Ik heb niks tegen prediken. Echter, het gaat tegen de forumregels in. Dus: stoppen of verdwijnen.

Tevens geef ik HJW gelijk dat sjako stelselmatig vragen ontwijkt die hem te lastig zijn. Ze worden weggezet als "strikvragen", en eigenlijk is het een motie van wantrouwen jegens andere forumdeelnemers. Ik ben het fundamenteel oneens met de visie van HJW op tal van punten, toch probeer ik het fatsoen op te brengen zijn vragen te beantwoorden. Ik beschouw zijn vragen, vanuit zijn visie, als oprecht, en niet als strikvragen. Wanneer ik dat wel zou doen, kan ik beter niet deelnemen aan dit forum.

6 minuten geleden zei HJW:

Vraag: wat zie jij als verbeterpunten bij jezelf om uit het dieptepunt van dit forum weg te komen ?

De vraag is niet aan mij gesteld, maar sta me toe een antwoord te geven: ik heb een stellige overtuiging, waarvan ik weet dat het de waarheid is. Die overtuiging zet ik niet weg. Natuurlijk heb ik de wens dat een ander ook deze overtuiging heeft. Sommigen noemen dat bekeringsdrang, dat is het niet, het is een wens. Echter, dit forum is dermate breed dat ik moet accepteren dat anderen een totaal andere visie hebben, een visie die lijnrecht tegen de Bijbel ingaat. Het forum is een discussieforum, waarin het gesprek centraal staat, en niet de monoloog of prediking. Hierin kan en moet ik mijzelf verbeteren. Ik moet niet mijn eigen overtuiging verloochenen, ik hoef zelfs niet een andere visie te respecteren. Ik moet wel meer openheid tonen in gesprekken, en zaken vanuit het oprecht bedoelde perspectief van de ander te beschouwen, ook als ik het fundamenteel oneens ben met die visie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei WdG:

Ik ben het fundamenteel oneens met de visie van HJW op tal van punten, toch probeer ik het fatsoen op te brengen zijn vragen te beantwoorden. 

In dat geval: zou je dan nu eindelijk in willen gaan op mijn vraag over de vredestichter, de beloning die de zachtmoedigen krijgen en hoe jij persoonlijk het vrede stichten vorm geeft,

Je was de laatste tijd zo druk met prediken dat dat erbij ingeschoten is. ?

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei HJW:

Het maakt niet uit of de prediking al dan geen breed begrip is. De vraag is twee keer hetzelfde: is het prediking.

Antwoord 10 mei: ja

Antwoord 15 mei: nee

Wat ik (inmiddels) begrepen heb is 'prediking' bij de JG een tweeledig begrip is: de daadwerkelijke prediking, zoals het geven van een preek, maar ook het geven van een getuigenis. Dat is dus contextafhankelijk en niet zwart/wit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei JoostG:

Wat ik (inmiddels) begrepen heb is 'prediking' bij de JG een tweeledig begrip is: de daadwerkelijke prediking, zoals het geven van een preek, maar ook het geven van een getuigenis. Dat is dus contextafhankelijk en niet zwart/wit.

Mag ik concluderen dat ik niet daadwerkelijk mag prediken, maar wel getuigenis mag geven van hetgeen ik geloof? En hoe maak je het onderscheid? Zowel sjako als ik hebben lappen tekst geplaats, ik vanuit mijn visie, sjako vanuit het WTG (die overeenkomt met zijn visie, anders was hij geen getuige)!

4 minuten geleden zei HJW:

In dat geval: zou je dan nu eindelijk in willen gaan op mijn vraag over de vredestichter, de beloning die de zachtmoedigen krijgen en hoe jij persoonlijk het vrede stichten vorm geeft,

Je was de laatste tijd zo druk met prediken dat erbij ingeschoten is. ?

Ik moet wel oppassen. Ik heb begrepen dat het in twee zinnen moet, anders wordt het prediken. Ik doe mijn best, HJW. Hopelijk ben je niet beledigd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • JoostG locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid