Spring naar bijdragen

Wat bindt ons?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat ons bindt is ons mens zijn. Ik moet bij de vraag ook denken aan Martin Buber’s boek “Ik en Jij”. Bubers gedachtengang is niet altijd eenvoudig te volgen en ik moet hem eigenlijk eens herlezen

@Kaasjeskruid, Vermoedens, laat jij je in met vermoedens? Mongolen (mensen met het downsyndroom) geboren door dat er vermoedelijk zoveel incest is? Je beweerd nogal wat. En die zwart geklede hoer

2 minuten geleden zei Trajecto:

O ja, het gaat hier niet om Miele, hoor.?

Aaaah, en ik maar blij zijn met mijn miele stofzuiger die al 15 jaar meegaat....

1 minuut geleden zei Gaitema:

Zonder dat kom je Urk niet binnen ?

Maar ik geloof wel dat het wel eens de minste fouten kan bevatten. 

De KJV is m.i. nog correcter, deze vertaalt het overigens wel met "thieves".

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Aaaah, en ik maar blij zijn met mijn miele stofzuiger die al 15 jaar meegaat....

Miele wasmachines passen wel goed in Urk. Ze zijn loodzwaar. 

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Aaaah, en ik maar blij zijn met mijn miele stofzuiger die al 15 jaar meegaat....

De KJV is m.i. nog correcter.

Oké, die heb ik nog niet. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Ik heb er velen van en naar onmogelijke plekjes gesjeuld ten tijde van mijn werkzaamheden als wit- en bruingoed bezorger. Sterke jerke was ik toen.

Mijn vrouw had er één. Ik wilde hem van haar appartement op 1 hoog, via een trap naar beneden tillen. Al snel lag hij op zijn kant, kapot op het balkon. Hij wankelde en ik kon hem niet tegen houden.. Maanden heeft hij nog op het balkon gestaan. Ik was bang dat de trap af mijn dood zou worden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Oké, die heb ik nog niet. ?

Moet je engels wel op peil zijn.

Zojuist zei Gaitema:

Mijn vrouw had er één. Ik wilde hem van haar appartement op 1 hoog, via een trap naar beneden tillen. Al snel lag hij op zijn kant, kapot op het balkon. Hij wankelde en ik kon hem niet tegen houden.. Maanden heeft hij nog op het balkon gestaan. Ik was bang dat de trap af mijn dood zou worden ?

Ik had em zo van het balkon naar beneden geknikkerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Moet je engels wel op peil zijn.

Kijk, daar heb je mijn zwakte.

Citaat

Ik had em zo van het balkon naar beneden geknikkerd.

Dan had die bij een restaurant op het terras gelegen. Ach, als je het goed mikt, konden ze het dan gebruiken als leuke bloembak ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Trajecto:

Is het balkon er niet af gevallen?

Nee een wasmachine de trap op of af dragen daar begin ik niet aan.

 

Maar goed, on-topic weer!

Nee, hij zit er nog aan. 

On topic: wat ons bindt is de werking van de Heilige Geest, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-5-2018 om 09:39 zei WdG:

1. Ben jij een Christen? Heb jij Jezus als God en Verlosser aanvaard?

2. Zo ja, kan jij je vinden in onderstaande belijdenis?

In https://www.gotquestions.org/Nederlands/geloofsbelijdenis.html worden tevens enkele punten genoemd die m.i. aansluiten bij de geloofsbelijdenis.

 

1. Euh, ja. Al maakt je dat geen goed mens he. 

Niet ieder die tot Mij zegt: Heer, Heer! zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar hij die de wil doet van mijn Vader die in de hemel is. 2Velen zullen op die dag tot Mij zeggen: Heer, Heer, hebben wij niet in uw Naam geprofeteerd en hebben wij niet in uw Naam duivels uitgedreven en in uw Naam veel wonderen gedaan? Maar dan zal Ik hun onomwonden verklaren: Nooit heb Ik u gekend. Verdwijn uit mijn ogen, overtreders van Gods wet! (Mat.7.21-23)

2. Geloofsbelijdenis van Nicea. Ik zou zelf voor een andere vertaling kiezen, maar die geloofsbelijdenis hang ik aan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

1: ja

2: in hoofdlijnen wel. Ik kan echter een opmerking van een dominee van ons er over herinneren, die zei: wat mij opvalt, dat het gaat over hoe Jezus geboren werd en opeens sterft aan het kruis, maar over wat Jezus onderwees hier op aarde, lees je niks. Hij gaf toen onze jeugddienstcommissie (waar ik actief in was) daarom de opdracht een nieuwe geloofsbelijdenis te schrijven en die voor te lezen in de dienst. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid