Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Gaitema changed the title to Pinksteren

Dat is in de loop van mijn leven nogal veranderd.

Eerst was het een dag waarop we altijd op bezoek gingen bij de opa en oma die ver weg woonden.
Daarna kreeg het de betekenis zoals die binnen het christendom heeft: de uitstorting van de Heilige Geest.
In de loop der jaren was het 'een extra vrije dag'. Het was deze periode dat ik ontdekte dat Pinksteren, zoals gebruikelijk bij religieuze tradities, een afgeleide is van een reeds bestaand ouder gebruik, in dit geval het Joodse Sjavoeot.
De laatste jaren staan deze dagen voor mij vaak in het teken van de Ropaprun, een loopevenement van Parijs naar Rotterdam met als doel geld in te zamelen voor de kankerbestrijding.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op internet is het inderdaad te vinden. Hoe lang doe je er over om van Parijs naar Rotterdam te lopen? 

Voor mij is pinksteren het feest dat de Heilige Geest over ons uitgestort is, waardoor we de dingen kunnen doen, die Jezus deed. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Er is een invasie in Kerken, Evangelische- en Pinkstergemeentes met een vervalsing van de Heilige Geest.

 

 

 

Geliked maar:

Daar ik terug naar de Evangelische kerk ga, waar ze Christmas en Pinksteren vieren, moest ik de Geest van Waarheid aanroepen, wat in onze Bijbel te vinden is. De jongeman van het 2e filmpje zegt zomaar even dat we miraculeuze dingen mogen doen. En quoteert Mattheus 10. Red flag. Die tekst gaat niet over ons maar over  de apostelen waar Jezus ze 2 per 2 erop uitstuurt. We moeten zeker zelf geen tovenarij gaan toepassen die ons buiten de kerk leidt. In een kerk geldt de bijbel in haar totaliteit. 

Als de Almachtige via de stok van Aaron zelf een slang gebruikte, zou Hij dan ook niet bij de heidense tradities Zichzelf als de Hoogste verheven hebben? Opdat wij dan Hem aanbidden en ons niet langer met het occulte en tovenarij bezighouden. Het is niet dat ze kundalini energie opwekken he. Als je dan zelf anderen wilt gaan genezen volgens uit de context gequoteerde bijbelcitaten, zet ge de deur wagenwijd open voor de slang. En als ze u dan bijt, geraakt er dan maar eens vanaf....

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid